VACN treff på ACR - Planleggingstråd

Anbefalte innlegg

Har ikke akkurat fulgt med her men støtter et treff på ACR men hvorfor akkurat hovedtreff første gang?? kan jo vær det blir totalt fjasko så er jo ikke feil å teste ut før hovedtreffet legges dit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda. Noe nytt?

Vi har desverre ikke kommet noe lengre med dette enda, men det betyr ikke at det er skringlagt :)

 

Har ikke akkurat fulgt med her men støtter et treff på ACR men hvorfor akkurat hovedtreff første gang?? kan jo vær det blir totalt fjasko så er jo ikke feil å teste ut før hovedtreffet legges dit :)

 

Jeg tror dette nok bare er et definisjonsspørsmål. Fort gjort å kalle alle de store treffene i regi av hovedstyret for hovedtreff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra det begynner å bli litt action på disse kanter også.. så blir d treff på ACR møter jeg "TVÆRT"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vert knall med et treff på ACR... Håper virkelig det lar seg ordne... Vi er no en del medlemmer som ikke bor så alt for langt unna banen hvis det skulle være behov for noe hjelp etter hvert....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da skriver vi desember.. noe nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Vi har sett nøye på muligheten for ett treff på ACR i 2009. Vi har etablert kontakt med banen og fått en oversikt over hva det vil koste. Videre har vi satt opp et overslag på inntekter.

Som vanlig overstiger kostnadene inntektene og det vil (desverre kan man si) bli ett rent økonomisk spørsmål om det blir treff på ACR i 2009.

 

Styret skal samles i slutten av Januar og jeg tror denne saken vil bli diskutert der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den økonomien klubben har burde man jo bare sette igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan no hende det er mange som sitter og ikke vet helt va acr kan by på

kan jo ikke i det hele tatt sammenlignes med våler osv.

 

Det er jo absolutt vært turen fra Oslo opp dit.

Grei for de i sør og se va som befinner seg nordom Lillehammer å ;)

 

Kan jo ha ett treff fra fredag-søndag, så får folk mere ut av turen/helgen..

 

 

Time attack på ACR med bare vag hadde vært KONGE : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Vi har sett nøye på muligheten for ett treff på ACR i 2009. Vi har etablert kontakt med banen og fått en oversikt over hva det vil koste. Videre har vi satt opp et overslag på inntekter.

Som vanlig overstiger kostnadene inntektene og det vil (desverre kan man si) bli ett rent økonomisk spørsmål om det blir treff på ACR i 2009.

 

Styret skal samles i slutten av Januar og jeg tror denne saken vil bli diskutert der.

 

Tja, hvordan skiller det seg fra treff på Våler og Rudskogen? :) Skjønner at det blir ett kost\nyttespørsmål, men andre treff går vel ikke i pluss de heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det treff på ACR i 09 møter jeg pronto: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det treff på ACR i 09 møter jeg pronto: rock :

 

 

Blir jo uannsett treff dær utennom klubben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det treff på ACR i 09 møter jeg pronto: rock :

 

 

Blir med på den jeg også :) flytter ferien om nødvenndig : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den økonomien klubben har burde man jo bare sette igang.

 

Hadde det bare vært så enkelt :) Som alle andre budsjett er det mange hensyn som skal tas.

 

kan no hende det er mange som sitter og ikke vet helt va acr kan by på

kan jo ikke i det hele tatt sammenlignes med våler osv.

 

Det er jo absolutt vært turen fra Oslo opp dit.

Grei for de i sør og se va som befinner seg nordom Lillehammer å ;)

 

Kan jo ha ett treff fra fredag-søndag, så får folk mere ut av turen/helgen..

