Stavanger: Hvordan er ønsket/viljen om treff i Stavanger?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk uventet mye mye tredd nedover hodet (privat, men ikke særlig spennede), men det skulle jeg gjerne vært foruten.

Jeg er alikevel klar for å få dette gjennomført, og vil nok si at ønskeplanen er klar.

Det eneste som trengs å gjøre er å få kontakt med de rette personene, som kan være behjelpelig med gjennomføringen av sakene og ikke minst den rettledningen som er nødvendig for å få dette til i praksis.

 

Jeg fikk kontakt med en som kunne være med å arrangere banekjøringen, men han traff jeg på en gang og etter dette har det vært helt umulig for meg å få tak i han (prøvd både dag og kveld i en 3 ukers periode). Da blir man gjerne litt lei :( samtidig som livet tar noen kjappe hopp i feil retning.

 

Det er nå også som, Morten sier her, alt klart for at vi skal kunne arrangere treff i klubbens regi, og det bør ikke by på noen problemer når det er såpass mange intereserte som nå.

 

Alle her som vil ha et møte om dette treffet, og være med i arrangeringen, kan jo komme til McDonalds på Kvadrat, søndag 17.12.2006 kl 20:00.

På denne måten vises da ønsket om treff i handling.

Om det ikke passer, er nok ikke ønsket om dugnadsarbeid og treff så sterkt, og da må det nok bare gå i glemmeboka (igjen...som jeg har fått hørt...)

Og ikke minst: Om noen her i distriktet har kontakt med, eller vet av noen, som kan være med å gi oss et tilbud om ett eller annet i forbindelse med treffet, gi beskjed om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare få skyte inn litt her, skal ærlig si det at jeg ikke er noe særlig aktiv i lokallaget å den skal jeg ærlig påta meg. Kan godt være med å arangere noe av dette, men, det er ett men. Av det jeg har fått med meg av treff i Regionen ikke bare klubb-treff, men alle biltreff/utstillinger, er at det oppmøtet og oppslutningen blir svært lav i forhold til arbeidet det er å arrangere ett treff. Men nok negativt.

 

Nå skal ikke jeg legge meg oppi gjennomføring å slikt da jeg ikke har vært/hørt noe om selve gjennomføringen utenom det som står i denne tråden.

 

Det jeg tenker er at i stedet for å anrangere ett treff eller det blir jo ett treff, så heller gjøre det som trim-4-eldre gjorde/gjør å bare arangere banekjøring med en uttstilling itillegg (det er vel egentlig det det er snakk om). Det høres så mye mer stress ut når folk sier treff at jeg tror folk ikke orker å engasjere seg. Håper noen forstår poenget å hva jeg vil fram til (når jeg leser dette nå så ser jeg det er vanskelig skrevet, men det var liksom det jeg hadde på hjertet)

 

Dette er ikke ment som kritikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overhodet ikke ment som kritikk av det som ikke var kritikk..

 

ja men det er jo liksom banekjøring og en utstilling det er snakk om da.. (også kalt "?????")..

det hadde jo vært litt kjekt om man kunne si at man er å sees på en campingplass/overnattingsområde kvelden før feks, slik at det kanskje kom noen flere enn de samme 2(-)5, som homper seg ned til kvadrat, hvis det ikke er kaldere enn 18 grader celsius, og "kryper inn te hu mor" når det blir mørkt i været (slike som meg selv!!)..

Det er liksom det som hadde vært målet med dette da, og i mine ører høres det ut som et "?????".

 

Men om du og andre mener det er lettere så:

 

Vil noen være med å stelle til litt banekjøring og så viser vi bilene til hverandre etterpå?? obs det er ikke treff det er snakk om, men .... "whatever på en måte"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overhodet ikke ment som kritikk av det som ikke var kritikk..

 

ja men det er jo liksom banekjøring og en utstilling det er snakk om da.. (også kalt "?????")..

det hadde jo vært litt kjekt om man kunne si at man er å sees på en campingplass/overnattingsområde kvelden før feks, slik at det kanskje kom noen flere enn de samme 2(-)5, som homper seg ned til kvadrat, hvis det ikke er kaldere enn 18 grader celsius, og "kryper inn te hu mor" når det blir mørkt i været (slike som meg selv!!)..

Det er liksom det som hadde vært målet med dette da, og i mine ører høres det ut som et "?????".

