hva er det med biler med Audi sentrum på siden? (Vintertreff 2006)

Anbefalte innlegg

Dette har det blitt opplyst om ved hver eneste gang slike tråder som denne har kommet opp etter vært eneste treff og det er flere av de samme "luringene" som syter hver gang.

 

Fatter ikke ikke at det er så vanskelig å skjønne hva som foregår.

 

Kan alle som føler for å sutre over at andre får fordeler slik som i denne tråden være så snill og lese innlegget til Kjetil B en gang til og kanskje denne gangen huske det til neste treff!!!!

 

Ble ikke passert i køa av noen andre en audi sentrum biler jeg gitt! om og omigjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt fornøyd med treffet og kjøringen,

men heldigvis var jeg der ikke for å kjøre fort, men bare for å ha god tid og ha det gøy. Hadde det vært annerledes hadde jeg blitt DRITTSUR, for å skrive under på noe hvor det står at det bare skal være godkjente biler og ikke prøveskilt for så å bli forbikjørt i køa gang på gang av audisentrumkjerrer og porscher, det er vel ikke helt 'kurant' ...

 

At banen var litt for smal førte vel til at toleransen for feil i en sving ble lav og maaange biler sto i grøfta og fikk lagt igjen litt plastikk. slepeordningen var grei, hadde man skulle stoppa kjøringa i denne tiden ville det blitt altfor mye venting.

 

At folk kjører litt forskjellig fart er jo ingen bombe, men syns kanskje dem med ispigg burde hatt litt mere toleranse for dem uten og ikke være irriterte for at det ligger folk foran, og kanskje heller kjøre forbi utenfor sporet så dem med piggfri slipper å ligge å vannplane i slafset når dem blir forbikjørt : rolleyes

 

summa sumarum: isbanekjøring er gøy... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har det blitt opplyst om ved hver eneste gang slike tråder som denne har kommet opp etter vært eneste treff og det er flere av de samme "luringene" som syter hver gang.

 

Fatter ikke ikke at det er så vanskelig å skjønne hva som foregår.

 

Kan alle som føler for å sutre over at andre får fordeler slik som i denne tråden være så snill og lese innlegget til Kjetil B en gang til og kanskje denne gangen huske det til neste treff!!!!

 

Jeg kan ikke huske at Hadeland-gutta ba om noen fordeler når de arrangerte treff på Våler i fjor.

 

Men på søndag så forsvant jo alle som hadde ansvaret for at klubben var der. Vi skulle egentlig reise hjem, men typen og en kompis måtte bruke over en time på å taue ut biler. Hvor var "banecrewet" og hva hadde de gjort om ikke de hadde vært der? Alle andre med ispigg hadde reist hjem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke passert i køa av noen andre en audi sentrum biler jeg gitt! om og omigjen.

 

Du leste det ikke du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en kjent problem som jeg har hørt mange ganger før. Samme hva man sier vil det aldri bli noe anderledes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke passert i køa av noen andre en audi sentrum biler jeg gitt! om og omigjen.

 

Hadde du vært tilstede på et av førermøtene,(noe jeg trodde var obligatorisk) så hadde du fått forklart hvorfor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en kjent problem som jeg har hørt mange ganger før. Samme hva man sier vil det aldri bli noe anderledes...

 

Er det faktisk et problem at de som bruker hele dagen på å organisere treffet slik at andre kan kose seg slipper å stå i kø ??? Enten de er sjåfør eller får en joyride som passasjer ?

 

Det betyr jo at andre må avløse dem enda lenger og det hele resulterer i at det ikke er mulig å være arrangør og samtidig få kjøre på banen i løpet av et treff - Da tror jeg vi etterhvert kan glemme å få den store oppslutningen til banemannskap iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det faktisk et problem at de som bruker hele dagen på å organisere treffet slik at andre kan kose seg slipper å stå i kø ??? Enten de er sjåfør eller får en joyride som passasjer ?

 

Det betyr jo at andre må avløse dem enda lenger og det hele resulterer i at det ikke er mulig å være arrangør og samtidig få kjøre på banen i løpet av et treff - Da tror jeg vi etterhvert kan glemme å få den store oppslutningen til banemannskap iallefall.

