Anbefalte innlegg

Hei

Har en 92mod S4 Avant C4

 

Har noen ting dere gutta der ute må hjelpe meg med...

 

Bilen min er litt sigen i rompa: bh : , står nye sachs dempere på den men det er ikke byttet fjærer, sitter senkesett på bilen men vet ikke hvordan merke det er. Har sittet der i mange år er det jeg vet...

 

Hvilket senkesett har du på din S4 Avant??? (Merke og hvor mye det senker)

Hvor mange cm er det ifra senter av felgen og opp til skjermbuen??? (foran og bak)

Hvor lenge det har sittet på bilen?

 

Lurer veldig på hvilket senkesett jeg skal velge... Blir ikke nye dempere siden disse er nye...

 

Setter stor pris på det om dere vil ta dere tid til å måle litt med tommerstokken for meg...:)

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har S6 C4 da og min er senket 40mm. Har 35cm fra senter 16" felg og opp til skjermen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en 92mod S4 Avant C4

 

Har noen ting dere gutta der ute må hjelpe meg med...

 

Bilen min er litt sigen i rompa: bh : , står nye sachs dempere på den men det er ikke byttet fjærer, sitter senkesett på bilen men vet ikke hvordan merke det er. Har sittet der i mange år er det jeg vet...

 

Hvilket senkesett har du på din S4 Avant??? (Merke og hvor mye det senker)

Hvor mange cm er det ifra senter av felgen og opp til skjermbuen??? (foran og bak)

Hvor lenge det har sittet på bilen?

 

Lurer veldig på hvilket senkesett jeg skal velge... Blir ikke nye dempere siden disse er nye...

 

Setter stor pris på det om dere vil ta dere tid til å måle litt med tommerstokken for meg...:)

:tilber:

 

 

 

finner masse om dette vist du bruker "søk" knappen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har S6 C4 da og min er senket 40mm. Har 35cm fra senter 16" felg og opp til skjermen

 

Er det like høyt foran og bak???

 

Har du korte dempere eller orginal???

 

 

Jeg vet at det finnes litt info her om senkesett men lite om resultatet av senkesettene når de står på bilene...(får vite om det er behagelige å kjøre med eller ikke) Det er det jeg vil vite. Har ikke lyst på sigen rompe hvis jeg bytter fjærer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har H&R. Kjøpte bilen med det. org dempere. Er ikke sikker på om det senker like mye fremme og bak. Den er ikke segen i fua hverfall. Men bilen står da rett på veien. hehe!

Personolig synes jeg H&R blir for lavt og for stive. Flere her på forumet som sier det om H&R.

De skal senke 40mm tror jeg... men de må senke mere en det. Er veldig lav.

Min bror har Viper senkesett, det er mer "soft" og senker ikke så mye. 35mm.

Den er mye mer behagelig å kjøre.

 

Vet ikke noe om andre merker. Det er vel noen andre her også med senket C4?

Vi har sedan da.... men er vel egentli det samme det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det like høyt foran og bak???

 

Har du korte dempere eller orginal???

 

 

Jeg vet at det finnes litt info her om senkesett men lite om resultatet av senkesettene når de står på bilene...(får vite om det er behagelige å kjøre med eller ikke) Det er det jeg vil vite. Har ikke lyst på sigen rompe hvis jeg bytter fjærer...

Ja den er like høy forran og bak. Har "eiback" (vet ikke hvordan det skrives) dempere og fjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takk for dine opplysninger.

 

Har hørt eibach er et bra merke, det skal være noe av det beste på markedet.

 

Hadde håpet noen med H&R senkesett på en Avant kunne gi meg noen mål...

 

Noen som har Weitech sitt senkesett på C4 S4???

 

Jeg har målt litt på min bil ca 36,5cm foran og ca33(+0,5)cm bak.

Er litt sigen i rompa da skjønner dere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg tror ikke at Sedan og Avant er helt det samme.

 

Får hvertfall ikke intrykk av dette på denne siden: http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Audi&engine=20v%20T&model=C4%20S4&submodel=Quattro&category=Suspension&subcategory=Performance

 

 

Her får man kjøpt spacere til demperne... hmm Ganske smart egentlig. Vet noen om det er noen i norge som selger slike???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser på TUV papirene står det A100Q / (avant)........ på min H&R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

 

Kanskje jeg går for H&R fjærer... hørt mange har dette på bilen sin. Siden dette settet er det som senker mest... Har lyst til at 18" fyller buen godt når bilen blir senket på nytt.

 

 

Kunne du tatt noen mål av bilen for meg??? foran bak???

Har du noen bilder av bilen kanskje???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225 40 18 sommer.

ett bilde også med 225 45 17 vinter

min s4.jpg

Bilen min  S4`en.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg ser jo dette ut som PERFEKT senking...:)

 

Jeg går nok for H&R Fjærer tenker jeg...

 

Har søkt mye her på forumet og hører at folk er førnøyd med eibach fjærer bortsett fra at det senker litt lite...

 

Noen som har pris på H&R fjærer til min bil???

Poleposition som kunn leverer disse???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja! hehe... men glem å kom over kanter og småstein i veien! Slår nedi alt som er nesten! hehe.... :)

Må kjøre på skrått over alle fartshumpler her i distriktet! :)

Så jeg vil heve min (litt) til sommeren

 

Men for all del. Den er skikkelig fin med H&R og 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser det hvertfall ut på min. Vet ikke om det er interesant siden jeg har avant? Men dette er eiback med 40 senk og 235 35 19"

felg.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er relevant for meg det bilde der. Har Avant selv.

Men har nå bestemt meg for hva jeg skal ha.

