Lakk igjen ..(uten lær..)

Anbefalte innlegg

En tanke som slo meg, kom ifra Bilforumet egentlig, hvor det var en som foreslo dette:

 

Hvis der er flere som trenger å få lakkert litt, hel lakkering osv, kan ikke vi alle prøve å gå sammen ,for å få en lavest mulig pris?

 

Jo flere vi er sammen, osv..Hvis lakkverkstedet får en haug med jobb, kan vi kanskje presse prisen en del, og få dette temmelig rimelig...?

 

 

Til eksempel har jeg fått prisen på min bil ned til 15 000 kr, ferdig hentet, lakkert, og levert hjemme hos meg. Dette er ingen gal pris, men da stripper jeg bilen først, etter beste evne. Det bør jo være mulig å komme en del under denne prisen også, selv med kvittering.

 

Jeg er sikker på at hvis vi kommer flere, så vil de være interessert i å få til en avtale med oss. Gi lyd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo ikke dumt ut da.

Har selv planer om å lakke noe til den andre bilen som jeg skal ha...

Tror du det er noen som er intr. i dette? lakkeringsverksted tenker jeg på da.?!

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart. Hvis vi kan forsyne dem med masse god jobb, så tjener de på det, selv om de vil være nødt til å gå ned litt på pris. Kvantum gir lave priser.

 

Det som de trenger å vite er:

 

Hva skal lakkes, hvilke grunning/underlag er det, og hvilken lakk. Koster ekstra å fjerne rust, og bulker.

 

Min bil har jeg fått til 15, men det blir en ca hvis noe kjempespennende rust greier dukker opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det bare snakk om ett par dører jeg som jeg vil bytte på bilen, men det kan jo hende det dukker opp noe annet også på bilen som jeg finner ut bør lakkes.

 

Fargen er blå/lilla Perlemor. Perlemor lakk er vell kanskje litt dyrere enn vanlig lakk?? men så er det fint også da.... ;)

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thor Arne Lysfjord

Nå er det bare snakk om ett par dører jeg som jeg vil bytte på bilen, men det kan jo hende det dukker opp noe annet også på bilen som jeg finner ut bør lakkes.

 

Fargen er blå/lilla Perlemor. Perlemor lakk er vell kanskje litt dyrere enn vanlig lakk?? men så er det fint også da.... ;)

 

MVH

Thor!

 

Goodie.

 

Jeg tar ett samle heat til mandag, hvis det er flere som skal hive seg på. Tror ikke vi får no bedre pris av to dører, og en bil, men hvis det er flere som vurderer en hellakkering, så legg litt infor her da..så sjekker jeg pris til mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal hellakkere min også, men avhengig av pris vet jeg ikke helt når det blir.

Kommer an på pungen det... :D

 

For min del er det snakk om ribbet bil som da må grunnes, sprøytesparkles, grunnes og lakkeres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dessverre ikke bli med deg på Mandag. Er på jobb, men du kan ihvertfall høre om evt. pris.

Samme med meg som med Lars-Inge. Kommer an på Pungen :D

 

Håper å få solgt bilen nå. Det er ett par stk. som har meldt sin interesse.... Vær så snill Gud :rolleyes:

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å lakke, men ikke i år, og til en tredjedel av prisen :D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Har tenkt å lakke, men ikke i år, og til en tredjedel av prisen :D:D:D

 

Tredjedel av prisen..?? HMM???!!!! Hvor da..?? Kan du ordne mer? Ca halvparten av prisen..??

 

Lars Inge Og Thor Arne:

 

Jeg skal snakke med søgne bil til mandag. Er det da snakk om to hel lakkeringer? Min bil blir strippet, så de ikke trenger demontere stort. I tillegg skulle se ta steinsprang og overflate rust, pluss 2-3 bulker rundt på bilen. Regner med de rubber bilen og gjør det som skal gjøres. Tror ikke de sprøytesparkler lengre, tror bare de rubber ned.

