Anbefalte innlegg

Det som er viktig nå er å bli enige om en eventuell logo.

 

Jeg kan ikke få priser på klær før logoens utforming er ferdig.

VI må bli enige om hvordan den skal se ut, størrelse og farge. I følge trykkeri så bør vi lage en logo som er såpass bra at den passer både til lyse og mørke klær. Grunnen er at da lager de ett trykk og da slipper vi unna med en oppstartspris på 650 kroner. Lager vi flere versjoner av samme logo må vi ut med 650 kroner pr logo.

 

Så for å lage en lang historie kort....Logo må på plass.

 

Jeg trenger også VW Audi logoen i EPS eller AI format.

Det må også den nye lokal logoen være i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at denne tråden "dør" hvis vi ikke kommer opp med noen forslag til logo. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen annen logo som er bedre en den vi har kommet opp med nå.

Eneste jeg kunne tenkt som kunne hvert ett alternativ er en plattform eller noe liggnende, siden vi er "oljehovedstaden" . :)

Men personlig liker jeg bedre 3 sverd i fjelllogoen... : smil :

Så vis ingen andre har noe bedre så må noen slå hardt ned sånn at vi kan få oss Lokallagsklær : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg stemmer for 3 sverd logoen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et lite problem med den sverd-logoen.. det eksisterer et firma i Stavanger som bruker en logo som er så lik, at det kan bli "komplikasjoner" om vi bruker den, i hht copyright og/eller markedsføringslov. Videre bruker SR-bank dette minnesmerket på mange av sine minibank/visa-kort.

Ålesunds logo har vi fått tillatelse til å bruke, men som Cato sier, en oljeplattform i siluett kan også være veien å gå iom at det er så dårlig med andre forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg stemmer for en oljeplattform!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden me snakke litt om oljeplattform så lagte eg ei skissa, men eg ser at selva bilde blei altfor dominerande, så hvis någen vil jobba videre med det så e det fritt fram, någen litt mer "bildekyndige" enn meg ;)

region2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror på en logo som e lik den med sverdå men med en plattis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror på en logo som e lik den med sverdå men med en plattis...

 

Ja, det eg leida itte, men fant ingen bilde, derfor eg sa at någen litt mer foto kyndige jerna kan trylla litt med bilde mitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det eg leida itte, men fant ingen bilde, derfor eg sa at någen litt mer foto kyndige jerna kan trylla litt med bilde mitt...

 

Det bilde du fant, men me det svarte i hvitt, inkl teksten hadde vert tøft tror jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så sikker på at dette kan skape problemer. De 3 sverdene er ett monument som er til for alle. Og så fremt vi lager en logo som er så og si kliss lik, ja da kan vi få problemer.

 

For å unngå copyright regler så må minst 5% være forskjellig.

Så vi kan bruke de 3 sverdene hvis vi ønsker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden me snakke litt om oljeplattform så lagte eg ei skissa, men eg ser at selva bilde blei altfor dominerande, så hvis någen vil jobba videre med det så e det fritt fram, någen litt mer "bildekyndige" enn meg ;)

 

Skal vi ha ett bilde av en plattform så må den være like enkel i utformingen som de 3 sverdene.

 

Det er med tanke på hvordan de vil se ut på jakken. For mye dill dall så vil det bare se rotete ut.

Det beste er å finne en som er enkel i utformingen men som straks viser hvor vi kommer fra.

 

Sånn sett så er de 3 sverdene bedre. Men plattform er jo en bra ide det også.

 

Plattform = er vi en avdeling innen oljebransjen ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror på en logo som e lik den med sverdå men med en plattis...

 

Er med på tanken din, men er vanskelig å få det til i 3d.

 

Men håper noen kommer opp med noen brukbare logoer :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt mas fra meg da :nana:

 

Fremdeles ingen som vet om vi har VW-Audi Club Norwegen logoen i EPS eller AI format? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. jeg har tatt et bilde av de tre sverd som vi kan bruke.. det er jeg somhar copyright på bildet så da går det bra.. ingen kan nekte oss å bruke det.. jeg har trikset litt med det i photoshop, bildet er ikke så stort men å lage en større versjon er ikke noe problem. visst det skal brukes så kan jeg og endre det etter deres ønske..:)

 

originalt

 

53995.jpg

 

litt triksing ogmiksing..

 

tre-sverd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg vett at andreas skotner har klubb-logoen i EPS eller AI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

andre motiv jeg kom på er preikestolen eller kjerag..

har ingen kunstnerisk evne så noen logoer kommer ikke herfra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det med disse lokallagsklærne? Skulle gjerne ha laget en logo og gjort alt, men desv er jeg ikke noe flink til bilder på hidden og har ingen kontakter innen klesverden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er her fremdeles : vinke :

 

Men mister vel litt motet kan du si.

 

Det er flere grunner til det:

1. Mange meninger om kvalitet og pris (Kvalitet = varer lenge, Billig = slites fort) (min mening!)

2. En del spørsmål om at noen tiere til meg for å dekke mine kostnader ikke er bra :confused:

3. Uenighet med logo

 

Det var 3 raske grunner, men la meg si det slik at desto lenger vi venter desto verre blir det for meg å organisere dette. Jeg er midt mellom 2 jobber nå og kunne påtatt meg denne oppgaven. Men slik det ser ut nå så er det bare 2 uker til jeg skal begynne i ny jobb. Så igjen, desto lenger vi venter desto.......

