hva er det med biler med Audi sentrum på siden? (Vintertreff 2006)

Anbefalte innlegg

Et par ting som bør tenkes igjennom til neste treff på isbane. Har flere års erfaring med gjennomføring av motorsport-arrangement i regi av Naf Motorsport Ålesund. Flaggvakter i de "verste" svingene MED radio hadde nok ikke vært en dum ide. Og flere tauebiler kanskje ?? Syns det gikk litt vel fort forbi enkelte som stod fast i snøen rundt om på banen. Gul-flagg hadde nok gjort seg....delt opp banen i "soner" hvor flaggvakter viftet med gult flagg som betyr "slakk ned og forbikjøring forbudt". Bare et par forslag ifra min side. Safety comes first i motorsport :)

 

ALL ÆRE TIL VIDAR GUSTAVSEN SOM HAR ORDNET EN SUPER BANE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting - istedenfor å skrive "biler med audisentrumdekor" - kan man ikke skrive konkret hvilke biler det var som "snek" ? Hva het sjåføren ? Hvilke biler var det snakk om ? Såvidt jeg har skjønt var det langt fra alle disse bilene det gjaldt.

 

Var ikke der denne gangen, så det jeg kommenterer tidligere i tråden er utfra tidligere emner med samme problematikk. Det liksom ikke første gang det klages i etterkant her fremfor å ta det opp med rette instans på stedet. Hvis man opplever at noen sniker er det da bare å spørre flaggvakten i innslippet om det er noen grunn til det ? Det er hans jobb å passe på at rett bil kommer utpå.

er ikke akkurat forbildene mine så jeg går rundt å vet hva de heter og har pugga noe med deres biler så jeg kan sitte hær å gjenfortelle det iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

 

. Hadde folk vært konstruktive i forhold til lang påslippskø hadde de laget en trå over folk som kjører over evne og kjører ut.

 

 

Vi trengte ikke noe slephjelp, men jeg synes ikke det er rett å klage for at folk kjører ut! da skulle jo de 2 TT`ne blit kasta av banen for å aldri komme rundt en runde helberga. må være låv å prøve å feile.

 

Han som kjørte s2 sedan som var 2 farga med audisentrum som i eininga passerte oss siden det var en som ville ha det så spesifikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med ulike bilmerker utpå banen har vel med om dette er et slags offisielt VW-Audi arrangement eller ikke å gjøre.

 

På treff hvor klubben står som arrangør (og kanskje betaler/sponser/subsidierer baneleie også) burde det være slik at det ikke spiller noen rolle hvor mye ildsjel og arbeidssom man er, man skal IKKE utpå banen med Sierra Cosworth eller Porsche 911. Uansett om man kjenner hele styret.

 

Men da er vi enig da, for en gangs skyld... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som kjørte s2 sedan som var 2 farga med audisentrum som i eininga passerte oss siden det var en som ville ha det så spesifikt.
Var jo to stk tofargete "S2 sedan" med Audisentrum-dekor der da...........en med lyktepod på panseret og en med to tusenmetere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo to stk tofargete "S2 sedan" med Audisentrum-dekor der da...........en med lyktepod på panseret og en med to tusenmetere

 

Den med to tusenmetere er Vidar og den med lyktepod er Harald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....(ironimodus ON)...og som alltid er det mange som gir en stor takk til de som gidder å arrangere....(ironimodus OFF)... : rolleyes

 

Antar at alle som klager og syter som værst her er å regne som frivillige på neste treff? :rolleye:

De vil da automatisk få kjøre forbi køen (når de ikke har tjeneste på banen) og for gi sitt innspill på førermøtet om hvordan kjøringen skal foregå. De for selvsagt også muligheten til å vinke av de som ikke overholder reglene. Noen ønsker om tjeneste? Flaggvakt, påslipp, teknisk....... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes treffet var kjempebra og skikkelig trivelig med liv om kvelden og banekjøring samt scooterkjøring for de som ville det.

All ære til de som ordnet med treff:tilber: :tilber:

 

men vi snakket om det under treffet og som nevnt tidligere i tråden så må det taes mer hensyn til biler som står fast. Jeg stod å "hakket" snø ut av innerskjermen min for i det hele tatt få til å styre, da det passerte mange biler ett par meter ved siden av meg i meget høy hastighet. dette var litt ute på langstrekka. men dette blir bedre neste gang.

 

Isbanekjøring er morsomt: rock : : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden osv. Så lurer jeg fælt på en ting.

 

Drar dere på vintertreff for å kjøre fort??

