Anbefalte innlegg

Noen som ligger inne med bilder av bilene som var i klubben fra 95-00?? Som feks Hifi-klubb jettan,My Toy Audi 80,Not a BMW M3 Rally Golfen osv osv osv??Litt artig å kunne lage en liten "mimre" tråd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo endel bilder, men må ha tilgang på en scanner først.

Se om det ikke lar seg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som ligger inne med bilder av bilene som var i klubben fra 95-00?? Som feks Hifi-klubb jettan,My Toy Audi 80,Not a BMW M3 Rally Golfen osv osv osv??Litt artig å kunne lage en liten "mimre" tråd...

 

Den rallyen var vel min den i sin tid:) Har skiltet enda heldivis... Stod forresten bare Not a Bmw på det. Kan se om jeg finner noen bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Are sin "Susy Q" synes jeg det er synd vi ikke har med mer... var et ikon i klubben:

 

suzyfront.jpg

 

suzutreff.jpg

 

suzybane3.jpg

 

suzybane2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic: Men hvor ble det av den? Husker jo Bilsport repotasje da han var hos Dahlbeck og fikk montert eksos,chip og bremser++... Han var jo med på mange treff også. Meget fin bil, med blått alcantra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic: Men hvor ble det av den? Husker jo Bilsport repotasje da han var hos Dahlbeck og fikk montert eksos,chip og bremser++... Han var jo med på mange treff også. Meget fin bil, med blått alcantra:)

 

Tror han har den ennå, men Are er vel ikke medlem lenger så vidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic: Men hvor ble det av den? Husker jo Bilsport repotasje da han var hos Dahlbeck og fikk montert eksos,chip og bremser++... Han var jo med på mange treff også. Meget fin bil, med blått alcantra:)

 

Dette er reportasjen du snakker om:

dalback.jpg

 

... og bilen har Are enda. Sett den en gang i mellom, men han er dessverre ikke aktiv eller medlem i klubben lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var dette med en gang S3 kom da eller?

 

Siden det var repotasje å greier mener jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Are kjøpte bilen da den var av nyere model. Første han gjorde var å oppgradere den. Men NOK OFF TOPIC...

 

Vi trenger BILDER fra eldre treff....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger en god del fra bergens bilene rundt 98-2000 her:

http://www.vwteamgti.com/

 

men siden har ikke vært i bruk siden 2000 da eier har "mistet" koder osv...

endel bilder fra treff osv :) gøy tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var dette med en gang S3 kom da eller?

 

Siden det var repotasje å greier mener jeg..

 

Tråden handler jo om gamle klubb-biler, så kan godt ta historien rundt "Susy Q".

 

Bilens historie begynte da S3 ble lansert og var meget hot. Daværende selger på Møller Romerike, Petter Jørgensen, valgte å ta ut en S3 som demobil. Han valgte fargen gul og bra med utstyr. Petter Jørgensen flyttet da til Vestfold for å tre inn som daglig leder hos Møller Tønsberg og bilen ble solgt... til Are. Are hadde ikke bilen lenge før han ble med Bilsport til Hans Dahlbäck for en opptuning, derav denne reportasjen.

 

Are er profesjonell motorsportsjåfør med lang erfaring fra rally og deltok heppig på våre treff med S3en. Han kjørte som en gud og det var alltid spennende når Are skulle ut på banen. Han satt også i bilsportgruppen i klubben og hadde ansvaret for banekjøringen vår. Bilen ble derav også brukt som "testbil" på banen før vi slapp inn medlemmene.

 

Bilen ser litt annerledes ut i dag enn det som er på bildene. Den har fått en uoriginal fanger foran som ble griselekker. Tror kanskje dette var en Caractere-fanger, men husker ikke helt. Ikke finner jeg bildet jeg hadde av den heller. Lekker er den uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser litt annerledes ut i dag enn det som er på bildene. Den har fått en uoriginal fanger foran som ble griselekker. Tror kanskje dette var en Caractere-fanger, men husker ikke helt. Ikke finner jeg bildet jeg hadde av den heller. Lekker er den uansett.

 

Kan skrive under på at den fronten er fin :tilber:

 

attachment.php?attachmentid=1045&stc=1&d

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da henter jeg fram denne urgamle tråden fra spindelvev og glemsel i anledning at vi har handla inn en slik en scanneringsmaskin:). Har ca to esker med bilder fra i alle fall 96 og fram til 2003, så det er litt å ta av. Vi begynner med Frode Kristoffersens Golf 3 med skjermer bearbeidet av legendariske Onkel Tom. Siden bildet er tatt av eksdama med speilrefleks kjøpt brukt fra steinalderen tyder mye på at vi snakker Vålertreffet 1998.

 

Scan0001.jpg

 

Så fortsetter vi med noen bilder fra Rudskogen. Usikker på året, men vil tippe det er 1998 (ettersom de lå i samme mappa som bildene av Einseren min etter den kom tilbake fra nylakk i 97, men jeg fikk den ikke kjørbar til Rudskogen det året).