 

Men om du og andre mener det er lettere så:

 

Vil noen være med å stelle til litt banekjøring og så viser vi bilene til hverandre etterpå?? obs det er ikke treff det er snakk om, men .... "whatever på en måte"...

 

hehe, må smile litt av selvironien her. Det jeg tror er at folk synes det blir litt for formelt å arrangere treff.

 

Men jeg kan stille meg til disposisjon jeg hvis det er ønskelig. Som du sier å ha ett oppmøte på kvadrat den 17. er ikke en dum idè, da viser folk faktisk iniativ istedet for å bare tatle her på forumet (derav meg selv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den 20 ende men søndag 17.12.2006 kl 20:00.

Hey, da kan jo faktisk jeg også stille!! Prøve å dra med meg Kenneth da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns d e bra av øyvind eg og å prøva å få t detta her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns d e bra av øyvind eg og å prøva å få t detta her!

Hei Johnny : vinke :

og til dere som stiller på søndag, det blir bra til slutt, om vi får fordelt litt oppgaver, planlagt litt evt sett på hvordan vi vil ha dette :) kommer det 4 stk er jeg fornøyd, om det kommer 40, da blir det party!! (og takk for støtten, men jeg er keen på treff..selv om det ikke er noe treff, sånn sett.. :D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nå bare si: velkommen til Kvadrat 17/12 kl 20:00 med eller helst uten balltre.. Mye er diskutert og mye er sagt, men det hadde vært kjekt om de intereserte vil møte opp på søndag slik at vi kan ta det derfra.

Det er endel nye medlemmer i løpet av det siste året og ikke minst, forhåpentlig flere aktive etterhvert, som ønsker en runde på bane/utstilling av av bilene i regi VACN i Stavanger.

Håper det blir "2007 happeningen" på positivt grunnlag og ikke verbale mord og helvete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: pisk : Tatt å rydde opp i den del offtopic og person angrep som ikke hører hjemme i denne tråden. Direkte uoverrensstemmelse of andre ting har man les: "PM" til.

 

Kunne nok hat noen poster blitt liggene, men tråden handler ikke hva man har gjort og ikke gjordt eller gidder å gjøre og syting.

 

Nå har det blitt at Øivind Løkset har tatt initiativ om å dra igang et treff. Da blir det opp til oss å møte opp på kvadrat fastsatt søndag og komme med synspunkter og stille seg selv til disposisjon over ting man kan bidra med.Jo flere som blir med, jo mindre arbeid blir det per mann.

 

Forsalg og idèer kan svares i denne tråden også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste trøbbelet er:

1. Få navn/kontaktinfo på den som har med utleie av banen (Reve Gokartbane), og å bli enige om gjennomførelsen, sikkerhet, leie av personell ved banen, depositum/priser etc..

2. Dato for treff, her må vi kunne føye oss i begge retninger, men mai/juni hadde jo vært fint, da mange ikke er på ferie enda og reklamer massivt mot forum og bekjente med samme interesse (VAG) med en gang dato er kjent.

3. Avtale opplegg ang utstilling/banekjøring og premiering (retningslinjer??)

4. Få tilbud fra campingplasser i nærheten, estimer ca antall ved poll på forum. Informer disse og evt få klarlagt opplegg med disse ang "nattestøy", om det er mulig med eget område etc.. Medlemstilbud på overnatting vil da bli oppgitt med bestillingskode ;)

5. Tilbud til de som kommer. Cruising, sightseeing, party, ol??

6. Matutsalg står vi for selv, da vi tross alt er et lag/forening som kan trenge noen kroner. For å sikre overnattingsgjestene mat i magen, kan det også arrangeres fellesbespisning en av kveldene (mot betaling seff) :D

7. Sørge for at ikke en eneste jækel i området såmyesom nevner overskyet og regn, da dette vil bli "bøtelagt" med knuste kneskåler! :D

 

Om noen mener dette er litt i overkant detaljert/pirkete, vil jeg nevne at det er noen som har meldt sin dugnadsinteresse, og disse vil måtte påberegne litt arbeid/skift fredag -> søndag alt ettersom. Undertegnede m/familie setter av hvilken som helst helg, 100% til dette.

Dette tror jeg kan bli bra!!

 

*Hva slags treff ønsker vi?, Ren utstilling, kombinert med banekjøring på Reve?, eller annen aktivitet?

