Anbefalte innlegg

jeg synes de skilta der er rett og slett stygge.: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge om man kunne laget et vw-audi club merke istedet for "N"-en/flagget... skal man til utlandet kan man bare slenge på et magnetisk nasjonalitetsmerke på bakluka.

 

 

Hva sier lovverket om dette?

 

Jeg syns iallefall det var en meget god idè!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får klistremerke av biltilsynet i skiltets farge med refleks hvis du ikke vil ha det blå der... Men det kommer til å se dumt ut hvis man skal ha ett hvitt/grønt merke der, blir jo 10 cm uten noen ting før reg nr begynner... må nok ha en vw audi logo der da ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av det nye skiltet.

 

attachment.php?attachmentid=50072&stc=1&

 

 

Hadde jeg hatt sånne skilt så hadde jeg garantert klistra oblatet liggende rett under N merket.. .:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom kompisen min som lager skilt og titta på disse for ca 4 uker siden.

Synes det ser helt greit ut med flagg på vanlige størrelse skilt, men ble veldig rart på både det lille skiltet (som sitter på f.eks amcar`s, foran på evo osv..) og på det lille firkanta skiltet som finnes (brukes på amcar`s, tractorer osv..).

Disse skiltene er jo ganske små fra før av, og det ble ganske teit med et stort flagg på de.. Blir jo nesten ikke plass til bokstaver lengre..

Samt hvis dere ikke har lagt merke til det, så har varebilskilt fått en helt ny grønnfarge, som ikke spesielt passer til det blå flagget..

 

Sitter selv å vurderer om jeg skal bytte til den nye typen.. men ikke lett å bestemme seg : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldigvis bestilte jeg meg den gamle typen for ei stund sia... bare å sette på snart...

Får man tak i den gamle typen per i dag? Har ikke fått rota meg til å bestille enda : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. klarer ikke bestemme meg om jeg skal få laget den "gamle" typen eller få den nye. Forrige eier har bulket skiltet foran. Dermed skal det byttes uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes di nye er fine jeg ..lurer på om det hadde vært finere med oblaten i det blå feltet slik at skiltet blir mere cleant liksom... det ser kult ut med nye skilter, bilen ser liksom litt nyere ut;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det blir litt for mye.. Særlig med oblatet også.

 

Blir hvitt,svart,rødt,blått,gult... KRÆSJ! Ikkenoe pent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiltene er jo forferdelige! Fikk se igjennom en serie samme dag som disse skulle tas i bruk og mesteparten så ut som de ikke hadde fått tørka skikkelig i lakkeringen eller noe slikt. Flere bokstaver hadde ugjevne kanter ...

Noen andre som har opplevd å se dette? Vertfall på de som ble produsert tidlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et slikt skilt på en bil på vei til jobben i dag, og jeg må si at "gjestearbeider-preget" er høyst tilstedeværende. Og så ser de ut som slike skilt man får trykket til f.eks. parkeringsplass eller "skiltet" man lager selv til lysrampa til sykkelstativet med klistretegn fra Clas Ohlsson.

 

Hvorfor må de finne opp hjulet på nytt? Hva i alle dager var galt med fontene på skiltene fom. 1971? Disse skiltene var laget av skikkelig materiale, så de tålte en tur i fonna uten å få potetskrue-fasong.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fææn.. Fikk de nye skiltene på bilen igår, ikke bra : bh :

 

Jeg liker dem ikke, så må nok finne på noe : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å bestille de nye skiltene tror jeg. Kommer til å bli en del turer til danmark og slikt iløpet av året.. Nekter å ha en sånn derre svær N på bakluken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mine i dag, og synes egentlig de ser helt greie ut :) Men varebilskiltene er mindre pene, med alle de fargene. Kunne de ikke bare lagt til en "V" et eller annet sted på skiltet, og gitt alle hvit farge? Hva er egentlig grunnen til at de har valgt en slik stygg grønn farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varebilskiltene er stygge ja.. de hvite er ikke så forferdelige. Klart at de "gamle" har litt kulere skrift da, men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jo helt klart ha de nye skiltene, mye finere enn de gamle :) endelig er vi united med resten av europa. hvem bryr seg om varebilskiltene ? de er jo varebiler, de er jo ikke akkurat ment å være pene fra før av ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg stusset på var en uttalelse jeg leste i avisen om de nye skiltene. "Hvis noen ikke ønsker å ha det blå flagg-feltet så tilbyr vegvesenet et klistremerke til å dekke over". Hæ?? Kan ikke være sant... : klø :

 

 

Dette står det no om på vw-audi sida også

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewNews&newsID=455

 

Men hvordan ser dette ut?

Noen med bilder??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir den nye måten å formidle sitt standpunkt i EU saken på.... JA uten "lapp" / NEI med "lapp".... :o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel igrunnen ikke stort med EU å gjøre, skiltene er ikke merket med noen EU-symboler i det hele tatt. Det finnes derimot et norsk flagg man kan klistre over, om man føler for det... synes det er merkelig at vegvesenet tilbyr klistremerker for å dekke over deler av offentlige kjennemerker. Betyr det at jeg kan klistre merket hvor jeg ønsker? Kan jeg klistre hva jeg vil på skiltet? Ei nisselue kanskje? : rock :

 

Synes de er penest med flagget jeg :)

 

Skal se om jeg får tatt et bilde av mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel igrunnen ikke stort med EU å gjøre, skiltene er ikke merket med noen EU-symboler i det hele tatt. .

 

For de som absolutt har meninger om og vil markere sin avsky mot EU så må jo dette være midt i blinken?? ;)

Skiltet har et Norskt flagg (ikke EU stjernene) og bokstaven N for Norge som forteller tydelig at du IKKE er en del av EU. :)

For de som tror at dette med nye skilt er et "pålegg" fra EU, så er det fullstendig feil.... Sjekk på nett, så finner dere årsaken!

 

Skal forsøke å få til noen bilder jeg og.

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening om det nye skiltet.. selvfølgelig gjør det ikkeno med et norsk flagg og en N på skiltet.

 

MEN den blåfarga gjør meg litt kvalm : grønn :: do :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det er for lang kø hos BT på onsdag formiddag blir det også nye skilter på meg ;) Veldig mye heller et flagg og diskret N på skiltet enn klistremerke med stort stygg N på bilen!! : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det er for lang kø hos BT på onsdag formiddag blir det også nye skilter på meg ;) Veldig mye heller et flagg og diskret N på skiltet enn klistremerke med stort stygg N på bilen!! : dum :

 

Heller en tydelig N festa på L-magnetplate bak på bilen når jeg kjører i utlandet. Da ser die Autobahnpolizei på god avstand at jeg er nordmann og ikke østeuropeer. Sistnevnte blir stoppa ganske hyppig der nede;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ops. Viste ikke at det er PÅLAGT å ha N i bakruta ved kjøring i utlandet. Har vært mye nedover i europa og har alderi hatt noe N på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ops. Viste ikke at det er PÅLAGT å ha N i bakruta ved kjøring i utlandet. Har vært mye nedover i europa og har alderi hatt noe N på bilen

 

Har jeg forstått dette rett, så er dette med N skilt noe nytt som ikke har vært pålagt tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.