#226 Skrevet April 6, 2008 Både jeg og broren min har fått senkesett godkjent der nå uten noen som helst problemer. I Jessheim er jo de vant til pimpa biler virker det som. Bruttern har ikke hatt annet enn problemer med de på Jessheim. De var håpløst inkompetente Kanskje derfor de ikke har fått med seg det nye med "planken": klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#227 Skrevet April 7, 2008 Snakka akkurat med de i tromsø å fikk forklart hvordan de praktiserte godkjenninga. De så på hinderet som en fartshump med en makshøyde på 100mm å lengde i kjøreretningen på 800 mm. Greit nok det:) MEN, om ikke man kom seg på grava så ble den ikke godkjent, der stakk det opp nåen kanter på 7-8 cm som man måtte gå klar av. Så han mente det at egentlig i følge retningslinjene så var ikke markhøyden mellom hjulene så viktig, men av praktiske grunner kunne de ikke godkjenne biler med lavere markhøyde mellom hjulene en at de fikk den på grava. Hær selfølgelig snakk om hjulene på samme aksling. Så bredden på grava er faktisk avgjørende hær i byen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#228 Skrevet April 7, 2008 Godkjente bilen min på notodden uten problemer. min er ikke justert på det laveste men nesten, sa jeg ikke hadde den på det laveste siden det var vinter. spurte derfor om jeg kunne senke den ned til min. i forhold til tuv papirer og fikk beskjed om at det lot seg gjøre så lenge jeg kjørte med kopi av tuv papirene i bilen til enhver tid som dukumentasjon. Er bare snakk om 15mm ned til min men han sa den kunne jo sige litt så det måtte de ta høyde for siden settet var så nytt. kun 3uker gammelt da jeg godkjente det. Så er altid litt tolkninger av reglene ute å går fra bt til bt. å jeg hadde 10cm til laveste punkt i chassis noe jeg målte selv før jeg dro dit. de målte ingen høyde til chassisD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#229 Skrevet April 8, 2008 Når disse reglene kom da, egentlig? På nyåret? Godkjente settet mitt på senhøsten, hørte ikke noe om dette. Men subber med felgene mine da... Er det fortsatt godkjent om jeg hever den noen mm? Eller går ikke dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#230 Skrevet April 8, 2008 Når disse reglene kom da, egentlig? På nyåret? Godkjente settet mitt på senhøsten, hørte ikke noe om dette. Men subber med felgene mine da... Er det fortsatt godkjent om jeg hever den noen mm? Eller går ikke dette? Nye regler fra i år. Skulle du heve den noen mm skulle jeg vel tro at det er greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#231 Skrevet April 8, 2008 Heve er lov.. Så hvorfor ikke senke litt på spissen, men liker ikke årets regler.. Har hatt bestilt time i evigheter, skal inn 5.mai Når jeg ringte sa de at jeg gjerne måtte ta den på det laveste i henhold til tuv, for å heller heve den etterpå hvis jeg heller ville kjøre den litt høyere... Da uten å måtte komme tilbake igjen å endre høyden i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#232 Skrevet April 8, 2008 Er det sånn at hvis man ikke får det godkjent at det da står i noen registre/og at man da har en frist til å få det godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#233 Skrevet April 8, 2008 Er det sånn at hvis man ikke får det godkjent at det da står i noen registre/og at man da har en frist til å få det godkjent? Ja, det blir registrert i arkivsystemet på regnr, slik at om du reiser et annet sted, vil man få opp mangellappen på skjermen. Tidsfrist settes normalt også, slik at man må få det godkjent innen en dato, eller få begjæring på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#234 Skrevet April 8, 2008 Ja, det blir registrert i arkivsystemet på regnr, slik at om du reiser et annet sted, vil man få opp mangellappen på skjermen.Tidsfrist settes normalt også, slik at man må få det godkjent innen en dato, eller få begjæring på bilen. Hmm...For et regelverk. Better get it right the first time!