 

Har ordnet meg H&R fjærer. Så gleder meg til å sette det på:)

 

Takker for all hjelp som jeg har fått i mitt søk om riktig senkesett til min bil i forhold til resultat, altså høyde foran og bak... + fine bilder

 

Jeg skal se om jeg ikke kan få lagt inn noen bilder av bilen når den er blitt senket på nytt... Men det blir nok litt utover våren tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne.

Jeg skal også til å senke litt... Men bare 35... Noen her som vet om billige senkesett som "bare" senker 35. Og har noen bilder av de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal senke 40mm tror jeg... men de må senke mere en det. Er veldig lav.

 

Syns du hadde fin senk på din :)

 

Min har bukseslepp bak, men syns det ble såpass fin senk bak, at jeg tror jeg må ta et møte med Vinkel Sliper til sommeren :D Fikk montert feile dempere bak, så den datt ned 20 mm.

 

quattro.jpg

 

Målte mot en original Audi 100.. Tror det var 60 mm senk foran og 85 mm bak. H&R fjærer med 55 mm senk i følge TÜV, kyb sportsdempere.

 

Skjønner meg aldri på senkefjærer. Virker jo som det er tilfeldig hvor mye de forskjellige merkene senker i forhold til det dem sier. Skulle hatt justerbart gitt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent i forhold til trådstarter kanskje, men tar med et før/etter av min bil her. Senket med K.A.W. 55/35 fjærer (og gule koni). Veldig fornøyd med disse så langt, fikk de 'gavesendt' fra Tyskland for ca 1800 kr. Oppfører seg ganske likt til Eibach synes jeg, bortsett fra at de senker mer foran da.. Anbefales.

 

Tror det skal bli veldig 'riktig' senk med 18" sommerhjul på, nå er det litt kleine hjul.. :) Blir 17" neste vinter.

 

Frederik

foretter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har bukseslepp bak, men syns det ble såpass fin senk bak, at jeg tror jeg må ta et møte med Vinkel Sliper til sommeren :D Fikk montert feile dempere bak, så den datt ned 20 mm.

 

Hva mener du med feil dempere som ble montert på bilen din??? Skjønte ikke helt hva du mente???

 

Er det noe man må passe på når man kjøper nye dempere, vet det finnes org og sportsunderstell men dette skal jo kunn være stivere dempere og fjærer som er forskjellen+ høyden...

Eller tar jeg helt feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengden til skåla hvor fjæra ligger på var ikke like lang på de nye demperene som ble montert i forhold til den jeg hadde før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da skjønner jeg.

 

Vet du hva slags dempere du fikk, og hvordan dempere du skulle hatt???

 

Rart det var forskjell på demperne???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått satt på nytt senkesett. Det ble som sagt H&R sitt senkesett...

 

Kjempefornøyd så langt. PERFEKT senking...

 

Passe stivt også...

 

Gleder meg til sommeren nå... 18" mmm mmm.

 

Får se om jeg får lagt inn litt bilder etter hvert... Har bilder på mob men ingen mulighet til å laste dem opp... vi får se hva jeg klarer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent ute med bilder... Men her er de... Har nå skjønt hvordan laste opp bilder...

Kan si at det senkesettet jeg kjøpte må ha vært feil fjærer, fikk ikke de fjærene som står S4/S6 eller noe slik. Men fikk til vanlig 100Q, men leverandør sa at dette skulle stemme.. men men...

 

Har ingen bilder før, men etter og etterjustering...

 

Etter...

dsc00049lk9.jpg

 

To til etter senk

dsc00055lh8.jpg

 

dsc00056bc5.jpg

 

 

Jeg fant ut av at dette ble litt lavt foran så jeg måtte justere litt... Det ble også feil med camber, siden det sleit på innersiden av hjula, og det er var ikke mer camber å justere. Løsning: satte på de gamle fjærene foran og vips.. Like høy foran som bak??? Merkelig...: klø : Og camber kom innafor : rock : Men er nå meget fornøyd. Selvfølgelig er lavere bil kult. Men dekkslitasje og subbing kan bli dyrt i lengden...

 

Så dette ble resultatet til slutt... Står 16" på disse bildene, siden det var det mest hensiktsmessige for å ta 4-hjulskontroll.

 

 

dsc00063jl1.jpg

 

dsc00064ks4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne jeg.

Fler enn meg som sliter med at Avanten blir litt "på tryne" for å si det sånn.

Noen fler som har bilder/erfariger med senkesett?

Ønsker og ha et senkesett som gir stivere kjøreegenskaper en orginalt og senker bilen "litt" i tillegg til at den blir i vater. Det siste synes jeg nesten er det viktigste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent ute med bilder... Men her er de... Har nå skjønt hvordan laste opp bilder...

Kan si at det senkesettet jeg kjøpte må ha vært feil fjærer, fikk ikke de fjærene som står S4/S6 eller noe slik. Men fikk til vanlig 100Q, men leverandør sa at dette skulle stemme.. men men...

 

Har ingen bilder før, men etter og etterjustering...

 

 

Jeg fant ut av at dette ble litt lavt foran så jeg måtte justere litt... Det ble også feil med camber, siden det sleit på innersiden av hjula, og det er var ikke mer camber å justere. Løsning: satte på de gamle fjærene foran og vips.. Like høy foran som bak??? Merkelig...: klø : Og camber kom innafor : rock : Men er nå meget fornøyd. Selvfølgelig er lavere bil kult. Men dekkslitasje og subbing kan bli dyrt i lengden...

 

Så dette ble resultatet til slutt... Står 16" på disse bildene, siden det var det mest hensiktsmessige for å ta 4-hjulskontroll.

 

Har du forskjellige fjærer framme og bak? Det kan bli vanskelig med EU-godkjenning i såfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.