Den store Q&A Meguiars tråden

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en runde innvendig i bilen for litt siden, og brukte Meg sin Glass Cleaner, men den var vanskelig å bruke, frontruta blir ikke bra, selv etter 3. gangen med vask, hva gjør jeg feil? Eller rettere sakt, hvordan bruke den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray bare noen få sprut på ruten og bruk en microfiber for glass! Da skal det fungere. Men har aldri brukt akkurat den vindusvasken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha : haha :

 

Den kunne vel tolkes i mange retninger siden du selger bilpleie, noe jeg og forsåvidt gjør, selv om det ikke går i meguiars i noen stor grad lengre.

 

Har testet megs sin glassrens, og jeg ble ikke fornøyd selv heller, så derfor, prøv noe annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kunne vel tolkes i mange retninger siden du selger bilpleie, noe jeg og forsåvidt gjør, selv om det ikke går i meguiars i noen stor grad lengre.

 

Har testet megs sin glassrens, og jeg ble ikke fornøyd selv heller, så derfor, prøv noe annet..

 

Var ikke ment på den måten ;) Har ikke noe mot meguiars da de har mange gode produkter. Heller ikke noe negativt mot deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge MÅ man minst vente mellom hver gang man polerer? Si at man kjører tre stegs programmet og ikke blir helt fornløyd.. Er det skadelig å ta en ny runde polering igjen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke blir fornøyd når du gjør det for hånd er det vel sannsynlig at du må få gått over bilen en runde med maskin, for så å vedlikeholde skikkelige i etterkant..

 

Som en kollega av meg sa, man kan ikke fjerne ripene, man fjerner lakken rundt ripene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igrunnen fornøyd, bortsett fra et par plasser hvor jeg kunne tenkt meg å godt over med scratch x..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gjør du det, evt. en ny runde med polish akkurat der og voks etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatters kom innom en tur i dag - fikk meg da en Makita 9227C med Meg W-7006 Cutting Pad, W-4006 Wool Pad og en gallon med Speed Glaze (#80). Trenger vel først og fremst hvertfall én finere pad (W-9006?), men hva trenger jeg av andre produkter i tillegg til #80?

 

Lakken på bilen er jo tross alt fra 1986, og har fått seg en del riper og små skader opp igjennom, selv om den ser ganske blank ut på alle store flater. Fint om en av dere som har peiling kunne sette opp en liten produktliste samt rekkefølge/fremgangsmåte for meg, og gjerne ta med i betraktningen at alt handles for studielån, så jo dyrere det blir, jo mindre kan jeg spise neste måned... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så altfor inne på proff serien til meguiars, men det er egentlig bare å se på markeringen på siden av flasken, CUT som indikerer hvor mye den sliper av lakken.. Anbefaler å starte med en mild cut for å se effekten av maskinen, evt. gå over på en med mindre eller høyere cut avhengig av hvor godt den tar.. Man tar også hensyn til lakken, lite slitt, mild cut og enda mildere før man legger på voks eller sealant..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så kjent med Meguiar's, men hva med:

#85 Nødvendig med rubbing på lakken din?

#83

#82

#80

?

Forsegling - Voks

 

Det spørrs jo også hvilken stand lakken er i.

 

En finere pad er jo også anbefale, da #80 er en glaze.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vanligste oppskrifta er #82 med 8006 pad på oksidert/falmet/ripete lakk.

#80 er ofte brukt etter #82 for å kjøre opp glansen.

 

9006 er jo "soft buff finishing pad", passer bra til å kjøre på #80 elelr voks/sealant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja!:) Det var et sånt svar jeg håpet på. :) Da går jeg nok for det som du sier Jørgen. Er kanskje ikke så mye rabatter å hente rundt omkring hvis jeg bare skal ha en liter #82 og de to paddene? Hvor bør jeg kjøpe/bestille fra? (Fortrinnsvis i Norge - hadde tenkt å ta en skikkelig shine neste uke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder rabatter på Megs er ikke det så lett, Norsk Prol har importen og tar se tydeligvis godt betalt for det....

Ta kontakt med Bernhard Brynhildsen på forumet, kan hende han kan gi deg litt rabatt. Evt. nærmeste bilxtra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heihå.

 

Tenkt og gi lakken ett nytt liv på bilen min i nærmeste framtid. har gått til innkjøp av Meguairs M85 og M82. 2 hodet maskin, div syclo pads og diverse annet smått.

 

Den M85, Hvordan skal den bearbeides inn i lakken? med tanke på hastighet og press

og likeså M82, hvordan skal den beabeides inn i lakken?

 

tenkte og toppe dette med innacle Signature Series II voks.

 

fint om noen kan gi litt kort om hvordan dette skal jobbes inn med i lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cyclo maskinen har vel bare en hastighet?

