Den store Q&A Meguiars tråden

Anbefalte innlegg

Hvilke Meguiars produkter trenger eg til den vanlige bilvasken utvendig og innvendig?

 

Meguiars Nxt Gener. Car Wash

Meguiars Wash Mitt

Meguiars Water Magnet Drying Towel

Meguiars Gold Class Trim Detailer

Meguiars All Wheel Cleaner

Meguiars Gold Class Leather Cleaner

 

Og hva vil dere anbefal til vanlig enkel polering?

 

Og hvor anbefales det å handle dette? Via nettet eller på Bilxtra

 

Produktene du har valgt ut der er stort sett det du trenger, her er etpar ting du kanskje ikke trenger :)

 

-carpet cleaner?

-nxt interior protectant eller natural shine for dashbordet?

-Trim detailer har du jo ikke mye bruk for på din S6?

-mikrofiberkluter

-dekkglans-middel?

 

Til poleringa kjøper du ganske enkelt 3-stegssystemet, Deep Crystal lakkrens, polish og voks.

Du ser jo i tråden her at det gir bra resultater.

 

bilxtra, eller http://www.godkjemi.com -sjekk ut hva de har der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, hvilken maskin er det du vurderer? Om det er en DA f.eks, er det teoretisk sett greit å smøre på med maskin, poenget er at du må dekke 100% av overflata. Om du klarer det like godt med maskinen, go for it ;) -Men om du tenker på å kjøpe en maskin anbefaler jeg deg å kjøpe en polish som er beregnet for maskin og en skikkelig pad, så er "startpakken" i boks!

 

Ikke bruk samme paden til de tre produktene, ha en pad til hvert produkt.

 

Tenkt på en sånn fra biltema pluss pads og backingplate fra scandicshine. Det som er DA?

 

Hva slags polish er beregnet for maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt på en sånn fra biltema pluss pads og backingplate fra scandicshine. Det som er DA?

 

Hva slags polish er beregnet for maskin?

 

Den der er roterende. DA er "snillere". Den maskinen pluss ordentlig backingplate og pads, blir nok bra. Menzerna, Scholl, 3M, Lahega og Meguiar's Mirror Glaze serie er laget for maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der er roterende. DA er "snillere". Den maskinen pluss ordentlig backingplate og pads, blir nok bra. Menzerna, Scholl, 3M, Lahega og Meguiar's Mirror Glaze serie er laget for maskin.

 

Tips til DA maskin i samme prisklasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det stod noe om det før i tråden, men jeg har da prøvd meg på Scratch X på bilen min og må si at jeg ikke er imponert.

 

Det kan sikkert være mange grunner til. Noen spesielle gremgangsmåter? Brukte maskin, den som man kjøper på Clas Ohlson. Hadde dagen før tatt hele bilen fra grunnen av med , avfettning/vask/clay/polish/wax. Eneste jeg gjorde i forkant av Scratch X var å vaske bilen grundig. Har de andre lagene hindret at scratch x har hatt noen funksjon?

 

Kjelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte inn vaskeutstyr i dag, og må si jeg ble veldig fornøyd med resultatet!

MEN, når det kom til å bruke clay'en ble det litt fuss.. den fjerna jo drit, men clay'en hang seg også fast i lakken. Såpass mye at det bare ble problemer å bruke den. Ble som å smøre plastelina utover lakken. Lakken var ikke varm, og jeg brukte rikelig med glide..

Hvorfor ble det sånn? Andre som har samme erfaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke vært litt hardhendt med den da..? Hvis lakken er skikkelig forurenset, vil clayen henge seg fast hvis du klemmer noe særlig på den i begynnelsen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det kan jo såklart være en mulighet det! Mener jeg knadde den litt før jeg startet, og jeg la vel litt trykk på klumpen når jeg hold på også..

Får prøve igjen litt roligere neste gang bilen skal vaskes!

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du luben som fulgte med clay kitet eller mekka du noe selv?

Brukte du hele clay baren på en gang eller delte du den opp?

 

Har opplevd noe lignende men da med vann i steden for lube..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte luben som fulgte med ja! Og delte opp claybaren så jeg brukte ca 1/3 av den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er viktig å bruke MYE lube når du clayer..

Du må spraye rikt på overflata du jobber på, gjerne litt av gangen så det ikke renner av. Så må du spraye klumpen også underveis.

Om du har mye dritt i lakken skal det være litt motstand.. var det likt over hele bilen, eller var f.eks taket lettere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å leser raskt igjen denne tråden har og blir litt motivert til å gå på A4en å friske opp en sliten 10år gammel lakk...

Tror jeg har fått et rimelig godt innblikk i hvilke produker og fremgangsmåte jeg skal bruke.

Men det jeg lurer på er om jeg kjøper en sånn maskin fra Clas Ohlson, er den ok å jobbe med? Er det mulig å drite seg ut å gjøre noen store feil? (aldri polert med maskin før..) Og hvordan padds skal brukes? Hvor får man kjøpt disse?

 

TAkker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.