Defekt styreenhet for ABS?

Anbefalte innlegg

Veldig sjelden att deler blir reparert på verksted, er effektivitet som gjelder, røkk ut defekte deler, sett i nytt til jævlig mange tusen, få bilen ut så fort som mulig;) Abs pumpa på en Passat G60 Syncro som eg hadde for noen år siden slutta å virke, ny pumpe kosta nesten 20.000: eek : Skrudde ut pumpa og demonterte den, feilen var en plastbit som hadde lagt seg mellom børstene, fjerna den og da fungerte den perfekt. Fikk også ny pumpe på garanti da det viste seg att den som sto i bilen var under to år gammel, og att den mest sannsynlig hadde røket pga at tullingen som hadde montert den hadde lufta bremsene på feil måte så pumpa var blitt overoppvarma: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig sjelden att deler blir reparert på verksted, er effektivitet som gjelder, røkk ut defekte deler, sett i nytt til jævlig mange tusen, få bilen ut så fort som mulig;) Abs pumpa på en Passat G60 Syncro som eg hadde for noen år siden slutta å virke, ny pumpe kosta nesten 20.000: eek : Skrudde ut pumpa og demonterte den, feilen var en plastbit som hadde lagt seg mellom børstene, fjerna den og da fungerte den perfekt. Fikk også ny pumpe på garanti da det viste seg att den som sto i bilen var under to år gammel, og att den mest sannsynlig hadde røket pga at tullingen som hadde montert den hadde lufta bremsene på feil måte så pumpa var blitt overoppvarma: dum :

 

Stemmer det. Røkk ut defekt elektrisk del, sett i ny til ikke fullt så jævlig mange tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes rep. kit til disse styreenhetene som består av kun den elektriske delen. Da blir prisen litt mindre stiv...

 

Vet du om dette gjelder kun til Bosch enhetene, eller til ATE også..? Tok ut styreenheten fra Bora'n i helga, og skalperte boksen.. men ingenting galt er å se på kortet.. :( Og kortet er ikke så lett tilgjengelig som Bosch heller, ingen ledninger å se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om dette gjelder kun til Bosch enhetene, eller til ATE også..? Tok ut styreenheten fra Bora'n i helga, og skalperte boksen.. men ingenting galt er å se på kortet.. :( Og kortet er ikke så lett tilgjengelig som Bosch heller, ingen ledninger å se...

 

På Bora er det vel to deler, så du får nok det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om dette gjelder kun til Bosch enhetene, eller til ATE også..? Tok ut styreenheten fra Bora'n i helga, og skalperte boksen.. men ingenting galt er å se på kortet.. :( Og kortet er ikke så lett tilgjengelig som Bosch heller, ingen ledninger å se...

Etter hva jeg har funnet ut gjeller dette kun bosch sinne hjerner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg levert ABS styreenheten inn til elektronikk verksted.. : rolleyes Så blir spennende å se om jeg er bitt kvitt varsellys når den blir montert : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal levere inn min jeg også....spennende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forsøkt denne?

 

Denne er ferdig ombygd :)

 

 

Får forresten min tilbake fra reparatør i dag. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har samme problem på 97 Passat 1,8t.

Greide dere å reparere styreenheten eller måtte dere bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har samme problem på 97 Passat 1,8t.

Greide dere å reparere styreenheten eller måtte dere bytte?

 

Jeg sendte min gammle inn til et elektronikk firma, men de klarte ikkje fikse den.. Så kjøpte ny.. Kosta 7000 for ny den elektrodelen.. Godt å få vekk pipinga etter ett år: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega har kjøpt seg Passat fra -99 som antagelig har dette problemet...

 

Det eneste jeg har fått med meg foreløpig er at ABS-lampen lyser hos han hele tiden og ABS fungerer selvsagt ikke.

 

Hjulsensorene er vistnok kontrollert og funnet i orden...uten at jeg vet hvordan dette er gjort...