 

 

Skjønner godt at de som arrangerer det kan gå foran, men var det alle som gikk foran køen som jobbet for treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du vært tilstede på et av førermøtene,(noe jeg trodde var obligatorisk) så hadde du fått forklart hvorfor..
Du tok ordene ut av munnen på meg.......tror det var mange som ikke fikk med seg førermøtet og det som ble sagt der. Satt på med en S2 sedan som kjørte med ispigg og vi ble liggende bak MANGE biler som overhodet ikke så i speilene i det hele tatt. Et par biler vi holdt på å kjøre over nesten fordi ikke førern så i speilene : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det faktisk et problem at de som bruker hele dagen på å organisere treffet slik at andre kan kose seg slipper å stå i kø ??? Enten de er sjåfør eller får en joyride som passasjer ?

 

Det betyr jo at andre må avløse dem enda lenger og det hele resulterer i at det ikke er mulig å være arrangør og samtidig få kjøre på banen i løpet av et treff - Da tror jeg vi etterhvert kan glemme å få den store oppslutningen til banemannskap iallefall.

 

De som faktisk var fra audisentrum snek ikke i køen. Var andre der med audisentrum tape på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkai, nå har jeg lest gjennom tråden flere ganger og har gjort meg opp en mening om dette.

 

Jeg har blitt fortalt at det var ca. 30-35 biler totalt som var tilstede for å kjøre på dette treffet. Og da har jeg litt problemer med å skjønne at det skal være såpass lang ventetid som en time for å slippe ut på banen...

 

Jeg har også forstått at Audisentrum m.fl fikk lov til å kjøre lengre på banen enn andre OG ble prioritert i påsleppet... Dette er jeg uenig i, selv om Vidar har lagt ned en masse jobb på dette treffet...

 

Dette med andre bilmerker har vært spurt om før, men det har ikke vært tillatt for andre. Hvorfor har det seg slik at noen får lov til dette for det, er det virkelig slik at hvis man er på godfot med de rette folkene så er ikke dette noe problem?

 

Argumentasjonen for dette er som følger: "De har jo bidratt med å lage et treff, og det er klart at de skal ha fordeler av det"

 

For å sette det litt på spissen:

 

Skal undertegnede og Kjell Arne Torhov sette opp vår egen klasse under Youngtimers-meet 2006 og sette våre biler midt på utstillingsområdet, fordi vi bruker titalls timer på å planlegge dette?

 

Når det gjelder banemannskaper, er ikke det noe som utleier av bane står for med unntak av påslepp o.l?

 

Det sutres (sitat Thomas W.) blandt de innvalgte i styret "at vi har så mange oppgaver" og derfor må vi "leie" inn ekstern hjelp til slike treff, selv om vi må gi fordeler til disse...

 

Hva med å lage en vinter/bane-kjøringskommitè som kan ta seg av dette, dette har vært foreslått før. Men dette blir avvist med grunnen at det ikke er "ildsjeler" som gidder å ta tak i dette... Men har det blitt spurt?

 

I fjor på Sigdal var det ingen fordeler for de som kjørte, alle måtte vente likt i kø og kjøre like mange runder... Og der var det vel flere biler også?

 

Det er klart at det blir "syting og surmuling" når det blir såpass stor forskjellsbehandling mellom medlemmer pga hvilken bil og hva de bidrar med.

 

Hvis dette treffet resulterte i mye mer planlegging enn andre vinter-treff, så burde jo Sigdal o.l være like greit da. Kanskje enda flere biler dukker opp også?

 

Så slipper vi en masse surmula innlegg om "gutteklubben grei" og andre ting.

Da kan vi heller diskutere hvor gøy det var, og iskjøring er gøy, VELDIG GØY faktisk og til neste år er jeg tilbake med en ny "Duottro" garantert... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det Kjetil Bjørntvedt skrev lenger frem i tråden forklarer alt. Bra skrevet.

På Sigdal (Hebbes), så er det vel ikke klubben/klubbmedlemmer som står for selve arrangementet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting - istedenfor å skrive "biler med audisentrumdekor" - kan man ikke skrive konkret hvilke biler det var som "snek" ? Hva het sjåføren ? Hvilke biler var det snakk om ? Såvidt jeg har skjønt var det langt fra alle disse bilene det gjaldt.

