Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Noe nytt for meg. Første gang jeg tar biler av sykkel, og har ganske stor kontroll over lyset:) Vad tycks?

 

 

10227417523_4cf6e7736a_b.jpg

 

10231005413_3a7b29c8dd_b.jpg

 

10230918886_95381be3a3_b.jpg

 

10230916026_e41321ef02_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder, Martin! Eneste jeg ikke helt liker er fargene i spesielt det første bildet. Syns ikke motorsykkelen blir fremhevet grunnet motorsykkelens farge og fargen til gulv og vegger. Alt er grå-brunt, hvis du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2012_18000_zpsfff2f374.jpg

 

Canon EOS 60D 18-55 kitlinse@21mm, F/3,5 1/30sec.

Helt uredigert.

 

Snart så kaldt.. *grøss*

 

Tar gjerne imot kritikk!!

Hmm.. Kanskje bra som skrivebordsbakgrunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder, Martin! Eneste jeg ikke helt liker er fargene i spesielt det første bildet. Syns ikke motorsykkelen blir fremhevet grunnet motorsykkelens farge og fargen til gulv og vegger. Alt er grå-brunt, hvis du skjønner?

 

Skjønner hva du mener! Saken er gjerne den at gulvet var samme farge som sykkelen:p og fyren jeg fotograferte for, jobber i verkstedet som er avbildet. Så ville holde det "så ekte" som mulig:)

 

2012_18000_zpsfff2f374.jpg

 

Canon EOS 60D 18-55 kitlinse@21mm, F/3,5 1/30sec.

Helt uredigert.

 

Snart så kaldt.. *grøss*

 

Tar gjerne imot kritikk!!

Hmm.. Kanskje bra som skrivebordsbakgrunn?

 

Snart så kadt? Her oppe i nord er det allerede så kaldt:P

 

Kanskje jeg ville fjernet toppen, og evt kanskje fjernet baklyktene nede. Slik får du fjernet noe av det som forstyrrer litt! Ellers er det et bra bilde:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt for meg. Første gang jeg tar biler av sykkel, og har ganske stor kontroll over lyset:) Vad tycks?

MEGET tøft:D

Har du litt info om lyset du bruker, og innstillingene på kameraet?:)

 

Jeg tok bilder av en tjommi sin BMW forleden dag, her har jeg kun justert kontrasten litt opp:

 

IMG_9422.jpg

 

Skal jeg være selvkritisk synes jeg det er en anelse for mye luft til venstre i bildet:o

 

Specs:

Kamera: Canon EOS 5D Mk2

Lukker: 1/60 sek

Blender: 3

ISO: 1250

Objektiv: Canon 16-35mm 1:2,8 L I USM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er satt sammen av flere eksponeringer, med håndholdt blitz:)

 

Ville kanskje hatt mer luft i bildet, kanskje plassert bilen oppe i høyre hjørnet, og fått med med av asfalten! Kan hende det bare er jeg som er rar:P

Ellers likte jeg stemninga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To snevre fotoprosjekter, legg gjerne igjen kommentarer hva dere syntes. Det første er fyrstikker som er satt sammen. Det skal liksom forestille livet fra man blir født til man dør. Fikk det noe lunde som jeg ville til slutt, men var mye banning, for hver gang en var borti en fyrstikk flyttet alt seg. Brukte Nikon D800 og 24-70 Og hadde fyrstikkene på papir, og to blitzer med softboks over stikkene.

 

10509411184_87900f4bb6_b.jpg

Life by teigas2011, on Flickr

 

Det andre prosjektet ble det også litt banning, for jeg måtte få til å knyte balonghunden etter jeg hadde blåst opp ballongen, endte med jeg måtte få en dame til å gjør det. De første to forsøkene var det ducktape på snuten. Dette er tatt med Nikon D800 med 24-70 objektiv og 2 sb 900 eksterne blitzer gjennom paraply. Kaktusen kjøpte jeg på en blomebutikk, og ballongsette på teknikk magasinet.

 

10509382586_a8c2eb1833_b.jpg

Afraid dog by teigas2011, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig å se noen annerledes bilder her inne Lars Martin, og må si jeg digger de :) Kreativt med fyrstikkene :P

 

Tok noen bilder av en kompis sin Scirocco.. Glemte stativ, så ble en del provisoriske løsninger med verktøykasser, tørkeruller og 25 liters dunker som stativ :P

Noe nytt å ta bilder innendørs også, ikke var det særlig lett med mørk bil heller, men ble fornøyd med resultatet :)

Holdt meg på iso100, blender fra 8-11 og lang lukkertid:

 

Scirocco-1_zpsf1ad8a66.jpg

 

Scirocco-3_zpsb0631b71.jpg

 

Scirocco-6_zps1717c651.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker og ta en del bil bilder i golden hour, og har fått tilbud om og kjøpe et veldig pent brukt Nikon 14-24mm f2.8 til en litt lavere pris en normal prisen på finn.no. Så lurer på og slå til på det, har bare ikke fått testet hvordan det blir på biler enda før jeg bestemmer meg. Så lurer på om noen har noen generelle erfaringer rundt objektivet og kanskje bruk på bilfoto. Blir det kanskje for vidt? Har før som regel pleid og bruke Nikon D800 med 70 - 200 f2.8 og supplert med et par bilder fra D90 med Tokina 12-24 f4 pro. Siden prisen var så grei på 14-24 vurderer jeg sterkt og kjøpe den, men klarer ikke helt og bestemme meg.