 

Spørsmålet er jo også hvor det skal lakkes.. inni motorrom, dører, bakluke osv.

 

Hva er en fair og relevant pris for dere da, for at dette skal være aktuellt å gjøre, da selvfølgelig med (så langt) tre helt ribbede biler? Golf og Corra har samme base, så prisen per bil blir temelig lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...så billig som overhodet mulig... ;)

 

Er ikke helt sikker på hva dette bør ligge på...har et par priser her borte som er 6.000,- og oppover.

 

Det viktigste for meg er at jobben er skikkelig gjort...jeg gidder ikke å begynne å pusse rust etter 2 år for å si det slik...

Jeg har ikke funnet noen bulker på min ennå, men det kan jo dukke opp noen når man begynner å pusse da...

Jeg tar grovslipingen selv...

 

På min bil er det snakk om utvendig...innvendig og motorrom tar jeg selv.

Bilen vil bli levert fullstendig strippet for deler...også ruter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Tja...så billig som overhodet mulig... ;)

 

Er ikke helt sikker på hva dette bør ligge på...har et par priser her borte som er 6.000,- og oppover.

 

Det viktigste for meg er at jobben er skikkelig gjort...jeg gidder ikke å begynne å pusse rust etter 2 år for å si det slik...

Jeg har ikke funnet noen bulker på min ennå, men det kan jo dukke opp noen når man begynner å pusse da...

Jeg tar grovslipingen selv...

 

På min bil er det snakk om utvendig...innvendig og motorrom tar jeg selv.

Bilen vil bli levert fullstendig strippet for deler...også ruter.

 

ALtså, Lars Inge, hvis du ordner med lakkering der borte for 6 000 kr og oppover, så burde kanskje du høre itt med gutta der om å få en felles pris. EKs. 10 000 pr bil, som maks grense. Jeg skal høre med søgne bil. Hva de skal gjøre med min, bortsett fra å rubbe og lakke, har ikke peil..men billigere pris enn 15 ooo kr er veldig interessant for min del, men da er bilen nesten helt 100 ribbet, foruten motorrom som ikke skal lakkes.

 

Innerlista(som du ser mellom panser og skjerm) skal lakkes, dører, og panser skal lakkes.

 

Speil, fanger forann og bak, heckblende, speil, og grill er nytt og skal kun lakkes..

 

Selvfølgelig, arbeidet skal være bra, selv om prisen er billig...men hva vi ender opp med, det er jo noe annet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har mulighet til å ta en runde rundt omkring i nærheten og forhøre dere om verksted som har lite å gjøre kan man fiske fram noen gobe priser der. På verkstedet jeg jobber for vet jeg at det har blitt gitt FINE priser på nettopp slike jobber. Har forsåvidt ikke så veldig mye å gjøre nå heller, "plystre" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Hvis dere har mulighet til å ta en runde rundt omkring i nærheten og forhøre dere om verksted som har lite å gjøre kan man fiske fram noen gobe priser der. På verkstedet jeg jobber for vet jeg at det har blitt gitt FINE priser på nettopp slike jobber. Har forsåvidt ikke så veldig mye å gjøre nå heller, "plystre" :)

 

Drammen er litt langt å kjøre, og for å ta tre biler, tar det litt tid også..så...men, alt er ralativt. FÅr se hva vi prdner her i nærheten..Har vært i kontakt med de fleste lakkverkstedene her i vest agder, tror jeg, men er det bedre i aust, kjører jeg glatt bilen dit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med en pris Kenneth...gjerne på PM...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et stykke og det tar jo litt tid. Var egentlig også bare ment som et eksempel selv om det kanskje ikke virket sånn :P Men jeg vet at det skjer andre steder og, skal alltids klare å forhandle seg fram til en grei pris. Bare dra litt rundt og forhøre seg! Så kanskje man ser noen "ekstra" blanke biler utover sommern?

