Defekt styreenhet for ABS?

Anbefalte innlegg

Hadde dette problemet selv når jeg kjøpte meg bil sist. Den var der av og til. Plutselig var den vekk. Etter en stund kom den tilbake o.s.v.....

 

koblet opp mot vas`en til grenland auto for og feilsøke på abs styreenhet. Fikk ikke kontakt. Årsak; Defekt styreenhet. Pris ? ikke grattis...

 

 

Du har P.M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var min ABS enhet også defekt: bh :: gråter :

3 pip og (!) lyser.. ABS lampen lyser også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en diagnose før du konkluderer. Hos meg var det fremsensorene som var problemet.. Men symptomene var lik det du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en diagnose før du konkluderer. Hos meg var det fremsensorene som var problemet.. Men symptomene var lik det du beskriver.

 

Det er tatt diagnoseav et møllerverksted.

å dem konkluderte med at abs enhet var defekt...: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har pinnebeskrivelse for ABS kontakta på en A6 4B eller veit hvor kan finne det? Får ikke kontakt med ABS enhet og skulle gjerne ha målt litt på kontakta på kabelen før jeg tar ut ABS enheten.

 

Antar at hjulsensorene går rett inn til kontakta til ABS modulen? Tenker på om det er lettere å måle på de der enn rundt hjulene for å sjekke tilstand til de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpnet opp elektronikkhuset på ABS enheten og riktig nok.. det var de to tykkeste koblingstrådene som var røket. Bruddene var i knekken ved sveisen mot kontakten. Fikk loddet inn ny tråd og fungerer fint nå! En skal derimot ha både stødig blikk og hånd for å lodde her. En kan knapt se det men det er også mange veldig tynne koblingstråder rundt om på elektronikk kortet så et tips til andre som måtte forsøke er å være ekstremt forsiktig med å ikke komme borti noe annet for disse trådene vil ryke veldig lett og da er det bare å skaffe ny ABS enhet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut og loddet en enhet i går fra en 99 passat. Gikk helt fint, men absolutt ikke og annbefale om en ikke har relativt gode loddekunnskaper og ikke minst utstyr! På denne fikk vi ikke kontakt med abs-enhet via vag-com, faktisk heller ikke motorstyring... Men det kan visst hende at en "defekt" enhet kan blokkere for andre avhengig av feiltype. Etter at jeg fixet, fungerte alt, også diagnose med motorstyring.

 

Var to ledninger som var gått av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare skrive noen ord her:)

Etter og oppdaget at abs enheten var defekt så tenkte jeg at dette skal jeg fikse selv. Fant den oppskrifta som beskriver lodding av de to lederene internt i styreenheten. Mens jeg hold på kom jeg selvfølgelig borti en av de tynne gulltrådene som ligger ved siden av! Skulle ikke gi meg med det så prøvde å fikse dette å. Mens jeg hold på å rengjøre inni boksen for å få loddetinne til feste bedre så ble hele loddelandet vasket bort. Gidde da opp...

 

Helt til jeg oppdaget :tilber:modulemaster som er et firma borti usa som fikser sånne. Tenkte at dette klarer de antakeligvis ikke å fikse, men må prøve de allikevel. Sendte over abs enheten og betalte 200 dollar +10 dollar frakt hver vei. Etter en liten mnd fikk jeg kvittering i posten der hvor det sto alt de hadd gjort med den. Reparert det jeg fukka opp, installert en sikkerthetskrets for å beskytte den ytterligere og testet den til slutt. Noen dager etterpå kom absenheten. Hadde fått sporingsnummer som jeg fulgte med frem til da. Satte inn sentralen og den funka utmerket!! Trodde egentlig løpet var kjørt for den abs sentralen, men der tok jeg feil. Utrolig godt service og ikke minst informasjon!

 

I tilllegg så er det 5 år garanti på reperasjonen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg bremsa litt hardt her å + at det sklei litt gjorde så at det ble sånn på min;) skal nok ta opp å se å til helga;D fikk oppklart en del ved å lese litt her ;) takker...begynner å bli lei den pipinga å blinkinka nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet på A6n som gjør at jeg blir plaget med piping og stort bremsefeil symbol i computern hver gang jeg starter.Før kunne ABSn plutselig komme tilbake igjen, men det varte maks i 5 min. Nå er den som regel alltid utkoblet.

