#301 Skrevet Mai 15, 2006 Så var det tid for helgens garasje prosjekt. kansje ikke så spennende for oss VWAUDI gutta/jentene, men jeg dømmer ingen. Vi satt derfor igang med å ta ut motoren av denne 200SX for å bytte trust lager, bunnpanne og div overhalinger. Dro på Tema og kjøpte motorløfter som dere tidligere i tråden ser garasjelærlingen montere. Så måtte jeg fikse litt mer lys. Ble litt teit, men kamerastativ og arb. lampe gjorde nytten. Når vi hadde demontert ledninger og sensorer til neglesprett og dundrene tommler ble humoren som den pleier i de sene natterstimer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#302 Skrevet Mai 15, 2006 På de fleste VW jeg er vant til å skru på er det noenlunde kurrant og dra ut motorer, men dette tar kaka! Alldrig sett fler ledninger og sensorer før i mitt liv! Tok jo timesvis bare å koble de av og finne dem! men den løsna da mer og mer! Vel, det var det for denne helgen. Satser på å få ordnet dette og satt det sammen igjen før neste helg. For da skal endelig gulvet i garasjen til pers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#303 Skrevet Mai 18, 2006 Fant ut at vi like gjerne kunne ta av litt front, nå som alt var demontert uansett så vi fikk lettet jobben med montering av IC. Check out these "front lights"! Fikk også gjort et par ting på Corradoen. Mer om det i corrado tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#304 Skrevet Mai 22, 2006 200SX'n er ferdig og ute av garasjen. I dag begynner vi endelig på gulvet! Gleder meg til å slippe det HEL#"&¤( støvet fra den ubehandla betongen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#305 Skrevet Mai 23, 2006 I går syrevasket vi gulvet for få malt det. Det var en morsom opplevelse. blanda med vann som det stod på pakka og helte utover. Det bobla og brusa no oversinnsykt. Og gulvet ble ganske rent ja. Så nå er det bare å vente på at det skal tørke så vi kan slenge ut epoxyen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#306 Skrevet Mai 23, 2006 Nice!!! Det blir nok digg med epoxy på gulvet. Men selv det må holdes rent for å slippe olje i hele garagen. Uansett; dritfin lekestue du har fått deg der. Missunner deg den ass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#307 Skrevet Mai 23, 2006 Nice!!!Det blir nok digg med epoxy på gulvet. Men selv det må holdes rent for å slippe olje i hele garagen. Uansett; dritfin lekestue du har fått deg der. Missunner deg den ass. Stemmer. Men det som blir digg nå er at jeg kan feie gulvet uten at det støver herfra til månen. Også blir det mye lettere å vaske gulvet + at det ser penere ut og bilen slipper å støver ned. Dette blir helt konge. æ glær mæ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#308 Skrevet Mai 23, 2006 Den sølv jekken din...har du handla den hen og hva er min løftehøyde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#309 Skrevet Mai 23, 2006 Den jekken ser ut som den som selges av Torshov Bilrekvisita til kr 1599,- Max høyde 480mm.. Min. står ikke i katalogen.. Så her må nok eier ut å måle... / Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#310 Skrevet Mai 23, 2006 Den sølv jekken din...har du handla den hen og hva er min løftehøyde? alujekken er kjøpt på torshov ja. Den løfter høyt på hvert løft så maks løfte evne er "bare" 1350kg. Det er den laveste jekken jeg har. Kommer fint under de fleste senka biler. Vet ikke hvor lav den er, men det kan jeg måle i morgen. Den er veldig lett også. Grei å ta med seg rundt i fks. depot hvis man driver med sånt. ikke var den dyr heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#311 Skrevet Mai 27, 2006 Da er gulvet malt med sigural skygrå epoxymaling 2strøk. Det ble helt greit! Ser litt rart ut her fordi det ikke er tørt enda. Dette skal bli digg. Det diggeste blir å slippe støvet fra den ubehandla betongen. I dag er planen å justere inn portene. De virker nå, men er ikke tette. Skal se om vi ikke får gjort noe med det i dag. Så imorgen begynner jeg å stæsje ting inn i garasjen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#312 Skrevet Mai 28, 2006 Jaggu! Nå er alt på plass igjen! inkludert pc'n som er koblet på linje inn på cdspillern som igjen fører lyden ut i de fire høyttalerne. Så nå er det hævver av gigg med musikk og bare velstand. Bilder kommer i kveld : rock : : rock : Edit: Pc'n kobles både mot internett så vi an lese forumet mens vi skrur og får tv tuner så vi også får sett på tv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#313 Skrevet Mai 29, 2006 Kaster ut litt status bilder jeg. Først ett bilde fra i dag. Startet med å blande opp litt sement for å lage dette så vi slipper å kjøpe ny fanger hver gang vi skal inn og ut av garasjen Så kommer noen gulv bilder igjen. Her er litt