Anbefalte innlegg

Og nettopp derfor burde vi som klubb være en aktiv pådriver for å få konkrete retningslinjer vedrørende bil modifikasjoner. Samt ha meninger om hvor grensene skal gå.

 

Ett sammarbeid imellom de store klubbene her i landet, dvs AMCAR og VACN. På slike områder ville vært gunstig. Så hadde vi i allefall prøvd å gjort noe.

 

Tror vi har nok fornuftige resurspersoner i klubben til at man kan få ett velfungerende "teknisk utvalg"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å gjøre alt enda bedre, så fikk mekanikeren min beskjed fra bt mysen om at planka på 11cm var nok målestokk.

 

Det hadde da for faen vært kjekt om at i det minste samme BT-stasjon kunne ha samme regler som de kommuniserer utad. Som det er nå, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, få det godkjent eller bare gi faen inntil de finner på at de skal få mer fornuftige regler anng. senking. :|

 

Mener du her at de måler bakkeklareringen på 11 cm på BT Mysen? Det er jo andre som har fått godkjent senkesettet sitt der uten at de har målt. Tenkte jeg skulle dra dit jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du her at de måler bakkeklareringen på 11 cm på BT Mysen? Det er jo andre som har fått godkjent senkesettet sitt der uten at de har målt. Tenkte jeg skulle dra dit jeg.

Jeg vet pinadø ikke, jeg fikk bare beskjed av mekanikeren min at de påstod (når han ringte til de for å høre om time) at planken ville bli brukt. Jeg har enda ikke bestemt meg for hvorvidt jeg skal ta sjansen, jeg har absolutt ikke lyst til å risikere å måtte kaste HRene mine fordi jeg møter på feil person. Som sagt, jeg har inntrykk av at det er mer russisk rulett med 3-4 kuler i tønna, enn en fornuftig og rettferdig prosess.

 

(mulig jeg tar sorgene på forskudd, men...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjon: BT er som lotto eller bingo.

... men uten gevinst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men uten gevinst!

 

Joda, noen vinner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med erfaringer fra BT Jessheim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vant hver gang.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du jobber jo der:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvor jobber du?? hehe

Da bør du jo ordne noen godkjenninger her :P

 

Ringte på nytt idag og fikk samme svar:

TUV

4Hjulskontroll

 

i tuv-papirene står det høyde skjerm - senter felg på 34 og 35 bak minimum

Han i Skeen, mente det var best å sette den på det laveste i forhold til tuv

hvis jeg ville ha muligheten til å justere høyden etterpå. For opp kunne man

alltid justere uten problem. Så anbefalte å sette på lavest i forhold til tuv. Da

er den litt lavere enn at klossen går under hvert fall..

 

Fått time i Drammen 5.mai :o Lang ventetid

Så bare å krysse fingerne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, noen vinner :)

Sant nok, jeg vant jeg også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med erfaringer fra BT Jessheim?

 

 

Bare dårlige. De er ganske inkompetente der oppe.

 

Når bruttern var der med eksosen, henviste de til en paragraf som ikke eksisterer og krevde papirer på forståelig språk, selv om papireren var på tysk, englsk og fransk: vinke :

 

Hva som var forståelig språk ble jo ganske vanskelig når han som skrev det hadde en del skrivefeil også : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbA i Sogndal.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å gjøre alt enda bedre, så fikk mekanikeren min beskjed fra bt mysen om at planka på 11cm var nok målestokk.

 

Det hadde da for faen vært kjekt om at i det minste samme BT-stasjon kunne ha samme regler som de kommuniserer utad. Som det er nå, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, få det godkjent eller bare gi faen inntil de finner på at de skal få mer fornuftige regler anng. senking. :|

 

 

Merkelig. Jeg reiste til Mysen og spurte hva de trengte. Tuv og firehjulskontroll. Klossen ble ikke nevnt med et ord. Da jeg var der uken etter ble det godkjent uten noen kommentarer. Jeg ville reist ut å spurt de. Er vel et par uker siden jeg fikk godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvor jobber du?? hehe

Da bør du jo ordne noen godkjenninger her :P

 

Ringte på nytt idag og fikk samme svar:

TUV

4Hjulskontroll

 

i tuv-papirene står det høyde skjerm - senter felg på 34 og 35 bak minimum

Han i Skeen, mente det var best å sette den på det laveste i forhold til tuv

hvis jeg ville ha muligheten til å justere høyden etterpå. For opp kunne man

alltid justere uten problem. Så anbefalte å sette på lavest i forhold til tuv. Da

er den litt lavere enn at klossen går under hvert fall..