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#235 Skrevet April 8, 2008 Hmm...For et regelverk. Better get it right the first time!! Ja og idiotene praktiserer forskjellig over hele landet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#236 Skrevet Mai 20, 2008 Jeg godkjente min Corrado på BT i Skien. Lasteventilen satt bom fast. Svar fra BT mannen var "Det er sikkert ett eget patent på den, og den er heeelt sikkert justert. Så vi sier det er greit" 4 hjulskontroll var heller ikke nødvending. Han spurte ikke etter det. Forhjula tok borti skjermene når jeg stod på klossene. Men fikk glatt snakket meg fra det med at det aldri hadde skjedd iom at det ikke var skade på dekket. Joda, det var han enig i, så gikk han og godkjente den:) Fikk til og med godkjent mer senking enn det står i Tüv papirene. Kan hende jeg bare var ekstremt heldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#237 Skrevet Mai 20, 2008 Jeg godkjente min Corrado på BT i Skien. Lasteventilen satt bom fast. Svar fra BT mannen var "Det er sikkert ett eget patent på den, og den er heeelt sikkert justert. Så vi sier det er greit" 4 hjulskontroll var heller ikke nødvending. Han spurte ikke etter det. Forhjula tok borti skjermene når jeg stod på klossene. Men fikk glatt snakket meg fra det med at det aldri hadde skjedd iom at det ikke var skade på dekket. Joda, det var han enig i, så gikk han og godkjente den:) Fikk til og med godkjent mer senking enn det står i Tüv papirene. Kan hende jeg bare var ekstremt heldig. nå veit jeg hvor jeg skal å godkjenne hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#238 Skrevet Mai 20, 2008 Jeg godkjente min Corrado på BT i Skien. Lasteventilen satt bom fast. Svar fra BT mannen var "Det er sikkert ett eget patent på den, og den er heeelt sikkert justert. Så vi sier det er greit" 4 hjulskontroll var heller ikke nødvending. Han spurte ikke etter det. Forhjula tok borti skjermene når jeg stod på klossene. Men fikk glatt snakket meg fra det med at det aldri hadde skjedd iom at det ikke var skade på dekket. Joda, det var han enig i, så gikk han og godkjente den:) Fikk til og med godkjent mer senking enn det står i Tüv papirene. Kan hende jeg bare var ekstremt heldig. Er det mulig??? Var han påvirket av noe rart?? Tror ikke bare du har vært ekstrem heldig...dette er jo det samme som at det var den svenske kokken fra Muppets skulle godkjenne bilen din Husker du hans navn? Tror jeg må til Skien og få bilen min godkjent av The Swedish Chef... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#239 Skrevet Mai 20, 2008 Denne 110mm regelen blir for dumt.. Her er mitt synspunkt: Om denne regelen MÅ være et krav, så burde den gjelde for biler produsert etter at regelen kom. Skaper bare oppstyr og problem. Det er fortsatt lov å kjøre uten katalysator/bygge om til modell uten katalysator bare den er eldre enn 1987(?).. Rett meg om jeg tar feil.. Det er bedre å luke bort de som kjører på kappa fjører, enn de som kjører på TÜV- _GODKJENTE_ senkesett. Jeg har stor tro på at dette vil medføre at mange ikke skriver senkesettet inn i vognkortet, nettopp for å unngå denne nedturen og mangel-lappen. Hva er problemet om noen kjører med lav bil? De er vi/de stakkars menneskene som må betale når bunnpanna knuses, dekkslitasje, foringer, drivverk og når den ikke går igjennom EU-kontroll pga rust etter all subbingen. Senker man en bil, så kjører man der etter. (Jeg kjører mye mer forsiktig etter senking og montering av 19" felger) Har nettopp montert senkesett. Justert lys og forstilling (har papirer fra verksted på dette).. Nå er jeg litt i tvil om høyden er der.. Skal måle det så fort jeg får anledning. Er den for lav, så dropper jeg hele godkjenningen inntil videre, pga mangel på tid. Bra tiltak.. jah.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#240 Skrevet Mai 20, 2008 Er det mulig??? Var han påvirket av noe rart?? Tror ikke bare du har vært ekstrem heldig...dette er jo det samme som at det var den svenske kokken fra Muppets skulle godkjenne bilen din Husker du hans navn? Tror jeg må til Skien og få bilen min godkjent av The Swedish Chef... Nei, husker ikke navnet, jeg bare stod i hallen der også kom han og spurte om jeg fikk hjelp. Så da tok han det (takk gud). Men jeg lekte dum og jatta med, og fikk grint det til meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#241 Skrevet Mai 20, 2008 Nei, husker ikke navnet, jeg bare stod i hallen der også kom han og spurte om jeg fikk hjelp. Så da tok han det (takk gud). Men jeg lekte dum og jatta med, og fikk grint det til meg:) Hehe...Må se om ikke jeg kan være like heldig. Har bestemt meg for at det blir på Skien at jeg SKAL få det godkjennt også. Er jo ikke lange veien fra Kongsberg heller. Jeg leverer bilen som den er nå og da får det gå som det går. Skal på EU- og 4-hjulskontroll i morgen og så blir det bestilling av time på Skien... May the Lord of the Four Rings help me!