Anbefalte innlegg

Takker gutta :) Jo var gøy i helga ! Og mandag forsåvidt... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare gratulere Jan-Henrik med bilen på veien igjen, etter inntens skruing på fredag og lørdag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg med på den gratulasjonen...

Nå er det min tur... Målte kompresjonen på S6n og det så ikke spesielt bra ut på sylinder 5. Der var også tennpluggen litt "fuktig"... og det var ikke bensin :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg med på den gratulasjonen...

Nå er det min tur... Målte kompresjonen på S6n og det så ikke spesielt bra ut på sylinder 5. Der var også tennpluggen litt "fuktig"... og det var ikke bensin :(

 

Toppakning/sprekk i topp?

 

 

Gratulere Jan Henrik!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakning/sprekk i topp?

"Noe" gjør at trykket i kjølesystemet er "litt" over normalt :) Merket at slangen mellom blokk og radiator ikke gikk å klemme sammen og kompresjonstesten viste at sylinder 5 var mer enn 4 bar lavere enn resten (som var normale). Håper det ikke er mer enn toppakningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker!!! Men, antakelig uten Truls og Bård, hadde jeg kanskje ikke blitt ferdig på Lørdagsnatta.

Utrolig at man har kompiser som stiller opp en helg for å skru bil. :tilber::tilber::tilber:

STOR takk til Alex - som hjalp meg å demontere i sommer, Truls og Bård - som hjalp meg å montere i helga!!!

 

Den koniske ringen som var til overs etter monteringen, skal sitte i WG'en... derfor jeg sliter med treg ladetrykk. : haha :

Må le når Truls enda sier at bilen går som ei kula og det blir en gigantisk nedtur å sette seg i 1,8t'en å kjøre igjen. :P

 

Titt innom her for tråden om skruingen. :)

 

Bård: Det er bare å sette i gang! Bare å si i fra, så kommer jeg bortom å bistår med min nyvunnet kunnskap. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var nå mest med som "lærling" og kaffedrikker :rolleye:

Fint at vi ikke bommet på merkene på kammene :)

 

Nå har jeg fått målt kompresjonen med en god måler. 12 og 12,5 bar over hele linja, men plugg 5 er våt av olje, det svetter olje fra toppakningen ved sylinder 5 og trykket i kjølesystemet er "over" normalt... Er nok toppakningen selv om kompresjonen er god : klø :

Får kanskje poste litt i teknisk delen av forumet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi brukte jo en haug av tid for å få det riktig med kammene. :)

 

Monterte i natt den ringen, vi ikke visste hvor skulle være, i WG'en og tok en test tur... nå lader den godt fra starten av. :evil::evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom, hvordan var formen i datg tidlig? Klarte du og lede gutta dine til seier i basketkampen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker!!! Men, antakelig uten Truls og Bård, hadde jeg kanskje ikke blitt ferdig på Lørdagsnatta.

Utrolig at man har kompiser som stiller opp en helg for å skru bil. :tilber::tilber::tilber:

STOR takk til Alex - som hjalp meg å demontere i sommer, Truls og Bård - som hjalp meg å montere i helga!!!

 

Den koniske ringen som var til overs etter monteringen, skal sitte i WG'en... derfor jeg sliter med treg ladetrykk. : haha :

Må le når Truls enda sier at bilen går som ei kula og det blir en gigantisk nedtur å sette seg i 1,8t'en å kjøre igjen. :P

 

Titt innom her for tråden om skruingen. :)

 

Bård: Det er bare å sette i gang! Bare å si i fra, så kommer jeg bortom å bistår med min nyvunnet kunnskap. ;)

 

 

Det er fortsatt en nedtur å sitte i a4`a!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom, hvordan var formen i datg tidlig? Klarte du og lede gutta dine til seier i basketkampen?

 

helt jævlig dårlig form i hele dag, har nettopp sovet i 4-5 timer på badgulvet :P men var jo noe full også da ;)

fikk ikke med meg at vi kjørte trommesettet ned til byen :P

takk for at du kjørte meg hjem i allefall :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt jævlig dårlig form i hele dag, har nettopp sovet i 4-5 timer på badgulvet :P men var jo noe full også da ;)

fikk ikke med meg at vi kjørte trommesettet ned til byen :P

takk for at du kjørte meg hjem i allefall :D

 

Var ikke jeg som kjørte;) Kanskje det sier litt om hvor full du var! Du må takke Johanne:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woohoo! Fortell nærmere! : ja :

 

Nye felga e jo forsåvdig kjøpt inn her og.. Originale Rs4 II felga, som æ har kjøpt til ævdin spårtbækkern min. 7,5x18 ET54 Hvis nån vil ha sæ en A3 sportback 1.6, ta kontakt! Vil legge den ut med annonse etterhvert : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know I know

kan legge ut bilder jeg har av felgene hvis det er interessant

edit:

Jeg klarer ikke holde meg:(

Picture00000055089.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ har kjøpt ny bil... hehe.

1975 Audi 50.. Rå tralle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Picture00000055089.jpg

 

Pissfet! E det Vegard sine gamlefelga fra S2`en da? Isåfall blir det nok en ganske frekk kombinasjon på ei B5 : ja :

 

Æ har kjøpt ny bil... hehe.

1975 Audi 50.. Rå tralle.

 

Dæven søkke! DET e gromtralle det! : ja : Kommer denna på vintertreffet, eller blir det S6? : haha :

EDIT: Ser i signaturen din at du har solgt S6, så blir det Golf eller Audi 50? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pissfet! E det Vegard sine gamlefelga fra S2`en da? Isåfall blir det nok en ganske frekk kombinasjon på ei B5 : ja :

 

 

 

Dæven søkke! DET e gromtralle det! : ja : Kommer denna på vintertreffet, eller blir det S6? : haha :

EDIT: Ser i signaturen din at du har solgt S6, så blir det Golf eller Audi 50? : smil :

 

Det var frekt. Kommer nok bilder når jeg har fått på gummi på felgan ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som det blir 50-en på vintertreffe.. Men æ driv å deale litt på en bil sørpå så vi får se..

50-en treng en dynamo først og fremst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare modifisere dynamoen fra s6'en. Etter litt triksing og miksing funker det nok;)

Blir verre med s6'a:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s6n befinn sæ sørpå hos ny eier, så det blir nok den lange veien rundt dammen.

Om jeg ikke finner brukt blir det en spiller ny dynamo fra Mekonomen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har delenummeret så kan jeg sjekke hva som befinner seg i den "o-store" kassen på vwærkste i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

va så stressa da æ hadde den ute at æ glømte å notere det ned....... men den va på 35 ampere.. Børstene og regulatoren er i ett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet kosn motor sivilbilen til purken har?

 

den svarte a4 2007 mod stasjonsvogn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.