 

 

Time attack på ACR med bare vag hadde vært KONGE : rock :

Uten at jeg kjenner detaljene helt for hva det evt er lagt opp til kan vi vel si at om VACN skal arrangere treff på ACR så skal vi gjøre det SKIKKELIG ;)

 

Tja, hvordan skiller det seg fra treff på Våler og Rudskogen? :) Skjønner at det blir ett kost\nyttespørsmål, men andre treff går vel ikke i pluss de heller?

 

Det skiller seg ikke nevneverdig fra de eksisterende treffene kostnadsmessig. Men både Rudskogen og Vålertreffene er godt etablerte så det å arrangere ett treff på ACR på bekostning av et av disse er nok hverken lurt eller populært.

Derfor vil et treff på ACR måtte arrangerers i tillegg til de eksisterende treffene og med dette generere en ekstra utgiftspost.

 

Men, vi skal som sagt diskutere det og kommer tilbake til det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treff med underskudd ?

Klubben første treff ble arrangert på Rudskogen 1995. Vi planla ut fra kostnadene at vi ikke hadde råd til å leie banen mer enn èn dag (lørdag). Heldigvis var vi heldige med været, det kom flere enn vi hadde regnet med og treffet gikk derfor med overskudd.

 

Grunnlaget for å kunne arrangere et større treff, MÅ være at treffet skal (helst) gå i null eller i pluss. Dersom det er sannsynlig at det kommer til å gå i minus, bør pengene være oppspart på forhånd. Det er skjelden lurt å "gape for høyt" første gangen. Hvis vi som startet klubben hadde oppført oss slik, hadde ikke klubben eksistert. Vi hadde mindre arrangementer, lokale treff med tigging av gratis premier hos VW/Audi-forhandlere som ga oss litt penger i kassa som sikkerhet. Med dette kunne vi øke aktiviteten og ta større risiki med hensyn til vær og deltagelse. Til glede for ALLE som nå er medlmmer, kan jeg fortelle at samtlige Rudskogen-treff i påfølgende år (fra 96-2003) gikk alle med overskudd, takket være kjempeflaks med et spesielt fint vær, og følgelig mange utstillere, banekjørere og (ikke minst) tilskuere. Dersom ACR-anlegget ligger slik at det ikke kan kreves inn penger fra tilskuere, grunnet f eks dårlig kontroll med port og gjerder (det er følgelig enkelt å "snike seg inn"), er sannsynligheten for å gå i pluss ganske liten. Sånn er det bare.

 

Rent økonomisk er det derfor fornuftig at region- og lokallag nord for Trondheimsfjorden går sammen om å samle inn til en felles økonomisk "ryggrad" for å ta et større løft som et ACR-arrangement er, særlig hvis KUN inntektene fra de som kjører på banen skal dekke mesteparten av kostnadene. I motsatt fall er det garantert et "taps-prosjekt". At noen spekulerer i at resten av klubbens medlemmer (det er deres penger som er samlet opp, nemlig) er villige til å "sponse" et slikt arrangement, bør ikke påregnes, etter mitt syn. Men det er styret som bestemmer, særlig ut fra at det settes opp et budsjett som vedtas på årsmøtet. Store avvik mellom budsjettposter og regnskap viser som regel at det styres dårlig. Det er derfor ikke særlig lurt med hensyn til medlems-rekrutteringen og medlems-frafallet fra år til år. Lykke til med fortsatt planlegging ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treff med underskudd ?

Klubben første treff ble arrangert på Rudskogen 1995. Vi planla ut fra kostnadene at vi ikke hadde råd til å leie banen mer enn èn dag (lørdag). Heldigvis var vi heldige med været, det kom flere enn vi hadde regnet med og treffet gikk derfor med overskudd.