 

Var ikke der denne gangen, så det jeg kommenterer tidligere i tråden er utfra tidligere emner med samme problematikk. Det liksom ikke første gang det klages i etterkant her fremfor å ta det opp med rette instans på stedet. Hvis man opplever at noen sniker er det da bare å spørre flaggvakten i innslippet om det er noen grunn til det ? Det er hans jobb å passe på at rett bil kommer utpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt på med en S2 sedan som kjørte med ispigg og vi ble liggende bak MANGE biler som overhodet ikke så i speilene i det hele tatt. Et par biler vi holdt på å kjøre over nesten fordi ikke førern så i speilene : bh :

 

Mange med ispigg som kanskje ikke fikk med seg det heller. Stadig noen ,med ispigg som skulle forbi overalt på banen, prøver å slippe forbi der det er mulig men ikke alltid like lett å kjøre til siden på den smale banen som var på de fleste stedene. På førermøtet ble det vel nevnt 4 steder som var fine å kjøre forbi på. Og det var ikke over hele banen. ;)

Og de som kommer bak som har ansvaret for at det skal gå riktig for seg.

Se også det som Morten Bondø skriver lenger opp. :)

 

Var vel ingen som fikk lov til å kjøre lenger men folk fikk beskjed om at de ikke skulle ta mer enn 5 runder og var vel noen som kjørte mer.

 

Og var ikke mange som snek i køen. De "ordentlige" Audisentrum bilene var ikke noe problem i så måte. : rolleyes

Har ikke noe problem med at de som gjør en innsats under treffene får litt bedre betingelser enn andre, er mye frivillig innsats og tid som går med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, kan svare på dette da det var JEG (bla.) som stod på påslippet og ved enkelte anledninger slapp biler forbi. Dette er av den enkle årsak som nevnt over. Noen av oss har lagt ned flere titalls timer med jobb for å få i stand dette treffet. Her er det planlegging, organisering og ikke minst jobbing under selve treffet. Dette er en omfattende og ganske mye mindre morsomt enn å stå i kø på banen. Ved de ALLER fleste anledningene var det folk som hjalp til frivillig som var passasjerer, slik at disse også skulle få en opplevelse under treffet. Flere her har t.o.m ikke med egen bil, da de kun skal "jobbe" under treffet.

Det kan da ikke være urimelig at en person som f.eks har stått vakt i flere timer skal slippe forbi køen for å få sitte på noen runder.

 

En annen ting er at det er greit å si ifra/spørre når man er der, så får man ofte et fornuftig svar på hvorfor ting er som det er. Men klart det er mye lettere å slenge det ut på et forum når man kommer hjem...

 

Da jeg var ute med Pajeroen og trakk opp biler, gikk det ikke en runde uten at noen hadde kjørt seg fast. Alle bilene måtte da passere i svært lav hastighet. Dette ble det kø av. Til orientering hadde vi over 80 uttrekninger i løpet av helgen.

 

Jeg tror folk blander kortene litt. Etter hva jeg erfarte var det ikke mange som kjørte i kø bak Audisentrumbilene når de var ute på banen? Det er synd å se at denne tråen er den som er størst etter vintertreffet og ikke tråden med skryt. Hadde folk vært konstruktive i forhold til lang påslippskø hadde de laget en trå over folk som kjører over evne og kjører ut.

 

Jeg takker for en flott helg. Mye bra kjøring og sosialt samvær. Jeg er takknemmelig for at Vidar inviterte og ordnet dette for klubben. Uten han ville det kanskje ikke vært noe isbanekjøring.

 

(PS. Jeg var en av de som kjørte ut før køen da jeg hadde med meg frivillige som arbeidet på treffet, eller som skulle filme... Dette ble orientert om på førermøte, for de som var der).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at treffet gikk kjempefint jeg! Skjønner ikke at noen på død og liv absolutt MÅ klage å syte så voldsomt, og jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan enkelte som ikke engang var der , eller bare var der å så på/satt på, kan uttale seg... Jeg personlig kjørte Absolutt hele dagen, sto minimalt i kø, men ble passert av Audisentrumgutta et par ganger, men det syntes jeg er helt greit, siden det faktisk er de som har gjort mye av dette treffet mulig for oss. Jeg hadde gjort akkurat det samme selv!

