Anbefalte innlegg

Det hørtes jo rimelig drøyt ut...!

Hadde nesten vurdert å kontakte Forbrukerrådet.

 

Joa, men har tross alt kjørt 24 000km med den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men har tross alt kjørt 24 000km med den..

 

Da har du faktisk fått en bra pris for bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjulkontroll ikke bra nok...

^

Finnes det flere forskjellige måter og ta 4hjulskontroll på??

Og får man tuv på engelsk da? hehe (skjønner svært lite av min tuv)

 

Visstnok litt for mye avvik på enkelte innstillinger. Snakket med en mekaniker i dag. Han skal ordne det, og da er det bare å sende inn mangellappen, og så kan jeg få nytt vognkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, må jo bare si at jeg har hatt fantastisk mye glede med denne bilen.. huff: gråter :

Og er uten bil inntil neste uke, har bare jobb bilen nu, men tror ikke det er populært å kjøre med caddy'en på fritida..

 

ahh, bare 9 dager til jeg henter nybilen..: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringer med BT på Kongsberg, Drammen eller Notodden?

 

Noen som vet noe om disse stedene, har de tatt i bruk de nye regler? Kanskje et litt søkt spørsmål men skal selv ha senk godkjent snart så hvis noen har hørt noe eller har (nye) erfaringer med disse tre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringer med BT på Kongsberg, Drammen eller Notodden?

 

Noen som vet noe om disse stedene, har de tatt i bruk de nye regler? Kanskje et litt søkt spørsmål men skal selv ha senk godkjent snart så hvis noen har hørt noe eller har (nye) erfaringer med disse tre?

 

Har du spurt hva de trenger av dokumentasjon? Jeg reiste til flere BT med mine papirer og spurte hva jeg måtta for å få settet inn i vognkortet. Er de for vanskelige, reis til neste!

Tüv papirer, firehjuls kontroll, ev lys justering bør holde.

Jeg hadde med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spurt hva de trenger av dokumentasjon? Jeg reiste til flere BT med mine papirer og spurte hva jeg måtta for å få settet inn i vognkortet. Er de for vanskelige, reis til neste!

Tüv papirer, firehjuls kontroll, ev lys justering bør holde.

Jeg hadde med det.

 

Det hadde jeg også tenkt meg men hvis det var noen som nettopp hadde vært på en av de tre stedene så kunne jeg ha spart meg bryet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spurt hva de trenger av dokumentasjon? Jeg reiste til flere BT med mine papirer og spurte hva jeg måtta for å få settet inn i vognkortet. Er de for vanskelige, reis til neste!

Tüv papirer, firehjuls kontroll, ev lys justering bør holde.

Jeg hadde med det.

 

Skummelt: eek :: eek : Da jeg først prøvde på BT i Kristiansand med alle papirer i orden, ville de ha norsk TUV. Og hvis de skrev ut mangellapp, noe de truet med, fikk jeg vite at jeg MÅTTE der igjen for å få mangellapp godkjent. Det vil si at jeg da ikke ville fått senking godkjent uansett!

"Slapp unna" mangellapp. Men han raslet med sablene og sa det var slik.......

Sjekk litt FØR du går til din lokale BT.

Praktiseres ennå helt vilkårlig og tilfeldig hvor du går og hvem som sjekker.

Sine egne såkalte "retningslinjer" er de ikke konsekvente med å følge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt: eek :: eek : Da jeg først prøvde på BT i Kristiansand med alle papirer i orden, ville de ha norsk TUV. Og hvis de skrev ut mangellapp, noe de truet med, fikk jeg vite at jeg MÅTTE der igjen for å få mangellapp godkjent. Det vil si at jeg da ikke ville fått senking godkjent uansett!

"Slapp unna" mangellapp. Men han raslet med sablene og sa det var slik.......

Sjekk litt FØR du går til din lokale BT.

Praktiseres ennå helt vilkårlig og tilfeldig hvor du går og hvem som sjekker.

Sine egne såkalte "retningslinjer" er de ikke konsekvente med å følge.

 

Du kan sjekke bilen din hvor du vil! Uansett hvor du har fått mangellapp. Nok en sær maktsyk tulling!!

Å sjekke før man drar er viktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke bilen din hvor du vil! Uansett hvor du har fått mangellapp. Nok en sær maktsyk tulling!!

Å sjekke før man drar er viktig!

 

Jeg fikk klar og ettertrykkelig beskjed om det.......

Hva skjer hos BT???????

Han sa det spesifikt, at jeg måtte være klar over at jeg KUN kunne vise bilen der.

Så sa han at han skulle være "snill" og ikke skrive mangellapp pga ikke norsk TUV....

TYSK TUV på selve BILEN godtok han.....

Var på samme tid som førstegangsreg. i Norge.

Bilen godkjent, men IKKE senking......

Men får etterhvert bilen godkjent på Evje. Måtte kjøre til annet fylke for å finne folk som ville ha tysk TUV. Men de godtok jo ikke 4hjulskontrollen som de godtok i kristiansand....

Fikk mangellapp. Kunne ordne dette hos verksted med ny måling, og sende inn mangellapp, og så gå på trafikkstasjon igjen og få vognkort. Jævla mye styr bare for å prøve å være lovlydig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk klar og ettertrykkelig beskjed om det.......

Hva skjer hos BT???????

Han sa det spesifikt, at jeg måtte være klar over at jeg KUN kunne vise bilen der.

Så sa han at han skulle være "snill" og ikke skrive mangellapp pga ikke norsk TUV....

TYSK TUV på selve BILEN godtok han.....

Var på samme tid som førstegangsreg. i Norge.

Bilen godkjent, men IKKE senking......

