Anbefalte innlegg

Har ganske store problemer om morgenen nå.

Bilen starter helt greit på første forsøk, men hvis jeg ikke gasser selv, stopper den. Stopper også hvis jeg holder gassen jevnt inne på ca 1500rpm(rpm bare synker rykkvis til bunn). Bilen går bare i ganske voldsomme rykk (kan umulig være bra for drivverk) under 2000rpm, men derfra og oppover går det veldig fint.

Dette skjer bare når den er kald. Når den er varm ligger tomgangen på ca 1100, men den drar fremdeles dårligere enn den skal under 2000.

 

Ting jeg har sjekket:

 

-Regulatoren (Forgasserrens i 2 timer + masse spraying med startgass).

-Falskluft (helt sikker på at det er ett sted, men finner ikke med startgass).

 

Står åpent filter på den.

 

 

Blir vel motorvarmer også nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med nøyaktig det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på falskluft men kan jo være at noen av dysene begynner å bli litt mongo....

Sjekket lmm`en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etter olje i fordelerlokket. Kan hende simringen på fordelern går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sjekket både LMM og Fordelerlokk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært kjekt om noen la ut om probleme hvis de evt fant ut av det, har akkurat samma problemet selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette idag, skal det være sånn?

 

CIMG0186.jpg

 

De to ledningene som ser smeltet ut går sammen med to ledninger fra den kontakten jeg har tatt bilde av til ECU, den grønne ledningen under kontakten går til tomgangsbryteren under innsuget. Skal det være sånn?

 

Fant forresten en vakumlekk idag, hjalp ingenting å tette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hvertfall ikke falskluft som lager mine problemer, heller mer mot elektrisk, siden tomgangen er for høy når bilen er varm, og for lav når den er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være tomgangsregulatoren tru? kanskje den ikke fønker lenger??

 

åssen skjekker man om den ikke gjør det lenger?

 

bumpa litt for deg jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke regulatoren på min.

 

En metode for å sjekke er ganske enkelt å dra ut kontakta på den.

Blir det annen lyd/turtall, gjør den jobben sin (Delvis hvertfall).

 

En annen metode er å stille tomgangen på nytt før du kobler til igjen(til ca 700-750 rpm). Deretter kobler du til ISV'en igjen, hvis rpm på tomgang ligger mellom 800-900 er den ok, høyere rpm= tett eller defekt.

 

 

Kan rense med forgasserrens/startgass, og anbefaler å la den ligge i forgasserrens en god stund. Blir hvertfall ren da:p .

 

Null forandring på min, så nå får møller se på den: bh :

 

Syns også det virker veldig rart at ingen på forumet vet noe om dette Når både Emil, Robin og jeg har samme problem skulle det vel være ganske normalt? Må si jeg fikk litt dårlig oppfattelse av dette forumet når ikke flere gadd å svare.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er akkurat som min også...

 

Fikk bilen her om dagen så har desverre ikke funnet ut så mye.

 

Hadde vært fint om noen som kunne noe om dette kom med inslag, eller om at du kommer med tilbake meldinger hvis du evt. skal til møller med den om hva dette kan være for noe?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre.. Inget nytt.

Bilen min har jeg kjørt til møller i kveld, etter å ha byttet div slanger og hatt av tomgangsregulatoren 5-10 ganger. Satser på at det er elektrisk, og da enten tomgangsbryteren som ikke slår inn riktig (ved ca 1,5 grader), eller ledningsbrudd mellom denne og ECU (gjennom pin 3 & 4 i gass-pot'en). Har ikke fått målt nøyaktig der ennå.

 

Oppdaterer så fort jeg eller møller finner ut mer, og håper det ikke er så voldsomt dyrt siden jeg allerede har kostet på bilen ca 30k siden høsten.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre.. Inget nytt.

Bilen min har jeg kjørt til møller i kveld, etter å ha byttet div slanger og hatt av tomgangsregulatoren 5-10 ganger. Satser på at det er elektrisk, og da enten tomgangsbryteren som ikke slår inn riktig (ved ca 1,5 grader), eller ledningsbrudd mellom denne og ECU (gjennom pin 3 & 4 i gass-pot'en). Har ikke fått målt nøyaktig der ennå.

 

Oppdaterer så fort jeg eller møller finner ut mer, og håper det ikke er så voldsomt dyrt siden jeg allerede har kostet på bilen ca 30k siden høsten.: rolleyes

 

Høres bra ut at du kanskje får sjekket dette!