 

Hvis det piper...piper det hele tiden eller bare når tenningen skrus på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega har kjøpt seg Passat fra -99 som antagelig har dette problemet...

 

Det eneste jeg har fått med meg foreløpig er at ABS-lampen lyser hos han hele tiden og ABS fungerer selvsagt ikke.

 

Hjulsensorene er vistnok kontrollert og funnet i orden...uten at jeg vet hvordan dette er gjort...

 

Hvis det piper...piper det hele tiden eller bare når tenningen skrus på?

pipier 3 ganger hver gang du starter bare, men lyser bremselyset og hos han?

eller kun ABS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piper 3 ganger når tenningen slås på...ABS-lampe lyser hele tiden...varsellampe for bremser blinker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 pip, lysende abs-lampe og blinkende bremselampe ja..

Da er feilen lokalisert, defekt styreenhet til abs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg leste en plass at man kunne skru av elektronikken og bruke bilen mens denne ble reparert, men finner det ikke igjen.

 

Er det korrekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går veldig fint, ihvertfall på en 99' Bora.. Hjernen er jo "død" uansett, så gjør ikke mye nytte der den sitter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om det samme har skjedd med min passat 97 tdi, var heilt tom for batteri og brukte startkabler uten overspenningsvern. lurer på om det som kan ha tatt knekken på abs hjernen. sikringene på cd-spiller og kabel til forsterkerene var også kaputt etter startkabel stuntet. :(

 

Noen som fikk ordnet abs hjernen hos reperatør ?

 

Hvor ligger hjernen på passat 3b ?? er det inni svarte boksen i venstre hjørne når du sitter inni bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er defekt ABS Styreenhet på urS4'n min også... Funker denne metoden som er beskrevet i denne tråden her også eller? Noen som har peiling på hva ny koster til s4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er defekt ABS Styreenhet på urS4'n min også... Funker denne metoden som er beskrevet i denne tråden her også eller? Noen som har peiling på hva ny koster til s4?

 

Mener den kostet ca 27.000,-.: eek : Ikke 100% sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den kostet ca 27.000,-.: eek : Ikke 100% sikker.

 

Hørte jeg noen si huggeri? Ser de selger abs pumpe, abs motor og abs sentral på huggeriene. Når jeg forsøker å få kontakt med ABS kontrolleren vha VAG-COM får jeg ikke svar fra controlleren.

 

Hvilken av disse er det som er synderen? ABS sentralen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg va så heldig at det bare var sikringen som var gåen.. kan var noen av dere også har samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynt å blinke noe fælt de bremsegreiene hos meg å. Så lurer på å sjekke den hjernen som alle andre her...

Men vet at jeg har hatt noe problemer med den "boksen" som sitter over batteriet( Der det går diverse ledninger inn som er koblet på batteriet)

(Mista abs'en i vinter når jeg kjørte og bilen var helt død etter jeg stoppet den helt til jeg rørte på den boksen over batteriet) Virker som den var irret litt og ifølge en kamerat var visst de ikke veldig holdbare så mulig jeg bare kan skifte den.

Kommer ikke opp noe feilkoder i Vag.com heller så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fikset den eller? Har fikset en del slikt jeg. Om noen er interessert så e det bare å ta kontakt. En kan få det til om en er meget forsiktig og presis ellers så ryker to andre ledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om min er gåen. Har kjøpt en ny sensor fra ebay, for jeg klarte å ødelegge en da jeg skulle prøve å smøre de opp og sette de på plass. Er lysene osv tilstede etter at ny sensor kommer på plass kan du godt få prøve deg på styreenheten min. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom en skal prøve lykken på bruktmarkedet... til min 99 Passat fra hva hvilke andre biler kan jeg bruke styreenhet eller er det kun 99 Passat?

 

Hos meg er det ikke permanent feil/varsel, den kommer og går. Er dette vanlig for denne feilen med defekt styreenhet eller er det permanent feil (og alltid varsel) dersom denne er gåen?

 

Asmir: Hva skal du ha for å fikse dette dersom jeg sender enheten til deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.