Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Hva med å gjøre følgende :

 

Alle medlemmer som skal på Hovedtreff plikter å vise medlemskort ved inngang.

 

Når du kommer til banen så må du skrive deg inn med navn og medlemsnummer. Du må jo bruke tid på å betale så....

 

Noen få vakter må være mulig å få organisert på dugnadsbasis. Feks fra 22.00 på kvelden til folk sover.

Disse vaktene er delt inn i 2 timers vakter. Og vært vaktlag består av 2-4 VACN medlemmer, som kan være edruelig i de (sine) aktuelle 2 timer.

 

Ser du noen som bedriver idioti så kontakter du en av disse vaktene (vaktene ser kanskje noe selv å). Idiotens navn og medlemsnummer vil bli notert. Medlemsskapet til vedkommende vil i ettertid av treffet bli diskutert. (Idioter som ikke kan beherske seg etter inntak av alkohol har etter min mening ikke noe å gjøre i VACN) Og fører en persons tåpelige oppførsel til skadeverk på andres eiendom er jo selvsagt denne personen ansvarlig for erstatning.

 

EDIT :

Forøvrig vil jeg medle om følgende. Ønskes mitt nærvær på Våler så forlanger jeg følgende.

Masse sosialt. At jeg får sove på området. At jeg får grille. At tullinger som plager andre erklæres "ikke ønsket medlem". Og at jeg får ta meg en pils eller to i lystig lag kveldstid.

 

 

nå er det ikke krav i klubben å være medlem for å delta på treff. så det vil bli vanskelig uansett. er mange som bare er med noen som er medlem eller bare er med fordi de liker treffene våres men ikke er medlem for det.

 

Bånd rundt armen som man får på festivaler osv er fortsatt mitt forslag. mye bedre en en liten papirlapp man kan låne av andre hvis noen spør om du har bill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er håreisende at vi event skal LEIE inn vakter. Flere har meld seg frivelig og hvis jeg skal på treffet selv melder jeg meg selv frivelig (til en av dagene) til å være edru og gå og be folk pent om å dempe stereo/munn nivå ett par hakk hvis det er behov. Lett å miste hode litt når inntaket blir for stort men hvis alle passer på alle og vi i tilleg har vakter som går rundt ser jeg ikke dette som ett problem. Vi gjorde det på denne måten på Våler i fjor og det gikk da smertefritt. (sålangt jeg fikk med meg). Så hørte eller fikk ikke melding om noe bråk da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det ikke krav i klubben å være medlem for å delta på treff. så det vil bli vanskelig uansett. er mange som bare er med noen som er medlem eller bare er med fordi de liker treffene våres men ikke er medlem for det.

 

Bånd rundt armen som man får på festivaler osv er fortsatt mitt forslag. mye bedre en en liten papirlapp man kan låne av andre hvis noen spør om du har bill.

 

Bånd høres bra ut! Vi bruker dette ved http://www.convention.no

Ca 700 gjester som er tilstede i 4 - 5 dager. Pluss ett lass med besøkende som får "en dags bånd"

 

Fungerer utmerket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi i klubben har jo medlemskort med medlemsnr.beskøkende kan få et bånd eller et skilt på lørdag og søndag.natt til lørdag og søndag må porten inn på område stenges ved et bestemt klokkeslett og ikke åpnes flere ganger i timen.når den er låst så er den låst.da slipper vi i hvertfall folk vi ikke vil ha inn der som kjører rundt hele område hele tida og bilene skal stå i ro etter et hvis klokkeslett.hvis det er noen som kommer etter at porten er stengt så må dem vise fram medlemskort at dem er medlemmer og kun en har ansvaret for den porten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi i klubben har jo medlemskort med medlemsnr.beskøkende kan få et bånd eller et skilt på lørdag og søndag.natt til lørdag og søndag må porten inn på område stenges ved et bestemt klokkeslett og ikke åpnes flere ganger i timen.når den er låst så er den låst.da slipper vi i hvertfall folk vi ikke vil ha inn der som kjører rundt hele område hele tida og bilene skal stå i ro etter et hvis klokkeslett.hvis det er noen som kommer etter at porten er stengt så må dem vise fram medlemskort at dem er medlemmer og kun en har ansvaret for den porten

 

 

 

igjen, er da andre en medlemmer som har lov til å delta på treffene. får ikke utstedt medlemskort i døra. liten vits å lage 2 forskjellige system. eneste som er forbeholdt medlemmene er muligheten for å kjøre på bane.

