Anbefalte innlegg

kommer an på hvilken farge de er merket med, er vel rosa, eller gul grønn kansje... jeg har mange liggende hivs du trenger, står vel på etka hva som er hva.

 

 

Vask fjærene, det er bare klattet på litt maling i rosa eller noe sånnt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærene er merka med fargestreker, fargestrekene avgjør om det er sportsunderstell eller ei... husker ikke hva som er hva... om noen sitter med etka tilgjengelig så står det der.

 

Edit: Var visst bittelitt sent ute der-.. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Da blir det vasking av fjærer i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg vasket av gamlefjrene. De var merket med gul/Grønn.

Legger ved bildet av ene bakfjæra. Sammen merking foran, men her var den nesten slitt bort.

03082007.jpg

Håper det er sportsfjær....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som hr etka og kan sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok skuffe deg desverre..

 

Dersom de er merket gul-grønn (Hvis ikke er jeg fargeblind) er det vanlige fjærer for Klinaanlegg, og i følge etka ikke til S4 engang.. Kun til motorkoder AAH, ABC og AAR, som alle er sugemotorer såvidt jeg vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min S6 med 30mm Eibach progressive, org. dempere

Bilen er perfekt på veien, ganske hard, sitter godt -men og ikke for hard.

Men jeg irriterer meg grenseløst over at den ser lavere ut bak....

Kunne godt være lavere generelt, men er redd for å ofre kjørefølelsen

Den grå er min gamle S4 med Koni og ukjente dempere/mm. -Den var jeg fornøyd med senken på

Forøvrig var det ganske stivt...

senk s6.jpg

bruddprofil.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den '94 S4'en jeg hadde før. Denne var senket med et senkesett fra "Autotechnics", og det så igrunn veldig bra ut, men den var så lav under foran at det skrapet/subbet overalt om man ikke passet på. Fikk ikke 4 fingre mellom bakken og laveste punkt under engang..

 

bilde3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BS bildeler har cup sett til 4500 kr senker 40mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BS bildeler har cup sett til 4500 kr senker 40mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok skuffe deg desverre..

 

Dersom de er merket gul-grønn (Hvis ikke er jeg fargeblind) er det vanlige fjærer for Klinaanlegg, og i følge etka ikke til S4 engang.. Kun til motorkoder AAH, ABC og AAR, som alle er sugemotorer såvidt jeg vet?

 

Det var no som svarte!

Var en kar som ville ha fjærer til en 100 2,3 her forleden, og ringte om mine.

Men han hadde funnet ut at S4 fjærene ikke passet. Der gikk jeg tydeligvis glipp av et salg gitt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den '94 S4'en jeg hadde før. Denne var senket med et senkesett fra "Autotechnics", og det så igrunn veldig bra ut, men den var så lav under foran at det skrapet/subbet overalt om man ikke passet på. Fikk ikke 4 fingre mellom bakken og laveste punkt under engang..

 

bilde3.jpg

 

Dette er det samme senkesettet som jeg har. Det skal ifølge pairene senke 30/30. : klø :

Men synes bilen siter litt for mye på "trynet"....

Har samme problemet med at den er veldig lav foran. Noe katalysatorene bærer preg av....

Tar ikke sjansen på å kjøre med 3" downpipe med dette settet, da det virker som en katastrofe waiting to happend. DP blir det laveste punkte på bilen i tilegg til at den er for lav foran.

Ser ut som jeg blir og spare til Eibach

 

Noen som har tålmodighet til salgs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolmodighet er en dyd, sjelden funnet hos kvinner, ALDRI hos menn!

 

Kan få kjøpe tolmodigheten min, 1500kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolmodighet er en dyd, sjelden funnet hos kvinner, ALDRI hos menn!

 

Kan få kjøpe tolmodigheten min, 1500kr.

 

:jegtarn::D

Men er redd jeg snart trenger mer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at grunnen til at den er så lav foran, er fordi fjærene ikke er beregnet på vekta av en turbofemmer + klimaanlegg. Audi laget neppe egne fjærer til biler med klima fordi de hadde tid til overs ;) Det står oppført frontakselvekt i tuvpapirene til de fleste fjærer, jamfør det med vognkortet, så ser du fort hva som passer og ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at grunnen til at den er så lav foran, er fordi fjærene ikke er beregnet på vekta av en turbofemmer + klimaanlegg. Audi laget neppe egne fjærer til biler med klima fordi de hadde tid til overs ;) Det står oppført frontakselvekt i tuvpapirene til de fleste fjærer, jamfør det med vognkortet, så ser du fort hva som passer og ikke..

 

På hjemmesiden til settet står det maks akkselvekt front 1240kg og maks bak 1200kg.

Ser også i TÜV papiret at senkesettet bruker samme fjær bak både for 4 syl C4 og alle med flere syl.