 

Hvis vi skal få gang på dette så må vi ordne noen vesentlige ting:

 

1. Logo

Her må folket bli enige om hva slags logo vi skal ha og da nytter det ikke å komme med ett bilde som en har for mange detaljer og tusen farger. Siden så mange sier at det er for dyrt så må vi begrense oss til en logo med 1 farge som kan benyttes på alle slags klær.

Kom opp med forslag og la oss ha f.eks 3 alternativer og ha en avstemning om det.

 

2. Pris og Kvalitet

Hva skal vi velge?

Jeg forslår noe som er kvalitet og dermed så koster det også litt mer. Det positive da er at på treff og lignende så viser vi igjen og vi får tøffe klær. Og så varer de lenge, altså vask etter vask etter vask.

Mens noen heller vil ha en billig genser som igjen er svart med stort trykk. Bare til informasjon så har den svarte fargen en tendens til å bli koksgrå etter en del vask......: klø :

 

3. Den økonomiske biten

Alle sier at alt overskudd skal gå tilbake til lokallaget!!!

Og ja det er jeg helt enig i, men hvem tror at jeg gidder å gjøre dette hvis jeg skal TAPE penger på dette: bh :?????

Her har jeg hele tiden sagt at noen tiere pr. pers er min "fortjeneste" for å dekke mine kostnader.

Og hvis, la oss si 30 personer skulle kjøpe klær så snakker vi om HELE 600 kroner i "gevinst" til meg.

Oi...alle de pengene,:rolleye: (husk at det er utgifter som skal dekkes av de pengene)

Ja hvis noen her har lyst til å tape penger, så værsågod ta over dette prosjektet.

Beklager hvis jeg er spydig nå, men ta det med litt ironi også.

 

4. Tidsfrister

La oss bli enige om 1 dato angående logo. Innen den gitte datoen skal logoforslag være innlevert og f.eks 3 dager senere skal logo være avgjort med avstemming. Da blir det ihvertfall en rettferdig løsning for alle.

 

Så for å spille ballen videre til alle de som har mange og sterke meninger:

Involver dere litt og kom med innspill!!!!

 

Kom med logo forslag og bli enige om kvalitet eller nips.

 

Det skjer ingenting hvis ikke noen involverer seg.......

 

Spre ordet : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt mas fra meg da :nana:

 

Fremdeles ingen som vet om vi har VW-Audi Club Norwegen logoen i EPS eller AI format? :rolleye:

 

 

Har sendt deg en PM men ikke fått noe svar , har fått en logo av Andreas som er godkjent å bruke i markedsmatriell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å se at det er noen som vil ta på seg ansvaret. Jeg har ikke noe imot å betale noen kroner til deg for at dette skal gå i boks. Det er verdt det pluss at eg vil heller ikke at noen skal tape på dette. Skjønner poenget med at ingen skal ha "gevinst" av dette, men som du sier så blir det ikke noe gevinst heller.

 

Logoen med 3 sverd synes jeg hadde vært tøft på ryggen med vacn logo og lokallags navn under. Så kunne vi hatt vacn logo på høyre bryst.

 

Når det kommer til kvalitet så vil jeg heller betale noen kroner ekstra for at jeg kan bruke den mer en 5 ganger før den blir "arbeids" tøy for meg. Ingen som synes det er gøy med en lokallags genser når den er utslitt og ikke noe fin å se på lenger?

 

Tidsfrist synes jeg var en god ide. Skal vi dra dette ut lenger så blir det som sagt leeeenge til vi eventuelt får gang på noe. Skal vi også ha et produkt som absolutt ALLE liker 100% så kommer det heller aldri til å skjer noe. Noen vil alltid synes at det kunne vært gjort på en annen måte. Helt fair spør du meg, men dette er kanskje 1 av 10. Grunnen til lokallagsklær ev vell at vi kan vise oss frem på treff og ellers i miljøet og da må det gjøres enkelt sånn at folk ikke trenger betenkningstid på å finne ut hva logoen er eller hvor vi kommer fra.

 

Kenneth, synes du gjør en god jobb og håper vi får gjennom dette hos de andre lokallags medlemmene. Stå på! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok si at jeg synes sverd-logoen er den beste og jeg har heller ikke noe i mot at den som står for organiseringen får noen slanter for dette(finnes jo grenser selfølgelig... skal ikke gjøre gode penger på dette her synes jeg).

 

Ellers vil jeg bare si at jakker og slike dyre ting er for min del ikke aktuelt, men en hettegenser eller hettegenser med glidlås av kvalitet med ordentlig trykk som ikke går av med en gang er jeg veldig for.

 

Jeg ordna med en t-shorte til lærern jeg hadde siste året på vgs og der var det 2 ganske store trykk i farger(en på framsiden og en på baksiden) og da kom den ene t-shorten på 550,- mener jeg å huske.

Da stod jo fremstilling av trykket for mye av den prisen. Burde nok gå ann å få en genser av kvalitet med ordentlig trykk til rundt 400/450,-.

 

Oslo lokallag hadde jo trykk bak og sydd "VW Audi Club Norwegen" forann til 350,- (vet ikke hvor mange det var som bestilte der). Jeg ser for meg at slik sying koster mer enn trykk uten at jeg vet så veldig mye om sånt. Den gensern virker som det er veldig bra kvalitet på og.

Burde ikke være umulig å få til en pris som var noe av det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei vel aldri enige.. Men e jo aldri for seint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kipt det ble slik for var jo et bra forslag me jakker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.