Sånt liker man! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 1/4 boble som skal lakkeres om ikke så lenge, rette opp kollisjonsskade.... Vil helst ha denne lakkert i Arendal/Grimstad/Tvedestrand-området da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg har 1/4 boble som skal lakkeres om ikke så lenge, rette opp kollisjonsskade.... Vil helst ha denne lakkert i Arendal/Grimstad/Tvedestrand-området da...

 

Som jeg skreiv lengre opp i tråden, for min del spiller det ingen rolle om bilen blir lakket her i byen, eller i aust agder. Men hvis Lar-Inge har fått pris som er under 10 000 på en hel lakkering der borte, så bør han høre om vi kan få til en deal der. Vet ikke om jeg klarer å få noen kjempe pris enda her i byen...så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyngdal Karosseri i Lyngdal skal ha ca 5000 for lakkering, hvis man gjør demontering/nedmatting av lakken selv, dette er pris for utvendig lakkering, ikke i dører og motorrom. Bare som en opplysning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

for min del spiller det ingen rolle om bilen blir lakket her i byen, eller i aust agder.

 

Det gjør det for meg, det er litt grenser for hvor langt jeg gidder å slepe en Boble uten motor (motorrommet må også lakkeres), derfor vil jeg helst ha det lokalt. Arendal har mange fine lakkverksteder (og ett håpløst) og det betales med forsikringspenger, så dette er nok ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bobbla :D

 

Jeg sitter og lurer på om jeg skal spare opp litt penger til å omlakkere utsiden av bilen min... tror det kunne gjort seg :D Fått litt mange steinsprang på 10 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket er det håpløse da Per? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hvilket er det håpløse da Per? : klø :

 

...Stoagrillen tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med min fetter som er oppretter og lakkerer...desverre i Nord-Norge... :(

 

Med de prisene jeg har fått vet jeg ærlig talt ikke om jeg tør bruke de...det er i følge min fetter ikke mulig å gjøre en skikkelig jobb til denne prisen. Materiellet overstiger de prisene jeg har fått...

 

Skal sjekke litt mer her i Arendal, jeg har nemlig et lakkoppdrag jeg må få gjort nokså kjapt...2 forskjermer i hvert fall...og muligens 2 dører og 1 panser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Snakket med min fetter som er oppretter og lakkerer...desverre i Nord-Norge... :(

 

Med de prisene jeg har fått vet jeg ærlig talt ikke om jeg tør bruke de...det er i følge min fetter ikke mulig å gjøre en skikkelig jobb til denne prisen. Materiellet overstiger de prisene jeg har fått...

 

Skal sjekke litt mer her i Arendal, jeg har nemlig et lakkoppdrag jeg må få gjort nokså kjapt...2 forskjermer i hvert fall...og muligens 2 dører og 1 panser.

 

Ahh..fikk også en sånn pris, men mannen trakk seg, så da gikk det i dass. Men jeg skal sjekke med de som skal lakkere bilen min, Søgne bil om hvilken pris vi kan få på dette. Ringer de litt senere. Hvis noen av dere har kontakter på lakksiden, her nede, ring dem, så kanskje vi får til noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med Søgne bil, som er lakkereren jeg tenkte å bruke. Han sa han godt kunne gi en rabatt, men da av fullpris. Hvor stor rabatt var avhengig av tilstand, lakk osv.

 

MEN, han var positiv til at vi fikk gode priser av han, og godt arbeid, så hva han sa var att hver enkelt av oss som skulle lakke, tok en prat med han, viste delene eller bilen, og fikk en "privat" pris.

 

Var bare at vi sa fra at vi var med i klubben, så ordnet han agentpris.

 

Som sagt så kommer min lakkering på ca 15 der ute, mens snittet ligger på 25 000 kr. Så da har jeg jo fått en ok pris vil jeg tro. Hvis noen finner noe bedre, gi lyd, bilen går i lakken til helga, tror jeg...

 

 

Ringer til Søgne bil, og spør etter Tor Harald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.