Defekt styreenhet for ABS?

Anbefalte innlegg

Knut: Ikke bra! Er mulighet for at jeg kan skaffe en enhet, skal sjekke litt. Ellers, kan vi alltids gjøre et loddeforsøk til!

 

Kjetil: Som nevt, er det ekstremt små toleranser. Lederne er av meget tynne sølvtråder og ryker tvert om en kommer borti med loddebolten. Om en pirker borti med noe, så er det og stor sjangs for at de ryker. De som skaper problem er to stk, disse må erstattes med nye tråder, f.eks en kobbertråd fra en tynn flerleder.

 

Selve printkortet er dekket med et gele-lag, dette må forsiktig fjærnes på det aktuelle stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, han påstår at alt fungerte fint til første gangen han måtte hugge i bremsene slik at abs'en slo inn.

Etter det kom lampen tilbake. Bilen skal på eu nå i februar, så vi må finne på noe slik at den er ok til da. Det frister han mer å kjøpe en ny enhet sier han, så om du vet om noen er det bare å si ifra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Gloffen min, så var det bare batteriet.

ABS systemet er noe av det første som kuttes ut hvis du har lav spenning på batteriet ditt. Det er jo også sesong for dårlige batterier om dagen.

Prøv å lad det opp skikkelig og se om det hjelper.

Høres kanskje litt for enkelt ut, men hvis det funker, så er det vel en av de enkleste reparasjonene du kan gjøre.

Er ikke sikkert du blir møkkete på fingrene engang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ny enhet er vel fort 10 lapper pluss...

Må se om jeg ikke kan få fatt på en brukt. Men om han skal ha en ny, så si fra slik at jeg evt kan sjekke med pris i danmark. Sparte jo over 10 lapper på og kjøpe kam-sett til 2,5 tdi'n der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på verksted i dag selv. Får ikke kontakt med styreenheten for abs. På mandag skal de prøve manuelt for å se hva det er. Håper på å skaffe meg en brukt en om hele enheten må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og kjøre uten denne styreenheten mens den er ute til rep?

Jeg loddet min en gang selv, men feilen kom tilbake etter noen dager, men jeg har en kammerat som har bedre utstyr som kan lodde den på jobben i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null problem å kjøre uten, bare putt en plastpose godt rundt den mekaniske delen slik at det ikke kommer drit dit mens du lodder den elektriske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som knut sier ikke noe problem. Blir som før, ingen ABS :-) ellers funker bremser som normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerte gull det ja :)

Monterte enheten på tirsdag og nå fungerer ABS'en strøkent :)

 

Da var det bare resten av feilene på bilen igjenn :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerte gull det ja :)

Monterte enheten på tirsdag og nå fungerer ABS'en strøkent :)

 

Da var det bare resten av feilene på bilen igjenn :/

 

Ta ut pærene for varsellamper, jeg gjorde det når min ABS lyste. Gle igjennom lett som en plett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker tips om hvordan ABS enhet åpnes, om hva som vanligvis må loddes :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme feilen på min a6 99 mod 2,4q. kjøpte ny på romnes i oslo. 3800.- inkl mva. Byttet den på en halvtime sjøl. veldig lett å skifte.

Fikk pris overslag på møller på ryen på 11 500.- bare hjernen skulle de ha 9000.- helt sinnsykt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått samme feil på min 01 A6 1,8TQ, etter at jeg måtte starte bilen med startkabler, feilen kom dog 3 uker etter at jeg brukte startkabler, da jeg tok av batteriet for å bytte blinklyshendel. Det piper og lyser, hverken ABS, ESP virker.