 

Grunnlaget for å kunne arrangere et større treff, MÅ være at treffet skal (helst) gå i null eller i pluss. Dersom det er sannsynlig at det kommer til å gå i minus, bør pengene være oppspart på forhånd. Det er skjelden lurt å "gape for høyt" første gangen. Hvis vi som startet klubben hadde oppført oss slik, hadde ikke klubben eksistert. Vi hadde mindre arrangementer, lokale treff med tigging av gratis premier hos VW/Audi-forhandlere som ga oss litt penger i kassa som sikkerhet. Med dette kunne vi øke aktiviteten og ta større risiki med hensyn til vær og deltagelse. Til glede for ALLE som nå er medlmmer, kan jeg fortelle at samtlige Rudskogen-treff i påfølgende år (fra 96-2003) gikk alle med overskudd, takket være kjempeflaks med et spesielt fint vær, og følgelig mange utstillere, banekjørere og (ikke minst) tilskuere. Dersom ACR-anlegget ligger slik at det ikke kan kreves inn penger fra tilskuere, grunnet f eks dårlig kontroll med port og gjerder (det er følgelig enkelt å "snike seg inn"), er sannsynligheten for å gå i pluss ganske liten. Sånn er det bare.

 

Rent økonomisk er det derfor fornuftig at region- og lokallag nord for Trondheimsfjorden går sammen om å samle inn til en felles økonomisk "ryggrad" for å ta et større løft som et ACR-arrangement er, særlig hvis KUN inntektene fra de som kjører på banen skal dekke mesteparten av kostnadene. I motsatt fall er det garantert et "taps-prosjekt". At noen spekulerer i at resten av klubbens medlemmer (det er deres penger som er samlet opp, nemlig) er villige til å "sponse" et slikt arrangement, bør ikke påregnes, etter mitt syn. Men det er styret som bestemmer, særlig ut fra at det settes opp et budsjett som vedtas på årsmøtet. Store avvik mellom budsjettposter og regnskap viser som regel at det styres dårlig. Det er derfor ikke særlig lurt med hensyn til medlems-rekrutteringen og medlems-frafallet fra år til år. Lykke til med fortsatt planlegging ! Hilsen

 

Takk for innspill på økonomi og planleggningssiden John. Det er nettopp disse elementene vi skal basere avgjørelsen på om det blir ACR-treff eller ikke på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anlegget ligger slik til at det ikke er noe problem og ta betalt for tilskuere.

Dette gjør jo sommertreff hvert år. dem tar betalt for banekjøring, utstilling og tilskuere uten at det ser ut som dem har problemer med dette.

Så tror det er mange som kommer om det blir treff, og veldig mange som blir skuffet hvis dere skal skuffe oss nok et år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen spekulerer i at resten av klubbens medlemmer (det er deres penger som er samlet opp, nemlig) er villige til å "sponse" et slikt arrangement, bør ikke påregnes, etter mitt syn. Hilsen

 

Men du mener at alle vi i nord skal betale for treff i sør, litt drøyt og si det sånn. Vi er jo EN klubb.

Da kan vi no heller kalle klubben "vw-audi club norwagen sør", blir for dumt

Syns det er kun snakk om ting som er på våler og rudskogen, no vet ikke jeg hva det koster og leie ACR for en helg iforhold til våler/rudskogen.

Betaler greit en del mere for en langhelg på ACR med klubben enn på våler... og det gjør sikkert flere å

Forslaget mitt er da bindende påmelding og forskuddsbetaling vis det er mulig

 

Skal ikke de i nord ha noen noe og glede seg til i løpet av sesong da, det er langt fra bodø til våler/rudskogen.

Trur dere bør tenke litt på dette å når dette skal opp i styret

Hva med og samarbeide med en annen klubb om treff dær oppe?? sponsorer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør hardt for å få til treff på ACR, denne banen overgår rudskogen/våler uten problem,

banen er foresten F1 godkjent, noe som ikke kan sis om rudskogen/våler hva jeg vet..

 

Campen ligger også inne i banen , slik at man slipper lange gåturer fra camp til bane.

