Er det dette som er sinkslipp (bilde)

Anbefalte innlegg

Min A6 Avant 1999-modell, bruktimportert sent i år 2000, hadde bobler i lakken bakerst i takrenna på høyre side. Jeg kjøpte bilen hos Audi-forhandleren på Kongsberg i fjor, og de hadde på forhånd avklart at denne "sinkslippen" var omfattet av Audis garantiordning. De lakkerte halve bilen, dvs alt fra A-stolpene, hele taket og ned bakskjermene. Og da var bilen ca sju år gammel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må det skilnes mellom Lakkgaranti,Rustgaranti og det som kalles for kulanse.

Lakkgaranti: Garanti på lakken , normalt 3 år.

Rustgaranti: Garanti for gjennomrustning(hva er gjennomrustning??).Her var det allerede i 86 10 års garanti på Audi med fullforsinket karosseri.VW hadde 6 år frem til Passat 3b kom i 97.Ble da 10 år og er vel nå oppe i 12 år.

Kulanse: Kulanse er utvidet garanti på enkelte deler o.l som er ment å vare en stund.Her har det vært noe ekstra på sinkslepp. Er ikke sikker men tror det har vært praktisert 5 og 6 år alt etter merke osv(tiden kan forandres). Slike saker må det sendes melding til importør på som avgjør om det dekkes. Men det kan i mange tilfeller være steinsprut o.l som er årsaken til slike skader. Har selv sett flere eksmpler på begge deler .

Kan faktisk også være dårlig utført ruteskift som kan være årsaken til slike blører i lakken .Da selvsagt i rutekanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben var inne med en Golf 4 med masse blemmer på bakluka. Han fikk beskjed om at det var steinsprut! : klø : Turbulensen bak bilen som hadde dratt med steinen tilbake mot bakluka på bilen igjen.: faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben var inne med en Golf 4 med masse blemmer på bakluka. Han fikk beskjed om at det var steinsprut! : klø : Turbulensen bak bilen som hadde dratt med steinen tilbake mot bakluka på bilen igjen.: faint :

 

HÆh! Det der tror jeg er det dummeste jeg har hørt om i mitt liv! Skal for det første mue til for at turbulensen skal dra opp store steiener som kan lage hakk å ikke minst få stor fart at de faktisk lager hakk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da fikk jeg svar fra møller om at de fikser sinkslippene mine på garantien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da fikk jeg svar fra møller om at de fikser sinkslippene mine på garantien.

 

Hva gjør di med dette a? bytter di hele delen(feks bakluka) eller pusser di ned å lakkerer?

 

da jeg pollerte bilen min så fant jeg et slikt tilfelle BAK skiltplaten bak faktisk..av alle steder...

Da bilen min er en 2006 mod så regner jeg med at dette ikke er noe problem;) hehe

men da skal jeg i såfall gå over HELE bilen NØYE å se om det er flere steder di skal ta med seg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt, jeg. :)

 

Noen som kan si om dette er sinkslipp? Skadene er ca midt på taket.

2007_0927_130955AA (Medium).JPG

2007_0927_131030AA (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt, jeg. :)

 

Noen som kan si om dette er sinkslipp? Skadene er ca midt på taket.

 

veldig vanskelig å se når det er så mye vann dråper der... men kan se ut som steinsprut egentlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig vanskelig å se når det er så mye vann dråper der... men kan se ut som steinsprut egentlig...

 

Synes det ser ut som steinsprut jeg også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med gutta ovenfor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes faktisk selv også at det ser ut som steinsprut, men nå vet ikke jeg hvordan sinkslipp ser ut heller da. :)

Men steinsprut på taket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle 99`S3 fikk jeg beskjed fra Møller om at det var utvidet til 10 år på galvaslipp. Fikk det fikset uten å betale en krone. Ble ikke fikset uten problemer da, måtte inn med den hele 7 ganger før resultatet ble noenlunde, fortsatt ikke bra, men orket ikke mer mas. Mye rart de ansetter på Møller Bilskade gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var time hos Jessheim Auto bestilt for vurdering av noen bobler på taket av passaten. Hadde egentlig vært fint om det var sinkslipp siden jeg også har noe steinsprang på taket fra før. Boblene ligner i alle fall på de bildene trådstarter la ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var time hos Jessheim Auto bestilt for vurdering av noen bobler på taket av passaten. Hadde egentlig vært fint om det var sinkslipp siden jeg også har noe steinsprang på taket fra før. Boblene ligner i alle fall på de bildene trådstarter la ut.

