Stavanger: Hvordan er ønsket/viljen om treff i Stavanger?

Anbefalte innlegg

Dette innlegg er ikke ment å tråkke på noens tær!! :)

 

Bare slenger ut et spørsmål om et stortreff i Stavanger-regionen. Etter å ha trålt rundt på nett og forum, har jeg ikke funnet noen spor etter et "stor-treff" i Stavanger VACN regi.

Etter å ha vært på noen biltreff i mitt liv, og sist Bergen 18 - 20 august, har dette bygd seg opp og tenkte at dette måtte da vi kunne fikse i Stavanger også?!?!

Er det så lite "entusiasme" i lokallaget vårt at vi blir nødt til å kjøre milevis og overnattinger i kreti og pleti for å treffe likesinnede, eller er det bare at det ikke eksisterer noen plass å spinne dekka av felgen?

 

Det er jo egentlig med litt forundring andre klarer å holde store "kvalitetstreff", og "kanskje" ikke vi..

 

Jeg stiller meg gjerne til disposisjon på dugnad om noen fler har lyst til å ta i et tak å arrangere et treff.

 

Bare lurer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e me hvis der blir dugnad for ett treff her i regionen! Någen som vett kossen det ligge ann me å leia revebanen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde våre fint me et treff her i området ja!

 

Høsten begynne å sniga seg innpå, så om d blir någe i år e nå heller tvilsomt.

 

MEN: Hvis me begynne å planlegga allerede nå, så har me ein bra sjans for å få t et bra treff neste vår/sommar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det finnes ildsjeler som har lyst er vel alltids alt muligt.

En idèe er å gjøre det slikt som Bergen gjør det og arrangere nor på go-kartbane (Revebanen) med kjøring og utstilling. Burde være greie overnattingsmuligheter for telt rundt banen og toalettanlegg og strøm finnes det der jo.

 

Men som alle andre ganger før, trenges det folk som gidder å kicke dette igang og har lyst stå på litt. Som andre nevner høsten kommer fort og slike treff trenges litt planlegging. Så realistisk har treff neste år. Og da gjelder det selvfølgelig å ikke kolidere med andre treff treff og finne ut når det pleier å være fint vær her borte (litt statestikk må til :-))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det hadde vært knall å hatt et treff i Stavanger!

Stiller gjerne opp hvis det trengs noe hjelp jeg.

 

Syns det er synd at det har vært så dårlig oppmøte på de treffene som har vært i Haugesund, som i mine øyne en bedre plass å ha treff, da man har en camping plass rett ved banen. Fin plass å stille ut bilene er det også ved campingen! Dette går vel mer på comforten, men det har jo litt å si det og.

 

Uansett Øivind, bra at du tar dette opp:glad: Det var artig å plage kjerra rundt litt på Eikås, så det gjør jeg gjerne igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det ikke mye negativt :D Det er jo sant som blir sagt, noe planlegging må til og det hadde vært bra å fått det over på nyåret, mai/juni (feriepenger og skattepenger), godt vær og nye felger ;)

 

Det beste hadde vel uansett å få litt starthjelp/guiding av noen som har arrangert slik før i nærheten, og har det uerstattelige kontaktnettet.

Håper det er noen som tar initiativet som "leder for dette" når man ser den positive tilbakemeldingen her nå!

Sikkert ikke mange som har lyst å stille opp på dette og ikke mange som liker ansvaret, men det trengs bare en som kan organisere jobben og trekke i trådene.

Kjerringene koker kaffe og baker noe kake, bilkjøringen på bane betales av den enkelte og noen kasser med brus for salg.. trenger ikke være værre enn det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stavangerlokallag har vel aldri arrangert noe treff. Så måtte evt tatt kontakt med pådrivene i Haugesund og Bergen for å få noen råd å vink.

Og de som har kontakt med det Trim4eldre forumet (eller det det var engang) hørt hvordan de arrangere banekjøring og treff. Vet jo at der er det salg av pølser og brus. Men er de som gjøre det selv? eller har de satt dette bort til et lag/forrening? Og hørt hvordan man får leid bannen.

