Anbefalte innlegg

40 mm H&R 29997 C4 A6 Avant & A6 Avant Quattro: til 169 kw (=230 hk = S4/S6) F619/1

 

Disse er da til S6 vare/stv?

 

Noen som har delenummer på Gule koni eller Bilstein Sport demepere til samme bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hørt om senkefjører fra Autotechnics? Er hvertfall det som står i mine TÜV papirer. Hvor mye den senker aner jeg ikke, men den ser hvertfall sånn ut.

 

AudiS4Avant45.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hørt om senkefjører fra Autotechnics? Er hvertfall det som står i mine TÜV papirer. Hvor mye den senker aner jeg ikke, men den ser hvertfall sånn ut.

 

AudiS4Avant45.jpg

 

Aldri hørt om autotechnics, men det var hvertfall nice senk. Ser faktisk jevnt senka ut foran og bak... Min er litt lavere, men er desverre en smule lavere bak enn foran (kan hende det har noe med at den ene fjæra har mistet endel spenn). Likte senkinga hvertfall! Nice eksemplar av en S4! Likte også godt fargen.

 

Synd den mangler rails: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen bil og pen senk da :) trenger man rail å holde seg i er man for gammel til å kjøre bil :P

 

noen som vet hvor man får kjøpt Autotechnics henn ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten min med Eibach. Beklager litt dårlig kvalitet. Har ikke PS eller annet brukbart redigeringsprogram på nye laptop'n enda.. VSO image resizer for Vista suger!

001 [].JPG

002 [].JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om autotechnics, men det var hvertfall nice senk. Ser faktisk jevnt senka ut foran og bak... Min er litt lavere, men er desverre en smule lavere bak enn foran (kan hende det har noe med at den ene fjæra har mistet endel spenn). Likte senkinga hvertfall! Nice eksemplar av en S4! Likte også godt fargen.

 

Synd den mangler rails: rolleyes

 

Takk :) Alltid hyggelig å høre sånt. Min er bitte litt lavere foran enn bak til vanlig. Pen S4 du har også.

 

pen bil og pen senk da :) trenger man rail å holde seg i er man for gammel til å kjøre bil :P

 

noen som vet hvor man får kjøpt Autotechnics henn ?

 

Takk :) Det eneste jeg finner om Autotechnics er det her

 

http://www.autotechnics.nl/6d8bda91-0fd8-4324-8537-2161b56e1b25.aspx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg de rette instanser, sølv og fiolett for sportsunderstell, gul og sølv for vanlige fjærer. :)

 

 

Gjelder dette S6 C4 også?

 

Hvis ikke:

Noen som vet kordan fargemerking det er på fjærene på orginalt sportsunderstell til S6?

 

I følge brakes.no som selger H&R fjærer, er det to forskjellig sett til S6 avant, et til biler med sportsunderstell og et til vanlig S6. Det til vanlig S6 avant senker 40 mm fra orginal høyde og det til S6 avant med sportsunderstell senker 30 mm fra allerede senket høyde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet noen merker på fjærene på S6 nå.

Det er en sølv/hvit strek, og to rosa/lilla streker. Betyr dette at det er sportsunderstell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det på min 93 S4 og i delekatalogen står det at det er fargekoden på sportsunderstell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en utstyrsliste på flere plasser i bilen, bl.a. på innsiden av høyre luke i bagasjerommet, der står det evt. om bilen ble levert med sportsunderstell, står oppgitt masse koder som kan finnes igjen på nettet/forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en utstyrsliste på flere plasser i bilen, bl.a. på innsiden av høyre luke i bagasjerommet, der står det evt. om bilen ble levert med sportsunderstell, står oppgitt masse koder som kan finnes igjen på nettet/forumet.

 

Takker for tips. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet noen merker på fjærene på S6 nå.

Det er en sølv/hvit strek, og to rosa/lilla streker. Betyr dette at det er sportsunderstell?

 

Dette er sportsunderstell, til S6 Avant AAN & AEC.

Hvis jeg husker korrekt er dette det stiveste og laveste sportsunderstellet til S6 Avant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Alltid hyggelig å høre sånt. Min er bitte litt lavere foran enn bak til vanlig. Pen S4 du har også.

