Anbefalte innlegg

Nå er det kommet nye skilt igjen. Denne gangen bedre leselige tall og bokstaver, større avstand, og Norsk flagg i ene siden!

 

Ja ja, de ser ikke så ille ut da, men hvorfor??

 

Sikkert noe med Eu, og standariseringer osv osv.. : rolleyes ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos en igår som hadde fått disse nye skiltene, var ikke så gale, synes de var litt kul faktisk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det kommet nye skilt igjen. Denne gangen bedre leselige tall og bokstaver, større avstand, og Norsk flagg i ene siden!

 

Åssen får de til det da, med tydligere bokstaverog sånn..Med flagget på siden blir det jo mindre plass til tall og bokstaver??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen får de til det da, med tydligere bokstaverog sånn..Med flagget på siden blir det jo mindre plass til tall og bokstaver??:confused:

 

Ser ut som det er høyere tekst på de nye samt skarpere svart farge(?)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er høyere tekst på de nye samt skarpere svart farge(?)...

 

Ja ser sånn ut, samt at bokstavtykkelsen ser mindre ut.

 

Skilta så helt greie ut liksom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står litt om det i Autofil. Retro skilt kaller de det for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står litt om det i Autofil. Retro skilt kaller de det for

 

 

Her er et bilde av det nye skiltet.

nytt skilt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ikke var så ille jeg assa. Litt kjipe tall men ellers ikke dumt!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir for mye "fargekart" spør du meg...

Når de først er igang med nye skilt, hvorfor lager de ikke en fast plass til oblaten... så slipper vi sånt i fremtiden..

 

c93e2f0c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir for mye "fargekart" spør du meg...

Når de først er igang med nye skilt, hvorfor lager de ikke en fast plass til oblaten... så slipper vi sånt i fremtiden..

 

c93e2f0c.jpg

 

Fordi det allerede ER fast plass til oblatene, det står på papiret du får oblatene på. ser ut til at det er ekstra god plass mellom bokstaver og tall på de nye, sikkert til oblat. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og uansett skal man ta bort det gamle oblatet når det nye settes på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg stusset på var en uttalelse jeg leste i avisen om de nye skiltene. "Hvis noen ikke ønsker å ha det blå flagg-feltet så tilbyr vegvesenet et klistremerke til å dekke over". Hæ?? Kan ikke være sant... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg stusset på var en uttalelse jeg leste i avisen om de nye skiltene. "Hvis noen ikke ønsker å ha det blå flagg-feltet så tilbyr vegvesenet et klistremerke til å dekke over". Hæ?? Kan ikke være sant... : klø :

 

Om det er tilfelle må vi få utviklet et vwaudi-club merke å få på der, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen får de til det da, med tydligere bokstaverog sånn..Med flagget på siden blir det jo mindre plass til tall og bokstaver??:confused:

De bytter skrifttype/font til en som er mer lesbar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er tilfelle må vi få utviklet et vwaudi-club merke å få på der, hehe
Meget godt forslag, såfremt det Per skriver stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så faktisk en Audi Q7 med de nye skiltene i dag.

BR registrert sølvgrå.

 

Måtte se to ganger gitt. Fikk selfølgelig ikke tatt bilde av den.

 

Likte skiltene jeg da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg stusset på var en uttalelse jeg leste i avisen om de nye skiltene. "Hvis noen ikke ønsker å ha det blå flagg-feltet så tilbyr vegvesenet et klistremerke til å dekke over". Hæ?? Kan ikke være sant... : klø :

 

JODA! Dette stemmer! Så akkurat et innslag fra statens vegvesen her på lokal tv i Trondheim. Du får med et lite klistremerke i samme farge som skiltets "hovedfarge", og med refleks. Dette kan du klistre over flagget og "N" for Norge. Litt imponert over vegvesenet der faktisk..

 

Jeg kommer til å kjøpe dette nye skiltet til vogna. Vil ikke "besudle" bakluka med et stygt ovalt klistremerke med N på... Dessuten syns jeg de nye skiltene var "pene" faktisk...

 

Er forresten disse skiltene like store som forrige "nye" type? Lurer på om de passer i VW-Audi club skiltplaten...

 

Dette fant jeg på hjemmesidene til Vegvesenet:

 

"1. november blir det tatt i bruk nye kjennemerker med flagg og bokstaven N som skal brukes både foran og bak på nyregistrerte biler. [25.08.2006 10:56]

 

Grunnen til at det kommer nye kjennemerker fra 1. november er at de må tilfredsstille Wienkonvensjonen.

 

Den regulerer og samordner skiltregler i Europa og har krav om nasjonalitetsmerking på kjennemerker. Nasjonalitetsmerket blir påført de hvite og grønne kjennemerkene, og det skal brukes både foran og bak. Bileiere kan velge om de vil ha nasjonalitetsmerke på selve bilskiltet etter separat.

 

Lite, smalt kjennemerke til bil med to bokstaver og fem tall vil ikke få flagg på grunn av plassmangel. Disse må bruke separat nasjonalitetsmerke når de kjører i utlandet.

 

Reglene gjelder ved nyregistrering av biler, og det er frivillig om bileieren vil bytte ut gamle kjennemerker uten flagg og nasjonalitetsmerking"

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro de passer.. har ihvertfall et tysk "eu-skilt" og dette passer rett inn i skiltrammen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiltene er identisk i form.

tallene er mer komprimert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så i dag en bil med de nye skiltene.. jeg likte de veldig godt jeg.. :) men det er jo bare min mening da.. :P

 

Skal jeg ha nye skilter blir det slike.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden folk syns skiltene ser gamle ut, blir det nok slike på golfen min. De jeg har nå er bulkete og stygge og moden for utskifting uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan anskaffer man seg slike skilt da? Kontakter biltilsynet og bestiller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan anskaffer man seg slike skilt da? Kontakter biltilsynet og bestiller?: klø :

 

Hmmm..... vil tro det.... Burde vel holde å kontakte nærmeste "vegstasjon" tilhørende statens vegvesen, eller??: klø :

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er fint med norske flagget og N på skiltet for da slipper man å klistre på ett sånt jævla klistremerke hvis en skal til utlandet...

Blir nok ett par nye skilter på meg etterhvert ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.