 

bånd er det greieste. da kan folk sjekkes hele helga uten at man trenger å lete etter et kort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kommer det forslag til løsninger, og det er fint.

 

Mitt forslag er at lokallagene som skal overnatte på banen sørger for merking av "seg og sine". Minst èn fra hvert lokallag som overnatter der stiller med en ansvarlig for oppførselen til gruppen, medlemsskap eller ikke. Skjer det noe, vil det kunne være forholdsvis enkelt å finne ut HVEM og følgelig slette medlemsskapet til vedkommende ganske raskt uten tilbakeføring av kontingent for resten av året. Er det et ikke-medlem som er skyldig, vil den som har bragt med seg vedkommende, lide samme skjebne som om han/hun hadde utført skadeverket selv, altså ekskludering og bortvisning fra arrangementet.

Prinsippet er rett og slett: "En for alle, alle for en". Lokallagsrepresentantene har selv ansvaret for sine, og samtidig passe på at de ikke får skylda for noe andre overnattere utfører. Med rimelig "normal" oppførsel, burde vi kunne ha det maksimalt hyggelig, sosialt og svært trivelig med en viss orden.

 

Det er nevnt at det var bedre før, altså før Haslemoen ble brukt til overnatting. Jeg er ikke så sikker på det. (Haslemoen har blitt særlig fokusert fordi vi skulle unngå disse problemene).

1) Vi var totalt færre som ønsket¨å overnatte.

2) Noen lå på Heia (pensjonat i Våler sentrum) med en del bråk

3) Noen lå på camping (-hytter) litt lenger mot Elverum. Der hade vi flere tilfeller av trøbbel og måtte be om "pent vær" og betale for skader

4) Jeg personlig lå på gulvet inne i kantine-bygningen og var stadig vekk oppe om natta for å få folk til å roe seg.

 

Altså i tillegg til å arrangere, ikke kjøre så mye som èn meter på banen med min bil (riktignok mitt eget valg), knapt nok stille ut (har ikke skjedd de siste årene), serve medlemmer og andre i klubb-sekretariatet, har jeg altså etter egen mening gjort ganske mye for at medlemmer og andre skal ha det hyggelig. At det blir reist tvil om min persons offervilje i denne sammenheng henger følgelig på dårlig greip. De som har vært medlemmer en god stund, kan sikkert bekrefte dette, om noen skulle tvile.

 

Fordi det er elementer som tror de er på "russefest", synes jeg at det kan være erfaringsmessig smart å la flere forsøke å arrangere noe lokalt, så får de selv se hvor mye arbeid som ligger bak og hvor lite trivelig det er å oppleve tullinger med idiotoppførsel, fulle, eller edru. (Jfr Valdrestreffet 1. mai 2006).

 

Det er ikke ment som noe "skremselpropaganda" til egne lokallagstreff, men mer en vekker for at det skal kunne oppnås forståelse for at noen få kan ødelegge for mange, som tidligere nevnt i denne tråden.

 

Jeg er overbevist om at "russefeiringsøppførsel" skremmer mange flere vekk fra treffene, enn mine og styrets holdninger til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kommer det forslag til løsninger, og det er fint.

 

Mitt forslag er at lokallagene som skal overnatte på banen sørger for merking av "seg og sine". Minst èn fra hvert lokallag som overnatter der stiller med en ansvarlig for oppførselen til gruppen, medlemsskap eller ikke. Skjer det noe, vil det kunne være forholdsvis enkelt å finne ut HVEM og følgelig slette medlemsskapet til vedkommende ganske raskt uten tilbakeføring av kontingent for resten av året.

 

Jeg regner med at det blir lagt klare retningslinjer på hva som er uakseptabel oppførsel her i god tid før treffet. Med en så hard justis på ting er det greit å vite hva en kan bli eksludert fra klubben for...