 

Nei, synes folk skal slutte å syte, og heller sette pris på at vi i det heletatt har vintertreff...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med andre bilmerker har vært spurt om før, men det har ikke vært tillatt for andre. Hvorfor har det seg slik at noen får lov til dette for det, er det virkelig slik at hvis man er på godfot med de rette folkene så er ikke dette noe problem?

 

Dette med ulike bilmerker utpå banen har vel med om dette er et slags offisielt VW-Audi arrangement eller ikke å gjøre.

 

På treff hvor klubben står som arrangør (og kanskje betaler/sponser/subsidierer baneleie også) burde det være slik at det ikke spiller noen rolle hvor mye ildsjel og arbeidssom man er, man skal IKKE utpå banen med Sierra Cosworth eller Porsche 911. Uansett om man kjenner hele styret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte også hele dagen på lørdag og endel før lunsj søndag og hadde ikke noe problemer med kø. Køen gikk i puljevis så jeg passet på å kjøre når det var få biler i kø. Som Henrik sier var dette første gangen min på bane så jeg trakk vel opp statistikken på å kjøre over evne: flau : Koste meg stort på treffet men det eneste jeg ikke var fornøyd med var hvor lite hensyn gutta med rally pigg hadde over de med dårlig grep ved forbikjøringer. Jeg slipper faen ikke forbi noen i en sving når jeg ikke har noe feste selv og da hjelper det ikke å ligge 15cm bak fangeren min. Går ann å vente 20 meter så jeg slipper å kjøre ut/snurre eller i værste fall treffe noen av de grommere bilene. Men jeg vet ikke om dette ble tatt opp der oppe for etter lunsj lørdag virket det som alt gikk roligere for seg.: klø :

Men all ere til de som aransjerte for detta var morro og detta skal gjenntas: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke vert på vintertreff tidligere, men har selvfølgelig lyst, men det frister ikke da å høre at det er opp mot en times venting for å slippe til på banen, mens man må se på porscher og andre ikke vag biler suse rundt og rundt fordi de kjenner noen i styret eller har bidratt med noe annet.

Til disse har vi gatebil on ice.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og hadde ikke noe problemer med kø.

 

Nei, den fikk vi først på E6en hjemover. DET er kø det ;)

 

...eneste jeg ikke var fornøyd med var hvor lite hensyn gutta med rally pigg hadde over de med dårlig grep ved forbikjøringer.

 

Er eneste sytingen jeg skal kaste meg enig inn i. På førermøtet har det i alle år blitt pratet om hvor viktig det er for oss "trege" på banen å sleppe frem de raske bilene, og at vi må bruke speil speil speil.

 

Det har dog aldri blitt pratet om hvor hensynsfulle de raske bilene må være ovenfor de tregere. De med raske biler er ofte mer erfarne sjåfører også, og er kanskje dem som burde ta mest hensyn i forbikjøringene, ikke dem som ligger fremfor.

 

Det blir sagt hver eneste gang på førermøtet at det skal være kommunikasjon mellom sjåførene og han bak ikke skal kjøre forbi før han foran blinker til siden. Dette blir sjelden gjennomført av sjåføren bak.

 

Jeg satset hardt på vintertreffet og havnet i "grøften" et par ganger. Men den verste smellen jeg hadde i snøfonna var fordi jeg hadde en Porsche bak meg som skulle forbi for alt i verden. Jeg ble kjempenervøs og holdt på å drite på meg, noe som endte i at jeg mistet helt kontrollen og fløy rett i snøen... Porschen kom i alle fall forbi ;)

 

Misforstå meg rett. Jeg synes vintertreffet er totalt unikt og enestående og synes tingene som blir omdiskutert her er bagateller. Dette med kø er så som så. Alle får kjørt nok alikavel tror jeg da, og bruk køtiden på å grave snø utav bilen. Sosialt var det også å stå i kø.

 

Så synes styret og arrangørene skal fortsette slik dem har gjort til nå. Jeg synes dette er oppskriften til et knalltreff og er absolutt et av årets høydepunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kudos i miljøet gir fordeler.. Er det så rart da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting - istedenfor å skrive "biler med audisentrumdekor" - kan man ikke skrive konkret hvilke biler det var som "snek" ? Hva het sjåføren ? Hvilke biler var det snakk om ? Såvidt jeg har skjønt var det langt fra alle disse bilene det gjaldt.

 

For meg virka det mer som at det var bilene med "Pirelli" på siden som fikk gjøre som de ville (Frisak *2).