Men foran er det forskjellige fjærer. Numrene som er oppgitt her stemmer også overens med fjærene jeg har på bilen. Det sjekket biltilsynet....NØYE

Altså har jeg et de riktige fjærene til riktig bil...

 

http://www.gm-suspension.com/?/catalogue/uk/3/212/333/

Link til side om fjærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok skuffe deg desverre..

 

Dersom de er merket gul-grønn (Hvis ikke er jeg fargeblind) er det vanlige fjærer for Klinaanlegg, og i følge etka ikke til S4 engang.. Kun til motorkoder AAH, ABC og AAR, som alle er sugemotorer såvidt jeg vet?

 

Hvilken farge skal det være på S4 fjæra da Vidar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg de rette instanser, sølv og fiolett for sportsunderstell, gul og sølv for vanlige fjærer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å finne et senkesett som gjør at bilen min blir i vater og ikke subber nede alt?

Da gjerne med bilde eller mål og helst info om hvilket sett det er...

 

Pr nu er måler bilen med : haha : (G&M) senkesettet 64 cm fra bakken og opp i underkant på høyeste punkt i julbuen foran og 67 cm bak....

 

Var å tittet på en kompis sin UrS4 med Eibach 35mm/30mm sett.

Den målte 65 foran og 66,5 bak, denne å tippet litt forover.... : dum :

 

Begge bilene har 18" 235/40 felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å målte på min istad. Jeg har H&R 40mm senkefjærer. Måler med 235/40-18 og litt under halvfull tank: 63cm foran og 64cm bak. Med fulll tank er det nok rimelig nærme 63/63cm. Optisk sett er den da fremdeles litt lavere foran, fra noen vinkler ganske mye syns jeg selv. Har tatt noen nye bilder siden sist denne tråden var oppe: DØM SELV!.

 

Skulle også ønske min var ørlite grann lavere bak, men blir litt mye knoting for en liten centimeter til at jeg gidder å gjøre noe med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å målte på min istad. Jeg har H&R 40mm senkefjærer. Måler med 235/40-18 og litt under halvfull tank: 63cm foran og 64cm bak. Med fulll tank er det nok rimelig nærme 63/63cm. Optisk sett er den da fremdeles litt lavere foran, fra noen vinkler ganske mye syns jeg selv. Har tatt noen nye bilder siden sist denne tråden var oppe: DØM SELV!.

 

Skulle også ønske min var ørlite grann lavere bak, men blir litt mye knoting for en liten centimeter til at jeg gidder å gjøre noe med det.

 

Utrolig bra bilder Torstein. Likte spesielt det siste på skrå for fra, uten lysen i garasjen eller hvor det nå er : rock : Kjempe fin bil

 

63 cm foran! Då må du jo touche litt av hvert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt: tusen takk for skryt! Er alltid morro å høre.

 

Joda den er lav foran, men slår så å si aldri nedi noe som helst. Kan ha noe med kjørestilen å gjøre, for veiene er ikke spesiellt bra her i Telemark. Jeg hadde nemmelig en syyykt lav bil før S4'n, så denne syns jeg er både høy og praktisk. :P

 

Skjønner godt du vil forsøke å "vatre ut" bilen. 64cm forran og 67cm bak kan jeg forstå ser litt for framtungt ut. Håper du finner ut av det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt: tusen takk for skryt! Er alltid morro å høre.

 

Joda den er lav foran, men slår så å si aldri nedi noe som helst. Kan ha noe med kjørestilen å gjøre, for veiene er ikke spesiellt bra her i Telemark. Jeg hadde nemmelig en syyykt lav bil før S4'n, så denne syns jeg er både høy og praktisk. :P

 

Skjønner godt du vil forsøke å "vatre ut" bilen. 64cm forran og 67cm bak kan jeg forstå ser litt for framtungt ut. Håper du finner ut av det! :)

 

Hm. Kjørestil ja. Min er jo en ting, min bedre halvdel er en annen. Før jeg blir lynsjet her skal jeg si at hennes er en god del bedre enn "gjennomsnittets" ;)

 

Har du navn å nummer på senkesettet ditt og hvor du for handlet det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesettet har sittet på bilen siden 1994, så hvor det er kjøpt tror jeg blir litt vanskelig å finne ut. Men mener jeg har papirer på det et sted. Jeg skal leite litt seinere idag jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor mye bakkeklaring en orginal S4/C4 Avant skal ha?

 

Jeg skal på EU-kontroll med bilen snart, og det står ett senkesett på den som jeg ikke har papirer på, så jeg må antagelig bytte undersetll.

Har fått tilbud på 4 X Eibach 35mm med rød koni til 8500,- noen som har erfaring med det og om prisen høres ok ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.