 

 

 

Jeg er overbevist om at "russefeiringsøppførsel" skremmer mange flere vekk fra treffene, enn mine og styrets holdninger til dette.

 

Jeg synes det er litt uretterdig å stigmatisere alle medlemmer som ønsker å campe på banen med en slik karakteristikk. Nå er det vel ganske bred enighet om at den store massen i klubben vet å oppføre seg, men at det hos oss, som i alle andre store grupper med mennesker er er et fåtall som ikke klarer det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder overnatting på bana så er no vel der ikke noe gale?? at det blir litt støy på slike treff er vel noe som alltid vil bli. Men folk er da ikke så blåst at de går rundt å ødelegger biler å andre ting.. Var på Våler og Rudskogen i fjor å sov på bana begge plasser å merket ikke til noe "russefest" der akkurat.

 

Folk må no klare å tenke litt fornuftig selv om de drikker på kvelden.

Støy er vel noe vi må leve med når så mange kara blir samla på en plass... Men at folk ødelegger noe, DET er unødvendig. Uhell kan jo skje selv om det helst ikke skal skje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag er at lokallagene som skal overnatte på banen sørger for merking av "seg og sine". Minst èn fra hvert lokallag som overnatter der stiller med en ansvarlig for oppførselen til gruppen, medlemsskap eller ikke. Skjer det noe, vil det kunne være forholdsvis enkelt å finne ut HVEM og følgelig slette medlemsskapet til vedkommende ganske raskt uten tilbakeføring av kontingent for resten av året. Er det et ikke-medlem som er skyldig, vil den som har bragt med seg vedkommende, lide samme skjebne som om han/hun hadde utført skadeverket selv, altså ekskludering og bortvisning fra arrangementet.

Prinsippet er rett og slett: "En for alle, alle for en". Lokallagsrepresentantene har selv ansvaret for sine, og samtidig passe på at de ikke får skylda for noe andre overnattere utfører. Med rimelig "normal" oppførsel, burde vi kunne ha det maksimalt hyggelig, sosialt og svært trivelig med en viss orden.

 

Nå må du huske at det er mange i denne klubben som ikke har noe som helst med lokallaget sitt å gjøre + at det kommer ikke medlemmer som ikke nødvendigvis kjenner noen i klubben. det er garantert noen.

 

Eksludering fra klubben syns jeg virkelig høres ganske hardt ut. og i det store bildet ser jeg ikke helt pointet. Men, såklart en kraftig salve fra styret og hvis det skulle være så ille en politi anmeldelse. noe jeg aldri tror jeg vil få se.

 

Et lite knippe med vakter 4-6 stk hver kveld holder mere en nok til å "styre" denne gjengen. fungerte fint i fjor og burde da absolutt ikke bli noe vanskeligere å gjennomføre i år.

 

Fordi det er elementer som tror de er på "russefest", synes jeg at det kan være erfaringsmessig smart å la flere forsøke å arrangere noe lokalt, så får de selv se hvor mye arbeid som ligger bak og hvor lite trivelig det er å oppleve tullinger med idiotoppførsel, fulle, eller edru. (Jfr Valdrestreffet 1. mai 2006).

 

Mjøsa og Hadeland lokallag hadde arangement på Våler med banekjøring og overnatting på banen uten noe som helst problem. så det er ikke noe problem å gjennomføre. Sier seg selv at mange av lokallagene holder til på steder som ikke akkurat tilrettelegger for å holde et treff av større dimensjoner og tilby banekjøring. dessuten tviler jeg på at feks hele bergen lokallag har lyst til å kjøre over fjellet for å arrangere treff 1 dag på våler / rudskogen. Hovedtreff burde forbeholdes styret å ha og lokallagene burde få styre med de treffene de ønsker selv. har vært på mange hyggelige lokaltreff og håper disse fortsetter i tro stil som før. med samling, cruising og litt utstilling. Hadeland skal ha veldig skryt i hvertfall for lokallagstreffene de har holdt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke legge meg noe mer opp i debatten akkurat nå, men legger ved et utsnitt fra klubbvedtektene:

