Defekt styreenhet for ABS?

Anbefalte innlegg

Dette problemet, er det noe som kan komme og gå eller er det der konstant? Har en bil jeg ser på der ABS-en lyser innimellom, lyset kom på ved oppstart, men slukka etter ei stund før det kom på igjen. Ikke noe (!)-signal, men bilen har ikke kjørecomputer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått 3 pip, konstant ABS lys og blinkende bremsevarsel på min A4, og skal på EU-kontroll. Noen som har noen tips for å fjerne dette slik dette ikke er synlig under kontroll. Fjerne med diagnose eller fjerne sikring! Får ikke fikset enheten med det første.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo vere at lyspærene som lyser tilfeldigvis falt ut og slutta og lyse under kontrollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener å demontere halve dash'en for å fjerne pærene som lyser før den skal på EU? Det må være lettere å fjerne dette problemet med diagnose eller en sikring. Ikke lysten på å åpne dash'en. Uansett glad for alle gode tips som får den gjennom EU-kontroll!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener å demontere halve dash'en for å fjerne pærene som lyser før den skal på EU? Det må være lettere å fjerne dette problemet med diagnose eller en sikring. Ikke lysten på å åpne dash'en. Uansett glad for alle gode tips som får den gjennom EU-kontroll!

 

Finnes desverre ikke noen enkel måte å få den igjenom eu på. : bh :

Tar du ut pæra/Dioden får du mangellapp på at den ikke lyser når tenninga skrus på. Det eneste du kan gjøre for å "lure" den er å koble den over på ladelampa.

Eller komme innom oss å få den fiksett.;)

 

Mvh.

 

Christian

Digital Speedometerservice

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok som hans sier, ingen lett vei utenom akkurat den,. Det er heller ikke løse pærer i instr, sitter smd dioder der.

prøvde som nevnt av lars på en eu og blende pære med en sort teip bit. funket fint det. Men fikk jo en kjapp kommentar om at lampa skulle lyse når tenning ble satt på :-) så det ble en 2'er feil.

 

Jeg har 3 abs enheter liggende, ukjent tilstand. plukket fra skadebiler. Men er ikke hjemme før Onsdag ettermidag. Men da må jeg evt ha delenr?

 

500,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompiss av meg sklei nå rett igjenom uten denne pæra.

Om det b5 det er snakk om så er det ikke en selvfølge at det er dioder. Mange av disse bilene har vanlige utakbare pærer til alle varselysene i dashen. Vill faktisk også kunne tørre å påstå at det tar kortere tid å skru ut de to skruene som holder hele dashen, enn å begynne å tukle med noe annet. sikring fungerer heller ikke å dra ut.

Men selfølglig, det beste er jo å fikse problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orker ikke å lese gjennom hele tråden, men jeg kjøpte min nye modul fra ECS Tuning.

Denne er helt ny og direkte fra Bosch.

 

Kostet 3000kr eller noe, rask levering.

Var plug&play, varslene i instrumentpanelet forsvant umiddelbart.

 

Har skrevet en del om det i de siste sidene på min tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompiss av meg sklei nå rett igjenom uten denne pæra.

Om det b5 det er snakk om så er det ikke en selvfølge at det er dioder. Mange av disse bilene har vanlige utakbare pærer til alle varselysene i dashen. Vill faktisk også kunne tørre å påstå at det tar kortere tid å skru ut de to skruene som holder hele dashen, enn å begynne å tukle med noe annet. sikring fungerer heller ikke å dra ut.

Men selfølglig, det beste er jo å fikse problemet.

 

 

 

Så langt jeg vet har alle 99 mod a4 led.Den siste instrumentet som kom med pærer var vel UK-NSI som produsert det siste instrumentet i oktober 1997. : klø : Man kan være heldig at det ikke blir oppdaget at lampa ikke lyser, men det skal gis 2er feil hvis ikke lampa lyser når tenningen settes på. Å da koster det deg noen hundrelapper for etterkontroll.: bh :

Så hvis dere skal "lure" verkstedet(Eller dere selv) er det best å koble om kursen slik at den går på sammen med ladelampa.

Tips: Alle Led Dioder trenger en formotstand, så skal dere koble om må dere huske å ta med motstanden som er koblet til dioden, eller sette inn en egen f.eks. 180 ohm fungerer stort sett greit.

 

 

Mvh.

 

Christian

 

Digital Speedometerservice

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå dukket denne feilen opp på madammens 3bg - abs-lyset blinker, det piper 3x og kommer opp Bremsfeler i FIS. Men jeg har ingen feilkoder? Det kommer og går litt så jeg skjønner lite. Prøver med litt batterilading i natt så får vi vel se om det hjelper, eller om det kanskje er en sensor som ikke henger helt med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du kontakt med ABS-modulen via Vagcom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får jeg, men som sagt ingen feilkode der.