 

 

Jeg har alltid vært av den oppfatning at man kjører på glatta pga at det er gøy å legge brei til de grader, herje osv.... Forstår ikke helt denne fartshungeren, og hvorfor man på død å liv skal kjøre forbi så innmari...

 

hummelumm =) Men det er nå bare hva jeg synst er artig da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKJERP DERE SYTEPAVER! Dere drar opp småproblemer som handler mer om MISSUNDELSE enn konstruktiv kritikk. Det er INGEN som henger seg opp i hvorfor det ble kø, bare at AUDISENTRUM kjørte forbi køen.

 

Dere vet ikke hvor mye dere ødlegger, dere DREPER lysten til å hjelpe til.

 

Klubben har allerede MISTET mange store ildsjeler i klubben med RÅE biler.

 

Hvor har det blitt av:

FRODE JØRGENSEN - Rød Audi S2

TOMMY SHØNBERG - Rosa Audi RSR

RUNE DANNEBORG - Audi A2/Audi RSR

ERLING RØD - Audi S2 coupe

 

TENK DERE OM FØR DERE SKRIVER, jeg blir kvalm av å lese her... Jeg var der, det var det MANGE av de som har skrevet her som IKKE var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt klaging og litt ros er bra. Jeg personlig må takke han som kjørte Pajeroen, han gjorde en kjempe jobb.

 

Kjørte selv taue bil, den røde Tauareggen og det var vanskelig å taue utpå banen, pajeroen var bedre egnet til detta. Han med pajeroen stillte frivillig opp for alle. Bra. Beklager at tauinga på søndag ikke ble helt bra var vanskelig å finne tykke nok tau på bensin stasjonen på søndag da det på lørdag røyk. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes heile greia var kjempe morro jeg! Og synes de som gidda å stå ute i kulda å styre treffet fortjener ros, det eneste jeg lurte på var hvorfor de fikk kjøre forbi heile tia.

 

Nå vet jeg nå hvorfor, om det stemmer at de 2 med s2 sedanene hjalp til å arasjere treffet aner jeg ikke, men om de gjorde det så ser jeg ikke noe galt i at de slapp forbi!

 

så beklager til alle dere som blei så fornerma nå at dere ikke klarer stå på bena.

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trengte ikke noe slephjelp, men jeg synes ikke det er rett å klage for at folk kjører ut! da skulle jo de 2 TT`ne blit kasta av banen for å aldri komme rundt en runde helberga. må være låv å prøve å feile.

 

Han som kjørte s2 sedan som var 2 farga med audisentrum som i eininga passerte oss siden det var en som ville ha det så spesifikt.

 

Det er første gang klubben selv velger å arrangere et isbanetreff på et vintersportssted med de fasiliteter dette innebærer. Stedet har ingen permanent isbane eller godkjenning for dette. Organiseringen ble derfor litt annerledes enn det vi er vant til. Blant annet medførte dette til en del forhåndsarbeid/planlegging (undertegnede 40 timer).

 

Arrangementet kan regnes som et prøveår (med de barnesykdommer det evt. medførte) og det er ingen automatikk i at det vil bli avholdt vw-audi-treff på samme sted i fremtiden.

Evalueringen vil vise om det er interesse fra klubbens/frivillige sin side til å arrangere isbanetreff som dette ved en senere anledning. Med de store/små problemene nevnt i denne tråden kan klubben velge et annet egnet sted neste år. Da vil kanskje problemer som dette være eliminert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKJERP DERE SYTEPAVER! Dere drar opp småproblemer som handler mer om MISSUNDELSE enn konstruktiv kritikk. Det er INGEN som henger seg opp i hvorfor det ble kø, bare at AUDISENTRUM kjørte forbi køen.

 

Dere vet ikke hvor mye dere ødlegger, dere DREPER lysten til å hjelpe til.

 

Klubben har allerede MISTET mange store ildsjeler i klubben med RÅE biler.

 

Hvor har det blitt av:

FRODE JØRGENSEN - Rød Audi S2

TOMMY SHØNBERG - Rosa Audi RSR

RUNE DANNEBORG - Audi A2/Audi RSR

ERLING RØD - Audi S2 coupe

 

TENK DERE OM FØR DERE SKRIVER, jeg blir kvalm av å lese her... Jeg var der, det var det MANGE av de som har skrevet her som IKKE var.

 

Vi har regler her i klubben som til tider blir omgådd og gitt ekstraordinære styrevedtak på som kanskje ikke alle i klubben er enige i.

 

Du nevner Frode og Tommy, så vidt jeg vet driver de og bygger nye biler nå. Og de andre du nevner sier meg ikke nevneverdig...