§3: Styret kan anmode om uttreden eller foreta eksklusjon av medlem. Beslutning om eksklusjon krever tilslutning fra et fulltallig styre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente ovenfor er ikke vedtatt på noen måte i styret, det er bare et forslag som jeg er spent på reaksjonen av, særlig fra lokallagsmedlemmer som har til hensikt å overnatte på banen. Er reaksjonene fornuftige er jo egentlig "problemet" løst. Dessuten er det jo en kjempefordel at dette kommer opp i forkant slik at det er mulig å ta høyde for at vi ikke får situasjoner som er uheldige for både medlemmer og klubben totalt sett.

 

Ta ansvar for egen oppførsel, så unngås mye ubehageligheter for oss og for deg selv.

 

De som er engstelige for at de skal komme til å oppføre seg ut over hva de tror er akseptabelt, er det bare èn ting å si:

HOLD DEG UNNA ! Slike elementer er uønsket i denne klubben, basta !

Melder du deg ut nå, kan du få pengene igjen om du har betalt for 2007.

Finn heller et annet sted der du tror du kan gjøre som du vil uten konsekvenser. I denne klubben er det ikke du som bestemmer, sånn er'e bare.

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente ovenfor er ikke vedtatt på noen måte i styret, det er bare et forslag som jeg er spent på reaksjonen av, særlig fra lokallagsmedlemmer som har til hensikt å overnatte på banen. Er reaksjonene fornuftige er jo egentlig "problemet" løst. Dessuten er det jo en kjempefordel at dette kommer opp i forkant slik at det er mulig å ta høyde for at vi ikke får situasjoner som er uheldige for både medlemmer og klubben totalt sett.

 

Ta ansvar for egen oppførsel, så unngås mye ubehageligheter for oss og for deg selv.

 

De som er engstelige for at de skal komme til å oppføre seg ut over hva de tror er akseptabelt, er det bare èn ting å si:

HOLD DEG UNNA ! Slike elementer er uønsket i denne klubben, basta !

Melder du deg ut nå, kan du få pengene igjen om du har betalt for 2007.

Finn heller et annet sted der du tror du kan gjøre som du vil uten konsekvenser. I denne klubben er det ikke du som bestemmer, sånn er'e bare.

Hilsen

 

snakker du til meg nå?

 

Men, skjønner at det ikke er "jeg" som bestemmer. men er det ikke flertallet som skal bestemme? eller går alt til slutt på en person?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk enig med John jeg, de som drar på treff for å ødelegge og gjøre faenskap trenger vi ikke her i klubben.

 

Uhell kan skje og det er greit, men ikke når det med viten og vilje gåes inn for å ødelegge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

De som er engstelige for at de skal komme til å oppføre seg ut over hva de tror er akseptabelt, er det bare èn ting å si:

HOLD DEG UNNA ! Slike elementer er uønsket i denne klubben, basta !

Melder du deg ut nå, kan du få pengene igjen om du har betalt for 2007.

Finn heller et annet sted der du tror du kan gjøre som du vil uten konsekvenser. I denne klubben er det ikke du som bestemmer, sånn er'e bare.

Hilsen

 

 

Jeg antar at dette ikke var ment til meg?

 

Personlig synes jeg det er riktigere å kommunisere ting i en noe mer positivt ladet tone ut mot det brede flertall av medlemmer som faktisk reiser på treff for å ha det hyggelig (meg selv inkludert), enn å slenge ut sleivspark i natten mot de få som evt kan komme til å finne på fantestreker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk enig med John jeg, de som drar på treff for å ødelegge og gjøre faenskap trenger vi ikke her i klubben.

 

Uhell kan skje og det er greit, men ikke når det med viten og vilje gåes inn for å ødelegge...

 

er helt enig jeg og. absolutt. Gagner ingen å ha bråkmakere i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har skrevet er IKKE personlig ment. Det er selvfølgelig lov å ha meninger, men når vi er i en felles "setting" der vi er leietagere ovenfor noen som gjerne ser at det er i orden etter at vi har vært der, er det jo faktisk slik at ÈN person KAN ødelegge for ALLE.

