Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Blir kanonbra dette Robin, men som jeg tidligere har spurt om.. hva blir total-kostnaden??

 

En annen ting.. ville lagt opp MYE!!!!!! mer stikk-kontakter om jeg var deg når jeg først er igang...

Husk også å legg opp kontakt til kompressor som du kan montere oppe i skråtaket...

Jo mere kontakter du legger opp.. jo mindre "lednings-rot" får du i ettertid.. når du skal skru og herje litt på der inne..

 

Ville også lagt opp noen K-rør til musikk-anlegg i garasjen om jeg var deg.. trenger ikke være noe fancy greier.. men greit med en 3-4 høytalere der inne så du kan høre litt radio eller noe..

 

Mente jeg skrev totalprisen litt tilbake i tråden. skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Hvis jeg ikke har skrevet det ned skal jeg regne litt på det å slenge det ut. Setter opp dobbelstikker ved hver boks, så det er nå 14 uttak langs veggene + de i taket. får se hva el-hjelpen sier når han kommer opp. men det er ikkeno problem å snitte plasten og slenge opp fler rør og teipe over. blir nok tett igjen. har en bilspiller vi har laget en rack til og 4høyttalere som skal slenges opp også. til uka eller i helgen skal der spikres takplater og panel, å da er det bare å vente til betongen har dampa fra seg all fukten så jeg kan slenge på epoxyen. Så er den klar til bruk. Æ glær mæ! :)

 

edit: Har nå lagt k-rør til høyttaler ledninger rundt hele garasjen oppe ved taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mange som kunne øsnke seg en slik garasje. Bra jobbet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mente å huske jeg hadde lest dette ja...

 

Blir kanonbra dette Robin, men som jeg tidligere har spurt om.. hva blir total-kostnaden??

 

Budsjettet ble sprengt i filler sammen med fjellet. nå er det begravet under grunnmuren!

Nei, Vi har gjort alt selv bortsett fra sprengningen og utgjevning av fyllmasse. Der gikk det med mye penger. for å være helt ærlig gikk halve budsjettet mitt til sprengingen, da vi i utgangspunktet ikke haddde tenkt til å sprenge. Når det er sagt har vi handlet alt av materialer med rabatter og fått gode priser. som det ser ut nå, med støttemur, el-anlegg inkjørsel og garasje absolut alle utgifter medregnet hvertfal over 100.000,- kansje vi ender på rundt 120k. et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bra for deg og corradoen din vettu

Robin:) Kjempebra tråd. Gjør alt skikkelig når'n først holder på,

så har du igjen for det mange, mange år etterpå:) STÅ PÅ: vinke :

 

Med vennlig Hilsen Joar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt småsnekring her og der ble det, men ikkenoe å legge ut bilder av. I mangel på andre ting legger jeg ut bilde av hvordan gulvet ble når det var ferdig støpt. Har ikke lagt ut bilder av det enda.

HPIM5008.JPG

HPIM5013.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ferdig bildet ser det litt jævlig ut fordi det er litt vått litt tørt noen steder enda. Men det er ganske bra nå som det er tørt. Mangler bare epoxy nå, men det må jeg vente litt til med å legge på, så man er sikekr på at fuktigheten er helt trekt ut av betongen.

HPIM5018.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler bare en logo i gulvet.....

 

Kjapp PS

robin_gulv.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra Robin!

 

Sjekk dette her da.. ett av dine første bilder... UTROLIG hva som har skjedd siden da...

 

attachment.php?attachmentid=23510&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler bare en logo i gulvet.....

 

Kjapp PS

 

Hehe, genialt! : smil :

 

Utrolig bra Robin!

 

Sjekk dette her da.. ett av dine første bilder... UTROLIG hva som har skjedd siden da...

 

Helt utrolig spør du meg. Å jeg som ikke hadde tatt i en hammer før når vi satt igang! : eek :

Takk for all støtte. Syns det er morsomt at det engasjerer så mange. Hver gang jeg har vært ute å jobba gleder jeg meg til å komme inn å legge ut bilder for å få folkets dom. Har lært sinnsykt mye både av alle her og av de som har hjulpet meg fysisk ute i garasjen. Tusen takk!

Men masse jobb igjen, må vente en uke, så kontoen rekker å fylle seg litt før jeg tømmer den igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å låne tråden litt?

Ble så inspirert at jeg måtte leite litt i arkivet mitt. Her kan dere se et eksempel på før og etter, men vi har jo bygget hus i mellomtiden så det er jo tre år mellom de bildene.