 

 

 

Takk :) Det eneste jeg finner om Autotechnics er det her

 

http://www.autotechnics.nl/6d8bda91-0fd8-4324-8537-2161b56e1b25.aspx

 

Er ganske sikker på at dette er de samme fjærene som jeg hadde. De er av typen G&M.

Papirer til de finnes. Hvis du titter i tråden om min gamle S4 finner du linken der.

Men sjekk numeret på fjæra og...

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=64667&page=3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestillt H&R senkesett til S4'n... Eibach settet har nok gjort nytten sin, den ene fjæra har nærmest klappet sammen.

 

Det senker 40mm fra org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken modellkode på H&R?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke. Til S4 avant, 2,2t u/sportsunderstell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tittet litt på H&R sine sider, og skjønner enda ikke helt hvilke fjærer man skal bruke på S4 Avant.

 

Det finnes 4 typer og velge mellom (og kanskje flere)

 

40 mm H&R 29997 C4 A6 Avant & A6 Avant Quattro: til 169 kw (=230 hk = S4/S6) F619/1

40 mm H&R 29828 C4 100/A6 Quattro LIMO incl S4+S6 (AVANT???) (Effektområde ikke oppgitt)

40 mm H&R 29861 100 Avant + Quattro 5+6 syl (Effektområde ikke oppgitt)

40 mm H&R 29800 (Knut over) - Typ 44 100/200 Limo+Avant Quattro 20v Turbo 89-

 

Jeg kjører på 40 mm 29997 til A6 (står 30-45mm i TÜV). Har disse andre fjærbein som gjør at min fortsatt er litt høy? Vil nærmere asfalten i sommer :P

 

Senkesettet Knut har på sin kommer fra min 200 20v.. Og om det er til sportsunderstell eller ikke veit jeg ikke. Kjøpte bare H&R40mm til 200'n jeg.. Og det ser ut til at det passa perfekt på KNut sin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet noen merker på fjærene på S6 nå.

Det er en sølv/hvit strek, og to rosa/lilla streker. Betyr dette at det er sportsunderstell?

 

Slik er merkingen:

 

S6fjaermerking.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger også nye støtdempere foran til S6, hva vil være en bra kombinasjon sammen med 40mm H&R fjærer?

 

BILSTEIN - B6 SPORT gasstrykk, Gjengemål M12, for kjøretøy med sportsoppheng

- Bilsteins alternativ for gatebiler som ikke er senket for mye. Bilstein Sport har standard lengde og bør ikke benyttes hvis bilen er senket mer enn 35-40 mm.

 

eller

 

BILSTEIN - B8 SPRINT gasstrykk, for kjøretøy med sportsoppheng, Gjengemål M12

- Dette er alternativet for deg som har korte fjærer. Bilstein Sprint er kortere enn standard dempere, og egner seg derfor godt på lave biler.

 

Velger eg Bilstein Sprint må vel demperne bak byttes samtidig også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger også nye støtdempere foran til S6, hva vil være en bra kombinasjon sammen med 40mm H&R fjærer?

 

BILSTEIN - B6 SPORT gasstrykk, Gjengemål M12, for kjøretøy med sportsoppheng

- Bilsteins alternativ for gatebiler som ikke er senket for mye. Bilstein Sport har standard lengde og bør ikke benyttes hvis bilen er senket mer enn 35-40 mm.

 

eller

 

BILSTEIN - B8 SPRINT gasstrykk, for kjøretøy med sportsoppheng, Gjengemål M12

- Dette er alternativet for deg som har korte fjærer. Bilstein Sprint er kortere enn standard dempere, og egner seg derfor godt på lave biler.

 

Velger eg Bilstein Sprint må vel demperne bak byttes samtidig også?

Da kjøper du Bilstein B8.

P36-369 Foran

B46-2066 Bak

 

(B6 settet inneholder P36-370 & B46-2065)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøper du Bilstein B8.

P36-369 Foran

B46-2066 Bak

 

(B6 settet inneholder P36-370 & B46-2065)

 

Ja, vurderer dette sterkt.

 

Prøvde å se litt på http://www.shox.com , men ble ikke helt klok på hva det er de oppgir til S6 Quattro der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Takker for tips. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.