Anbefalte innlegg

Ja det var det da. Har spurt før uten svar men spør gjerne igjen. Hvem har lyst til å fjerne EGR og rense innsuget på Poloen? Og hvor mye skal du event ha for det?

 

Ta med bilen hit Knut Erik så skal jeg gjøre det. Bare kjøp di delene jeg kjøpte.. Tar en liten stund, men om du blir med så går det greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt bilen sin på EU kontroll med plugga EGR? Går den gjennom på avgassmålinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha min på EU nå, så får vi se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell meg hvordan det går da Mikkel så tar jeg turen så fort jeg vet at EU ikke er ett problem;) Tusen takk foresten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg testet bilen, og det virker så langt mye bedre enn før. Har ikke fått noen feilmeldinger, og jeg slipper å bruke 3800 på ny egr-kjøler. :)

 

Jeg var sikker på toppakningen var gått, så jeg hadde kjøpt inn pakningsett og begynt på jobben da jeg fikk tips om å sjekke egr-kjøleren. Trykktestet den og den lakk som bare det. Koblet vannslangene til denne sammen, og laget blindlokk av rørflensene til egr-røret. Hadde innsuget av og rengjorde det også, -kunne sikkert asfaltert en kvadratmeter av gårdsplassen med det jeg fikk ut...

 

Det jeg merker under kjøring er mye bedre respons, mindre svartrøyk, og en irreterende kvinelyd som har vært der ved mellomgass er nå helt borte!:)

 

Så til alle som lurer på å fjerne dette på sin bil, -Få det gjort! Egr er djevelen!

 

 

 

så dette funker greit på 2.0 tdi også da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen på EU-kontroll etter å ha fjerne EGR. Null problem. Målte faktisk mindre avgass en sist EU-kontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell meg hvordan det går da Mikkel så tar jeg turen så fort jeg vet at EU ikke er ett problem;) Tusen takk foresten:)

 

Jeg har hatt bilen på EU-kontroll etter å ha fjerne EGR. Null problem. Målte faktisk mindre avgass en sist EU-kontroll :)

 

Her har du svaret Knut-Erik...

Vet ikke HVOR nøye EUkontrollen min blir, er en kamerat som tar'n :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en stor service på min AFN motor som er gått snart 358 000km, registerreim, vannpumpe, bunnpannepakning, og "avsotning" av innsugsmanifoild, samt INNSUGSPORTENE I TOPPLOKKET som var like : eek : om ikke enda verre enn innsugsmanifoilden. Har lest hele posten, er det ingen andre som har "avsotet" innsugsportene i topplokket?:P Hadde ikke i min villeste fantasi kunne tenkt meg så mye sotavleiringer. Nå er EGRn utkoblet, og har fått mye bedre gassrespons på hele turtallsaspekteret.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en stor service på min AFN motor som er gått snart 358 000km, registerreim, vannpumpe, bunnpannepakning, og "avsotning" av innsugsmanifoild, samt INNSUGSPORTENE I TOPPLOKKET som var like : eek : om ikke enda verre enn innsugsmanifoilden. Har lest hele posten, er det ingen andre som har "avsotet" innsugsportene i topplokket?:P Hadde ikke i min villeste fantasi kunne tenkt meg så mye sotavleiringer. Nå er EGRn utkoblet, og har fått mye bedre gassrespons på hele turtallsaspekteret.:)

 

Samler seg like mye dritt i innsugsportene i toppen, ja så ikke dumt å gjøre litt rent der også. Portene på 80'en min var gullende rene etter kjøring med vann/alkohol injeksjon, steam renset jo motoren hver gang jeg ga på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe mekaniker akkurat, men hva er innsugsportene? Og hvor finner jeg dem? Og er det mye pes å rengjøre dem? :)

 

Har rensa innsuget som så helt for jævlig ut.

 

Bilen er en A6 2000 mod 1.9 tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gidder ikke gjøre noe mer før jeg evt må bytte topppakning.. Da tar jeg alt ;)

 

Er ikke noe mekaniker akkurat, men hva er innsugsportene? Og hvor finner jeg dem? Og er det mye pes å rengjøre dem? :)

 

Har rensa innsuget som så helt for jævlig ut.

