Anbefalte innlegg

Må vel ikke blindes hvis det er brukt VAGcom og koblet den ut vel?

 

Ingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener jeg har svart på det før i denne laaaaannnnge tråden...

jo man må blinde hvis man skal gjøre det skikkelig..

bla pga at ventillen som skal tette er som regel helt bekka av "dritt", og man vet ikke om den tetter 100% ved fullt trykk. samt at røret som går mellom egr og manifoild leder varme som bare det.. (selv om den er blindet). derfor bør man blinde og fjærne røret helt.

i de fleste tilfeller kan man fjerne hele egr greia og koble slangen rett på innsugs manifoilen.. det er best: rock :

 

Ingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner det seg å fjerne denne på ny 2.0 TDI også? har gått 4K km... :)

Jo før jo bedre:) Hvis du får blenda den allerede nå, er sikkert ikke innsuget ditt blitt svart på innsiden ennå en gang, så du slipper drittjobben med å skrape og rense alt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ann på hvor mye du har tenkt å gjøre med bilen... har du tenkt å kjøre med resten org hadde jeg ikke mekka med det...

du vil få feil meld på for lite flow i egr... feil indikasjons lampa vil lyse hele tiden.. ikke at det spiller noen rolle... men men..

har du derimot tenkt på eksos, chip, filter... hadde jeg koblet ut den...men hvis det er den bilen med dsg kasse er det vel begrenset hva man skal gjøre.....

 

Lønner det seg å fjerne denne på ny 2.0 TDI også? har gått 4K km... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, er dsg ja, så spørs om det blir gjort så mye, 170 hk funker greit nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette nå på bilen, tatt vekk hele ventilen og tatt stålplater over hullene. A4 1,9 tdi 98 mod har jeg. Men så etter dette har ikke motoren helt vært seg selv, hører ikke turboen plystre lenger, virker som at den ikke lever. Er ikke lenger noe særlig moment, går som en bøtte med møkk for å være ærlig! Kan det ha noe med at jeg vred om tenningen(ikke starta motoren) uten at den ene kontakten til luftmengde måleren var i. Den som sitter på luftfilter huset. Skulle gjerne ha tatt en diagnose med Vag Com, se om det er noe feilmeldinger eller så.

 

 

Noen som vet hva det kan være?

 

Noen som har Vag Com og bor i nærheten av Asker/Drammen området...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det orden gitt :) Hjelper at vakumslangen som går til turboen sitter ordentlig... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står kansje på noen av sidene, men hvor får man kjøpt innsugspakninga rimelig????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne EGR'n på Caddy'n også? Blank dritt som sitter "oppe" til venstre sett forfra?

01 1.9TDI 90hk... Har gått 230 000 nå, så må da være noe sot og dritt der ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne EGR'n på Caddy'n også? Blank dritt som sitter "oppe" til venstre sett forfra?

01 1.9TDI 90hk... Har gått 230 000 nå, så må da være noe sot og dritt der ? :P

Høres ut som du er på rett spor da ja ;) Og på 230k med EGR har du nok fått samla opp riktig så mye seig, svart gørr i innsuget ditt tenker jeg. Heldigvis lett å få ut med mye vann, høyt trykk, og høy temp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne EGR'n på Caddy'n også? Blank dritt som sitter "oppe" til venstre sett forfra?

01 1.9TDI 90hk... Har gått 230 000 nå, så må da være noe sot og dritt der ? :P

 

Her ser du innsuget på min, samme motor som du har.

Var ikke såå jævlig egentlig...

