Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

1265249_10151863649461063_2002542026_o.j

 

Eneste jeg kunne satt fingen på er dreneringssporet forran bilen.. Men kom med kritikk om det er noe annet :)

 

Canon 5d Mk3

Iso 100

1/250 og f2.8

Tatt med Canon sin 70-200 f2.8 linse

 

1277344_10151863562666063_1704950057_o.j

 

På dette bildet kunne jeg godt hatt mer luft mellom bil og bildeslutt til høyre, ellers OK fornøyd :)

 

Canon 5d Mk3

ISO 160

1/160 og f2.8

Også tatt med canon 70-200 f2.8 linse

1265249_10151863649461063_2002542026_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke blitt så mye bilder fra meg i det siste, men fikk sjansen til å ta noen bilder av 911´n til Marius idag. Vanskelig å slå en 911 i profil ass, nydelige linjer!

 

698B3030-Edit.jpg

 

Canon 5d MkIII

70-200 IS 2.8

ISO 400

f/4.0

1/320 sec

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke blitt så mye bilder fra meg i det siste, men fikk sjansen til å ta noen bilder av 911´n til Marius idag. Vanskelig å slå en 911 i profil ass, nydelige linjer!

 

698B3030-Edit.jpg

 

Canon 5d MkIII

70-200 IS 2.8

ISO 400

f/4.0

1/320 sec

 

Steike den tok seg bra ut på bilde :)

 

Bare naturlig lys her? Eller blizer også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fått byttet ut DIY riggen min, så nå går det endelig å få konsentrert seg mere om selve bildet og ikke hvorvidt sugekoppene sitter ordentlig fast på bilen og om stativet snart kneler :P

 

To bilder jeg ble fornøyd med fra gårsdagens lille fotoshoot med Alexander Stamsaas.

 

9995377965_9bdfd11272_k.jpg

 

10002713926_fc6305b08c_k.jpg

 

Ingen klipp å lim på bildene, annet enn fjernet riggen og justert litt farger og kontrast. Fått en fin forespeiling på hvike lukkertider som egner seg for at bil og hjul skal fortsatt være skarpt, så får man forske litt mere på riktig lukkertid for bakgrunnsbildet og få enda mere farts følelse i bildene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike den tok seg bra ut på bilde :)

 

Bare naturlig lys her? Eller blizer også?

 

Bare naturlig lys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig imponert over mange av bildene dine Henrik! : rock :

må nok prøve å huke taki en av dere til neste sesong å få tatt noen bilder som kan egne seg på trykk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare naturlig lys :)

 

Nice :) Var ikke noe å si på modellen i alle fall :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik, hvilken lukkertid og blender bruker du i dag? og hvilke hastigheter er det du opererer med?

 

Personlig finner jeg at det fort blir veldig vanskelig å få pinsharp ved lengre lukkertider! 2sek er vel sweetspoten min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var vel oppe i rundt 40kmt på de to bildene jeg la ut her, og tror nok det hadde vært bedre å kjørt enda en runde med lengre lukkertid bare for å få mere fart i bakgrunnen og i felgene. Men man lærer så lenge man lever.

 

Kjørte Exposure 01/15 F/10 på de to bildene :)

 

10044018696_420b2fcc54_k.jpg

Bildet av Audi A7`n til Eirik ble tatt med følgende:

 

Exposure 0.2 sec (1/5)

Aperture f/14.0

Focal Length 13 mm

ISO Speed 100

 

Og selvfølgelig brukt min trofaste 7D med Canon 10-22mm :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere ikke bare lengre lukkertid og dytter saaaakte?

 

6 sekunder her... Bilen flytta seg kanskje 2 meter... "riggen er festa med en baggasjestropp i en festekrok i baggasjerommet... En ikke videre stabil løsning igrunn ;)

 

 

3714915888_0f4dc403b0_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det som er løsningen Joachim, er bare å få alt til å matce med bakgrunnen og kvaliteten på veien man bruker. Men dette er trossalt noe av det første jeg har gjort med en ordentlig rigg, så det kan vel strengtatt bare bli bedre ;) Setter uansett stor pris på inspill fra både deg og Martin, for dere er utrolig flinke på foto :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det som er løsningen Joachim, er bare å få alt til å matce med bakgrunnen og kvaliteten på veien man bruker. Men dette er trossalt noe av det første jeg har gjort med en ordentlig rigg, så det kan vel strengtatt bare bli bedre ;) Setter uansett stor pris på inspill fra både deg og Martin, for dere er utrolig flinke på foto :)

 

Jeg har jo ikke gjort noe særlig rigging, men ja. Du kan få problemer på dagtid og tidlig på kvelden fordi du ender opp med overeksponerte bilder. Da er ND-filtere løsninga. Haavard har kanskje noen du kan låne og teste med.

