Anbefalte innlegg

S4 C4 med 40mm H&R senk:

dsc_7716.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke felger har du der kim?

Jeg veit ikke hvor mye bilen jeg har er senket, men jeg vet at den er høyere bak.. synes det blei litt høyt det der kim..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er litt høgt etter min smak og. Derfor det settet der blir brukt om vinteren og har eit lavere sett til sommersbruk;) Felgene er RS6-2 replica felger. 8"x18" ET32

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60mm Supersport senk:

 

IMG_20120519_152238.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den høyere bak på 60 settet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høgare bak enn framme. Men eg hadde Bilstein B8 sprint dempere og der kunne du flytte fjærskålene opp og ned slik som det passet deg best. Fekk justert litt på den måten og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok.. må nok avbestille 40mm senken da ja ser jeg.. men vil gjerne ha ei bil som er i vater.

men 60 ser mye bedre ut ja:)

Jeg har gule koni på bilen nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60mm Supersport senk:

 

IMG_20120519_152238.jpg

 

Høyden foran såg bra ut her. Fått den lik bak.. Omtrent sånn vil eg ha min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke fjærer er det på denne kim? har H&R slike til c4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikkje så veldig godt fram på bildet her. 30/30 eibach

Må ein god del ned i fronten og pittelitt bak.

 

20120702_182550.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSCN0283-1.jpg

 

DSCN0268.jpg

 

Kanskje litt dårlige bilder, men iallefall eit inntrykk på kordan da ser ut med 30/30 Gule Koni. 18" felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...blir usikker jeg nå.. foran på bilen din så ser det ut som om den er like høy som min er nå.. lurer da på hva 40mm egentlig vil senke med 19tommer og koni demp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterte ganske mye i dag og fant ut at begge dempere bak på S4en er kaputt. Så jeg trenger senk asap :(

Klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal gå for.. Samt at jeg ser at diverse muligheter gjør at bilen kan stå med annerledes foran og bak..

Det ble litt mye tull med KW samt det tar tid å sende inn diverse for tilpasing.

Tingen er at jeg ønsker at bilen beholder ca samme høyde foran og bak.

For min del kan det være ganske stivt..

Nå når jeg ser andre senka S4 i klubben så mener jeg at S4 min må være senka ca 40mm

Eller kanskje det ser litt annerledes ut på sedan vs avant?

Legger ut bilder av bilen med 235/35R19 og 235/40R18.

 

18":

 

2971d45b967e3335.jpg

 

19"

 

b266dfaa97a46b4f.jpg

 

6958699c07170e70.jpg

 

Hva muligheter finnes det for S4 avant egentlig for få det stivt og ca 40-50mm ned? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikkje skal ha coilovers blir det aldri heilt likt er min erfaring. Blir alltid litt slapp i ræva disse bilene. Så kw er vel beste alternativet om du skal bli 100% fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det finnes til S4, så er 60/40 sett ganske nice om du fortsatt vil ha bilen brukervennlig og ikke går for coilovers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Supersport 60/40 til min sedan, det vart ikkje fint. Altfor høg bak, perfekt framme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpen! :)

Fant ut i dag, etter et helvetes rustprosjekt, at det står noe Sachs shit på bilen.. Ikke rart at S4en kjennes ut som en vannseng..

Fjær er noe FK ting som ser ut til å virke fortsatt :) Men nå har jeg noe good stuff på vei ifra Tyskland, skal monteres på fredagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! ser noen av dere har coilovers på s4c4...noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt det, hva må gjøres på fjørbein foran? har s6 bein foran nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjørbein må sendes til modifisering/omsveising.

Vet ikke om det er noen her til lands som gjør det, men dem gjør det hvertfall i Tyskland.

KW har vel coilovers til C4 mener jeg!!? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over noe på quattroworld. Topplager bak, kan det hende det gjør at bilen blir lavere bak.

 

Hei Gisle, du noterte deg ikke tilfeldigvis delenummer på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gisle, du noterte deg ikke tilfeldigvis delenummer på disse?

 

Her er delenummer, koster litt, oppunder 1000 lappen for stykket. Jeg byttet på min nettop, bilen var nok ca 1cm lavere bak på grunn av at disse var slitt.

 

Støtdemper bak.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss. Takk.

Ser ikke ut som jeg får det på plass nå under senking.. Må man av med alt igjen for å montere om bilen blir slapp over rumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss. Takk.

Ser ikke ut som jeg får det på plass nå under senking.. Må man av med alt igjen for å montere om bilen blir slapp over rumpa?

 

En bolt nede og tre mutre i karroseriet så er fjørbeinet ute. Må ta av spenningen på fjøren med fjørklemmer, så er det bare å skru av mutteren i toppen og bytte. Så hvis du skal bytte fjører bak, så bytter du disse samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Kan noen S4 C4 avant eiere måle høyden på deres biler fra senter av hjulet opp til hjulbuen? Og opplyse om type fjær som står på?

Er ca 36cm på min foran og 37cm bak.

Mine fjærer er røde og muligens det er 40/40 senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.