Anbefalte innlegg

Reklamasjons rett?

Ellers har vel GIK eller Turboteknikk bytte turboer.

 

Er vel litt vanskerlig å få reklamasjonrett på en såpass gammel bil vel?

 

Men som Jim sier, så har disse bytteturboer, og du kommer MYE billigere ut av det, og hvis du i tillegg klarer monteringen selv, så er du godt på vei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får se om du finner noen delemotora som har samme turbo, eller større som passer din.. :) du kan jo få låne min, så kan jeg kjøre gammelvolvoen..^^ *NOT*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ har tidligere ringt rundt til de fleste som har bytteturboer i norge.

Men kom frem til at det faktisk va billigere å få en oppgradert inbytte turbo fra kerma-tdi i USA.

Dem skulle ha en tredjedel av det møller ville ha for en standard innbytte turbo.

Dvs at den oppgraderte fra USA kosta ca halvparten av det den billigste standard innbytte tuboen i norge. (ikke møller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan turboen ha røkke siden du chippa bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt vanskerlig å få reklamasjonrett på en såpass gammel bil vel?

 

Men som Jim sier, så har disse bytteturboer, og du kommer MYE billigere ut av det, og hvis du i tillegg klarer monteringen selv, så er du godt på vei:)

 

Tenke jo tanken på å sette på en turbo som er hakket større nå som jeg alt må kjøpe ny turbo. Så er det bare å finne en som passer sånn mer eller mindre bolt-on..... ikke barebare det nei : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ har tidligere ringt rundt til de fleste som har bytteturboer i norge.

Men kom frem til at det faktisk va billigere å få en oppgradert inbytte turbo fra kerma-tdi i USA.

Dem skulle ha en tredjedel av det møller ville ha for en standard innbytte turbo.

Dvs at den oppgraderte fra USA kosta ca halvparten av det den billigste standard innbytte tuboen i norge. (ikke møller)

 

Var det inklusive frakt, mva og toll og sånt tull ?

Har vurdert å ta kontakt med Kerma for å høre hva de har å tilby, og til hvilken pris.

Vet du hvor lang tid de bruker på å levere turboen hit til Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan turboen ha røkke siden du chippa bilen?

 

Kalles tuning når d bare e bytting av programvare uten fysiske inngrep på motorstyringa, men både ja og nei.

Va jo plaga me at biln gikk i nødmodus lenge før den blei tuna opp, men d kan jo være en avgjøranes faktor ja. Men no ska d sies at æ ikke kan huske at den har gått i nødmodus etter den blei tuna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn kan det gå for enkelte.

Her er et bilde av den fine turboen min som brutalt har takket for seg.

DSC00401.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e ikke nåkka rart at biln ikke funke..! no får du fjerne en bokstav.. 1,9DI :P uten turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, d der e jo metallspon! får kjøpe en større en heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo si at den turboen der er deffekt:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det inklusive frakt, mva og toll og sånt tull ?

Har vurdert å ta kontakt med Kerma for å høre hva de har å tilby, og til hvilken pris.

Vet du hvor lang tid de bruker på å levere turboen hit til Norge?

 

Det e klart prisan kommer ann på kordan turbo du skal ha, og kor mye dem har oppgradert den.

Dem kan sikkert ta din i innbytte, når dem sende en turbo tar det ikke mange dagan.

Tidligere har det tatt ca 3 daga med pakke fra USA til Norge.

(Fra sør-norge til nord-norge tar det ofte over ei uka!)

 

Trur æ snakka med dem i næremere en halv time, veldig trivelig.

Det virka som dem kunne det dem snakka om, men æ har enda ikke tatt mæ rå til å bytte

turboen. Så æ har ikke handla hos dem.

Sikkert andre her på forumet som kan svare på om dem e seriøs, eller gjør et søk på "kerma tdi".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d nån som har en tattoering av audi/vw-merker eller noe sånnt? satt å vurderte d i sta.. audilogo me AUDI ståanes i ringan.. ;) ka dokker trur? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d nån som har en tattoering av audi/vw-merker eller noe sånnt? satt å vurderte d i sta.. audilogo me AUDI ståanes i ringan.. ;) ka dokker trur? :D

 

Mulig du brenn for audi nå, men brenn du for audi om 10 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som tar en tattoo som representerer en fase i livet deres. Så om man ikke brenner for et merke om 10 år så representerer den eventuelle tatoveringen den fasen i livet hvor man faktisk gjorde det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du brenn for audi nå, men brenn du for audi om 10 år?

 

Tja, spørs jo d.. :P kommer sikkert til å ha min bil ei stund sia den e av såpass høy verdi, + lånetida..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig tror det er dumt... Som Truls sier, så brenner du kanskje for Audi nå.. Men om 10 år? tja.. Selv om bilen har høy verdi + lånetiden, kan du jo selge bilen før du har betalt ned lånet. Så ikke tro at du for alltid vil kjøre Audi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig tror det er dumt... Som Truls sier, så brenner du kanskje for Audi nå.. Men om 10 år? tja.. Selv om bilen har høy verdi + lånetiden, kan du jo selge bilen før du har betalt ned lånet. Så ikke tro at du for alltid vil kjøre Audi:)

nei, men som nevnt tidligere, dettan e jo en fase i livet.. kansje æ vil minnes den fasen??

e jo en fin bil, så koffer ska æ selge? ;) den har jo d meste æ treng, Quattro, 4 ringa i grilln og feil på tanknåla(gikk tom for drivstoff midt i undervannstunnelln i mårres) :P

 

Jeg blir alltid å kjøre VAG :)

 

Kommer an på kordan modellan utvikle sæ, så vil kansje æ å kjøre VAG i et par tiår til.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del så skal du omså tattovere "Audi is the shit". Du sporte å jeg svarte det jeg mente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del så skal du omså tattovere "Audi is the shit". Du sporte å jeg svarte det jeg mente.

 

ja vet.. :) så takk for din mening.. ville no bare høre ka folk hadde å si om d.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over til noe annet!

 

Vi vil få se Audun på TV-Norge på nyåret da de lanserer sin nyeste storsatsning "Oppholdstillatelse 2009"! Programmet baserer seg på oppskriften til Ungkaren-programmene, og vi vil få se Audun prøve seg i diverse NORSKE aktiviteter som 5-mila, fårikålmaraton og kveitefesking! Følg med folkens!

DSC00774.jpg

 

 

For de som ikke tok den er dette tull, og en vennligsinnet intern en!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe, for et søtt bilde av Audun! Tatt på 17 mai i år ellerno? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, jeg som hadde store forhåpninger til at Audun skulle lære seg folkedans:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hee, tøft bilde:D

æ treng 2 ting til en hiace fra 96mod å ut.

frontlykt h + blinkers. Noen som har sånt ligganes å vil bli kvitt ganske fort?

æ spør her i løst å fast:)

 

vel vel, godt nytt år. regne me alle har kjøpt fyrverkeri :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.