 

Først Arild Dyrkorns Type 3 Fastback:

 

Scan0002-1.jpg

 

Så har vi Ronny Wang sin Jetta 16V med gørlekre 8,5X17 ABT:

 

Scan0003.jpg

Scan0004.jpg

 

Så har vi Kenneth Olsens 1975 Golf 1 med turbokonvertert DX (BLT-kit). Jeg har nok et bedre bilde i en av de andre konvoluttene:

 

Scan0005.jpg

 

Trond Gulbrandsens S2 Sedan (naturligvis etter datidas norm på 80-basis). Legg merke til RH-felgene. Mener å huske de var 8,5 og 9,5X17.

 

Scan0006.jpg

 

Erik Skaadens 1982 GTI. Nå med Corrado-front. Knipsa den første gangen i 96 på VW Internationals i Fredrikstad. Da nysammenskrudd og med vanlig front (og motorrommet i originalfargen):

 

Scan0007.jpg

 

Frank Johansens Corrado VR6 (som hadde VR fra fødselen av). 8,5X17 Zender fylte godt ut:)

 

Scan0008.jpg

 

Den første VR6-ombygginga jeg kan huske på G2-basis. Aner ikke hvem som eide den:

 

Scan0009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at den golf 2ern der var den første i norge med vr6:)den ble bygget av en ifra askim som heter freddy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skrive her, så jeg får fulgt med videre når Mr. Westby scanner inn flere bilder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en VHS film fra Vålertreffet (eller rudskogen… husker ikke :P) fra 95 liggende hjemme.

Dette var fra da min storebror var medlem i klubben. Kan sikkert prøve å få digitalisert den hvis noen ønsker det. Har selv ikke sett på den så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også et par av disse klubbvideoene, men fra 97-99 mener jeg. Fra den gangen Polo 6N med 8x14 Steffanfelger var fresht og nyskapende :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Førstebilen min som sto nybygd på 18 års dagen, er vel ca 12 år gamle bilder:) Var en GTI 16V.

 

8.jpg

6.jpg

1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten min gamle klubbil som jeg hadde fra 1998 til 2000, fra den tiden man handlet brukte deler fra annonsene trykket i treffpunkt som første naturlige valg. Ikke mye forum dengang :D

 

1996 Polo 1,6 Colour concept kjøpt helt original i 98, etter en stund så den sånn ut:

105300003_large.jpg

 

Grønne baklykter kjøpt av Runar Jensen (med poloen) fra treffpunkt som nevnt :) Skulle visst på konebilen der men det utgikk så de ble lagt til salgs.

6n.jpg

 

Lyden var også i colour concept :P

anlegg.jpg

 

Skjønner ikke at jeg orket å kjøre rundt med dette på vestlandsveier når jeg ser tilbake nå, haha

skann0008.jpg

 

skann0007.jpg

 

Første Dietrich RS-fanger i norge (i følge NSB), i 1999 :)

rs.jpg

 

Neste sesongs look, dietrichfanger, je-design lyktelist, RH-cup i 8x15 (både de og OZ Polarisene kom fra Audun på hifiklubben sin svarte Polo for de som husker den fra hifiklubben avisen), og svarte baklykter. Og mye dyrere annlegg :D Samt et sinnsykt bråkete Gr A eksosanlegg fra Formel K i rustfritt, kjøpt på Powerzone, haha..

 

polo3.jpg

 

skann0009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen flere bilder. Håper ingen "rookie´s" ødlegger denne tråden med nye bilder som bare er 10 år gamle ;): smil :

 

Bilde 1 er Riegerstyla cab. Bilde tatt på sandstangen i år ?

Bilde 2 er tatt på sveastranda i år ? Mk1 Golf C med div GTI-utstyr.

Bilde 3 er tatt på tusenfryd første året (tror det var 94), Polo cab

Bilde 4 er tatt på tjøme år ?

rieger-cab.jpg

sandaker-mk1.jpg

polo-cab.jpg

golf-rocco1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her noen flere .. :

 

Bilde 1 tatt på tjøme år ?

Bilde 2 tatt på tusenfryd i 94 (tror jeg)

Bilde 3 tatt på sveastranda, Polo G40 som tilhørte en fra Oslo(husker ikke navn)

Bilde 4 er jeg usikker på hvor er fra.., men fra den tiden da 9x16" var hot.

golf-rocco2.jpg

grønn-g60.jpg

g40-lilla.jpg

mk3-9x16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og flere...

 

Bilde 1 tatt på tjøme, Audi 90 med 20v-motor

Bilde 2 tatt på sveastranda

Bilde 3 tatt på bugrun ,Golf 83 gti mk1 med jettafront

Bilde 4 tatt på bugrun ,Golf 83 med oettinger 1,8 16v motor som Morten Bjørkvoll har nå (men uten oettinger-motoren)

audi90-20v.jpg

hifonics-bobla.jpg

nestaker-golf.jpg

oettinger-mk1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og enda flere...

 

Bilde 1 er vel en ombygget mk2 til Rallygolf

Bile 2 er ABT ur-quattro tatt på tusenfryd 94

Bilde 3 og 4 er tatt begge på mantorp, hvilket år ?.. tja..

Er i hvertfall bilen til Ranbo , som var boss i Gti-klubben på den tida.

orange-rally.jpg

ur-abt.jpg

ranbo-golf1.jpg

ranbo-golf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.