#26 Skrevet Januar 17, 2007 Ser du har lagt de gode felga på øverste hylle Hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 17, 2007 ja og de stygge fransk idiot dekkene på andre hyll må jo ha nederste hylla for meg selv, å holde aavstand til stygge felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 17, 2007 OT: hvor har dere fått tak i det de dekkhyllene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 17, 2007 Special made by Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 17, 2007 Eskil, ja noe av ditt må jo være øverst.. for bilen er jo alltid nederst (i bakken) , oj oj.. da dish Katti for du opp diskoteket ? Så kan vi ha fest på \\\VWærkste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 17, 2007 Eskil, ja noe av ditt må jo være øverst.. for bilen er jo alltid nederst (i bakken) , oj oj.. da dish Katti for du opp diskoteket ? Så kan vi ha fest på \\\VWærkste Hehe, såpass Tja, nei, jo.. vet ikke jeg. Den kommer vel tidsnok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 17, 2007 hahahaha det var dagens ja nå kan vi jo rydde og spyle litt i morgen så kan du kjøre diskoteket opp dit, vist du kommer deg opp da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 23, 2007 Idag reiv vi da veggene på 2 av doene.. så nå blir det snart "lager" hyller Litt kjipt at platene var av asbest da.. men jeg og tom tok bare hammer og brekkjern å klikka , funka hest =) borte ble iallefall veggen *host host* Så trenger tom spindler fremme til golf 1 gti, noen som har ? OG samtidig vet om det er samme dim på drivakslingen på diseln og gti`en ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 23, 2007 ende vel med en "grei" dag på værkste ! vist morten gidder så får vi mosa ned resten i morgen, da er det bare å begynne å sage og snekre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 23, 2007 Ofra dass for litt hylleplass? dokker har jo fortsatt vasken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 23, 2007 ja vi trenger vel ikke 3 dasser, er ikke så fisefin i ræva at vi må ha en egen dass er jo 3 dusjer og et pessuar der også + vasken, så vi klarer oss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 23, 2007 Tenk deg hvor koselig å sitte på hver deres dass med døra oppe og synge, det hadde nok vært moro! haha! neida, kult lokale dere skaffa dere gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 23, 2007 joa hadde vært kult det, men er vel kanskje litt mer praktisk å ha masse hylleplass ! det er ikke akkurat ryddig på værkste nå, så jeg gleder meg til vi får opp hyller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 25, 2007 er det noen som har gode kontakter når det gjelder dyser til diesel biler ? jeg trenger ei overhaling av dysene på vinter bilen, noen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 25, 2007 da har man jaggu kommet til bristepungtet dette skulle ikke skje før neste vinter men siden jeg ikke hadde tilstrekkelig med værktøy til å få av noen bolter på akslingen, så måtte jeg jo ha noe å henge fingrene i jagguta blei det ikke bare ene siden så nå står den der nesten helt avkledd i varmen må vel opp dit en tur i morgen å vise litt kjærlighet noen her fra meistervik ? eller kjenner noen derfra ? ryktes om en kar som har kjøpt syrebadings utstyr, er MEGET interessert i å komme i kontakt med han ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 25, 2007 Da e vi 2 som vil komme i kontakt med han! *satan så lei av å skrape innerskjerm* grrrrrrrr! Noen som har en bra måte å få av skjermen fremme uten å skade di ? både jeg og tom har knekt/bøyd osv for å få av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 25, 2007 Skru av plastskjermen i innerkant og skrap vekk karosserikittet som er langs kantene før du skrur av skjermen, så går det fint... min har vært av uten å bli ødelagt Haha, mye aggresjon når Tom skrur einser ja Har forresten hentet et par stearinlys på posten til deg i dag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 25, 2007 skru først av alle skruene til skjermene.. en under på kanalen, 3 inni mot a-stolpen, 1-2 helt i fremkant mot frontplate, og de på toppen av skjermen så klart.. så tar du varmepistolen og setter deg på en stol.. varmer du inniunder skjermene så kittet/tectylen bobler, da løsner skjermene veldig lett når du drar forsiktig i dem litt tidkrevende men.. når