forberedelser før det første strøket. Fant også ut at epoxyen er GENIAL å kjøre med Mini-Z på! Så da fikk vi kjørt inn det nye gulvet litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#314 Skrevet Mai 30, 2006 Fått slengt tilbake en del av stæsjet i garasjen og satt inn sofa'n osv. Pc'n skal ikke stå der hvor den står nå, skal lage en uttrekkbar arm på veggen ved sofaen som skjermen kan stå på isteden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#315 Skrevet Mai 30, 2006 Dette ser jo sinnsykt bra ut! Kommer å tester sofaen en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#316 Skrevet Mai 31, 2006 Dette ser jo sinnsykt bra ut! Kommer å tester sofaen en dag Knall! kaffen er klar: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#317 Skrevet Juni 13, 2006 Dette ser jo sinnsykt bra ut! Kommer å tester sofaen en dag Det gjorde han i dag. Håkon stakk også innom. Låner bilde fra værste tråden. Først var det innspisering av garasje, så dro vi å så på einsercab. Avsluttet dagen med lokallagmøte. Skjer forresten masse med garasjen utvendig for tiden, så bilder kommer snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#318 Skrevet Juli 19, 2006 [quote name= Fant også ut at epoxyen er GENIAL å kjøre med Mini-Z på! Så da fikk vi kjørt inn det nye gulvet litt [/quote] Jeg har selv en garasje som venter på gulvsliping nå og jeg skal legge på Epoxy. Hvordan er du fornøyd med Siguralen ? Lett å legge på ? Er den glatt å gå på (tenker mes på når den er litt fuktig)? Andre erfaringer med Epoxy`en som er verd å nevne ? .arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#319 Skrevet Juli 19, 2006 Jeg orket ikke 22 sider for å finne ut dette, derfor spør jeg: Hvor stor ble garasjen tilslutt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#320 Skrevet Juli 20, 2006 Jeg har selv en garasje som venter på gulvsliping nå og jeg skal legge på Epoxy. Hvordan er du fornøyd med Siguralen ? Lett å legge på ? Er den glatt å gå på (tenker mes på når den er litt fuktig)? Andre erfaringer med Epoxy`en som er verd å nevne ? .arve Siguralen var fin den. Lett å legge på (brukte rulle) og virker slitesterk hittil. Legg i 2 strøk og ikke vær redd for å legge på tykt! Fin og jobbe med. Les på nettet og nøye på malingsspannet, så går det nok greit. Den er også ganske lutsvak. Den er glatt å gå på ja, spesielt hvis det ligger olje/vann på gulvet. Men fordelen er at det er veldig lett å rengjøre og holde rent. Også støver det så fært av ubehandlet betong, så det er bra å få malt over. Men vær nøye med forarbeidet på betongen! da får du så mye igjen for det etterpå. Blir lettere å male og bedre resultat etterpå. Slip eller vask nøye med syrevask før maling. og tett alle sprekker med noe som heter: Hey'di rett i sprekken. før du maler hvis du har noen sprekker. Hvis man maler over sprekker vil det flasse etterhvert. bare spør hvis det er noe mer. Jeg orket ikke 22 sider for å finne ut dette, derfor spør jeg: Hvor stor ble garasjen tilslutt? Garasjen er nesten 50kvm. utvendig. Innvendig noe mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#321 Skrevet August 23, 2006 Jau, garasjen er ikke heeelt ferdig, selvom det er nesten. Holder på å male garasjeportene, men blir avbrutt av regn hver gang jeg begynner. Har også fått inn noe mer stæsj man trenger hvis man skal få gjort noe. Handla presse på torshov (10t.) og ett Esab Origomag 150 gjennom jobben. Det er vi knallfornøyd med! Kan anbefales! Pressa fungerte også utmerket! Her ett par shots... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#322 Skrevet August 23, 2006 *PHU* endelig ferdig med ALLE sidene.. ble utroooolig bra dette her.. har ca like stor garasje her hjemme men er så full i rot og mangler vindu + dører.... ble litt inspirert nå ja... Du har gjort en kjempe jobb!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#323 Skrevet August 24, 2006 *PHU* endelig ferdig med ALLE sidene.. ble utroooolig bra dette her.. har ca like stor garasje her hjemme men er så full i rot og mangler vindu + dører.... ble litt inspirert nå ja... Du har gjort en kjempe jobb!!! Takk takk. Morsomt at du gadd å lese hele. Hvis du ikke har kledd veggene invendig er det jo kjempe lettvint å sette inn vindu/dør, så bare å sette igang;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#324 Skrevet August 24, 2006 Håper du er mer heldig med pressa enn det vi var,måtte sende inn selve "pumpa" to ganger pga lekkasje. Men det ser bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#325 Skrevet August 24, 2006 kor masse kosta pressa?? har du ein presse når du skal skifte hjullager så er det gjort på 2 min. brukte det når eg skifta mine hjullager. og gjekk utrulig lett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...