Anbefalte innlegg

Blei det bra etter bytte av veivhusventilasjon da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift den 2-polete tempgiveren i bakkant av toppen.

 

I say no more ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift den 2-polete tempgiveren i bakkant av toppen.

 

I say no more ;)

 

TAKK! Den har jeg også fått opp feilmeldig på nå, har lenge trodd at den har skylda i problemene jeg har fått.. Var det mye styr å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kosta den føleren da og har du dele nr? :)

 

Min Coupe 20V er også heller litt tvilsom på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr og akkurat plassering Emil!!!!!: smil ::tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr og akkurat plassering Emil!!!!!: smil ::tilber: :tilber: :tilber:

 

Flere som venter på det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer på den hvite giveren er 035 919 369 M

Det er kun den ene giveren du finner bak på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en giver til med samme delenummer som er plassert ved tempgiveren til instrumentet (ved innsuget..).. hva med den, da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris?

Da vet jeg hvertfall at jeg har nytt innsug, luftfilter, veivhusventilasjon, LMM, ISV div følere og helt fine kontakter over alt.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De selger faktisk denne på både meca og mekonomen for 300 kroner, hva den koster på møller er jeg usikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som heter "tempgiver" på mekonomen er den som styrer vifta !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da er det bare meca som selger. :) Delenummeret stemte iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

muligens litt rart spørsmål men, skal den tempgiveren stå inni no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Robin: Tenker du på den sensoren som står på en brakett i 'friluft', på venstresiden av blokka? Det er ikke den, nemlig. Tror faktisk det skal være sånn? Den du skal bytte er ca 10 cm ned på blokka, omtrent midt på. Har byttet den i dag, og kan rapportere om følgende:

 

Forb... , &&¤&" DRITT-motorrom!

Den sensoren er så vanvittig utilgjengelig at det er omtrent håpløst å få den både ut og inn. Finn fram glosene.. Hjelper en del å flytte på luftrøret i stål som ligger RETT over gjengene, som gjør at det er umulig å komme til. Denne går inn på luftbelgen luftbelgen mellom luftfilter og innsug, slik at man må av med denne. Den som er såå enkel å få på igjen :rolleye:

 

Når det er sagt: Det var utvilsomt verd drittarbeidet. Resultatet hos meg ble:

 

- Tomgangen er mer stabil og lavere

- Turtallet faller mye raskere når man går av gassen

- Nøkkingen er borte

- "Quattro-slarken" merkes knapt (gassen slippes gradvis, ikke momentant slik at man får ett rykk i hele bilen)

 

Anbefales..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint å høre at det ble bra Vidar.

Jeg har jevn og fin tomgang nå, muligens noe høy (1000rpm). Fremdeles nøkking på lavt turtall og nøkkinga forsvinner på 2000rpm fremdeles.

Bilen blir heller ikke varm ved kjøring, og livet er snart ikke verdt å leve.

 

Skal nevnes at jeg "lånte" sensoren fra en skoda, og denne kan være litt sliten:)

Har noen av dere andre hatt problemer med motortemp. samtidig med tomgang? Virker jo logisk at denne sensoren har noe med det å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, livet er verd å leve når du får den i stand ;)

 

Storkoste meg på traffikkfrie rettstrekker i kveld, 20v-motoren er faktisk ikke så daff som mange skal ha det til, bare den fungerer og får nok turtall. Gleder meg til banesesongen. :) Angående at den ikke blir varm;

 

Sikker på at den fire-polede temp-giveren til instrumentet er OK? Vanlige symptomer er at den først viser ca 70c, for så å dø helt ut, for så å gå over til å bare varsle om at motoren koker.. (Rød blinkende lampe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer, holder 90-100 på tomgang og rolig kjøring. Akkurat bytta termostat også.

Bruker lang tid opp i temp, og detter ned på 50 ved kjøring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, livet er verd å leve når du får den i stand ;)

 

Storkoste meg på traffikkfrie rettstrekker i kveld, 20v-motoren er faktisk ikke så daff som mange skal ha det til, bare den fungerer og får nok turtall. Gleder meg til banesesongen. :) QUOTE]

 

Hehe, etter jeg fikk byttet noen sensorer, renset tomgangsregulatoren har min blitt bra, og den er ikke så daff som mange mener nei, bare den får riktig turtall og slengt i nytt gir i riktig tid!!

 

Chippen min har kommet, og jeg skal bygge eksosanlegg i tillegg nå. Fjerne katten og 2.5" hele veien bak. Dette gleder jeg meg til å sjekke hvordan blir. Har byttet til innsatsfilter også.. Har tenkt på en siste ting og det er de dysene fra 034. Men får se hva det blir til. Da mener jeg å ha dratt ut de HKène det går ann å få ut av 20V, uten å modde toppen med porting og kammer.. Gleder meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme giver hos møller= 586,-: rolleyes

 

Hvor lang leveringstid har meca da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter nå med at tomgangen er for høy :(

 

Skal prøve å justere ned men er da redd for at den blir for lav ved kald motor.

 

Men min gir seg på belastning nå, jeg gir gass og det slutter å skje noe etter 3000rpm samt at den bruker jævlig mye bensin. Virker ikke som noe nødprogram, den bare trekker veldig dårlig.

 

Har slitne tennpluggkabler og Denso platinum Plugger så skal starte der.

 

Noen erfaringer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Robin, hvis du kjøpte den på mekonomen er det den som skal sitte i friluft og styrer vifta så det er ikke den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger inn ett litt annet problem her: Utluftinga av bensintanken, hvordan fungerer det på coupe? Suser omtrent som en colaflaske når jeg åpner tanklokket:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men min gir seg på belastning nå, jeg gir gass og det slutter å skje noe etter 3000rpm samt at den bruker jævlig mye bensin. Virker ikke som noe nødprogram, den bare trekker veldig dårlig.

 

Har slitne tennpluggkabler og Denso platinum Plugger så skal starte der.

 

Noen erfaringer ?

 

Høres veldig ut som bankesensor. Min oppfører seg sånn til tider, og jeg har en feilmelding på bankesensor nr to som kommer og går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bytter jeg føleren og LMM (igjen) på dagtid i morgen. Er det ønskelig med noen bilder fra prosessen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig lyst til å få lest ut feilkodene men har ikke orket å stte meg inn i hvordan man skaffer en 330ohms motstand. Pluss at jeg har ikke motorlampe i instrumentet så må lese ut 100% manuelt.

 

Noen tips eller? Bruker du kun vanlig diodeprøvelampe? Hvilke ledninger er det du kortslutter for å få ut blinkesekvensen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.