 

Hvorfor man arrangerer man da treff i det hele og det store, om det ikke er litt for sin egen interesse...? Jeg hadde ikke gidda...

 

Poenget mitt er at om man har et treff der Audisentrum inviterer VACN til isbanetreff, så er det greit at det gjøres på denne måten. MEN når det er VACN som står som arrangør burde det være likt for alle...

 

Jeg var ikke på vintertreff denne gang (desverre), men kommer nok sterkt tilbake...

 

All honnør til de som lager et kanontreff, men jeg har forståelse for at det blir diskusjoner og kontruktiv kritikk når det blir et snev av forskjellsbehandling...

 

Hilsen en som verken er MISUNNELIG eller har noe som helst i mot AUDISENTRUM...

 

God bedring.

 

EDIT: Må tilstå er litt misunnelig alikavel, kunne godt tenkt meg å vært der... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er første gang klubben selv velger å arrangere et isbanetreff på et vintersportssted med de fasiliteter dette innebærer. Stedet har ingen permanent isbane eller godkjenning for dette. Organiseringen ble derfor litt annerledes enn det vi er vant til. Blant annet medførte dette til en del forhåndsarbeid/planlegging (undertegnede 40 timer).

 

Arrangementet kan regnes som et prøveår (med de barnesykdommer det evt. medførte) og det er ingen automatikk i at det vil bli avholdt vw-audi-treff på samme sted i fremtiden.

Evalueringen vil vise om det er interesse fra klubbens/frivillige sin side til å arrangere isbanetreff som dette ved en senere anledning. Med de store/små problemene nevnt i denne tråden kan klubben velge et annet egnet sted neste år. Da vil kanskje problemer som dette være eliminert.

Synes du har en gjort en kjempejobb jeg Vidar!! Regnet med at noe slikt som denne tråden ville komme frem. ALLTID noen som MÅ syte og klage fordi at de som har stått på og ordnet ting og tang skal få slippe å stå i kø. Gjorde meg ingenting at Audisentrum hadde "forkjørsrett" i køen i og med at dere har ordnet masse. Banen var helt super!!!!!!!!! Synd jeg ikke fikk med min egen bil......kan gjerne være med å arrangere neste års treff. Kan ordne samband,flagg osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg har lagt merke til. Folk som ikke engang var på treffet har kommet med kritikk...........det synes jeg er helt på trynet. Hvis man ikke var der å fikk med seg alt som ble formidlet på førermøtet og ellers så bør man holde klokelig munn. Jeg var der og var også på førermøtet hvor det ble opplyst om at Audisentrum kom til å kjøre utenom køen,dette gjaldt også et par Porscher som er kunder av Audisentrum. Dette pga av Vidar v/ Audisentrum har ordnet alt mulig der borte i lang tid i forveien. Blir provosert av at folk som ikke var der engang kommer med kritikk : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at du uttaler deg som etablert medlem med hele 1 post, kanskje du burde bli litt tørr bak øra før du kommer med slike bombastiske utspill...

 

 

Hva har antallet poster å gjøre med dette? Kan jo ha vært medlem i årevis uten å ha vært aktiv på forumet. Synes det utsagnet der var ganske så unødvendig.

 

Synes å huske en diskusjon om postcount i tidligere tider, uten at jeg gidder å lete opp hva den enkelte mente der, men man var vel enig i at antallet poster hadde ganske så lite å si om hvem som skrev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ironimodus:

 

Jeg synes det er helt på trynet at snøen der oppe ikke var vasket. Bilen min ble jo møkkete av å kjøre utpå der!!!

Jeg synes jo også at det var kjedelig å stå å se på at de råe bilene fikk kjøre så mye, ettersom jeg sto og så på en del så er det jo ikke noe gøy å se biler som virkelig satser, og som får det til å bli litt action på banen.

Og hva er det tullet med å drive å ha felles middag og sånt tull? Vi er da der for å kjøre, og å finne noe å klage på senere, ikke for å bli kjent med folk??

Og er det ikke elendig planlegging å ikke få til strålende sol på et sånt treff???

Det beste med hele treffet var at jeg fikk meg ei ny venninne, som bor i andre etasje på annekset.

Og selvsagt bør vi ta klagene fra de som ikke var der på alvor, for de vet jo hva som skjedde og hva som ble sagt der de også?

 

Ironimodus av.

 

Treffet var helt konge, festene helt topp, banen strålende, innsatsen til alle frivillige veldig imponerende.

Jeg debuterte som banekjører, og blir alle treff som dette, med rammen rundt og hele opplegget, så kommer jeg til å kjøre MYE mere.