 

Si i fra hvordan det går da,får du ditt fikset skal jeg bestille time hos de for og se på min som har 2-3stk sinkslipp. :)

Stakk du innom og bestillte time eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si i fra hvordan det går da,får du ditt fikset skal jeg bestille time hos de for og se på min som har 2-3stk sinkslipp. :)

Stakk du innom og bestillte time eller? : klø :

bare ringe dem og si hva det gjelder.. så får du time slil at en takstduuud får sett det :) så sender han inn bilder og div skriv til Møller.. så tar det votter og vinter før du får svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ringe dem og si hva det gjelder.. så får du time til at en takstduuud får sett det :) så sender han inn bilder og div skriv til Møller.. så tar det votter og vinter før du får svar :)

 

Hehe,da skal jeg gjøre det.Mulig jeg stikker innom og snakker med de,fått så god kontakt med de nå så. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si i fra hvordan det går da,får du ditt fikset skal jeg bestille time hos de for og se på min som har 2-3stk sinkslipp. :)

Stakk du innom og bestillte time eller? : klø :

 

 

Ringte, og de ville gjerne at jeg skulle komme innom en gang i åpningstiden. Men fikk "time" først den 23.okt. Skal gi deg ett pip når jeg har vært innom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom et lakkeringsverksted i dag for å få en pris på å få fixet litt rust på hjørnet av døra...

Dette har jeg vært hos Møller med tidligere hvor jeg fikk beskjed om at ikke ble dekket på garantien pga "alt for brede dekk/felg". Disse kastet visstnok opp for mye stein. 235 dekk.... bare?

På dette besøket fant dette lakkeringsverkstedet mange sinkslepp...

På taket, dørene, bakluke, bak og forskjermer!

Det eneste som er brukbart er da panseret...?

Skal innom møller i mårra igjen. Og skal da IKKE gi meg så lett. Ønsk meg lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sinkslepp på bilen min jeg med, alle fire dørene er utsatt for angrepet... var på Bj.Rødseth i Molde å fikk tatt bilder og målt tykkelsen på lakken, og sendt inn... er vel ca 3 måneder siden og ENDA ikke hørt det pip!!!!

FY flate hvor lang tid de har brukt!!!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meg fortalt at det var 5 år ved sinkslipp på min passat som er registrert sent 2001.

Nå er den nettop passert 6 år, om det er som det skrives 6 år. da skal en viss møller mann få høre d!

 

Mektig irritert nå!

 

Hvordan kan dem avgjøre om bobler i lakken er sinkslipp og ikke rust foreksempel?

 

Noen som har fådd lakk rep. på bil som er over 6 år. vw da. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vært innom Jessheim Auto. De knipsa litt bilder av blemmene på taket. Disse blemmene ligger helt inntil railsen og i følge JA skyldes dette at railsen ligger for langt neppå lakken. Kan ikke huske å ha sett noe om dette her på forumet før, men fikser de opp i det skal jeg ikke klage. Blir 3-4 uker med spent venting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akk samme brob + at det er litt bobler halv cm uttafor... Din bil er gammel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrert 22/12-02 og det var visst ingenting å si på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her. Boblene på taket var i følge Grenland Auto ikke sinkslipp, men rust... De mente at jeg skulle få dekt dette + en dør som har begynt å ruste noe alvorlig i ene hjørnet foran. Fikk dessuten se et skriv fra VAG hvor de sto at det var garanti på sinkslipp, men da bare 5 år på Audi og 6 år på VW... Det var dessuten en utvidet garanti relatert til en slitasje fra dørlister nede på dør som var 10 år.... mener jeg å huske. Men jeg må bare vente i 3 - 4 uker jeg også. Må dessuten dekke alle sinkslipp selv når de eventuelt tar taket og ene døra. Kjøpte Audi fordi de en gang var virkelig gode på galvanisering, men..... sukk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom møller lillehammer og fikk tatt bilde av taket mitt og på vw så er det 12 år sa han som tok bilder av bilen min.

Så det skader ikke å prøve ihvertfall:)

 

joachim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.