 

I teorien er det ikke så vanskelig å arrangere et sått treff i denne målestokken, men trenger noen inisjativtagere :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste trøbbelet er:

1. Få navn/kontaktinfo på den som har med utleie av banen (Reve Gokartbane), og å bli enige om gjennomførelsen, sikkerhet, leie av personell ved banen, depositum/priser etc..

2. Dato for treff, her må vi kunne føye oss i begge retninger, men mai/juni hadde jo vært fint, da mange ikke er på ferie enda og reklamer massivt mot forum og bekjente med samme interesse (VAG) med en gang dato er kjent.

3. Avtale opplegg ang utstilling/banekjøring og premiering (retningslinjer??)

4. Få tilbud fra campingplasser i nærheten, estimer ca antall ved poll på forum. Informer disse og evt få klarlagt opplegg med disse ang "nattestøy", om det er mulig med eget område etc.. Medlemstilbud på overnatting vil da bli oppgitt med bestillingskode ;)

5. Tilbud til de som kommer. Cruising, sightseeing, party, ol??

6. Matutsalg står vi for selv, da vi tross alt er et lag/forening som kan trenge noen kroner. For å sikre overnattingsgjestene mat i magen, kan det også arrangeres fellesbespisning en av kveldene (mot betaling seff) :D

7. Sørge for at ikke en eneste jækel i området såmyesom nevner overskyet og regn, da dette vil bli "bøtelagt" med knuste kneskåler! :D

 

Om noen mener dette er litt i overkant detaljert/pirkete, vil jeg nevne at det er noen som har meldt sin dugnadsinteresse, og disse vil måtte påberegne litt arbeid/skift fredag -> søndag alt ettersom. Undertegnede m/familie setter av hvilken som helst helg, 100% til dette.

Dette tror jeg kan bli bra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt er oppnådd med de ansvarlige på Reve, men de var ikke veldig happy på utleie av bane til oss :( men fikk kontaktinfo til en som kanskje er happy for det, men fikk ikke tak i han nå i kveld...

 

edit: men kjøring skal det bli, om vi så skal kjøre opp og ned gata der jeg bor!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns og det hadde vore någe:)

 

Ka syns lokallagsstyret da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har jo ikke kommentert noe enda, så da er det sikkert greit :confused:

Men etter å ha lest endel eldre poster, har det vært en tendens til at ønsket om action er tilstede, men armer og bein er borte, så det har vel vært endel luftslott. Skal gjøre mitt for at det ikke blir det denne gangen i allefall :)

Gjelder bare å fa tak i han som kan få leie/bruke banen, og høre om han gidder å gjøre en avtale med oss..(han er en bizzy mann!!)

Resten er jo bare småfiks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi godt igang!! : rock :

Fikk tilbakemelding om at et samarbeid var ønskelig, og at det ikke var noe problem med arrangeringen : smil :

 

Nå gjenstår møter og planlegginger ang gjennomføringen. Håper dette kan bli et tema på neste lokallagstreff!?! : vinke :

 

Men dere må ikke miste tålmodigheten nå gutter og jenter, det fosser jo inn med positive meldinger her :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig klar for å være med å arrangere ett treff jeg. Nå er det jo lokallagstreff på søndag, så då regner jeg med alle stiller opp! ;)

 

Sånn tilbake til arrangering så burde vi kanskje satt opp en komite, som det så fint heter... Hvertfall prøve å få me som er i lokallagsstyret selv om de ikke har sagt så mye her enda! Jeg er mer enn gjerne me i komite jeg hvertfall! :) Selv om det kanskje ikke blir med samme tøffe bilen som jeg har nå!: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig klar for å være med å arrangere ett treff jeg. Nå er det jo lokallagstreff på søndag, så då regner jeg med alle stiller opp! ;)

 

Sånn tilbake til arrangering så burde vi kanskje satt opp en komite, som det så fint heter... Hvertfall prøve å få me som er i lokallagsstyret selv om de ikke har sagt så mye her enda! Jeg er mer enn gjerne me i komite jeg hvertfall! :) Selv om det kanskje ikke blir med samme tøffe bilen som jeg har nå!: gråter :

Sånn skal det låte folkens! : rock : Bytter du "blåmann" i en Daihatsu Charade 1.0 Turbo, skal du jammen få en pokal for det :P (jeg har forresten en sånn på lur om du er interesert ;) )men jeg vet ikke hvor mye jeg ville hatt imellom enda, den er et klenodium ser du :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stille gjerna opp på dugnad eg når det bgynne å nerma seg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stille gjerna opp på dugnad eg når det bgynne å nerma seg....