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#242 Skrevet Mai 21, 2008 Da er det bare for meg å ønske deg lykke til! Håper det ordner seg for deg og. Jeg veit åssen det er å ikke få det godkjent. Jeg hadde i tillegg avskiltingsbegjæring og: rolleyes Men lykke til. Og si ifra åssen det gikk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#243 Skrevet Mai 21, 2008 De målte ingenting, for høyden på laveste punkt på bilen min til bakken er garantert under 11 cm. Det som skjedde var at jeg kjørte inn bilen til verkstedshallen, viste fram papirer så ble jeg bedt om å gå og betale regningen på kontrollen. Da jeg kom tilbake var kontrolløren allerede på kontoret sitt og skrev ut papirer på gyldig senk. Det man trengte av papirer var TUV (min var på tysk), 4 hjulskontroll papirer, vognkort del 1 og 2 (hvis man har fått utdelt dette). Både jeg og broren min har fått senkesett godkjent der nå uten noen som helst problemer. I Jessheim er jo de vant til pimpa biler virker det som. Hehe, hvis man ser på bilstandarden på Jessheim etter klokken 2000 om kvelden ser man kanskje hvorfor de er vant til sånt på BT der? ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#244 Skrevet Mai 21, 2008 Da er det bare for meg å ønske deg lykke til! Håper det ordner seg for deg og. Jeg veit åssen det er å ikke få det godkjent. Jeg hadde i tillegg avskiltingsbegjæring og: rolleyes Men lykke til. Og si ifra åssen det gikk! Skal gjøre det ja. Bestilte time i dag og skal til Skien onsdag d. 4 juni. I telefon sa damen at det eneste jeg trengte var TÜV og 4 hjuls kontroll som ikke var eldre end 2 måneder. Ikke noe om EU planken eller minimums høyde åh nei da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#245 Skrevet Mai 22, 2008 Skal gjøre det ja. Bestilte time i dag og skal til Skien onsdag d. 4 juni. I telefon sa damen at det eneste jeg trengte var TÜV og 4 hjuls kontroll som ikke var eldre end 2 måneder. Ikke noe om EU planken eller minimums høyde åh nei da... Min 4-hjuls kontrollpapirer var over 1 år gammal da jeg viste min og det gikk uten noen problemer, men jeg tok godkjenningen i Jessheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#246 Skrevet Juni 17, 2008 Heihei! Noen som kan svare meg litt kjapt???!!! Har justert senkesettet mitt laaangt ned, tok firhjulskontroll og nå er bilen 9.5 cm under. Tar de "firhjulskontrollsjekk" på biltilsynet? Eller kan jeg "trygt" heve den 1.5 cm? Jeg bare spør, tar de en "firhjulskontrollsjekk" ?? Raske svar mottas med meget stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#247 Skrevet Juni 17, 2008 Heihei! Noen som kan svare meg litt kjapt???!!! Har justert senkesettet mitt laaangt ned, tok firhjulskontroll og nå er bilen 9.5 cm under. Tar de "firhjulskontrollsjekk" på biltilsynet? Eller kan jeg "trygt" heve den 1.5 cm? Jeg bare spør, tar de en "firhjulskontrollsjekk" ?? Raske svar mottas med meget stor takk! nei, de tar ikke det, bare hev den litt du og viss papirene på 4 hjulskontrollen var ok, så er alt greit. må ta med de papirene da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#248 Skrevet Juni 17, 2008 nei, de tar ikke det, bare hev den litt du og viss papirene på 4 hjulskontrollen var ok, så er alt greit. må ta med de papirene da.. Tusen takk! Hehe, ja. Papirene ligger trygt i hanskerommet. Da er det bare for meg å få meg ut å begynne å heve! Tusen takk igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#249 Skrevet Juni 18, 2008 Noen som har godkjent i Drammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#250 Skrevet Juni 18, 2008 I telefon sa damen at det eneste jeg trengte var TÜV og 4 hjuls kontroll som ikke var eldre end 2 måneder. Ikke noe om EU planken eller minimums høyde åh nei da... Nå fungerer det slik at det ikke er dama i telefonen som godkjenner senkesettet ditt, og å dra "dama i telefonen sa noe annet" funker sjeldent (om dem kan reglene). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...