*Når ønsker vi treff? Vår eller høs?Hva er treminlisten til VACN klubben? Hva har vært fast treff for andre lokallag? Når er hoved treffet? Når er gatebil treffene? Dette er ting som ikke trenger å betemmes nå med engang, men bør ha ferdig innen utgangen av jan 07

*ønsker vi å arrangere treff sammen med noen andre? Tenker på det Torgeri Matre sier, Sør Rogaland VW-Treff om de vil ha selskap med glykol-guttene :D, noe Torgeir kunne ha undersøkt? Og om vi ønsker det? Letter litt på adminstrasjoen, blir med noen som har opplegg, tid og sted til alt + at det blir en del flere biler av flere slag som kan være postivt.

* Hvor ønsker vi å få arrangert dette?Pg hvor er egnet til å ha treff? Ønsker vi utstilling og banekjøring på samme plass? Camping områder som ønsker å ta imot en god del biler og folk og som må regne med litt natteliv.

* som nenvt, hva ønsker vi med mat? Regner vel at folk greier å fikse grill mat og annet man man trenger til grilling og frokost der man bor, slik man må gjøre på alle treff, og/ eller må tenke på litt med valg i forhold til overnatting. Fkes hatt overnatting og utstilling på sammested/ campingplass der man har allerede et gatekjøkken/kafe o.l. Så har man en admistrativ oppgave mindre.

*Få igang en undersøkelse på hvor mange som kommer , når vi har fått bestemmt dato- slik hva vi vet ca antall.

* Premiering og utstillings klasser, jury o.l bør vel også være på plass.

*Som blir bestemt på planleggings møte, finne ut hvem folk som gjør hva, ringer hvem og hva osv.

*må få satt opp et budsjett, priser o.l hva forskjellige tins koster (å leie) og hva vi må ta betalt og kan søke VACN om tilskudd.

 

 

++++ sikert mye mer, men dett håper jeg flere har innspill om hva som må gjøres, trengs og gode ideèr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. jeg har noen skuffer og skap du kan komme å rydde i også HP. :D det ble "sterilt" her inne nå.

Men når det er sagt, er det noen som har noe info om banen ved Kongeparken på Ålgård?? Lurer da på om den er mottagelig for kjøretøy over 1000 kg, eller om det er bare carter som egnes på den banen. (Jeg sjekker det til uka, om ingen vet det her!! :)) Der er det jo allerede camping og tivoli, om noen har lyst å ha med noen lekne familiemedlemmer som kan hygge seg der mens far "rævkjører" bilen, og det er jo ikke så langt til en festplass som kan evt leies til lukket sammenkomst (Westernbyen?) eller til Pubben. Dessuten er det jo enkelte ok plasser for en liten utstilling rundt i området der. Bare tenker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg har skremt alle ifra å svare????? Og så var plutselig all engasjemt borte??? Ikke noe iveien at jeg "reproduere" innleggene men følte at mye her var rein støy og gikk direkte mellom noen hva en gjorde og ikke gjorde.

 

 

Det som er viktig er å prove å finne ut noen gode idèer som ikke blir alt for store "luftslott", men ting som man kan gjøre enkelt og likevel være bra.

For en gjennomføring av et treff har ikke noe å si om det skjer på Ålgård, Reve eller sola. Heller viktig hvor vi kan kombinere mest muligt.

 

 

Det forslaget ditt var ikke dumt heller om det med Ålgård opplegget. En annen ting en kan tenke på er heller muligheten om å få leie go-kart å kjøre rundt på banen. Erfarings messig så er go-kart bane veldig små og blir ganske håpløse å kjøre på for store og turbo biler. Da man kan få like mye farts og moro ut av en go-kart og gjerne kjøre enda litt på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart, men tror du at det er noen som kommer "langveisfra", for å kjøre go-cart? Det måtte i så tilfelle at vi skal rett og slett love de "grisebank" på banen ;) og at vi stiller et lag og drar til de som kommer nummer to og fester våre initialer på førsteplassen på deres lokale go-cart bane.

Men ja hvorfor ikke? Jeg stiller meg positiv til det meste, bare det er gøy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres bra ut med go-kart, pga mangel på stor nok bane.. og heller satse på ting som skal skje på dag og kveld for alle... store som små..

 

jeg foreslår at øyvind som pådriver her setter opp en treff-komite og får da et team som kan planlegge dette skikkelig. denne komiteen vil da ha støtte for alt fra styre og sammen med oss sette opp en søknad om støtte(denne har jeg)

 

men hoved punktene er : hvem, hva, hvor og hvorfor...