Kan sitte i campingstolen din å drikke pils bare meter fra banen (for de som ikke kjører:p)

 

Så til alle de som ikke har vært på ACR anbefaler jeg en tur opp dit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortreffelig at vår gamle leder uttaler seg på denne måten. Virker så eierforholdet til klubbens økonomi fremdeles er sterkt?

 

Sør/Nord krigen fortsetter. Jeg må spørre, er det delt økonomi i denne klubben? Jeg skjønner hva som sies og er enig i mye, men at man har den holdningen at dette er våre(de sør) penger, er hårreisende spør du meg. Da jeg ikke har satt meg inn i klubbens økonomi skal jeg ikke uttale meg for sterkt, så dette får andre svare på. Trodde klubbens midler skulle brukes til alles gode. Tenker litt på campingvogn og Roadshow mm. Da mener jeg ikke at vi skal sløse bort pengene på å ha ett treff som ingen vil delta på, hvor klubben har ett stort tap. Det blir arrangert ganske mange treff i sør pr arrangement nord for Dombås? Hva er da galt med å prøve å få til noe her nord med full støtte fra styret? Det er klart at man kan ikke forvente at alt blir lagt i henda på oss nordlænninger og trøndere ikke for å snakke om de samene :-)

 

Kjennskapen til anlegget virker også å være noe fraværende, men John du er hjertelig velkommen til ACR og oppleve banen.

 

Håper ikke dette ble for hard kost. Jeg er sikker på at dette kan bli bra, bare ikke motstanden før man går igang er for stor.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Sponsing fra sør ?"

Ja, det er jo det du Vegard ber om, ikke sant ? Men det går an å se dette litt mer konkret. Du er inne på noe siden du reiser spørsmål om hva det koster å leie på ACR. Det er nettopp dette som er den viktigste utgiften, sannsynligvis. Dersom du leser mitt innlegg mer nøye, så sier jeg der at det er opp til styret å sette av på budsjettet før årsmøtet til et slikt treff, en "garantisum" om du vil. Men bakgrunnen for den vil nødvendigvis være et utgifts- og innteksbudsjett som viser (ikke altfor optimistisk) hvor mange som vil delta som kjørere, utstillere og tilskuere. Dessuten er det viktig med leie, premier, annonsering, plakater, nummerlapper på bilene osv, osv. Det er langt flere utgifter i forbindelse med treff enn mange er klar over. Sammenligningsvis representerer (i beste fall) leieutgiftene 2/3 av totalutgiftene. Mye avhenger av entusiasme fra arrangør-ansvarlige og støtte fra andre bilfirmaer, f eks Møllerforhandlere og andre som kan finne det bekvemt å markedsføre seg gjennom arrangementet. Altså trengs det en kjempejobb i forkant fra mange, for at underskuddet ikke skal bli for stort. I tillegg er det vesentlig at vi er heldige med været, og det er her min advarsen om mest mulig nøkternhet kommer inn. Garantisummen er vel stort sett en "værgaranti" fordi det henger klart sammen med deltagelsen fra både medlemmer og andre, ikke minst. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det på tide å bremse den retningen diskusjonen tar her mange hakk.

 

Det sittende styret har saken oppe til vurdering og sånn står det nå. Vi har hverken avgjort for eller imot, men når vi endelig gjør, så er det på bakgrunn av en bred totalvurdering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regn med ca 70000,- for leie av baneanlegg, flaggvakter og sanitet.

Matservering er det eget selskap som ordner for egen regning/fortjeneste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er IKKE en Nord/Sør-debatt, ihvertfall ikke fra min side. Det jeg sier er at det forsøkes å sette opp et rimelig realistisk budsjett der klubben eventuelt dekker differansen dersom styret finner det fornuftig. Sånn er det eller over alt i "verden", så hvorfor skal det ikke stilles tilsvarende "krav" til de som gjerne vil ha lagt et arrangement til ACR ?