 

Sentralen har nr:8E0 614 111T, har noen et godt bilde av hvilke loddinger som eventuelt kan ha tatt kvelden, og hvordan en åpner denne boksen? Eller har tips til hvor en kan kjøpe brukt? Det høres jo forferdelig ut å måtte bruke 20 000 på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har nå fått samme problem på min A4 99. Min ABS enhet har delenummer 8E0 614 111 A. Mulig dette er gammelt nytt men det finnes "rep. sett" med delenummer 8E0 998 375. Bestillet fra USA for ca 400$. Fortsatt dyrt men billigere en å kjøpe nytt i norge, og bare litt dyrere en de brukte jeg har funnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være derfor ESP'n min har tatt kvelden? Skrenset som f her i vinter. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har nå fått samme problem på min A4 99. Min ABS enhet har delenummer 8E0 614 111 A. Mulig dette er gammelt nytt men det finnes "rep. sett" med delenummer 8E0 998 375. Bestillet fra USA for ca 400$. Fortsatt dyrt men billigere en å kjøpe nytt i norge, og bare litt dyrere en de brukte jeg har funnet.

 

Hei,

repsett var nytt for meg, vet du hva det inneholder?

Ser du har et delenummer på det, betyr det at det er orginaldel?

 

Jeg fikk loddet min, det varte noen uker men nå fungerer det ikke igjenn...

 

Om du har en link til dette så legg det inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har opplevd dette på nyere modeller også ? Er samme bosch dritten i min hvertfall (bare nyere utgave.....tror jeg :) )

Fikk pokker med opp denne feilen på A6'en (-06 modell) eneste forkjellen er at det er parkeringsbrems den klager over sammen med abs og antispinn.

 

Startet en egen tråd på dette før jeg kom på at den kunne være noe tilsvarende som er nevnt i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186709

 

For å ta sammendraget: Møller vil ha 25.000 for å bytte denne (bare delen kostet 20.000+), de fant at denne hadde urealistiske måleverdier, var noe som skulle måle 0 bar som målte 0.6-1bar.

 

Kanskje ikke allverden sjans for å finne denne som brukt del noe sted ?

 

Fant hvertfall følgende delenummer på den

563 L3 070205 085 og

4F0 614 517 K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kanskje ikke allverden sjans for å finne denne som brukt del noe sted ?

 

Fant hvertfall følgende delenummer på den

563 L3 070205 085 og

4F0 614 517 K

 

Tror ganske sikkert du finner denne billigere på den tyske ebukta. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, googlet litt i går kveld, på delenummeret, fant blant annet en i sverige til SEK 5.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått bekreftet at det er ABS agregat kontrollenheten som må byttes.

Fikk Nilsson bil to å gi meg noen priser, havner på NOK18.500 der, så litt å spare (men så var det dette med moms o.l.).

 

Ser den enheten Møller og Nilsson setter opp i tilbudet har M i slutten av delenummeret istede for K så det er kanskje en utbedret del ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at jeg ikke har skrevet løsningen på fatters A6 her:

Bestilt enhet fra modulemaster.com i statene. Kom på ca 1500kr inkl frakt uten retur av gamle enhet.

 

Har nå stått i bilen noen mnd og fungerer helt knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt og motatt modul fra modulemaster.com

Fikk montert den nå, og vips så er allt i orden :D

 

Og jeg kan ikke klage på prisen heller, jeg ga 1500,-

 

Så denne løsningen annbefales :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som tar seg en jobb og lodde en module fra en B5 A4 fra 98?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare kommentere litt; Dette kan egentlig ikke fikses ved lodding, det må bondes på nytt slik som modulemaster gjør. De tynne er ledere av en gullegering, de to tykke er av aluminium og tar ikke lodding.. Har 'fikset' en kompis' A6-sentral etpar ganger nå, men den blinker igjen innimellom. Jeg har kun brukt ny kobbertråd og loddet rett på den nermeste kondensatoren, da loddelandet ikke inneholder loddbart tinn. Får du det til å sitte der, er det relativt tilfeldig, men veldig godt jobba uansett! :D Jeg har syltynn loddebolt og skikkelig stereo-mikroskop, men synes allikevel det er en drittjobb, så klarer dere det med 'loddeøks' og uten lupe, er jeg evig :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk styreenheten på min 1999 A6 Avant quattro fikset hos Innosund AB i Sverige for en stund siden.

Ble steinbra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.