 

Kikk på denne filmen forresten. De bruker en slags vinsj for å flytte bilen, noe som visstnok er veldig vanlig innenfor commercial rigging :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri kommet over hastigheter på 30km/t med unntak av en gang, hvor jeg var på offentlig vei! Som regel slurer klutch i 5km/t, når jeg er alene med bilen, og dytter når jeg har en sjåfør til bilen! I dagslys er det bare ND filter som funker, har stacket filter for å få ned lukkertiden, blir ekstrem vignette på bildene, men er ingen problem å endre i PS. Desto kortere rig man har, og lengre mellomrom mellom sugekoppene, jo mer stabilt blir det. Men når jeg går for vide bilder, hvor kamera er festet i helt ytterst på riggen som er 6m så blir det veldig mye flex!

 

Henrik, du er da minst like flink til å ta bilder du:)

 

Ola, skremmende å se hvor bra bilder begynner å bli på kameratelefoner med en dyktig kar på andre siden av telefonen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri kommet over hastigheter på 30km/t med unntak av en gang, hvor jeg var på offentlig vei! Som regel slurer klutch i 5km/t, når jeg er alene med bilen, og dytter når jeg har en sjåfør til bilen! I dagslys er det bare ND filter som funker, har stacket filter for å få ned lukkertiden, blir ekstrem vignette på bildene, men er ingen problem å endre i PS. Desto kortere rig man har, og lengre mellomrom mellom sugekoppene, jo mer stabilt blir det. Men når jeg går for vide bilder, hvor kamera er festet i helt ytterst på riggen som er 6m så blir det veldig mye flex!

 

Henrik, du er da minst like flink til å ta bilder du:)

 

Ola, skremmende å se hvor bra bilder begynner å bli på kameratelefoner med en dyktig kar på andre siden av telefonen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gik en tur til en fjelltopp her i Sandnes, med kamera i sekken, pågangsmotet var godt, frem til den siste stigningen! Da ble kamera og linser fort tungt :P

 

Her har dere resultatet, ble godt fornøyd selv :)

 

Dalsnuten5of1_zpsc4ac0786.jpg

 

Tatt med:

Canon 5d Mk3

ISO 100

1/80 og f4.0 på 24mm

 

Et bilde jeg tok for et par uker siden, var hos Tommy Olsen her i klubben, kjører en flott S4 sedan :) Lekte meg litt med lukkertid og fart her. Har fremdeles mye å lære, men er da litt på vei :)

 

AudiS47of1_zpsd6d91321.jpg

 

Tatt med:

Canon 5d Mk3

ISO 250

1/15 sek

80mm og f3.2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Ivar, kjenner til hatet av å drasse med seg kamerautstyret oppover fjelllveggen. Er no forbanna herk! Men gud hvor godt det føles når man får bildet man ville ha! Likte det første bildet! Bilde nr 2 ser ut til å være litt uskarpt, er det croppet heftig?

 

Tok dette i går, regnet ute og fant ut at jeg skulle prøve riggen på grusvei. Bare synd grusveien var ødelagt av regnet, så ble få skarpe bilder, og ble fort mørkt også gitt:)

10145860543_e54dfb64a0_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Ivar, kjenner til hatet av å drasse med seg kamerautstyret oppover fjelllveggen. Er no forbanna herk! Men gud hvor godt det føles når man får bildet man ville ha! Likte det første bildet! Bilde nr 2 ser ut til å være litt uskarpt, er det croppet heftig?

 

Tok dette i går, regnet ute og fant ut at jeg skulle prøve riggen på grusvei. Bare synd grusveien var ødelagt av regnet, så ble få skarpe bilder, og ble fort mørkt også gitt:)

http://farm8.staticflickr.com/7420/10145860543_e54dfb64a0_b.jpg

 

Jepp, bildenr. 2 er croppet ganske heftig, og jeg er enig i at det er for uskarpt :o lærer så lenge man lever :D

 

Hvor mye redigering ligger det bak et sånn rigg-bilde? Stilige bilder! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne du lagt ut ucroppet versjon? :) kan ofte være kule bilder, når bilen er langt unna. For ser ut som panoreringen er bra!

 

et slikt rigg-bilde trenger ikke ha mye redigering. Noen bilder mer en andre:)

 

 

Her har du to videoer, av hvordan jeg har redigert to forskjellige bilder. Ene er veldig enkel redigering, andre mer intens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så filmen av Caddilacen :) Går fort når man vet hva man skal gjøre :P hvor lenge har du holdt på med rig-bilder?

 

Her har du ucroppa versjon, er litt uskarpt, men bedre :)

 

AudiS49of1_zpsfb0d83c9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk riggen i fjor, prøvde den et par ganger da, og blitt et par ganger i år. Så ikke så ofte! Er ikke så mange her i byen som har lyst på rigg-bilder av bilen sin:p

 

Likte den versjonen bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.