 

Så vidt jeg vet koster f eks bare Auto/Motor&Sport-abbonnementet mer enn medlemskontingenten. Grunnen til at medlemmer får dette gratis skyldes initiativ og forhandlinger fra entusiastiske styremedlemmer. Hva de lengst nord klager over hvis/når mange sitter med "hendene i fanget" og venter på forslag fra sør, helst med "kapital i nikkersen" i tillegg synes noe merkelig. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rana Gatebil klarer å arrangere treff på ACR uten å gå i minus, så det bør pinadø vi også klare.

For å klare dette trenger vi ikke noen garantisummer fra styret, men folk som gidder å slite ræva opp fra sofaen og møte opp på treffet, uansett vær!!

Jeg har personlig deltatt på VACN treff på Rudskogen 4 år på rad, og kjørt 116mil hver vei.

Bare gøy med en "Road-trip" for å delta på treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Sponsing fra sør ?"

Ja, det er jo det du Vegard ber om, ikke sant ? Men det går an å se dette litt mer konkret. Du er inne på noe siden du reiser spørsmål om hva det koster å leie på ACR. Det er nettopp dette som er den viktigste utgiften, sannsynligvis. Dersom du leser mitt innlegg mer nøye, så sier jeg der at det er opp til styret å sette av på budsjettet før årsmøtet til et slikt treff, en "garantisum" om du vil. Men bakgrunnen for den vil nødvendigvis være et utgifts- og innteksbudsjett som viser (ikke altfor optimistisk) hvor mange som vil delta som kjørere, utstillere og tilskuere. Dessuten er det viktig med leie, premier, annonsering, plakater, nummerlapper på bilene osv, osv. Det er langt flere utgifter i forbindelse med treff enn mange er klar over. Sammenligningsvis representerer (i beste fall) leieutgiftene 2/3 av totalutgiftene. Mye avhenger av entusiasme fra arrangør-ansvarlige og støtte fra andre bilfirmaer, f eks Møllerforhandlere og andre som kan finne det bekvemt å markedsføre seg gjennom arrangementet. Altså trengs det en kjempejobb i forkant fra mange, for at underskuddet ikke skal bli for stort. I tillegg er det vesentlig at vi er heldige med været, og det er her min advarsen om mest mulig nøkternhet kommer inn. Garantisummen er vel stort sett en "værgaranti" fordi det henger klart sammen med deltagelsen fra både medlemmer og andre, ikke minst. Hilsen

 

mener du virkelig at det "sponsing fra sør"??? ER vi ikke "en" klubb

Isåfall har vi i nord sponset dere i årevis...:(

Har enno ikke mottatt noe "takk for støtten" etter at jeg har sponset dere i sør i årevis

 

mye fornuftig i det du sier, men syns du skjer mørkt på det før det hele tatt er prøvd.

bare det å si at:

"Altså trengs det en kjempejobb i forkant fra mange, for at underskuddet ikke skal bli for stort."

DET MÅ IKKE BLI UNDERSKUDD

 

Klubbens styre osv bør være like behjelpelig med penger, sponsorhjelp osv for treff oppe i nord.

Banen i seg selv er perfekt for og ta penger av alle som skal inn.

For å gjøre det enklere så skal jeg ringe og sjekke priser for acr i morgen.

Hva er prisen for våler og rudskogen (lørdag-søndag)?? noen som vet

 

Nordmøre Gatebilklubb leier acr en dag og betaler det selv. Lever jo enno de så da må no vi klar det å

 

Alle 700-800hk bilen som klubben begynner å få BØR prøves oppi dær. Så kommer de kansje til sin rett.....

DB er heller ikke noe problem i nord.

Våler syns jeg snart bør utgå pågrunn av alle begrensningene som banen har.

De som det er morro å se på kommer jo ikke dit lengre pga disse begrensningene

Det hadde vært rått, våler-rudskogen blir gocart baner iforhold

Dessuten er det ikke dårligere vær i nord enn sør, om det er avgjørende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.