Lakk igjen ..(uten lær..)

Anbefalte innlegg

BTW:

 

Han skulle finne en fin pris til oss hvis vi kom med 4-5 biler som skulle hel lakkeres...pr nå vet jeg bare om 1! og den er min...

 

Blir neppe noen 6-7-8 000 kr spris på lakkingen, men billigere, bra, og med kvittering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er billig, men Gromstad Auto skal ha 3.000,- inkl.mva for å lakkere de 2 skjermene mine.

Da blir de levert ferdig slipt og klare for grunning og lakkering.

 

Gromstad har nok å gjøre, men ta gjerne en telefon og hør med de.

Spør etter Taraldsen, hvis han ikke er tilgjengelig kan dere spørre etter Tore.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

[bSom sagt så kommer min lakkering på ca 15 der ute, mens snittet ligger på 25 000 kr.

[/b]

 

Bruttern fikk omlakkert Merca med 10% perlemor effekt til 14k, lakkereren tilbød meg ny farge med effektlakk til 12-14k! Trengte bare å levere bilen, grunnarbeidet skulle han gjøre! Dette var på Fauske da, så det hjelper vel dere lite...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Bruttern fikk omlakkert Merca med 10% perlemor effekt til 14k, lakkereren tilbød meg ny farge med effektlakk til 12-14k! Trengte bare å levere bilen, grunnarbeidet skulle han gjøre! Dette var på Fauske da, så det hjelper vel dere lite...

 

Det hjelper skrekkelig lite..skulle vært noe her nede i sør..aust eller vest agder..(ikke ytters i hvert fylke da ;) ) som kunne lakket bilene til en pris mellom 10 -15 000 kr, med lakk og alt i grunnen. Det koster dem mer å rette opp feil i grunnarbeidet, enn at de gjør dette selv. Derfor ønsker de fleste lakkverkstedene å gjøre dette selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med et par verksteder til...disse skulle ha 1.500-2.000 + mva.

 

Ringer til Søgne i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Da har jeg snakket med et par verksteder til...disse skulle ha 1.500-2.000 + mva.

 

Ringer til Søgne i morgen.

 

Noen innside tips på hvem jeg kan ringe til i aust, som ikke er helt gale på pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de verkstedene jeg tør å bruke er det Gromstad som har gitt best pris.

 

Har fått tips om lavere priser et par andre plasser, men jeg vet ikke hvilken jobb de gjør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Av de verkstedene jeg tør å bruke er det Gromstad som har gitt best pris.

 

Har fått tips om lavere priser et par andre plasser, men jeg vet ikke hvilken jobb de gjør...

 

Jeg skal høre med gumpen i morgen..etterpå ringer jeg gromstad og hører med de. Gumpen skulle regne, men en ikke-demontert bil, kostet ca 25 å hel lakkere..men nå blir jo denne ribbet først, så ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

...Stoagrillen tenker jeg...

 

You got it!

 

Det het Stoa Billakkering tidligere, i dag heter det Autotopp1 og er landskjent som lakkverkstedet hvor Zia Anwar ble mishandlet og drept i Mars i fjor. Dette ble omtalt i mediene som "Stoadrapet". Innehaveren er (var?) en dyktig lakkerer, men jeg ønsker ikke å ha noe med det stedet å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt GJ som driver stedet...bare med nytt navn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er fremdeles han ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gumpens Auto : 25 -30 000 kr dette for en ribbet bil levert hos dem uten noe ekstra arbeid for dem.

 

Gromstad: 20 - 25 000 kr for tilsvarende som over.

 

Viser seg da at prisen jeg har fått på 15 000 kr ikke er så gal likevell!

 

...men hvis han Fevik mannen som pratet litt løst om 1/3 av slik pris har noe bedre på hjertet, ta gjerne kontakt.