det gjelder skraping av innerskjermer... buy this one.. link: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=432&iItemId=91384 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 25, 2007 R.A.: rette mann til rette tid mener å ha lest at du ikke annbefaler folk å sandblåse bilen ? har du noen synspungter om syrebading ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 25, 2007 R.A.: rette mann til rette tid mener å ha lest at du ikke annbefaler folk å sandblåse bilen ? har du noen synspungter om syrebading ? Du har både fordeler og bakdeler med begge deler. Syra kommer til over alt å fjrener alt og stopper rusta, men den kommer også til der hvor det kan være vanskelig å få på ny lakk/tectyl. Feks inni kanaler å andre profiler. Sandblåsing kommer til det du ser, du får ikke blåst inni kanaler, men derimot samler det seg sand inni alle hulrom å dette er ikke bra, da det holder på fuktighet å det begynner lett å ruste. Kommer på hva du egentlig skal, stålkost på vinkelsliper å duxola er det beste, da det ikke legger seg inni hulrom å der du har hatt det på å pusset får du også lagt på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 25, 2007 takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 25, 2007 men bilen skal jo omentrent få en boks med skikkelig tectyl i alle hul rom, og bilen skal jo kun brukes på sommeren og stå lagret om vinteren ! noen andre meninger nå som mer info har kommet på banen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 25, 2007 alltid ting for og imot slike ting.. syrebad.. beste alternativ av de 2 mulighetene. kommer til over alt, inni hulrom og det meste av dritten blir borte inkl lakken, alle skader etc kommer lett tilsyne. ulemper: *vanskelig å få rustbeskyttet inni alle hulrom/sprekker og karroseriskjøter igjen, med mindre du har tilgang på å dyppe bilen i grunning slik de gjør på fabrikkene. *tar ikke 100%rust om syrebadet er benyttet noen ganger.(dette har jeg ikke erfaring med selv, kun lest om behandlingsmåten!!) * koster mer enn det smaker, 8000-15000kr for ett strippa karrosseri (avhenger av str) sandblåsing. Billig og tildelseffektivt. karroserikitt blir ikke borte, og evnt rust under vil forbli. det vil si, du må skrape først, hvorfor da sandblåse om det ikke er rust i metallet under da?? proffesionelle sandblåsere bruker bra trykk for å blåse rent metall, de tilpasser seg stortsett greit, men kommer de over f.eks kitt så er ikke dette lett å se inni hallen de bruker, da går de opp på trykket for å prøve å fjerne dette, og resultatet kan bli bulket stål/gjennomgående hull direkte Ulemper *sand havner i alle tenkelige og utenkelig hulrom og skjøter = ett helvete å fjerne igjen. *trykket kan ødelegge mer enn du tjener på sandblåsinga. * veldig ofte brukes det stål sand, som ruster om du ikke fjerner 100% igjen. sandblåsing har jeg erfart selv på mitt prosjekt, så der veit jeg hva som kan skje/har skjedd osv. det jeg vil anbefale deg er å skrape/slipe bort tectyl og karroseri kitt underbilen, spesielt langs kanalene og bærende konstruksjoner, videre oxo hele innerskjermene dine. ikke dumt å ta gulvet inni bilen din og. da ser du fort det som er av rust, kapp ut og sveis det opp igjen. du sparer deg penger og sansynligvis unødvendig bryderi med de 2 alternativene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 25, 2007 men bilen skal jo omentrent få en boks med skikkelig tectyl i alle hul rom, og bilen skal jo kun brukes på sommeren og stå lagret om vinteren ! noen andre meninger nå som mer info har kommet på banen ? Du må egentlig se litt hva du skal fjerne, sandblåsinga tar ikke tectyl og karroserikit, men syra om den ligger nedi en stund = dyrere. Om du får beskyttelse alle plasser etter på så er jo syrebad det beste. Også vært en tanke at når du skal lakke så må du vaske vekk alle tectyl restene som renner ut gjennom sprikker etc, meget tidkrevende å vanskelig å fjrene alt fett.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 25, 2007 det jeg tenker er at jeg stripper karossen, får syrebadet det SKIKKELIG, dyppet det i grunning, lakke, og så tectylere ! noen synspunger ? jeg tenker bare at jeg blir jo sikkert å bruke tid, som er "verd" sinnsykt mye mer enn la oss si 7000,- + at jeg mister motivasjonen 1000 ganger på veien !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...