Tomt med fjernet toppdekke (2).JPG

DSC00125.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den garasjen du har der ser jo helt rå ut! :tilber:

 

Har gjort en del i romjula. Masse småpirk å masse bilder, legger ut det som syns best. Her kommer et bilde sammendrag.

Panel på ene veggen er ferdig og panel på en annen vegg er nesten ferdig. Siste bildet illustrerer også første gang jeg satt stikkontakta til varmeovnen i støpselet. Har nemlig også fått lagt inn strøm i garasjen i romjula! : smil :

HPIM5145.JPG

HPIM5148.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kapper jeg ut noen fine rundinger i takplatene som koblingsboksene til lysarmaturene skal gjennom

HPIM5159.JPG

HPIM5155.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er vi godt igang med å sette opp takplatene

HPIM5161.JPG

HPIM5162.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje noko jalla i denna garasjen her nei. furupanle og skikkelige takplater. her skal det vera nett som heima i stova:):) ser bra ut dette. er det varme i golvet og no da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje noko jalla i denna garasjen her nei. furupanle og skikkelige takplater. her skal det vera nett som heima i stova:):) ser bra ut dette. er det varme i golvet og no da??

 

Mangler bare en av/på bryter til varmekablene så er det gull

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg satset på gips på vegger og tak grunnet brannfaren; evt. med spon under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg satset på gips på vegger og tak grunnet brannfaren; evt. med spon under.

 

Har tenkt på det, men det er så dritt å henge ting på gipsplater også må det sparkles i skjøtene og males hvis det skal bli pent. muligens lettere og henge opp ting hvis man har sponplater bak? men likevel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tråden flytta hit, da jeg tror fler titter innom her enn når den lå i offtopic

 

Det skulle du ikke ha gjort... for jeg oppdaget ikke før idag at det var komt oppdateringer på denne tråden : klø :

Alle lokallagssidene er ikke de jeg leser oftest ;)

 

Ellers ser det ut til å bli kjempebra til slutt dette! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle du ikke ha gjort... for jeg oppdaget ikke før idag at det var komt oppdateringer på denne tråden : klø :

Alle lokallagssidene er ikke de jeg leser oftest ;)

 

Ellers ser det ut til å bli kjempebra til slutt dette! :)

 

hehe, da blir det mye lesing på deg da, er jo noen sider siden det : dum :

Må nesten binde meg fast i fresemaskinen på jobben så jeg ikke springer ut i bilen å kjører hjem for å snekre. Er så lite igjen nå at det klør vanvittig i fingra etter å fortsette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk gjort masse i helga, her kommer noen bilder:

Først fikk vi lagt opp k-rør til utelys. 2stk. foran og et bak garasjen.

Så begynte vi å lakke panelen. Bilde2: Jeg gjør det jeg er best på, supervise.

HPIM5178.JPG

HPIM5181.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så kom han andre gærningen også etterhvert da. (tidligere omtalt flere ganger). Første de gjorde da, inspirert av den nye zorrofilmen å fekte litt med malekostene.

 

Bilde 2: en vegg ferdig lagt, ferdig listet å lakket 2 strøk! : smil :

 

edit: har ikke lagt lister og panel tett nedtil gulvet. Tenkte deg skulle bli klar silikon under list og panel hele veien for å hindre fukt i å trekke opp i treverket. Kommer til å male silikonen og nederste lista i med epoxyen som skal ligge på gulvet. da vil ikke overgangen synes

HPIM5182.JPG

HPIM5184.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siste uppdate for nå.

 

En vegg til ferdig. mangler bare 1 list nederst på døra.

bilde2: taket er helt ferdig og ledningene til taklampene er strukket gjennom alle boksene

HPIM5183.JPG

HPIM5186.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her kommer et lite sikringsskap. blir en 16a kurs til den ene langsiden og en 16a til andre siden og kortsiden. I tilleg får varmekabler og taklys egne kurser.

 

Bilde2: Her er den andre veggen. Mangler en del lister på denne enda, men det begynner å bli bra.

HPIM5189.JPG

HPIM5190.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på det, men det er så dritt å henge ting på gipsplater også må det sparkles i skjøtene og males hvis det skal bli pent. muligens lettere og henge opp ting hvis man har sponplater bak? men likevel

Det var det som var tanken med å ha sponplater bak.

Gips vil jeg ha pga. brannsikkerheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke garasje detta gutta...

 

Blir stue detta : rock : : rock : : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.