Anbefalte innlegg

Noen S1-bilder skader vel ikke.. :)

 

Bilder tatt på vårmønstringa for sportsvognkubben som vel var første gangen denne bilen ble stillt ut..

Husker ikke hvilket år..

audiS1-øvrevoll.jpg

audiS1-øvrevoll2.jpg

audiS1-øvrevoll3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen av bilene jeg kjørte på den tida:

 

Bilde 1 er en 85 mk2 GTI bygget om med 16v kr-motor og 90-fangere

Bilde 2 er 86 Passat GT 5E

Bilde 3 er 90 modell Corrado G60 med Schrick-kam , G72-lader,2,5" fra motor osv.. 208 hk / 322nm

mk2-16v-90.jpg

passat-5e-gt.jpg

corrado-g72.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her noen flere .. :

 

Bilde 4 er jeg usikker på hvor er fra..

 

Dette tipper jeg er på Kongsten i Fredrikstad, altså VW Internationals.

 

Bilen på bilde 3 tilhørte inntil nylig Runar Jensen (og ble seinere Genesis-lilla).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2'er jeg har på hjernen enda, som jeg husker fra golf 2 tida mi rundt 17-18 års alderen..den inspirerte meg veldig den tiden, men jeg finner ikke igjen noen bilder av den:( En svart Golf 2 med RS fanger, og mener den hadde borbet T 9x16" felger, og rallyfront med lyktelist over/panserforlenger. Usikker på om bakluka var sveisa igjen, men tror det? Veldig lite detaljer her nå, kan være mange slike men tror nok den skilte seg litt ut i mengden på den tiden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen S1-bilder skader vel ikke.. :)

 

Bilder tatt på vårmønstringa for sportsvognkubben som vel var første gangen denne bilen ble stillt ut..

Husker ikke hvilket år..

 

PÅRR! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen S1-bilder skader vel ikke.. :)

 

Bilder tatt på vårmønstringa for sportsvognkubben som vel var første gangen denne bilen ble stillt ut..

Husker ikke hvilket år..

 

dette er vel Leif Nilsen's gamle?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rota litt i arkivet, dere får bære over med fotograf skillsa som er så som så...;)

VW/Audi Rudskogen 97 eller 98

VWRudskogen 2.jpg

VWRudskogen3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen dag på Norsk bildesenter, hvor ble det av disse treffa? Dynamo kasting, motorskjæring og Glenn Rodney som speaker var jo Konge : rock : Tror bildene er fra 99

Åpen Dag NBS.jpg

Åpen Dag NBS2.jpg

Åpen Dag NBS3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NM i Lyd finale på sjølyst i 95(tror jeg)

NM i Lyd.jpg

NM i Lyd2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Right On treff på Stevneplassen i Skien i 94, husker karikaturen under panseret på Coustic(?) Bobla "Makin' Beetle":)

Right On.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen dag på Norsk bildesenter, hvor ble det av disse treffa? Dynamo kasting, motorskjæring og Glenn Rodney som speaker var jo Konge : rock : Tror bildene er fra 99

 

Det stemmer på en prikk. Den burgunderrøde Einseren med 90-fangere man ser på det første bildet er min (altså bak den blå G2'en med VR6).. Disse hjulene kjørte jeg med fram til sommeren, da turen gikk til Bad Segeberg for kjøp av 8X15 Revolution.

 

Den orange Bobla du har posta bilde av lenger ned tror jeg lever i beste velgående. Synes i alle fall jeg har sett noe lignende utenfor et hus i Herre.

 

Helt enig i at treffene på NBS var konge:). Spesielt godt husker jeg lagkonkurransen i bilknusing. Det tar på å hamre løs med slegge i noen minutter av gangen. Etter ei stund ser det ut som folk har 3 promille bare de blir utmattet nok. Husker ene karen var så sliten at han bomma på A-stolpen på en Polo 1 som fikk unngjelde. Han traff med skaftet så det brista, løfta like forbanna for nytt "hugg", i det han beveget slegga nedover knakk skaftet midt på og han fikk slegga i bakhodet: smil : (det gikk heldigvis bra).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser en gul Vento på et bilde, den bilen var bare så kul når den var på forsiden av Bilsport. Det viser seg at han (Jon? Andersen) som bygde denne bilen nå er gift med en barndomsvennine av min samboer :) Og, jeg så denne Ventoen rett utenfor Arendal i sommer, så den lever fremdeles :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul tråd! Må følge med videre her :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne i en sekk med gamle videokassetter, her er det greit med gamle klubbiler får en si! :)

 

Nå er det bare å få tak i en videospiller da, og et rippeprogram til pcen.. ;)

 

IMG_3269.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har klubbvideoen fra 2001 i bokhylla i kjelleren :) Lurer på om ikke det lå noen klipp fra videoene ute på nettet en gang i tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en del bilder liggendes, så skal prøve og bidra litt her etterhvert :)

 

Gamletider001.jpg

Gamletider1.jpg

Gamletider002.jpg

Gamletider2.jpg

Gamletider003.jpg

Gamletider3.jpg

Gamletider4.jpg

Gamletider005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rota litt i arkivet, dere får bære over med fotograf skillsa som er så som så...;)

VW/Audi Rudskogen 97 eller 98

 

Det var nok 1999 tror jeg. Så ut som Einser'en til Kenneth hadde turbo og Gewinde

 

Den gangen var det to biler på treffet som hadde gewinde, Kenneth og jeg. Folk hadde store øyne når jeg stod å skrudde ned gewinde på treffet LOL

 

Har bilen og gewinde stående fortsatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et par bilder til av Poloen min, tatt like etter jeg hadde kjøpt bilen som erstattet den. Likte Poloen kjempegodt, men var klar for noe som flyttet på seg også. Fikk pris på turbokonvertering av 1.6'en husker jeg.. Det var anslått 40-50k, og effektøkning på 40-50%, altså rundt 100hk totalt.. hoho..