 

Alternativet er og selge tokinaen og kjøpe Nikon 16-35 vr f4. Eneste minuset der er vel at det ikke er så skarpt, pluss er at en kan ha filter, minuset er at det 2,8 så en kan ikke ta stjernebilder osv, som jeg også har litt lyst og forsøke på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013-10-25 08.25.43.jpg

 

Tatt med mobilkamera på jobb, so kvaliteten er deretter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederste bilde, awesome!

 

Takk for det :)

 

Race-patina på lykta til R32.. Steinsprut på tysk autobahn = sprekk i hele glasset :P

 

10893419944_7655d6ce3a_b.jpg

 

10893422254_91d69229b4_b.jpg

 

En som er klar til å bruke høyrefoten :D

 

10893563783_86d6db8c1c_b.jpg

 

10893268355_7866fb4457_b.jpg

 

10893265395_37987f4464_b.jpg

 

Kan legge til at de 3 første bildene ble tatt i parkeringshus med BLÅTT lys i, derav blå bilder..

 

Noe kritikk? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje en versjon av de to siste der du hadde rydda litt på bakken i fotoshop :P Eller var det litt av sjarmen :P Mye dritt på asfalten som lett fjernes med (j) i photoshop. Ellers var de stilige, kanskje fjernet det ene lyset i parkeringshus taket på det bilder han sitter fremfor R32 en. Kunne kanskje ha gjort seg i sort hvitt også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Ivar: Fine bilder, men jeg har noen tips til deg. De to nederste bildene er skjeve og har litt lite luft på undersiden. Prøv å alltid ha rette horisontale og vertikale linjer på ting som skal stå rett (f eks bygninger). På bilde nr 2 synes jeg du kunne valgt fokuspunkt på felgen. Når 3/4 av bildet er uklart, da er liksom litt av poenget til motivet ditt borte.

 

Ellers to smådetaljer, pass på hvor du klipper skiltet på bilde 1, og plasser Finn enda mer i midten på bilde 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde #2 hadde funket fint om du hadde hatt et til med fokus på felgen, uten dette ble det som André sier: litt bortkastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg flooder forumet med bildene mine, men de må jo med i alle trådene.. :)

Og denne tråden er vel rett plass å poste om man vil ha litt tilbakemelding på det tekniske og arrangementet i bildene.

Så let it rip!

A64Fseinhoslashst008T_zps70c59766.jpg

 

A64Fseinhoslashst010T_zps21557c6a.jpg

 

A64Fseinhoslashst012T_zps0a28574e.jpg

 

A64Fseinhoslashst061T_zps1c27e824.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte det nederste best, det enkle er ofte det beste, og i de andre ble det litt for mye forstyrrende elementer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det var et valg jeg tok for å sjekke den type bilde.. Jeg selv synes at bilde nummer 2 fungerte ganske bra. Ikke da som salgsbilde av bilen, men som et stemningsbilde liksom.

Som et snapshot av bilen så er jeg nok enig med deg, men jeg lekte litt mere med komposisjon med de andre. Med å prøve å få bilen til å være det "rene og pene" som en kontrast mot "skittent og uorganisert" liksom.. I tråden om bilen min ligger flere av de bildene du likte best, lekte litt med dybdeskarphet og hvitbalanse blant annet på en nesten identisk eksponering. Ta gjerne turen innom og si din mening om det også, jeg er egentlig litt usikker på hvilket av de jeg likte best sjøl nemlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde vært episk med lavere eksponering og blitzer på bilen!

 

A64Fseinhoslashst008T_zps70c59766.jpg

 

 

 

Par bilder jeg tok for en mnd eller to sia :) Båstnäs er magisk.

 

IMG_8049.jpg

 

IMG_8070.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lagt ut noe her.

 

Tok noen bilder av denne fine A5´n på sensommeren.

 

11057226044_3eb967d6fe_o.jpg

 

Exif:

 

Canon EOS 5D Mark II

Optikk: EF70-200mm f/2.8L IS USM

Lukkertid: 1/20

Blender: f/6.3

ISO 160

Avfyrt med tre eksterne blitser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra bilde Stian! :)

Kanskje fikset blå/cyan fargen på bakken bak bilen? Tror det hadde gjort seg! Nå pirker jeg altså, for var bra bilde:)

 

Måtte leke litt med bikkja her om dagen! Utrolig hva man gjør istedet for å jobbe med studiene:)

 

11302131613_92380dfc6b_b.jpg

02. Hugo by Martin Gerhardsen, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bildet, rent og ryddig, bra lys og ikke noe spes forstyrrendes elementer :)

 

Bare av interesse hvor stod blitzene? Fyrte du det uten noe fremfor eller gjennom noe?

Lenge siden jeg har lagt ut noe her.

 

Tok noen bilder av denne fine A5´n på sensommeren.

 

11057226044_3eb967d6fe_o.jpg

 

Exif:

 

Canon EOS 5D Mark II

Optikk: EF70-200mm f/2.8L IS USM

Lukkertid: 1/20

Blender: f/6.3

ISO 160

Avfyrt med tre eksterne blitser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å prøvde riggen på vinterføre. Ikke helt ideelt når det har snødd ekstremt mye. Ploget snø til og fra location. Litt ujevn vei også. Så var ikke helt gode forhold.

 

11362579155_1f775cdba8_b.jpg

05. Golf by Martin Gerhardsen, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som om rigg må bli vurdert fremover altså..

Hva slags rigg er det du har, Martin?

Og hva slags kamera/linse bruker du på det bildet der..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.