Anbefalte innlegg

Ser du har lagt de gode felga på øverste hylle ;) Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja og de stygge fransk idiot dekkene på andre hyll :P må jo ha nederste hylla for meg selv, å holde aavstand til stygge felger :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: hvor har dere fått tak i det de dekkhyllene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskil, ja noe av ditt må jo være øverst.. for bilen er jo alltid nederst (i bakken) , oj oj.. da dish :P:D

 

Katti for du opp diskoteket ? Så kan vi ha fest på \\\VWærkste :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskil, ja noe av ditt må jo være øverst.. for bilen er jo alltid nederst (i bakken) , oj oj.. da dish :P:D

 

Katti for du opp diskoteket ? Så kan vi ha fest på \\\VWærkste :D

 

Hehe, såpass ;) Tja, nei, jo.. vet ikke jeg. Den kommer vel tidsnok! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahahaha det var dagens :P

ja nå kan vi jo rydde og spyle litt i morgen så kan du kjøre diskoteket opp dit, vist du kommer deg opp da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag reiv vi da veggene på 2 av doene.. så nå blir det snart "lager" hyller :D Litt kjipt at platene var av asbest da.. men jeg og tom tok bare hammer og brekkjern å klikka , funka hest =) borte ble iallefall veggen :P *host host*

 

Så trenger tom spindler fremme til golf 1 gti, noen som har ? OG samtidig vet om det er samme dim på drivakslingen på diseln og gti`en ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ende vel med en "grei" dag på værkste ! vist morten gidder så får vi mosa ned resten i morgen, da er det bare å begynne å sage og snekre :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofra dass for litt hylleplass?

dokker har jo fortsatt vasken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vi trenger vel ikke 3 dasser, er ikke så fisefin i ræva at vi må ha en egen dass :P

er jo 3 dusjer og et pessuar der også + vasken, så vi klarer oss :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk deg hvor koselig å sitte på hver deres dass med døra oppe og synge, det hadde nok vært moro! haha! neida, kult lokale dere skaffa dere gitt!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa hadde vært kult det, men er vel kanskje litt mer praktisk å ha masse hylleplass ! det er ikke akkurat ryddig på værkste nå, så jeg gleder meg til vi får opp hyller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har gode kontakter når det gjelder dyser til diesel biler ? jeg trenger ei overhaling av dysene på vinter bilen, noen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har man jaggu kommet til bristepungtet :P

 

dette skulle ikke skje før neste vinter :S

_MG_7270.jpg

 

men siden jeg ikke hadde tilstrekkelig med værktøy til å få av noen bolter på akslingen, så måtte jeg jo ha noe å henge fingrene i :P

 

_MG_7264.jpg

 

jagguta blei det ikke bare ene siden :P

 

_MG_7268.jpg

 

så nå står den der nesten helt avkledd i varmen :S

må vel opp dit en tur i morgen å vise litt kjærlighet :P

 

 

noen her fra meistervik ?

eller kjenner noen derfra ?

ryktes om en kar som har kjøpt syrebadings utstyr, er MEGET interessert i å komme i kontakt med han !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da e vi 2 som vil komme i kontakt med han! *satan så lei av å skrape innerskjerm* grrrrrrrr!

 

Noen som har en bra måte å få av skjermen fremme uten å skade di ? både jeg og tom har knekt/bøyd osv for å få av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av plastskjermen i innerkant og skrap vekk karosserikittet som er langs kantene før du skrur av skjermen, så går det fint... min har vært av uten å bli ødelagt :P

 

Haha, mye aggresjon når Tom skrur einser ja ;) Har forresten hentet et par stearinlys på posten til deg i dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru først av alle skruene til skjermene.. en under på kanalen, 3 inni mot a-stolpen, 1-2 helt i fremkant mot frontplate, og de på toppen av skjermen så klart.. så tar du varmepistolen og setter deg på en stol.. varmer du inniunder skjermene så kittet/tectylen bobler, da løsner skjermene veldig lett når du drar forsiktig i dem ;) litt tidkrevende men..

 

når det gjelder skraping av innerskjermer... buy this one..