Men får etterhvert bilen godkjent på Evje. Måtte kjøre til annet fylke for å finne folk som ville ha tysk TUV. Men de godtok jo ikke 4hjulskontrollen som de godtok i kristiansand....

Fikk mangellapp. Kunne ordne dette hos verksted med ny måling, og sende inn mangellapp, og så gå på trafikkstasjon igjen og få vognkort. Jævla mye styr bare for å prøve å være lovlydig.

 

Du har min sympati. Det er ille mange steder.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og godkjenning av senkesett trenger de ikke være rakettforskere for å utføre.

De kan jo bare følge reglene som er. (Muligens først bli enige hvilke regler som finnes, og hvordan de skal tolkes?)

Så mener jeg at de bør kunne praktisere disse likt i hele Norge. Det skal de jo. Samme regler over hele landet.

BT bør jo være der for å hjelpe oss bilførere med å holde bilene innenfor gjeldende regler, og ikke gjøre det de kan for å være vanskelige.

Mange statlige etater glemmer at de er der for å hjelpe og yte service.

De er mer opptatt av å utøve makt og leke småkonger. Helst skal man komme med lua i hånda og spørre pent.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det kun pga det ikke stod på norsk, eller var bilen for lav?

Når Tuv-papirer er godkjent, kan de vel ikke kreve å få dette

på norsk, da dette er vell (tysk godkjenningssertifikat)

 

Senker bilen min nå.. Og håper for gudsskyld jeg kan være heldigere

Men skjønner at jeg må spørre og høre med BT før jeg evt leverer den

inn. Så jeg ikke går i første saksa! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det BT Mysen som er å foretrekke framfor BT Oslo (Risløkka) når det gjelder godkjenning av senkesett?

 

Noen erfaringer med BT Billingstad?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det kun pga det ikke stod på norsk, eller var bilen for lav?

Når Tuv-papirer er godkjent, kan de vel ikke kreve å få dette

på norsk, da dette er vell (tysk godkjenningssertifikat)

 

Senker bilen min nå.. Og håper for gudsskyld jeg kan være heldigere

Men skjønner at jeg må spørre og høre med BT før jeg evt leverer den

inn. Så jeg ikke går i første saksa! :(

 

Det var godkjente lovlige tyske TUV papirer. Han skulle ha dem på norsk.....

Godkjente også bilen(import). på samme tid. Tysk TUV på bilen godkjente han.....

Helt på trynet.

Ringer du teknisk support som jeg gjorde, nevner de ikke høyde under eller norsk TUV.

Fikk beskjed om å ringe support før jeg viste bilen.... Sa jeg hadde gjort det.....

Da sa han at de kunne vurdere individuelt.

Hvor dumt kan det bli?

Konklusjon: Forlang å få snakket med de som godkjenner på akkurat stasjonen der du skal.

ALT er HELT vilkårlig hva de sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer med oss som allerede har godkjent senking som er lavere enn de maks 11cm? Og blir stoppet og kontrollert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer med oss som allerede har godkjent senking som er lavere enn de maks 11cm? Og blir stoppet og kontrollert?

 

Har du det i vognkortet kan de ikke si en eneste ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ble akkurat godkjent(2 uker siden).. Målte skikkelig i stad og den er 8cm klaring.. Rart at de kan praktisere så forskjellig rundt om kring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det i vognkortet kan de ikke si en eneste ting.

 

Det er bra:) Kan jeg senke mer.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det BT Mysen som er å foretrekke framfor BT Oslo (Risløkka) når det gjelder godkjenning av senkesett?

 

Noen erfaringer med BT Billingstad?

 

Jeg hadde et par turer til Risløkka, og der er det helt mørkt i topplokket. Så reiste jeg til Mysen med papirene, og fikk beskjed om at Tuv og firehjulskontroll var greit. Billingstad vet jeg ikke. Jeg hadde valgt Mysen om du har mulighet. Vel investerte timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er min godkjent:)

Tok ny 4hjulskontroll, de godtok ikke den gamle.

Trengte ikke lee en skrue...

Var innenfor alle målene....

Merkelig, men da er den i allefall godkjent!

Får nytt vognkort i posten.

Endelig lovlig bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å gjøre alt enda bedre, så fikk mekanikeren min beskjed fra bt mysen om at planka på 11cm var nok målestokk.

 

Det hadde da for faen vært kjekt om at i det minste samme BT-stasjon kunne ha samme regler som de kommuniserer utad. Som det er nå, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, få det godkjent eller bare gi faen inntil de finner på at de skal få mer fornuftige regler anng. senking. :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått godkjent min i dag. Hos BT Stavanger på Forus.

Med 50mm H&R fjører. Vil tro bakkeklaringen er lavere enn tillatt, men de så aldri på det.

Sjekka kun fjør nr og talte virvler. Fikk også inn felgene i vognkortet :)

 

Hadde med TÜV og målepapirer, samt en bekreftelse fra møller om at bilen var senket i henhold til regelverket med signatur av verksteds sjefen og mekaniker som monterte det. Har erfart tidligere at folka hos BT der setter stor pris på det.

 

Da var bilen helt lovlig igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringer du support på BT så nevner de ikke planken på 11cm med et ord.

Evje i Aust Agder godkjenner de uten å spørre etter slikt.

"Naboen" Vest Agder og Mandal og Kristiansand vil ikke godkjenne i det hele tatt!

Sier vi må gå til Aust Agder for der godtar de tysk TUV.

Vest Agder vil ha nordisk. På bilen godtar de tysk TUV ved import(!)

Aust Agder godtok de ikke mine 4hjulspapirer. De var ok for Vest Agder.

Jeg måtte i to fylker, samt få ny hjulkontroll etter mangellapp andre gang. DA gikk det.

Konklusjon: BT er som lotto eller bingo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Russisk rulett med 3-4 kuler i tønna :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.