Med Vag-Com fikk jeg ikke noe kontakt med ABSn og verkstedet jeg bruker klarte heller ikke lese noe. De foreslo en tur på møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å sjekket delenr. som skal være 8eo 614 111 a HL

Noen som har linker til forskjellige huggeri i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om noen skulle trenge hjelp til rep. så ta gjærne kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som jeg fikk ordna det, tok av kontakta å satte den på igjen, kjørte leenge men så kom det tilbake:( dritt altså:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å oppdatere dere litt så løste det seg for meg ved å bytte batteri.

 

Etter litt feilsøking la jeg merke til at det hovedsaklig oppstod når bilen var tungstartet etter å ha stått litt ute i kulden og etter litt undersøkelse av batteriet viser det seg at det er like gammelt som bilen samt at det ikke var vedlikeholdsfritt slik jeg innbilte meg. Så etter flere mislykkede forsøk på å lade det gikk jeg til innkjøp av nytt og det ser ut til å ha løst saken.

 

Feilen oppstod sikkert fordi det ikke var nok strøm/spenning til styringsenhetene ved start av bilen og det ble lest som en feil.

 

Det røde utropstegnet (!) blinket ved oppstart, og det var noen kraftige pip i damas A4. Ingen ABS-lampe som lyste. Varsellampen forsvant etter noen sekunder, så jeg hadde ikke helt troen på at det kunne være sååååå alvorlig... Men, greit å få sjekket det.

Bilen har stått rolig for det meste i noen måneder nå så batteriet var ikke på topp.

Etter å lest innlegget jeg siterer, prøvde jeg å bytte batteri på A4'n til dama, og problemet er løst:)

 

Heldigvis....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A4 (97) har samme "sykdom". Før kom det 3 pip og "!" lampa + ABS lampa lyste da jeg startet opp bilen. Ble passe lei så jeg dro ut sikringen til systemet og da forsvant jo lyset, pipene og ABS systemet.

 

Men så skulle jeg bytte demper bak på høyre siden så jeg tok ut føleren, små renset den litt + sandblåste den låse ringen rundt føleren og satte alt sammen. Nå virker systemet fint helt til jeg kjører over 100km/t i ca 2-3min, da kommer lyset på igjen og den piper 3 ganger. Så snart skal jeg inn med senkesett tenkte jeg siden demper og fjærer rundt hele er slitne. Så da skal jeg ta ut føleren på venstre side og rense den å. Håpe på det beste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da har pappa's 99 A6 fått akkurat samme symptomer.

Skal prøve vagcom iløpet av uka og se om vi får kontakt med sentralen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei knutis! Om du trenger hjelp til fix., får du sende styringa nedover.. Har loddet om 8-10 stk. Utrolig pirk, men har gått fint så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hører fra meg iløpet av ei uke eller to Rune, så blir vi enige om påskjønnelse. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått denne feilen jeg også... får av med skiten å prøve meg på lodding

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte min til Rune, og det var samme feilen i den som allerede nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der var den tilbake fra Rune, montert og testet ok!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp en oldispost her, har symtomet på min 1998 Audi A6 2.4 Quattro: 3pip ved start, ABSlampe på konstant, og (!) som blinker hele tiden, ABS funker ikke.

 

Helt til idag, skjønte etterhvert at jeg var blitt ensom der jeg kjørte (ellers så svært vant til å ha ekstra selskap i form av ett blinkende utropstegn) jeg prøvde da å hugge i bremsa i 50kmt, da kom ABSen til liv...

 

kan jeg da tolke dette som at styreenheten til ABS ikke er HELT død, eller er det andre ting som er mere sansynlig? Selger sa dette var ett resultat av at EN sensor var død...

 

da koplet resten seg ut av sikkerhetsårsaker, fatter bare ikke helt at det plutselig bare kunne funke sånn plutselig.

 

Nå er ABSen borte igjen, så det var kort glede...

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 99 a6 var det som du sier, noen ganger hadde jeg ABS men som regel var den borte...

Ta en vag-com og se om du får kontakt med styreenheten. Får du ikke kontakt, så er den "død".

 

Om du ikke har loddet en del før, så sett det bort. De to ledningene som skal loddes er på tykkelse med et halvt hårstrå og de rundt er så og si usynlige...

 

Men det er mulig og reparere det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den kommer innimellom tyder på dårlig kontakt.

 

Fatter påstår at problemet nå har kommet tilbake, jeg skal undersøke det senere idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tilbake boksen min etter at en selvutnevnt super-lodder hadde den over helga.

Ser værre ut nå enn før jeg leverte den! Loddet på feil plass, også har han klart å ryke et par av de syltynne gullfargede trådene.

Hadde lett gjort en bedre jobb selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.