Er det dette som er sinkslipp (bilde)

Anbefalte innlegg

Har hørt endel å lest omsinkslipp på dører her inne osv. det tror jeg at jeg har nederst på den ene bakdøra, så da lurte jeg på om det er slik som dette? Gidder ikke reise opp på skadesenteret hvis det ikke er det. Det du ser som er hvit er lakken som har en fordypning det har lakt seg bonevox i, ville ikke gnikke for hardt da jeg var redd det skulle flasse av.

DSC00500.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang garanti er det i mot slikt? 6-8-10år?

Har 2-3stk helt like "flekker" som Jan Erik jeg også. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg venter på en tilbakemelding fra skadesenteret på sinkslipp på sidedørene og bakluka mi selv.

 

Mener det er 10 års garanti på lakken? correct me if im wrong..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er 10 år. Skulle sjekke det samme på min. Rust i sveisen mellom panser platene og sink slipp både her og der. Kom til møller og fikk beskjed om at "nei bilen din er 10 år og 2 måneder så kan desverre ikke hjelpe deg" Så pass på å få gjort det FØR garantien løper ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joho,da skal jeg til Audi og klage. :D

Har fått 3stk slike blemmer,er det bare og stå på sitt hvis de prøver og komme seg unna?? Er det 10år,så ER det 10år uansett... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Fikk høre det var fem år på boraen min i allefall da jeg var på Møller Trondheim med sinkslipp på bakluken. Bilen er en 1999 model. Husker ikke når jeg var der, men det var UNDER 1 (EN UKE!!!) etter at bilen hadde vært registrert 5 år akkurat, og da fikk jeg ikke dette dekt på garantien. Hadde jeg vært der tidligere så hadde jeg fått det dekt. (Mener det var 5 år og 5 dager siden bilen ble registrert første gang)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Fikk høre det var fem år på boraen min i allefall da jeg var på Møller Trondheim med sinkslipp på bakluken. Bilen er en 1999 model. Husker ikke når jeg var der, men det var UNDER 1 (EN UKE!!!) etter at bilen hadde vært registrert 5 år akkurat, og da fikk jeg ikke dette dekt på garantien. Hadde jeg vært der tidligere så hadde jeg fått det dekt. (Mener det var 5 år og 5 dager siden bilen ble registrert første gang)

 

Spørs vell hvor "hyppe" de er på og fikse slikt så har inntrykk av at de kan juge litt for og slippe unna.. : klø :

Hvis det er 10år så ,skal de jo ikke slippe unna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vell hvor "hyppe" de er på og fikse slikt så har inntrykk av at de kan juge litt for og slippe unna.. : klø :

Hvis det er 10år så ,skal de jo ikke slippe unna..

 

Ja, spørs det. Må nesten sjekke opp dette, for er det 10 år så gjelder det jo fortsatt til meg også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, spørs det. Må nesten sjekke opp dette, for er det 10 år så gjelder det jo fortsatt til meg også da.

 

Jepp. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sa også 5 år til meg når jeg hadde sinkslipp på S4'en, bilen var da litt under 6 år gammel. Måtte dekke det selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang 5 år og 10år.. er vel blitt forandra på det med hvor lang lakk/rust garanti det er noen ganger så det kommer vel ann på hvor ny bilen er. når ble det 10 år? noen som vet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peioden for rust garantien er forskjellig fra merke til merke og årsmodell til årsmodell.

VW tror jeg gikk fra 6 til 12 år i 2000/2001 mens Audi gikk fra 6, til 10 og nyere modeller har 12.

Noen nevner 5år her så jeg ser at jeg aldri klarer å få oversikten over hvordan det er hos samtlige modeller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ett kjapt søk på forbrukerportalen.no og der står det faktisk 5 år altså..

Så da er det 5 år da, denne artikkelen er fra 2003 så veit ikke om reglene har blitt forandret men men..

 

link:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1067534897.95

 

Det der er reklamasjonsloven som lovpålagt gir forbrukerne reklamasjonsrett på et produkt som feiler, når det er beregnet for å vare vesentlig lengre enn 5 år.

 

Lakk garantien fra produsenten strekker seg gjernet lengre enn denne... 12 år på nye biler.. Fra 2000/2001 tror jeg hos VW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om Audi skiftet fra 5 til 10 år også i 2001-2002?

Min er 5 år å 2 mnd nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6en jeg hadde hadde mange slike skader, ble lakket opp uten noe særlig krangling med Audi. Men vær obs på at de kan prøve seg med at det er en stein (steinsprut) som har tatt hull på lakken og derfor er blemma der. Men det er i 99% av tilfellene bare tull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det står i servicehefte på hver enkelt bil hvor lang rust/lakk garanti det er. Kan være instruksjonsboka og, men tror det er i servicehefte jeg har sett det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ivertfall 10 år på min 99' A8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkgarantien er jo ikke like lang som RUSTgarantien. Prøvde meg med passaten, tok bilde og sendte inn forespørsel, men fikk avslag av møller der gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dette er på bruktimporterte biler ? Har kanskje ingenting å si om det skulle være en garantisak og dette dekkes hos Audi sentralt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B5 var det vist 6 års garanti på lakken fra registrerings dato..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde min inne til lakk da det rusten ved håndtaket og på bakluka(ved skiltplata på begge sider oppe)

sendte først inn forespørsel om dekking,men fikk avslag og måtte ut med en GOD DEL penger :( dette er en 2000 modell og dette skjedde da i fjor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært inne med min 2001 mod passat å fikk vite at på Sinkslipp er det 6 år og på Rust er det 12 år iallefall på vw. De økte i 2001 fra 3 til 6 år på sink og fra 6 til 12 på rust.

 

Jeg var så heldig at jeg hadde 2 uker igjen på sink garantien da jeg var inne med 4 blemmer som avbildet på starten her på bakluka. For dere med passat pass på å sjekk ang rust rundt nøkkel sylinder på bakluka.. Ofte stort problem fikk jeg vite. Fikk det faktisk godkjent av møller på garantien.

For dere i Oslo området anbefaler jeg å reise til Jessheim Auto bedre kundebehandling har jeg ikke vært med på hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 01 Audi A3 va de 6 års lakkgaranti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.