Jeg har kostet på min en del i det siste selv, og har liksom hatt litt trua på noe elektrisk, siden den hakker mens jeg kjører. Virker liksom om den mistenner noen ganger,... Men oppdater så fort du får noe svar så kanskje jeg kan se om det er det samme på min.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finfint at du holder oss oppdatert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen atter hjemme. Fikk kjempe-service hos møller, en positiv overaskelse kan man si.. Men service alene reparerer ikke biler.

 

Tomgangen er ikke blitt noe bedre, da de bare tok av ISV og smurte den opp, samt tettet noe falskluft. Dvs akkurat det jeg har gjort 5 ganger selv.

La ved en kopi til dem, om hvordan de skulle måle verdiene på gass-pot'en, men vet ikke om de sjekket det. Å sjekke disse verdiene er det første jeg skal gjøre.

Har fått ny time 16.januar, da skulle fagteknikeren (WIZZ!!) komme å se.

 

Stay tuned!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de to ledningene dine som er smeltet sammen som går inn til den grønne stikkeren oppe på gasspjeldet skal antageligvis gå ett sted, min går dårlig på tomgang når den er kald, men når motoren er varm går den 100% normalt.

 

Jeg bestilte "temperatursensor" hos mekonomen, da fikk jeg noe som ikke var multitempgiveren men som passet i hjørnet av toppdekselet i bakkant høyre side på en brakett med 2 stikk på. Ledningene som også ikke var tilkoblet på min bil tror jeg kanskje skal på denne. Det kan være dette er en slags tempføler som er med på å styre tomgang, hvis dette er en NTC (som det sannsynligvis er) vil denne gå mindre og mindre motstand i etterhvert som temperatur stiger og da vil ledningene signalisere at motoren er varm fordi det ikke er motstand i kretsen. Jeg skal prøve å koble opp denne nå og se om det blir bedre. Dette er vill gjetting dog.

 

KAN NOEN MED 7A MOTOR LEGGE UT ETT BILDE AV HVOR DISSE KABLENE ER KOBLET?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Emil!

Tror det er vill gjetning som skal til her egentlig, og at det er en motstand som er "borte" virker jo logisk, når dette skjer med flere etter omtrent like lang tid.

Min er såklart blitt verre nå når det har blitt kaldere, og fyrer bare innimellom på alle 5 den første kilometeren. Kommer også noen klunk/smell da.

 

Du får fin julegave av meg hvis du får til dette. Da skal jeg faktisk lage film der jeg peker på "ekspertene" og ler høyt: haha : "hahahahaha...dust!".:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm....

Mye tull med de her motorene her har jeg forstått:)

Min er også merkelig. Den går ganske greit på tomgang, men når den blir varm så begynner den å jage. Bilen er rykkete å kjøre, dvs når man går av og på gassen tar det litt tid og da kommer den kontant .Jeg har koblet ut den grønne pluggen på gass spjeldet, da går den fint på1100 omdreininger til den er varm, så går den konstant på 2000 etter det, MEN da er den grei å kjøre, ikke noe rykk og napp. Ser for meg at jeg blir drittlei hele motoren og hiver i en 3B etterhvert, virker ikke som det er noen som har funnet ut hva disse er plaget med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt problem er noe enklere. Ta av ISV (regulatoren), åpne og rens den.

Evt. spyl den fyll av startgass eller forgasserrens.

Husk å smøre opp med tynntflytende olje før du skrur sammen igjen.

Kjør med alle plugger i!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hørtes jo enkelt ut, men saken er at jeg ikke får noe respons når jeg napper ut pluggen til isv`en.

Jeg la hele isv`en i isopropanol, men den virka ikke noe mer av den grunn. Eneste jeg ikke har gjort er å blende hullet til isv`en for å se hva som skjer da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i morgen skal jeg koble de to ledningene til min "tempføler" som sitter i enden av toppdekselet, kan ikke se noen annen løsning enn at ledningene skal gå dit. Det sier jo seg selv at de ikke skal være smeltet sammen og henge å slenge : rolleyes

 

Dette må jo ha noe med dette å gjøre siden begge vi har løse ledninger der og samme problem.

 

Men din går helt 100% og stabiliserer tomgangen på 1000rpm når motoren er varm? Hvis dette stemmer har vi skremmende like symptomer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Right on Emil, stabil ca mellom 1000-1100. Flere som kan finne løse ledninger mellom innsuget og batteriet? Hos meg lå de ganske langt nede.

 

 

Edit: Har du Hitatchi eller Bosch ISV Glenn Ivan?

Egentlig høres jo problemet ditt ut som falskluft også, så hvis du får gått en runde med startgassen er vel det fint. Sjekk særlig det store gummirøret der alt kommer innpå (er ofte sprekker under her).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.