 

Bilen er en A6 2000 mod 1.9 tdi

 

Du ser dem når du tar av innsuget. Det er hulla inn i toppen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blendet egr og renset innsuf på 217.000km på min 1,9tdi.. var ikke ille inni der, og merket heller igen forskjell på respons eller noe. Så hos de som merker forskjell må det være enten være tett der, eller så er det mange som innbilder seg at det blir bedre respons osv...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste med å fjerne EGR er jo det prevantive med det.. Så om du ikke merker noe forskjell kan du heller prise deg lykkelig at du slipper å merke forskjell i negativ retning om ett par år.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk jo feilmeldig tilslutt da, "emission workshop". Noen som vet om den kan deaktiveres? Etter 5-6 kjøreturer kom den... -men ellers funker bilen bedre enn før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blendet egr og renset innsuf på 217.000km på min 1,9tdi.. var ikke ille inni der, og merket heller igen forskjell på respons eller noe. Så hos de som merker forskjell må det være enten være tett der, eller så er det mange som innbilder seg at det blir bedre respons osv...:P

 

Min har gått 248 000km. Og du ser over her hva som var inni.. Merka ikke noe forskjell på drag eller respons, men den soter ikke som den pleide ved flat pedal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får slenge meg på her igjen....prøvde det på min Touran,og jeg merka forskjell på hvordan bilen var å kjøre...men så kom den forbanna lampa opp,og jeg får utslett når lamper lyser i dash'n...prøvde da å blokkere vacumslange...lampe lyste....blokkerte også med plate på egr ventilen...lampa lyste...

men var noen som mente at EGR hadde mer enn 1 funksjon,noen som vet noe om dette?

det ble også sagt at EGR funksjonen kunne minskes med 30%(virker bare på 70%) men lampa ville da lyse...

jeg vet ikke jeg...

 

men er det noen som har funnet ut om det faktisk går å koble ut EGR via vagcom i det hele tatt?

har jo lest om 2004 modeller som ikke har dette problemet...men regner med det er så og si samme software på min 2007....der er lampa ihvertfall tilstede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en dieselbil går seg jo varm også om den går på tomgang, og fjerner man returen på eksosen så går den jo fortere 'kald'.

vurderer faktisk å sette på returen nå for vinteren selv, for så å blende igjen på sommeren....

 

 

Har ikke alle nyere dieselbiler tilleggsvarmer ??...da ser jeg vel egentlig ikke helt problemet med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke alle nyere dieselbiler tilleggsvarmer ??...da ser jeg vel egentlig ikke helt problemet med det?

 

nei passater fra 98- 05 har vel ikke dette orginalt iallefall.. Mulig 04- 05 fikk dette orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blokkerte min EGR med stålplate ned mot eksosmanifold... Fikk opp "emissions workshop" bare en liten kjøretur seinere.... Forbaska irriterende... Så jeg vurderer¨å ta vekk blendingen.. Iallefall nå når jeg skal på ferie....... Hater å kjøre med feilmeldinger i displayet....... Har bestilt Vag-Com, så satse på å forske litt på utkobling på den måten etter ferien.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser litt mere liv igjen her jeg da!

 

Vurderer og blokke min EGR men vet ikke om det er lønnsomt og eventulet bare blokke den, eller ta den helt bort om det er mulig?

 

Bilen er da en 01 passat tdi 130 HK.

 

Noen som har gjort det med denne motor og evebtuelt har erfaringer med hvordan det ble?

Tips motas også med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser litt mere liv igjen her jeg da!

 

Vurderer og blokke min EGR men vet ikke om det er lønnsomt og eventulet bare blokke den, eller ta den helt bort om det er mulig?

 

Bilen er da en 01 passat tdi 130 HK.

 

Noen som har gjort det med denne motor og evebtuelt har erfaringer med hvordan det ble?

Tips motas også med stor takk!

 

Blokk den, ingen hensikt i å fjerne den da den er en del av innsugssystemet, og om du vil fjerne den må du få kjøpt laget et rør som åasser mot intercooler slange og mot manifolden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokk den, ingen hensikt i å fjerne den da den er en del av innsugssystemet, og om du vil fjerne den må du få kjøpt laget et rør som åasser mot intercooler slange og mot manifolden.

 

Takker for raskt svar!

Er dette noe du selv har gjort? Altså og blokke!

Er det da bare og blokke der røret går inn under ventilen,

og der det går ut fra manifoil? Og hva med slanger som sitter inn på ventilen?

Har også liten lekasje på ventilen min tror jeg, virker som det er en del olje/sot rundt den!

Burde den skiftes ut selv om jeg blokker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og et kjapt spørsmål til folket, om man har blokkert egr ventilen, hvordan kan det da komme olje inn i innsuget ?

lagret på turboen ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og et kjapt spørsmål til folket, om man har blokkert egr ventilen, hvordan kan det da komme olje inn i innsuget ?

lagret på turboen ???

 

Olja kommer ikke fra EGR, kommer fra veivhusventilasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vet jeg, men jeg har olje inne i egr'n nå, og den er blokkert...

 

 

aaaah, ja sefff... veivhusventilasjoen går jo inn i innsuget igjen... derfor er det olje der inne... stupid me !!

Skulle man da ha montert en catchtank ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.