: rock : Trodde det skulle bli vanskelig å arrangere et treff i Stavanger jeg :P Hærligt at entusiasmen kommer. Dette skal bli bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med å arrangerer Sør Rogaland VW-Treff hvert, da jeg har vært med i styret der de siste 10 år+

De 4-5 siste årene har vi leigd RUBB hallen og området på hver side av denne på Bore Strandcamping.

Vi har fått flott service, og god pris : rock :

 

Vi har også diskutert å ta en tur på Revebanen på Lørdagen, gjene med EBB og buggyen - men det har vært vanskelig da det da normalt pågår trening der på lørdagen: bh :

Søndagen er det ikke så mange som kan kjøre :rolleye:

 

Treffet vi arrangerer er bare for luftkjølt VW, og oppmøtet varierer mellom 35 og 55 biler. Mange av medlemmene i klubben ønsker et "rent luftkjølt" treff, men jeg kan sjekke om det er interesse for et samarbeid med Glykol gutta ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Positiv! Så lenge det er VAG og lignende det er snakk om, så bryr jeg meg svært lite om det er luft eller kjærlighet i og rundt motoren.

Bare vi kan ha det kjekt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det e jo på tide at me hevde oss litt i området me og:)

Opel Motorsport Club har jo hatt treff i flere år allerede,de har jo forsåvidt et bra opplegg me utstilling på kvia,kjøring på reve å fest på javel o.l.:full:

 

så her går det vel an å "låna" litt ideer:)

 

men det hørres ut som om planleggingå e i full gang å eg stille meg te disposisjon eg og hvis det trengs

 

eg verke itte å få prøvd "familievognå" på bane hvis det bler aktuelt hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det hørres ut som om planleggingå e i full gang

Det var å ta litt hardt i vel,:D har vel ligget litt i dvale siste måneden.

 

Men det er jo slike inspill vi trenger-forslag til ideèr. Det renger ikke å være noe avansert opplegg. Men ustilling kombinert med banekjøring på Reve og en fest etterpå er jo klart en god ideè. Muligens jeg heller ville har godt for å samle mer på en plass(utstilling,banekjøring på Reve + evt camping og fest)

Vet ikke om de lokale VAG forhandlerene er intressert i noe samarbeid med utstilling og bidrag til et slitt treff(utstilling) Har bare erfrat at sånne "som oss" ikke er målgruppen demmes.

 

Men er vel på høytid å komme med ideèr som man har noe å planlegge utifra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fint med å tar i et tak vedrørende dugnad og arrangering. Synes det er glimrende at folk tar tak i dette og faktisk vil prøva å dra igang noe,veldig bra!

Så som sagt,skulle det trengs en håndsrekning stiller jeg mer enn gjerne opp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kossen ligge det ann? lenge siden me har hørt någe nytt herfra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynte å tenke på saken igjen idag ;)

tok en telefon til en som kunne hjelpe oss, men han var desverre ikke tilgjengelig for øyeblikket. Hvis noen har noen lure trix på lur, vennligst tre fram :tilber:

Ellers er det vel også en mulighet for at vi (som ser at tiden er til for å brukes) kunne treftes og diskutert litt om fremgang/tiltak i denne saken, og evt litt jobbfordeling : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en meget godplan. Snakket ikke du om at vi måtte ta noe kurs eller no først?

 

Vi kan jo bare samles en kveld og diskutere litt!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok ikke et kurs, men en "opplæring" på banen, for å se hvor og hva som kan gjøres for best sikkerhet.. Det tror jeg er lurt selv også, så vi slipper en masse krøll om noe skulle gå galt. Er fullt klar over at ikke noe går galt, så når det først gjør det, er det oftest med fatale konsekvenser.

 

Men vi kan jo alltids treffes i garasjen min i helga, nevnte jeg et senkesett som skulle på?? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.