Oslo: Tråden om værste til Lørenskog Golf mafia

Anbefalte innlegg

Ikke glem fuktsperre nå da! Denne vil holde isolasjonen på plass også inntill dere får på plater.

I taket kan dere slå opp tynne lekter på hver takbjelke slik at fuktsperra ikke løsner.

 

Jeg skal bruke de mdfplatene selv i garasjen. Skal få de opp i løpet av helga tenkte jeg.

Hadde planer om å få isolert ferdig garasjen i uka, men jobber jo døgnet rundt om dagen føles det ut som :(

 

PS! Skal få rotet meg opp i løpet av helga og hentet motoren og de felga også ;)

Hvis det er noen som vil ha en 1.8 90hk til Golf 1 så ta kontakt. Gis bort!! Mangler gasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier noe, må nok bruke fuktsperre for å holde på plass, men trenger ikke fuksperre pga funksjonen da det er i etasje skille bare.. eller er jeg heeeeelt på jordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier noe, må nok bruke fuktsperre for å holde på plass, men trenger ikke fuksperre pga funksjonen da det er i etasje skille bare.. eller er jeg heeeeelt på jordet?

 

skal ikke bruke fuktsperre i etasje skiller..skal kun brukes der vegger blir "varm-kald" vegg..altså der ene siden er inni huset og andre ut mot kulden. Satt med tanken på at det var oppe i hemsen dere skulle gjøre dette jeg, ellers kunne jeg jo ha sagt det før : dum :

 

eneste løsningen som ikke vil skape problemer i framtiden med fukt etc er å isolere og plateslå alt.. Mener nå jeg : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du på hele ytretaket? DET BLIR MYE Å ISOLERE DET.. holder meg å sørge for varme ned hvor vi skal oppholde oss..

men takk for tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du på hele ytretaket? DET BLIR MYE Å ISOLERE DET.. holder meg å sørge for varme ned hvor vi skal oppholde oss..

men takk for tips

 

nei, er nede jeg tenker på.Forklarer meg dårlig her..hehe!:P

Men du skal ikke bruke fuktsperre i under etasjen opp til 2 etasje..altså på taket i 1 etasje. for det blir etasjeskiller..Og man skal ikke bruke fuktsperre i etasjeskiller. Get me?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier noe, må nok bruke fuktsperre for å holde på plass, men trenger ikke fuksperre pga funksjonen da det er i etasje skille bare.. eller er jeg heeeeelt på jordet?

 

Trenger ikke det hvis det er en intern vegg/tak nei.

Kun ut mot utsiden :) Jeg trodde dere skulle isolere selve taket heeeeeelt der oppe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bare å isolere etasjeskille.. fikk med meg det aron :D thank you.

 

idag var vi på'n igjen med burmekking. blir bare halvbur med kryss. kan love at fargen blir opplysende :D

tightfit.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu ble det Essen-trip på Tom-Rune og meg i år..

det var mye stress da vi kun var der nede i 30timer. men det var verdt hver eneste krone det.. : rolleyes

 

dele haugen vi klarte å raske med oss i 2 kofferter og 2 bagger/sekker. resten kommer med posten om en stund ;)

 

delehaugen.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig har vi snart fullført enda en drittjobb..

 

siden vi fikk tak i billig isolasjon og gips så gjør vi ett forsøk på å holde værste noe gjevnere i varmen igjennom vinteren.

så i helgen har joachim,cato , brodern og jeg tatt en liten dugnad.

 

heldigvis så fikk vi låne gipsheis og en automatisk gipsdrill så dette gikk rimelig smertefritt..

gjenstår litt småplukk idag, men vi er så og si ferdige.. :D

 

første halvdel av værste er ferdig.

DSC00341.sized.jpg

 

andre halvdel er omlag halvveis

her tok det litt lengre tid da prosjekt RA nærmest står grodd fast i gulvet hehe... men det gikk

DSC00342.sized.jpg

 

da var det slutt på lørdagen gitt.. joachim får oppdatere med noen flere interessante bilder når fyllesyken gir seg utpå dagen :D

DSC00346.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi ble så og si ferdige idag.. trenger 3-4 gips plater til så er vi i mål. men taket over bila er iallefall på plass. så da venter vi i spenning på om varmen velger å bli hos oss fremover :D

 

DONE.sized.jpg

 

 

det vi mangler nå er en del flere lysarmaturer. så nye som mulig, gjerne brukt til en god pris..

trenger ca 8stk..

de gamle suger, og vi skal ha opp omlag dobbelt så mange som sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra RA!

