Anbefalte innlegg

Ingen som vet? har planer om å skru i helgen, så må i tilfelle bestille i dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg målt min: 61cm foran og 62cm bak. Dvs fra bakken til toppen av hjulbuen.

Dette er vel å merke med 19" hjul, så jeg regner med den blir litt lavere med 18" vinterhjul.

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant høyde Mattis, jo lavere jo bedre. Hva slags senk har du? Hatt det samme under hele ditt eie? Kan ikke huske din var så lav utifra bildene som ligger rundt om her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan rusle ut å måle på s4'n min etterpå... Må bare få junior'n i seng... Det er Eibach.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant høyde Mattis, jo lavere jo bedre. Hva slags senk har du? Hatt det samme under hele ditt eie? Kan ikke huske din var så lav utifra bildene som ligger rundt om her :P

 

Den har blitt lavere nå ja ;) Skal få lagt ut noen nye bilder så snart været tilsier ren bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min måler 66 cm foran og 66 cm bak.

 

Hvilket senkefjærer har du Mattis? 61 cm foran ble lavt når jeg så for meg en tenkt hjulbue der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt lavere(?), nå må du fortelle Mattis. Blir ikke bare lavere uten videre. :P Kom ikke å si gewinde for da setter du griller i hodet på meg. Gleder meg til bilder, for dette lover til å være lavt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde før camberjustering:

Bilde022.sized.jpg

Etter justering: Dårlig bilde, sorry for skitten bil:

wheels_006.sized.jpg

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et avstandsbilde fra siden? Ve slik vinkel ser min og lav ut ;)

 

Montert på justerbart sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på avstandsbilde jeg også. Disse bildene var jo bare teasers. Blir fint vær imorra, så da kan du vaske bilen også ;) Også må du jo fortelle hvordan du har senket den. KW, FK, Black & Decker?

 

Ser jo rimelig lav ut bak i forhold til min, og det er bra! Du gjør mange nytenkende og spennende mods av C4'n etter mitt hjerte. Digger bilen din! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu ble bilen EU-godkjent uten TÜV og etter min mening altfor lav (7cm bakkeklaring). Jeg måtte hjelpe EU-folka å føfte bilen for hånd, for å komme innunder med rullejekken: eek :.

NAF er absolutt å anbefale for EU-kontroll: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nå aldri hatt problemer med senkesett på Eu-kontroll.

På S4 hadde jeg gule Koni og Koni fjærer -"Orginalt?" spurte han, "Ja" svarte jeg

På S6 Eibach senkefjærer -"Orginale dempere" spurte han, "Nei" svarte jeg

 

tror dere har det strengere sørpå ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et avstandsbilde fra siden? Ve slik vinkel ser min og lav ut ;)

 

Montert på justerbart sett?

 

Eneste han justerte med var nok Hr Vinkelkutter;)

 

men lavt ble det!

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så, hva kommer dere fram til er det beste alternativet?

 

Er ute etter en bil som skal sitte godt, være mest mulig vatret og som ikke er så lav at man slår bilen i stykker under om man kjører på litt ujevn vei/fartsdumper.

 

Mener med det at bilen skal være en slags mellomting av høy og lav, men likevel være god å kjøre og se bra ut ( riktig senk framme kontra bak, kan være bittelitt lavere framme 1-2cm).

 

Og hvor kan dette kjøpes, det er vel det største spørsmålet;) Er til en '92 S4 2.2TQ Avant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min måler 66 cm foran og 66 cm bak.

 

Er det med H&R fjærer og orginal dempere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det med H&R fjærer og orginal dempere?

 

35mm H&R fjærer og Bilstein Sport dempere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35mm H&R fjærer og Bilstein Sport dempere

 

Ok! :) Hvem leverer dette og vet du ca pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærene kostet ca 3000 og demperene ca 5000 mener jeg. Ble kjøpt på PowerZone. Dem er vel lagt ned nå tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut et bilde av min, som eg senka med 40mm H&R nå i helga:

 

IMG_27322.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut et bilde av min, som eg senka med 40mm H&R nå i helga

 

Har nå tittet litt på H&R sine sider, og skjønner enda ikke helt hvilke fjærer man skal bruke på S4 Avant.

 

Det finnes 4 typer og velge mellom (og kanskje flere)

 

40 mm H&R 29997 C4 A6 Avant & A6 Avant Quattro: til 169 kw (=230 hk = S4/S6) F619/1

40 mm H&R 29828 C4 100/A6 Quattro LIMO incl S4+S6 (AVANT???) (Effektområde ikke oppgitt)

40 mm H&R 29861 100 Avant + Quattro 5+6 syl (Effektområde ikke oppgitt)

40 mm H&R 29800 (Knut over) - Typ 44 100/200 Limo+Avant Quattro 20v Turbo 89-

 

Jeg kjører på 40 mm 29997 til A6 (står 30-45mm i TÜV). Har disse andre fjærbein som gjør at min fortsatt er litt høy? Vil nærmere asfalten i sommer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denna tråden litt jeg..S4en skal inn på Eu godkjenning snart og den har 35mm senkefjører fra weitec.. men så klart ingen TÜV.. Har sendt mail til weitec, men ingen svar... Lurte da litt på om noen har papirer på dette, eller kan skaffe? Er hvertfall merket med AUO71HA/018

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg har fårstått det er alle S4 levert med sportsunderstell, men forskjellige fjærer på sedan/avant, med eller uten klima, og med eller uten automat.

 

Jeg hadde nettopp en telefon til møller ang dette, da jeg skal få hevet bilen igjen. Prisen jeg fikk fra møller på nye orginale fjærer/dempere var den nette sum av kr 13.620,- før vacn-rabatten var trukket fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denna tråden litt jeg..S4en skal inn på Eu godkjenning snart og den har 35mm senkefjører fra weitec.. men så klart ingen TÜV.. Har sendt mail til weitec, men ingen svar... Lurte da litt på om noen har papirer på dette, eller kan skaffe? Er hvertfall merket med AUO71HA/018

 

http://www.weitec.de/technik/ga/gaau071-2815-04.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg har fårstått det er alle S4 levert med sportsunderstell, men forskjellige fjærer på sedan/avant, med eller uten klima, og med eller uten automat.

 

Jeg hadde nettopp en telefon til møller ang dette, da jeg skal få hevet bilen igjen. Prisen jeg fikk fra møller på nye orginale fjærer/dempere var den nette sum av kr 13.620,- før vacn-rabatten var trukket fra.

 

Var ikke sportsunderstell ekstrautstyr med egen utstyrskode, egne fargemerker på sportsfjørene? Mener å ha sett flere S4 som ser ut som en traktor :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.