 

Ble til at jeg solgte den for de samme 140k jeg kjøpte den for original 2 år før, og brukte de på GTR'en ved siden av her. (mener bildene ble tatt like etter at Poloen var solgt, og ny eier kom tilbake for å kjøpe Davinci forsterkeren som hadde stått i den, men ikke fulgte med da bilen ble solgt). Mazdaen hadde 185hk og 4wd, og dengang en av veldig få i landet. Etter det ble det 4 Mazdaer til, med og uten wankel. Ble ikke vag igjen før 2009, men nå har jeg 2stk og ingen andre biler :)

 

gtrpolo2.jpg

 

gtrpolo.jpg

 

Når jeg ser igjen bildene nå, så tenker jeg at det er jammen lenge siden jeg har sett en bil med monovisker rett opp :D På 90-tallet hadde 1 av 3 det føler jeg, hehe..

 

Og forresten.. er det rart å ha lyst til å bygge en eksakt replika av en bil man hadde for 12 år siden? Tror nesten jeg ville ha laget den akkurat lik den dag i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv ikke gamle klubbiler med fortid som "forsidepike" i ærverdige Bilsport lever evig... :(

 

Jeg ser en gul Vento på et bilde, den bilen var bare så kul når den var på forsiden av Bilsport. Det viser seg at han (Jon? Andersen) som bygde denne bilen nå er gift med en barndomsvennine av min samboer :) Og, jeg så denne Ventoen rett utenfor Arendal i sommer, så den lever fremdeles :)

 

Men den lever desverre ikke nå lenger. Jeg var på hoggeren her i Arendal i går, og så denne oppe i stabelen... :(

 

7F1BBA74-orig_zps59b599b6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et par bilder til av Poloen min, tatt like etter jeg hadde kjøpt bilen som erstattet den. Likte Poloen kjempegodt, men var klar for noe som flyttet på seg også. Fikk pris på turbokonvertering av 1.6'en husker jeg.. Det var anslått 40-50k, og effektøkning på 40-50%, altså rundt 100hk totalt.. hoho..

 

Ble til at jeg solgte den for de samme 140k jeg kjøpte den for original 2 år før, og brukte de på GTR'en ved siden av her. (mener bildene ble tatt like etter at Poloen var solgt, og ny eier kom tilbake for å kjøpe Davinci forsterkeren som hadde stått i den, men ikke fulgte med da bilen ble solgt). Mazdaen hadde 185hk og 4wd, og dengang en av veldig få i landet. Etter det ble det 4 Mazdaer til, med og uten wankel. Ble ikke vag igjen før 2009, men nå har jeg 2stk og ingen andre biler :)

 

gtrpolo2.jpg

 

gtrpolo.jpg

 

Når jeg ser igjen bildene nå, så tenker jeg at det er jammen lenge siden jeg har sett en bil med monovisker rett opp :D På 90-tallet hadde 1 av 3 det føler jeg, hehe..

 

Og forresten.. er det rart å ha lyst til å bygge en eksakt replika av en bil man hadde for 12 år siden? Tror nesten jeg ville ha laget den akkurat lik den dag i dag :)

 

Nå kobler jeg navnet ditt.. Du hang jo en del på MOGN før også du :)

GTR er kult : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv ikke gamle klubbiler med fortid som "forsidepike" i ærverdige Bilsport lever evig... :(

 

 

 

Men den lever desverre ikke nå lenger. Jeg var på hoggeren her i Arendal i går, og så denne oppe i stabelen... :(

 

7F1BBA74-orig_zps59b599b6.jpg

 

Trasig. Om den hadde ABT-frontspoileren og JE-Design-grillista burde det sikkert være noen som er interessert i å skaffe seg tidsriktig tilbehør med klubbhistorie:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

39720_10150256392435393_764485392_14078139_3760710_n.jpg

 

Først audi quattro til Jarle Seberg. Var meget strøken i slutten av 1990 talet. Gjekk med 10vt cirka 300 hk på 1 bar. Fekk motor haveri på grunn maskinerings feil (foring i blokk). Fekk aldri testet den motoren heilt ut. Heimlaget coilovers med meredes fjør og tjukk stab stag. Hadde også gult skrudd bur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trasig. Om den hadde ABT-frontspoileren og JE-Design-grillista burde det sikkert være noen som er interessert i å skaffe seg tidsriktig tilbehør med klubbhistorie:).

 

Jeg var på hoggeren igjen noen dager etterpå, men jeg kunne ikke se fronten på denne. Den har vel avgått ved døden pga sykdommen som tar de fleste Mk3, nemlig rust. Disse bilene ruster fælt, dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har info om ABT UrQuattroen som Roar postet bilde av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.