 

Fått time i Drammen 5.mai :o Lang ventetid

Så bare å krysse fingerne

 

Ringte du den lokale trafikkstasjonen eller teknisk support, de som har felles for landet?

Jeg ringte to ganger, først før jeg var i Vest Agder, så før jeg var i Aust Agder.

Fikk tydelig og spesifikk forklaring hva jeg måtte gjøre.

Møtte så opp, og så mente de lokale folkene på trafikkstasjonene at de ville ha andre krav.

Forlang å få snakket med den lokale trafikkstasjonen.

Da vet man i allefall hva DE vil ha av papirer, og hva DE vil med plankebiter osv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Lokale trafikkstasjonen ja

Møtte opp i Drammen kl 09 idag jeg, men de hadde ingen jeg kunne snakke med. De som godkjente senkesett der, reiste rundt å godkjente flere steder. Så måtte ringe, da fikk jeg selvfølgelig bare det regionsnummeret. Der er det aldri no problem, senk så mye du vil og kjør på.. men litt kjipt når de ikke tørr å si det face to face..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turen til Biltilsynet i dag gikk uten problemer. Kontrollmannen så på nummerne på fjærene og sammenlignet med det som sto i papirene, og 10 minutter senere var bilen godkjent senket.

Han målte avstanden fra hjulbuen til senter på hjulet og den var godt innenfor de godkjente målene. Kontrollmannen sa også at "du kan jo justere ned ca 2 cm til og fortsatt er det godkjent"

 

Den berømte klossen og minimum bakkeklaring ble ikke nevnt i det hele tatt. Det er synd/bra (stryk det som ikke passer) dette skal praktiseres så forskjellig fra sted til sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken trafikkstasjon var dette på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forresten beskjed av mekanikeren at det VAR ikke mysen han hadde snakket med, men sentralt. mao mysen er frikjent for idioti enn så lenge, så kanskje få meg time der og bli ferdig med den delen av det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GODKJENT hos BT Jessheim uten noen problemer. Ikke noe kloss man måtte kjøre over der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GODKJENT hos BT Jessheim uten noen problemer. Ikke noe kloss man måtte kjøre over der.

 

Målte de avstand fra bakken til laveste punkt på bilen?

Var det bankers med TüV papirer, 4 hjuls kontroll og delenumre synlige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte de avstand fra bakken til laveste punkt på bilen?

Var det bankers med TüV papirer, 4 hjuls kontroll og delenumre synlige?

 

De målte ingenting, for høyden på laveste punkt på bilen min til bakken er garantert under 11 cm. Det som skjedde var at jeg kjørte inn bilen til verkstedshallen, viste fram papirer så ble jeg bedt om å gå og betale regningen på kontrollen. Da jeg kom tilbake var kontrolløren allerede på kontoret sitt og skrev ut papirer på gyldig senk.

 

Det man trengte av papirer var TUV (min var på tysk), 4 hjulskontroll papirer, vognkort del 1 og 2 (hvis man har fått utdelt dette).

 

Både jeg og broren min har fått senkesett godkjent der nå uten noen som helst problemer. I Jessheim er jo de vant til pimpa biler virker det som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joho!

Dette var gode nyheter siden jeg bor på Kløfta. Da blir det å få unna 4-hjulskontrollen så fort som fy.

 

Ble skikkelig happy her nå :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De målte ingenting, for høyden på laveste punkt på bilen min til bakken er garantert under 11 cm. Det som skjedde var at jeg kjørte inn bilen til verkstedshallen, viste fram papirer så ble jeg bedt om å gå og betale regningen på kontrollen. Da jeg kom tilbake var kontrolløren allerede på kontoret sitt og skrev ut papirer på gyldig senk.

 

Det man trengte av papirer var TUV (min var på tysk), 4 hjulskontroll papirer, vognkort del 1 og 2 (hvis man har fått utdelt dette).

 

Både jeg og broren min har fått senkesett godkjent der nå uten noen som helst problemer. I Jessheim er jo de vant til pimpa biler virker det som.

 

Perfekt, da blir det Jessheim ASAP.

 

Joho!

Dette var gode nyheter siden jeg bor på Kløfta. Da blir det å få unna 4-hjulskontrollen så fort som fy.

 

Ble skikkelig happy her nå :D

 

Skikkelig opptur dette :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.