 

Noen som vet om Veteranbilservice i Grimstad lever enda? Han finske fyren som dreiv å lakket? Usansynlig dyktig kar, med ok priser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veteranbilservice lever enda, men de har skiftet navn og er blitt til et litt mere "vanlig" karrosseri-verksted. Dvs at de gjør også "vanlige" biler, forsikringsskader etc, og ikke bare veteranbiler. Tror det heter Olsen Bil eller no sånt nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Veteranbilservice lever enda, men de har skiftet navn og er blitt til et litt mere "vanlig" karrosseri-verksted. Dvs at de gjør også "vanlige" biler, forsikringsskader etc, og ikke bare veteranbiler. Tror det heter Olsen Bil eller no sånt nå

 

Er det Pirka, Pirjo eller hva F*** han hete som driver enda? Prøvde å finne tak i de, men fant de ikke. De holdt jo til borte på bergemoen en stund, men den tiden er kanskje over. Sp en dal av hva de hadde lakket når jeg bodde i grimstad, og det var overhode ikk galt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme lokalene som før, men på Østerhus, ikke Bergemoen. Og så vidt jeg husker var det 2 nordlendinger, ikke en Finne, kanskje vi tenker på to forskjellige verksteder? De nordlendingene på Østerhus pleide å restaurere gamle Amerikanere, nå driver de litt mere vanlig karroseri/lakk-verskted i tillegg. Og de heter Olsen Bil, spurte nettopp en kollega om dette. De het visst Veteranbilservice tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha!! Det er Pirka eller å han nå het for noe. Skal sannelig ta en telefon til dem før jeg bestemmer meg ang lakkeringen.

 

De var i allefall usedvanlig dyktige, til en billig penge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Aha!! Det er Pirka eller å han nå het for noe. Skal sannelig ta en telefon til dem før jeg bestemmer meg ang lakkeringen.

 

De var i allefall usedvanlig dyktige, til en billig penge!

 

Den finnen har flydd sin vei..lengta vell etter brennevin og badstu og dro hjem.

 

MEN, de kunne stille med hellakkering til pris under 15 000 kr... (med eller uten mva..det skulle vi se på..) Får kjøre bort til de og ta en prat, så får vi se. De bør jo helst vite hva de holder på med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veteranbilservice driver vel ennå under annet navn ja...men han som startet er ikke involvert i firmaet med det nye navnet så vidt jeg vet.

 

Kan sjekke i morgen evt...en kollega er gode busser med de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autotopp er jo en seriøs bedrift det!!! :D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han tar forresten 5500,- for å lakke ferdig ribbet og pusset bil, inkl. lakk! ;):):D

 

: haha : Det var en pris han gav meg da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Han tar forresten 5500,- for å lakke ferdig ribbet og pusset bil, inkl. lakk! ;):):D

 

Det er vel uten forbehold om kulehull og blodsprut da :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han gjør ikke det mot meg Per!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss la det ligge, og holde oss til temaet! Ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit sånn tro? Da må du ikke gå så mye inn i detaljer du heller vet du ;) ikke bra det nei, du har rett i det!

 

5500 er cirka vanlig pris, for lakk på ferdigpusset bil det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Greit sånn tro? Da må du ikke gå så mye inn i detaljer du heller vet du ;) ikke bra det nei, du har rett i det!

 

5500 er cirka vanlig pris, for lakk på ferdigpusset bil det!

 

Agent lakkering er bra, B gjeng lakkering er ikke fullt så bra.

 

5500 kr for ferdigpusset bil? Prisen jeg har fått på 15 er med at de skal gjøre grunnarbeidet. Det vil ikke jeg gjøre selv. Dette er noe de aller fleste lakkverkstedene ønsker å gjøre, for det er så sinnsykt lett å drite seg ut på det. Negerkusa ett øyeblikk for lenge på steinspranget, så har du varmet opp metallet og har bulk i panser/døra. Kjipt!!!!

 

Er derfor de skal gjøre det selv, sier de. Tar meg en tur til Grimstad til fredag, hvis Lars inge og de andre gutta som skal lakke har tid å være med bort, kanskje vi kan få til noe funky for alle sammen? De har i allefall en GEDIGEN lakkboks der oppe, så det skal ikke trekke ned sluttresultatet. Jeg håper jo på en kanon pris. Hel lakkering for 10 000 kr uten at den norske stat (som ikke skattelegger oss fra før) får sine 24 % er jeg helt for!

 

Men vi får se, hvis det er interesse, setter vi opp ett uoffesielt treff eller no da..?? Innspill Lars-Inge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.