Byttet bremser i år, men det er snart 1 år siden så sånn sett har jeg ikke surret det til med sensorene. Er snart på med vinterdekk så jeg tar en sjekk da. Eneste jeg kan se er at det er plass til litt mer bremseveske på tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke å lade batteriet, men det virker som det kommer etter rattutslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke å lade batteriet, men det virker som det kommer etter rattutslag.

Logg inn på instrument å se om du finner noen feil der, om ABS hjerne er på vei til å gå skal du få com error på instrument

Får du com feil der er det bare bytte ABS hjerne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste feilen jeg har er "Single wire operations", men det skyldes noe annet, har vært der lenge og går igjen på instrument, navi og klima.

 

Fant forresten en tråd på Passatworld der flere hadde problemer med enten defekt sensor i tanken, akkurat for lite bremsevæske på tanken slik at sensoren slo ut, eller en liten lekkasje på en av bremsekalipperne.

 

Får teste litt, men starter med bremsevæsken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser her at dere sier at styreenheten kun er defekt hvis man ikke kommer inn på feillager, jeg kommer inn og får lest av måleblokkverdier og feillager ingen feil. Alle hjulsensorer i orden. Jeg får 3 pip, brake fault abs lyser og bremselampe blinker i tillegg til STOP. Fikk feil på br.lysbryter, men virket i mbv. Skiftet denne, ikke noe bedre. Ble mulig kvitt en sporadisk feil. Siden jeg kommer inn virker også spenningsforsyningen. Videre foretar jeg en aktordiagnose der hydraulikkpumpa slår inn. Og låser og sperrer ventiler tilb de forskjellige dekka. Her virker det meste. Hadde bremsevæskevivået vært lavt ville den sagt brake fluid, STOP.Sier ikke at den er defekt ennå,men man må jo begynne å lure. alle sensorer til esp virker også.

Skal skifte batteri nå da det er dårlig, men er ikke veldig overbevist at dette vil hjelpe.

Vi får se....kom gjerne med innspill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenkelig likt scenarioet jeg har i bilen min det der Joachim.

 

Jeg bare begynner i den billigste enden og ser hva som skjer. Kan denne aktordiagnosen kjøres med vag-com forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser her at dere sier at styreenheten kun er defekt hvis man ikke kommer inn på feillager

 

Jeg tror ikke vi kan si at det er utelukkende da enheten er defect. Men til 1500kr for en overhalt enhet fra Modulemaster er det ikke mye du skal skru og bytte på bilen før det er like greit å kjøpe en enhet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om lampen lyser for ABS feil er det svært ofte kun dårlig kontakt enten i sikringsboksen for ABS (som ofte sitter i motorrommet, gjerne sammen med batteri) eller selve stikket inn til styreenheten. Plukk dette fra hverandre og smør opp, så skal dere se at feilen mest trolig forsvinner. Disse enhetene er sensitive på spenningsfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... :o

 

Det var faktisk for lite bremsevæske som var problemet på Passat til madammen. Det så ut som det bare manglet litt, men gikk på mellom 1,5-2dl. Men jeg hadde faktisk trodd at det kom opp en feilmelding som faktisk fortalte meg at problemet var så enkelt å løse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 3 pip, lysende abs/esp og blinkende bremsevarsel på Sharanen en stund nå. Tenkte at det sikkert var en hjulsensor igjen men alle er iorden. Har lest ut feilminne og fikk opp følgende:

 

65535-Internal controlmodule memory error 00-00

01130-Abs operation implausable signal 27-00

 

Siden alle hjulsensorene og rattvinkelsensor fungerer så tenkte jeg at hjernen sikkert var fucked, etter å ha lest igjennom tråden her. Men da burde jeg vel kanskje ikke fått kontakt men den i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ABS unit med delenummer 0273004283 som jeg tror er defekt. Tenkte å prøve ABS unit'en fra min brors bil, men den hadde delenummer 0273004583.

Jeg har en 98 mod 1.8T og han har en 99 mod 1.9TDI. Er vel kanskje ikke så lurt å prøve denne da delenummeret var ulikt... eller?

Kan det være flere delenummer som er kompatibel med min bil om jeg skal lete etter en brukt ABS unit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ABS unit med delenummer 0273004283 som jeg tror er defekt. Tenkte å prøve ABS unit'en fra min brors bil, men den hadde delenummer 0273004583.

Jeg har en 98 mod 1.8T og han har en 99 mod 1.9TDI. Er vel kanskje ikke så lurt å prøve denne da delenummeret var ulikt... eller?

Kan det være flere delenummer som er kompatibel med min bil om jeg skal lete etter en brukt ABS unit?

 

Ville ikke anbefalt å prøve en annen ABS sentral med annet delenr, nei.

Ebay eller en høgger har vell de største sjansene for å finne en brukt. Alternativt vet jeg at ECSTuning har mye innen den kategorien (kjøpte selv ny derfra).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ny for 800 på huggern :)

Eller en brukt en da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.