 

Ble jo et helt annet verksted.. nå må "noen" bare få malt plassen sin nå ;)

 

Har noen bilder av bygginga.. men, er aalllt for mye tiltak og finne den kabelen til kamera idag ass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal handle meg ett malingspann og ta unna det som står igjen :D hehe..

men vi må finne utav det med "taket" over bukken, samt porten bør settes opp snart.. da merker vi nok enda mer forskjell.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hvordan har dere gjort det til nå med bukken deres ? det ser jo ut som om det er ganske lavt under taket hos dere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hvordan har dere gjort det til nå med bukken deres ? det ser jo ut som om det er ganske lavt under taket hos dere...

 

 

Det er en helt annet takhøyde over bukken.. Som forøvrig gir oss noen utfordringer på isolering der borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hvordan har dere gjort det til nå med bukken deres ? det ser jo ut som om det er ganske lavt under taket hos dere...

 

 

taket ved bukken var en gang like lavt som resten av lokale, men siden det bare er etasje skiller så fikk litt av gulvet smake motorsaga.. så det er nok fri høyde, men vi skal nok prøve å isolere litt der og,

ny garasjeport ligger klar for montering og.. om vi får ut finger'n.. vi er i siget iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :) Det ble jo bra!

"Flinkingene"!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fi faen, begynner å bli bra der nå. Blir jo en del utfording det med isolering over bukken og opp trappa mot hemsen. Spent på hvordan dere løser den :P Men bare ny port vil nok gjøre en del for å holde varmen inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fi faen, begynner å bli bra der nå. Blir jo en del utfording det med isolering over bukken og opp trappa mot hemsen. Spent på hvordan dere løser den :P Men bare ny port vil nok gjøre en del for å holde varmen inne.

 

kan hende vi lager "eget" rom der hvor trappa og kocoverket er dvs lager en lett vegg på skrå fra trappa til utgangsdøra, og en enkelt dør i den veggen inn til værste.

da slipper vi unna mye tak isolering pluss at vi slipper unna mye støy fra kocoverket og kanskje til og med kompressoren får plass på "utsiden"

 

over bukken kan vi lage stender verk, litt jobb og utfordring blir det, men skulle nok gå greit..

 

vi har ideer, men ikke mye penger til det.. så vi får se ann litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser løsningen og er nok den beste måten ja. og som du sier. få kocowerket og kompressoren i "gangen" vil nok hjelpe mye på støy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. noe forsinket kommer ALLE (4) bildene jeg tok av jobbinga forrige helg

 

Cato var så hyggelig at han kom og hjalp til.

g60_031.sized.jpg

 

Cato og RA bærer gips.. skulle tro de aldri hadde gjort noe annet..

 

g60_032.sized.jpg

 

Prosjekt RA hadde jo selvfølgelig GRODD fast, så der måtte det samarbeid til for å få inn isolasjonen..

 

g60_033.sized.jpg

 

Se hvor nervøs RA er for at isolasjonen skal ramle i taket på bilen hans :P

 

g60_034.sized.jpg

 

Err.. that's it folks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flinke gutter, og rune kom vel med et nytt lass med Gips igår... for vel ta meg en tur snart og se da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flinke gutter, og rune kom vel med et nytt lass med Gips igår... for vel ta meg en tur snart og se da.

 

Jepp det gjorde jeg.. 10 plater klare for å ta siste resten.. takk for hjelpen Runar.

men nå er det snart roadtrip til sverige :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå er det snart roadtrip til sverige :evil:

 

HARRYTUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var endelig gipsing og isolering av taket ferdig. det som gjenstår er evnt tak over bukken og en lettvegg om vi skal ha gjennomført isoleringen 100 %, vi får se hva vi tar oss råd til.

 

da er det å få opp nye armaturer i værste så vi kan fortsette å jobbe litt på bila våres :D

trenger tips om brukte armaturer 2x36w med reflektorer (helst)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var endelig gipsing og isolering av taket ferdig. det som gjenstår er evnt tak over bukken og en lettvegg om vi skal ha gjennomført isoleringen 100 %, vi får se hva vi tar oss råd til.

 

da er det å få opp nye armaturer i værste så vi kan fortsette å jobbe litt på bila våres :D

trenger tips om brukte armaturer 2x36w med reflektorer (helst)

 

Tror de selger noen grisebillige hos Clas på Alna nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.