 

Jeg er virkelig imponert over det dere har fått til gutter. (og jeg er ingen nybegynner i klubben, har mange innlegg her, så det må vel bety at jeg vet hva jeg prater om da kanskje).

 

Jeg kan også være til hjelp hvis det skulle trenges flere frivillige til treff en annen gang.

 

Takk til alle for en veldig minnerik og morsom helg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at du uttaler deg som etablert medlem med hele 1 post, kanskje du burde bli litt tørr bak øra før du kommer med slike bombastiske utspill...

 

 

 

Det fine med denne klubben er jo at det er en BILKLUBB da, og faktisk så kreves det ingen internett-tilkobling for å være medlem.. Kan jo ha vært medlem i mange år og ha inngående kjennskap til klubben uten å måtte være en forumbruker...

Heldigvis er det fortsatt flere medlemmer som bryr seg mer om bil, enn om å ha flest mulige innlegg på internett, selv om det ser ut som enkelte har misforstått grundig til tider....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine med denne klubben er jo at det er en BILKLUBB da, og faktisk så kreves det ingen internett-tilkobling for å være medlem.. Kan jo ha vært medlem i mange år og ha inngående kjennskap til klubben uten å måtte være en forumbruker...

Heldigvis er det fortsatt flere medlemmer som bryr seg mer om bil, enn om å ha flest mulige innlegg på internett, selv om det ser ut som enkelte har misforstått grundig til tider....

 

Det er riktig, men man trenger ikke å la sin første post se slik med masse ROPING og SKRIKING om du skjønner hva jeg mener, kan godt fjerne det jeg skrev... Men du skjønner hva jeg mener... ;)

 

EDIT: Sånn... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du har en gjort en kjempejobb jeg Vidar!

 

Me too! Faktisk så bra jobb at dette ble det beste vintertreffet jeg har vært på til dags dato og håper tråden snur seg til å takke Vidar og arrangørene for en enormt bra innsats før, under og etter treffet!

 

Vi skal være enormt takknemlige for å ha sjeler som Vidar i klubben som kan bruke sine kontakter og ressurser til å skape et så bra treff. Og selvom klubben betalte suppa så er det fortsatt folk utenfor som har gjort mye av innsatsen.

 

Jeg kan også være til hjelp hvis det skulle trenges flere frivillige til treff en annen gang.

 

Jeg hjalp til litt nå og som Roger så stiller jeg gjerne opp skulle det være noe. Har allerede lovet meg bort for sesongen som kommer og gleder meg.

 

... og Knut-Erik hjalp til med å brøyte! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine med denne klubben er jo at det er en BILKLUBB da, og faktisk så kreves det ingen internett-tilkobling for å være medlem.. Kan jo ha vært medlem i mange år og ha inngående kjennskap til klubben uten å måtte være en forumbruker...

Heldigvis er det fortsatt flere medlemmer som bryr seg mer om bil, enn om å ha flest mulige innlegg på internett, selv om det ser ut som enkelte har misforstått grundig til tider....

Steng denne tråden ?:confused:

Grinpeiser har vi fått nok av..

Noe mer diskusjoner forsurer bare hele greia jo...?

Johansen har jo fått svaret sitt,så er det noe mer å diskutere?

Hadde en toppers helg i Fünesdalen,og kan regne med at jeg møter opp neste år også..Da med egen bil håper jeg...

Takker for en super helg til alle som har bidratt til at dette treffet ble noe av...: ja : : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steng denne tråden

 

Neida, men hold det saklig og hold dere til emnet. Som styremedlem Bjørn Carlsen sier er konstruktiv kritikk sunt for alle... det samme er ros ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helgens treff var mitt første vintertreff, og jeg har bare skryt å komme med. Vi hadde en fin tur oppover i den lille kolonna vår, og hotellet var kjempekoselig med masse liv. Roger og Biffen fikk bryllups-suiten da, det var litt surt, men vi får forhåpentligvis en ny sjanse til neste år (- dersom klubben gidder å lage noe mer vintertreff etter all denne sytinga.) Banen lå kloss inntil hotellet, Systembolaget lå rett ved - hva mer kan man ønske seg? Jeg har stiftet bekjentskap med mange kule mennesker i helgen som deler den samme interessen, og vi har hatt det veldig sosialt og trivelig. Jeg blir garantert med på neste vintertreff også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, men hold det saklig og hold dere til emnet. Som styremedlem Bjørn Carlsen sier er konstruktiv kritikk sunt for alle... det samme er ros ;)

Jeg har ikke noe å klage på ang treffet,så holder kjeft jeg...;)

Trådstarter har vel fått svaret sitt også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.