 

dette blir bra folkens!! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gocart banen i kongeparken tror jeg er i aller minste laget, synes reve er smal å den i kongeparken er enda smalere sikkert 1m eller mer noen plasser å svingene er veldig krappe. Så tror ikke den er noe for biler, men gocart funker jo, men då forsvinner jo litt av poenget med banetreff mm

 

EDIT: men gocart er jo konge fordiom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da fikk jeg spredd litt "jule-morro" utover til Ålgård også.

Fritt gjenfortalt av samtalen

Spurte pent om vi kunne låne banen for å leke litt, og ha det litt gøy.: rock :

Resultatet var først et stummende stille: eek : , før han fikk ledd ut "det tror jeg du vil få problemer med, : haha : hahaha!! Banen er jo godkjent for 100ccm go-cart, har du tenkt på hvordan det vil kunne gå med bil, på en slik liten bane: faint : ?"

Da måtte jeg ærlig innrømme: "eeeh, nei.: flau : " hvorpå han parrerte med, "nei det går ikke bra..:fy: "

Men om vi ville prøve oss på et arrangemang med Go-cart der ute, med kanskje noe i Kongeparken og på campingen i tillegg, klart det var ikke vanskeligt å få til det.;)

 

Føler meg litt flau her jeg sitter nå, men det går nok over :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treffkomite høres kult ut!!

Kan være at vi skal få en "kuli" 2007 :)

Iom at jeg får ansvaret i å sette opp en slik, vil jeg påpeke at alle stillingene i en slik komite er åpen.

Dette fikser vi på søndag folkens.

Kan kan vi vel prøve å gå ut fra at dette arbeidet påtas for 1 år pr gang, med mulighet for gjenvalg.

Da trenger vi nok noen som stiller ved arrangemang\planlegging:

2-3 stk - 100%

2 reserve - 50 %

+ 2-5 reserve reserve 1-10%

Høres dette ok ut eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e me eg! Har allerede satt av 17.12 klokken 20 i min kalender! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satsa på å stilla eg og så lenge marcus ikke har komt til verden før den tid !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satsa på å stilla eg og så lenge marcus ikke har komt til verden før den tid !

I tilfelle det skjer, er det ikke noe i veien for å ta han med da ;) Han er vel registrert medlem, og kan ta i et tak til sommeren?:P Lykke til, det er kjempekjekt med småtroll : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e med på søndag, kan sei meg villige te å ta på meg någe reserve greie, hehe

 

Har rett å slett for møye aent så skjer, men eg stille jo, arbeider på treffet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres dette ok ut eller?

 

hørres ud som en plan...

 

å for å ha sagt det såstille eg og den 17..om dorr ikkje skjer noge alvorligt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke anledning å stille på søndag grunnet en heseblesende 80 årsdag: rolleyes

Men hvis det trengs noe hjelp av noe slag er det bare å ta kontakt pr. PM i første omgang så stiller jer!

Kan nevne at jeg er utdannet grafisk designer og kan ta meg av markedsføring, plakater etc...for eksempel, er med på alt jeg:)

Så bare gi lyd,dette skal bli bra!

 

Og Øivind, utrolig kjekt med en som deg som orker å dra igang dette her..all honnør: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette begynner å se bra ud nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har folk tenkt seg ut noen dato man kunne tenke seg å arrangerre dette treffet?

 

Både personligt og tidspunkt erfaringsmessing det kan passe bra (pga ikke andre treff, ikke i ferie, varmt i være osv) så er juni måned og fra midten av august og ut september veldig fint.

 

Med lett søk finner jeg følgene datoer som " er opptatt" el vil krasje i Mai månned. Kan oppdatere listen seiner og hvis folk vet om andre treff som blir arrangert.

1 mai: VACN Valdress treff + Amcar treff på Maxi i Sandenes + en masse aktiviteter som vill trekke folk andre plasser

 

4-6 mai: Landstreff 2007 for Russ i Kongeparken (sier seg selv hvorfor Ålgård er et dårlig alternativ da : rolleyes

 

10-13 mai: Gatebil Våler- Trenger ikke mer uttalese om konkuranse om folk?

 

26-27 mai: VACN hoved treff 2007 på Våler- hehe dårlig dato dette da : rolleyes

 

12-15 juli: Gatebil Rudskogen

 

7-9 sept: Gatebil Rudskogen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.