Det er vel Mirror Glaze serien det er snakk om her, med 85 bruker jeg en vanlig roterende maskin, på middels hastighet. Jeg liker å bruke siden på puta, holde maskinen på skrå. Istedenfor å la hele puta ligge nedtil lakken! Og anbefaler og ta små områder om gangen, og ikke polere for mye om gangen. Med MG85 må d ha en hard pute, M-9910/M9910B (2 str.) derfor må man være forsiktig i forhold til å ikke brenne klarlakken. Jeg liker å være på den sikre, sikre siden. Så derfor veldig lite om gangen, tørke av og pån igjen..

 

MG 82, melka som jeg kaller den :P

Pga den store kanna, har jeg brukt 1/2liters brusflasker, som jeg har borret hull i i korken.. Fungerer utrolig bra med Cyclo maskinen, bruk grønne pad´er

 

Når du jobber med 82 og Cyclo, trenger du ikke ta noen hensyn.. Dette kan du jobbe fram og tilbake med, på kryss og tvers. Så lenge polishen ikke tørker.. Fjerner vaskeriper utrolig bra!

 

Generelt for alle produktene.. La maskinen jobbe, og ikke bruk noe kraft!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den jeg jeg skal bruke har jeg trinnvis jeg kan velge.

 

Har

Mirror Glaze 85 Diamond Cut Compound 2.0

Mirror Glaze 82 Swirl free polish

 

også har jeg hvite cyclo puter og noen slike hudfarget puter som er nokså harde.

 

Så da er det bare og la maskinen gjøre jobben på ett og ett området, slik og forstå? på litt mer utsatt lakk jobbe litt med litt press?!?!

 

 

 

Cyclo maskinen har vel bare en hastighet?

Det er vel Mirror Glaze serien det er snakk om her, med 85 bruker jeg en vanlig roterende maskin, på middels hastighet. Jeg liker å bruke siden på puta, holde maskinen på skrå. Istedenfor å la hele puta ligge nedtil lakken! Og anbefaler og ta små områder om gangen, og ikke polere for mye om gangen. Med MG85 må d ha en hard pute, M-9910/M9910B (2 str.) derfor må man være forsiktig i forhold til å ikke brenne klarlakken. Jeg liker å være på den sikre, sikre siden. Så derfor veldig lite om gangen, tørke av og pån igjen..

 

MG 82, melka som jeg kaller den :P

Pga den store kanna, har jeg brukt 1/2liters brusflasker, som jeg har borret hull i i korken.. Fungerer utrolig bra med Cyclo maskinen, bruk grønne pad´er

 

Når du jobber med 82 og Cyclo, trenger du ikke ta noen hensyn.. Dette kan du jobbe fram og tilbake med, på kryss og tvers. Så lenge polishen ikke tørker.. Fjerner vaskeriper utrolig bra!

 

Generelt for alle produktene.. La maskinen jobbe, og ikke bruk noe kraft!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh.. Ok, min Cyclo Polisher har bare vippebryter av/på

men er vel slik "middels hastighet"

Hvite puter er vel enda finere?!?

Anbefaler grønne til polish, og les igjen. Ingen ekstra kraft skal brukes. Kjør heller over flere ganger!!

Og de harde putene må du holde unna Cyclo, rød pute på roterende maskin er det beste for rubbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk #82 først, så ser du hva du får til. Ikke bruk #85 før du har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan være en fordel.. Og selvfølgelig vask og clay og vask før det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye å sette seg inn i.

 

Er dette en grei "oppskrift" : ?

 

 

Grundig vask med avfetting

Clay - pro kitt og #34 fra mg

Rubbing ( hvis nødvendig ) #85

Polering #82

Sealing #21 ( 2.0 )

Skal det nå legges voks etter dette igjen ? Caranuba ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye å sette seg inn i.

 

Er dette en grei "oppskrift" : ?

 

 

Grundig vask med avfetting

Clay - pro kitt og #34 fra mg

Rubbing ( hvis nødvendig ) #85

Polering #82

Sealing #21 ( 2.0 )

Skal det nå legges voks etter dette igjen ? Caranuba ?

Regner med du tenkte å bruke #34 som Clay Lubricant isåfall, siden det i utgangspunktet er et "final touch" produkt?

Hvis det er din 2007 A4 du skal shine, så kan jeg si 99,9% sikkert at du ikke kommer til å trenge #85, for jeg fikk bort alle mine "normale" feil (alle riper som ikke gikk gjennom klarlakken) med #82 og burgunder pad (megs 7006). Til normal slitasje kommer du nok i mål med en gul pad (8006).

Jeg gikk over med #80 på beige pad (9006) etter #82, fikk litt mer dybde i metallic-lakken med den syns jeg, men så er jeg totalt amatør da, så det kan meget vel ha vært bare fordi jeg ikke gjorde god nok jobb med #82.

 

Sealant har jeg tyvärr ingen som helst peiling på, la bare #26 på min etter polering. Legges sealant før eller etter voks? Øker det holdbarheten mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.