 

La også merke til en Porsche 996 som kjørte temmelig mye. Da køen var på det verste fikk jeg høre at han var på sin 12. runde.

Køene ble lenger og lenger, og i en periode stod det biler helt opp til kanten av vannet/isen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der bare og kjørte lørdag, og syntes det ikke var avskrekkende lang kø.. Iallefall ikke før lunch. Og det med at de raske bilene med ispigg fikk slippe litt før i køen nå og da er vel i og for seg greit, med tanke på at de bedrer feste for de bilene som bruker vanlige piggdekk eller piggfritt.

 

Var min første gang på isbane og koste meg masse til tross for litt slapsete føre etter lunch og litt sur vind :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg virka det mer som at det var bilene med "Pirelli" på siden som fikk gjøre som de ville (Frisak *2).

 

La også merke til en Porsche 996 som kjørte temmelig mye. Da køen var på det verste fikk jeg høre at han var på sin 12. runde.

Køene ble lenger og lenger, og i en periode stod det biler helt opp til kanten av vannet/isen.

 

Da tror jeg nesten du må begynne å følge med litt bedre: klø : . På lørdag kjørte ikke yngste henrik mange rundene og på søndagen tror jeg han var på banen 4 ganger. Han brukte mesteparten av tiden sin sammen med andre bla. på å taue biler som hadde kjørt ut.Vi var en gjeng kompiser av henrik som var der og som ikke fikk sittet på fordi de gangene audisentrum bilene var ute så var det de som jobbet (all ære til de som tok på seg ansvar for flaggvakter osv) gratis som fikk sitte på og kose seg litt. Du syns kanskje det er feil? Frisak sr. kan vel heller ikke sies å ha kjørt så veldig mye, kanskje du legger bedre merke til han og hans bil?? Jeg kjørte ihvertfall MYE mer enn sikkert begge de to til sammen men i en mer anonym 90q. Hører ingen slenge med leppa mot meg? Jeg klarer heller ikke å helt forstå hele problemstillingen? Det var litt kø lørdags ettermiddag, men lørdags formiddag og hele søndagen var det jo så å si null kø! Jeg syns det er unødvendig å slenge med leppa om dette. Tror du audisentrum/vwaudi-club styret får veldig lyst til å arrangere flere slike treff når man bare får kjeft? Dette er vel kanskje det beste vintertreffet i klubbens historie med bensinstasjon rett ved banen. Billige hoteller med fint liv på kvelden og muligheter for snøscooter kjøring hvis man ville gjøre noe annet? Jeg personlig syns helgen var fantastisk bra og håper på gjentagelse til neste år!: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par ting jeg vil si jeg også..

Der var en del biler som slapp å stå i kø,men jeg synes ikke at ventetiden for oss andre var så lang at jeg ble nevneverdig irritert.

Det jeg ikke likte var som nevnt tidligere kjøringen til de med ispigg.

Holdt på å dra av banen flere ganger pga at de på liv og død skulle forbi fortest mulig. Er greit og vike til siden men når det er så mye slaps utenfor idealsporet som det var ble det noen skumle situasjoner.

Holdt på å få en rød ur quattro i siden 2 ganger(han hadde ispigg).

En annen ting var at vi som bodde på funåsdalen hotell ikke fikk beskjed om det fører/infomøtet som ble holdt på det andre hotellet. Fikk vite det 20min før møtet ved en tilfeldighet og da hadde de fleste tatt noen øl.

Det med andre bilmerker på treff er jeg også litt nyskjerrig på. Det var vel 2 porscher og en mitsubishi(slepebilen) som kjørte. Og gutta i slepebilen drev ikke bare med sleping(med hjelm og noe brei kjøring)

Ikke det at det ikke er rått og se frisak i aksjon men vet at dette har vært veldig strengt tidligere.

 

Ellers vil jeg takke for et ellers meget bra treff.Selv om det var pluss grader

 

Var forresten en ting til når det gjelder sikkerheten. Når noen kjørte ut og det ble venting eller de satt ekstra godt fast måtte det sku hjelp til. Var med på det selv noen ganger og vi var både 4 og 5 som stod utenfor bilen i en sving. Er vel greit at de som skal forbi tar det litt med ro... Det må gjøres noe med til neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.