20-850_l.jpg

 

link: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=432&iItemId=91384

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R.A.: rette mann til rette tid :D

mener å ha lest at du ikke annbefaler folk å sandblåse bilen ?

har du noen synspungter om syrebading ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R.A.: rette mann til rette tid :D

mener å ha lest at du ikke annbefaler folk å sandblåse bilen ?

har du noen synspungter om syrebading ?

 

Du har både fordeler og bakdeler med begge deler. Syra kommer til over alt å fjrener alt og stopper rusta, men den kommer også til der hvor det kan være vanskelig å få på ny lakk/tectyl. Feks inni kanaler å andre profiler. Sandblåsing kommer til det du ser, du får ikke blåst inni kanaler, men derimot samler det seg sand inni alle hulrom å dette er ikke bra, da det holder på fuktighet å det begynner lett å ruste. Kommer på hva du egentlig skal, stålkost på vinkelsliper å duxola er det beste, da det ikke legger seg inni hulrom å der du har hatt det på å pusset får du også lagt på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen skal jo omentrent få en boks med skikkelig tectyl i alle hul rom, og bilen skal jo kun brukes på sommeren og stå lagret om vinteren ! noen andre meninger nå som mer info har kommet på banen ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alltid ting for og imot slike ting..

 

syrebad..

beste alternativ av de 2 mulighetene.

kommer til over alt, inni hulrom og det meste av dritten blir borte inkl lakken, alle skader etc kommer lett tilsyne.

 

ulemper:

*vanskelig å få rustbeskyttet inni alle hulrom/sprekker og karroseriskjøter igjen, med mindre du har tilgang på å dyppe bilen i grunning slik de gjør på fabrikkene.

*tar ikke 100%rust om syrebadet er benyttet noen ganger.(dette har jeg ikke erfaring med selv, kun lest om behandlingsmåten!!)

* koster mer enn det smaker, 8000-15000kr for ett strippa karrosseri (avhenger av str)

 

sandblåsing.

Billig og tildelseffektivt.

karroserikitt blir ikke borte, og evnt rust under vil forbli.

det vil si, du må skrape først, hvorfor da sandblåse om det ikke er rust i metallet under da??

proffesionelle sandblåsere bruker bra trykk for å blåse rent metall, de tilpasser seg stortsett greit, men kommer de over f.eks kitt så er ikke dette lett å se inni hallen de bruker, da går de opp på trykket for å prøve å fjerne dette, og resultatet kan bli bulket stål/gjennomgående hull :(

 

direkte Ulemper

*sand havner i alle tenkelige og utenkelig hulrom og skjøter = ett helvete å fjerne igjen.

*trykket kan ødelegge mer enn du tjener på sandblåsinga.

* veldig ofte brukes det stål sand, som ruster om du ikke fjerner 100% igjen.

 

sandblåsing har jeg erfart selv på mitt prosjekt, så der veit jeg hva som kan skje/har skjedd osv.

 

 

det jeg vil anbefale deg er å skrape/slipe bort tectyl og karroseri kitt underbilen, spesielt langs kanalene og bærende konstruksjoner, videre oxo hele innerskjermene dine.

ikke dumt å ta gulvet inni bilen din og.

da ser du fort det som er av rust, kapp ut og sveis det opp igjen.

du sparer deg penger og sansynligvis unødvendig bryderi med de 2 alternativene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen skal jo omentrent få en boks med skikkelig tectyl i alle hul rom, og bilen skal jo kun brukes på sommeren og stå lagret om vinteren ! noen andre meninger nå som mer info har kommet på banen ? :P

 

Du må egentlig se litt hva du skal fjerne, sandblåsinga tar ikke tectyl og karroserikit, men syra om den ligger nedi en stund = dyrere. Om du får beskyttelse alle plasser etter på så er jo syrebad det beste. Også vært en tanke at når du skal lakke så må du vaske vekk alle tectyl restene som renner ut gjennom sprikker etc, meget tidkrevende å vanskelig å fjrene alt fett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg tenker er at jeg stripper karossen, får syrebadet det SKIKKELIG, dyppet det i grunning, lakke, og så tectylere ! noen synspunger ? jeg tenker bare at jeg blir jo sikkert å bruke tid, som er "verd" sinnsykt mye mer enn la oss si 7000,- + at jeg mister motivasjonen 1000 ganger på veien !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.