 

DSCN0233.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jeg gjøre på bilen min også altså.. hva er det folk anbefaler til rengjøringsmiddel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører noen lar den ligge over natta i diesel for så å bruke steam.. Finnes sikkert bedre alternativer, men dritten sitter som faen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en oppskrift, men ikke testet den selv:

 

La ligge i parafin over natten, så lar du det ligge noen timer i varmt såpevann før du skyller godt / steamer med varmt vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare ta på noe heftigavfettings middel, og la det stå litt, spyl av med med varmt vann. Gjør dette flere ganger så blir det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden nå, kan hende jeg ikke så godt nok, men noen som har gjort dette på en a4 tdi 130hk 03 mod? Bilen min ryker ganske mye ved tunge på drag på lavt turtall. Vil dette bli bedre etter at jeg har rensa og blokker EGR? Bilen er chippa til ca 180hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på min 98 mod golf iv, har nå kjøpt meg en 2000 mod. a6, er vel ikke noe i veien for å gjøre det på denne og? 110 hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette på min A4 03 mod nå. Kan på det sterkeste råde folk til å gjøre dette, bilen ble en helt annen på lavt turtall og det ryker på langt nær så mye som før:):)

 

Jeg rensa innsuget og blokkerte egr:) Ingen feilmeldinger kommer opp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm gjorde denne operasjonen selv i dag, ting tar tid.

 

Fjernet røret mellom manifold og egr, og blendet i begge ender.

Men jeg lot selve egr klokka sitte igjen, denne er montert på "utsiden" av innsuget, og står helt separat bortsett

fra vakumslangen som kommer inn i den. (IC rørene går ikke gjennom denne slik som på noen bilder her).

 

Er det best å fjerne hele klokka og heller blende igjen mellom den og innsuget, og så blende vakumslangen,

eller skal den bare stå der så lenge jeg har fjernet røret fra manifold og blendet i begge ender?

 

Merket forøvrig liten/ingen forskjell etter operasjonen og rensing av innsug...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken min rundt denne prosessen er at

jo mindere det er inni motor rommet jo ryddigere ser det ut og blir det.

Jo mere luft får du plass til som igjen gir mere kjøling rundt motor.

Jo mindere du har forran der jo mindere vekt får du forran der.

 

Så jeg ville fjernet hele klokka også. Rett og slett fjerne mest mulig som ikke har en funksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet hele ventilen på en kompis sin bil forrige helg, bare lagde til et par tjukke stålplater som ble festet på eksosmanifold og innsug, pakninger fikk vi tak i på møller. Ble bra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne tråden.... skal blokkere EGR samt rense innsuget på golfen min, ikke fordi jeg har problemer med bilen, men syns bare den er blitt litt slapp i fisken ved pådrag. Den har nå passert 181.000 km så det er helt sikkert på tide. Motoren det er snakk om er en 1.9 PD ATD 101 hk chippet til 145 hk.

 

Har lest så og si hele tråden (nesten), men det er et par ting jeg lurer på som ble litt frem og tilbake syns jeg...

 

1. Hva bruker dere til å blokkere røret med? Lager dere disse pakningene selv? Noen med bilder av et slikt produkt? Hvor kjøper dere platene hen?

2. Er det (kun) røret som går inn til eksosmanifoilden dere blokkerer?

3. MÅ vakumslangene på EGR vekk? Eller kan de stå på når røret er blokkert?

 

Det var vel bare det i farta.... spør bare siden jeg ikke har så veldig god peil på hvem rør som skal blokkeres og slikt no.....: flau :

 

1: Ta en colaboks og klipp ut en pakning av den, verre en dette er det faktisk ikke.

 

2: Rør som går på innsugmanifoil, ofte skrudd med to skruer.

 

3: La vakum og alt annet bare være som det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Ta en colaboks og klipp ut en pakning av den, verre en dette er det faktisk ikke.

 

2: Rør som går på innsugmanifoil, ofte skrudd med to skruer.

 

3: La vakum og alt annet bare være som det er.

 

Okey... det var jo smart! En colaboks pakning vil kanskje smelte hvis jeg plasserer den ved eksosmanifoilen... hehe.... bruker ikkeno pasta av noe slag for å få det helt tett? Bare pakning og på med muttrene og klem til? Kommer tilbake hvis det skulle oppstå noe mer ;) Takker for kjappe svar så langt : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.