 

Sånn sett er vi "uniformerte" med klubbmerker på bilene osv. Enhver dum oppførsel vil bli husket av andre utenforstående og er derved svært dårlig reklame for klubben. Derfor er det ganske smart å oppføre seg som folk selv om de fleste er langt hjemmefra. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har skrevet er IKKE personlig ment. Det er selvfølgelig lov å ha meninger, men når vi er i en felles "setting" der vi er leietagere ovenfor noen som gjerne ser at det er i orden etter at vi har vært der, er det jo faktisk slik at ÈN person KAN ødelegge for ALLE.

 

Sånn sett er vi "uniformerte" med klubbmerker på bilene osv. Enhver dum oppførsel vil bli husket av andre utenforstående og er derved svært dårlig reklame for klubben. Derfor er det ganske smart å oppføre seg som folk selv om de fleste er langt hjemmefra. Hilsen

 

Helt enig. men nå er det senga, god natt til folket inni internett.

 

man diskuteres videre i morra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Dette var en spennende diskusjon.

Jeg vet hvem alle som har skrevet i den siste delen av diskusjonen er. Og da ikke bare ved navn men også fordi jeg har truffet alle på treff. Greia er at vi alle er skjønt enige om hvordan vi vil ha det. Men den 0,5% av klubbens medlemmer som ikke kan oppføre seg skriver ikke det på forumet. Derfor må vi som kan oppføre oss bli enig om hvordan vi vil ha det.

 

Vi vil bo på banen og vil vil kose oss med noen øl på kvelden. Har jeg også forstått det riktig at ingen vil drikke seg møkkings( personlig mener jeg at dette ikke har noe med et BILtreff å gjøre)

Men kose seg rundt grillen med noen pils og hyggelig prat det er bra.

 

Problemet er at noen ikke klarer å styre seg, hva gjør vi så med det?

Jeg mener at klubben er blitt så stor at vi kan forlange at de som kommer på treff er medlemmer av klubben. Noe som igjen gjør at vi kan kontrollere massene mere. En annen ting er at man kun har et overnattings alternativ i klubbens regi. Her mener jeg at banen er det naturlige alternativet. Man skal sove i telt og lukte vondt når man er på treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kommer no i alle fall: vinke : : vinke : : vinke :

Tror det blir kjempemoro!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ kjæm æ å.: smil :

 

Siden alt fungerte tilnermet perfekt ifjor, blir det et perfekt treff i år også.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er jo enige om vi skal oppføre oss. Men hvis det fremdeles er noen som ikke klarer det, kan en passende straf være at man ikke får delta på resten av treffet. Dvs. at man rett og slett må pakke sakene sine og frakte det utenfor bommen, selv om dette er midt på natta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det auditreff eller barnehagetreff??:nana: må jo gå å oppføre seg eller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken diskusjon. Ser frem til treffet for å se om det kommer noe konstruktivt ut av denne diskusjonen.

 

Slik jeg forstår det, og håper på er at treffene ikke er "Gatebiltreff...." (Noen som sa russetreff?) Dette er ikke et party, men et biltreff i hyggelig lag. (grilling, pilsing og mye bilprat med folk man treffer en til to ganger i året)Jeg håper det kommer til å være det også i fremtiden. Dette er hovedgrunnen til at jeg har valgt å være medlem i klubben.

 

Jeg var der ifjor, og har bare positive ting å si om gjenomføringen av treffet.:tilber: John og styret for gjennomføringen! Min mening: 2 dager er absolutt et must. Utstilling og overnatting på banen også!

 

Ellers håper jeg styret slipper ut seat og skoda på banene også i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leser denne tråden, og forstår det sånn at det er like mange som har gode erfaringer som dårlige. Selv gleder jeg meg til dette treffet som førstegangsbesøker og håper jeg bare får gode minner, ingen dårlige:) Gir også credits til de som sørger for å gjennomføre dette. You rock: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg enig med john her jeg også, klarer man ikke å oppføre seg, så har man ikke no i klubben å gjøre.

 

gleder meg utrolig mye til treffet forresten:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.