Anbefalte innlegg

Slutt å kaste bort tiden på krangling her da folkens.....bruk heller tiden på å skaffe prøveskiltene og forsikringen!

+ få bilen i teknisk kjørbar stand ;)

 

signerer denne :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må ALLE som skal kjøre i helga tegne en ekstra forsikring da?

 

Dette gjelder alle som stiller med prøveskilt. Les min artikkel her:

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=179

 

Regner med du skjønner mitt innlegg over og informasjonen i artikkelen. Regner ikke med du prøver og være vanskelig nå, så har du spørsmål du lurer på så ta gjerne kontakt med meg på telefon 45026600 så kan jeg forklare deg hvordan det fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper alle som skal kjøre fra oslo område melder ifra på lokallag siden slik at det er mulighet for en fin kolonne :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så jævlig vanskelig å sette på noen skilter på bilen din og få en liten forsikring på den?

 

Trur ikke je gidd å betale toll, trimme ned og bygge om hele bil for å vise den på biltilsynet for å få på skilter for å kjøre 4-5 timer på søndan gitt. da står den godt der den står nå :)

 

Går det ikke med vanlige års-prøvekjennemerker gir je F...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder alle som stiller med prøveskilt. Les min artikkel her:

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=179

 

Regner med du skjønner mitt innlegg over og informasjonen i artikkelen. Regner ikke med du prøver og være vanskelig nå, så har du spørsmål du lurer på så ta gjerne kontakt med meg på telefon 45026600 så kan jeg forklare deg hvordan det fungerer.

 

Du har fortsatt ikke svart på om de med hvite eller grønne skilter trenger en "egen" forsikring. En ansvarsforsikring ER EN ANSVARSFORSIKRING, samma om det er hvite eller røde skilter. Biler med hvite skilter har ikke noe bedre enn det å stille opp med dem heller. Og Vålerbanen godtar biler med prøveskilt. Det er ikke mulig å få ett skriv ifra forsikrings-selskapet som sier att de dekker banekjøring.

 

Prøvde akkurat å ringe deg, men du svarte ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt å kaste bort tiden på krangling her da folkens.....bruk heller tiden på å skaffe prøveskiltene og forsikringen!

+ få bilen i teknisk kjørbar stand ;)

 

Bilen er i perfekt teknisk stand.

 

Prøveskiltene mine tilhører NAF er gyldige!

 

Denne type forsikring FINNES IKKE. Så vi kan like gjerne få beskjed om att prøveskilter ikke godtas. (selv om Vålerbanen godtar dem) Forstå det den som vil.........................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEL.. Når skal da noen stå og vinke av bilene til de i ledelsen.. Den V8`n til Tærud har vel ikke skilt.. ikke kjører den med prøveskilt heller..

 

Hvorfor skal ledelsen ha lov til alt?

 

Flemming: Du kan få låne mine skilt ;) S2 er S2 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mente ikke at du skulle tolle den inn, men sette på noen prøveskilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke svart på om de med hvite eller grønne skilter trenger en "egen" forsikring.

 

Jo, hvis du leser mitt innlegg og artikkel igjen. Jeg har aldri nevnt noe på hvite- eller grønne skilter, det er noe denne tråden har blåst opp. Hold dem utenfor, her er det snakk om rød prøveskilter og ingenting annet.

 

VEL.. Når skal da noen stå og vinke av bilene til de i ledelsen.. Den V8`n til Tærud har vel ikke skilt.. ikke kjører den med prøveskilt heller..

 

Hvorfor skal ledelsen ha lov til alt?

 

Hva skal dette bety?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, hvis du leser mitt innlegg og artikkel igjen. Jeg har aldri nevnt noe på hvite- eller grønne skilter, det er noe denne tråden har blåst opp. Hold dem utenfor, her er det snakk om rød prøveskilter og ingenting annet.

 

 

 

Hva skal dette bety?

 

 

Vært år så har jo det vært en liten diskusjon om prøveskilter,men alltid har man kunne sett den V8`n kjøre gang på gang og runde på runde..

Er vel noen flere biler som har kjørt som også ikke har vært registrert,eller hatt harde forhandler prøveskilt.. Og de har fått lov? Hvorfor noen og ikke alle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må jo ikke ha skilter på banen? Kan jo ta de av hvis man ikke vil vise regnr til hele vålerkommune. Kan jo være noen av disse du har sett??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært år så har jo det vært en liten diskusjon om prøveskilter,men alltid har man kunne sett den V8`n kjøre gang på gang og runde på runde..

Er vel noen flere biler som har kjørt som også ikke har vært registrert,eller hatt harde forhandler prøveskilt.. Og de har fått lov? Hvorfor noen og ikke alle?

 

Hva dette har med "ledelsen har lov til alt" ser jeg ikke. Det er lov og være litt snill og positiv mot vi som prøver vårt beste også.

 

Når det gjelder det du skriver her så kjenner ikke jeg for godt til dette for og være ærlig. Jeg har aldri vært så mye innvolvert i banekjøringen da dette har blitt tatt hånd om av andre. Men det -SKAL- være likt for alle, og konkrete tilbakemeldinger er viktig hvis noen føler at det ikke er slik. Når det gjelder bilen til Jan Andrè så har han forsikret arrangørene om at han kjører i forholdt til gjeldende reglement, og da er det ikke så mye mer vi får gjort med det.

 

At vi har hatt en bil på banen som ikke burde være der, og at vi har hatt biler nektet som burde vært utpå skal jeg selvfølgelig innrømme. Det er dessverre ikke alltid like lett og holde kontrollen med 120-160 betalende biler på bane. Men jeg setter gjerne pris på hvis noen vil hjelpe til med oversikten f.eks nå i helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til krav fra klubben om forsikring er garantert bare for å beskytte dem sjøl.

Vålerbanen tillater kjøring med prøveskilter.

Og Vålerbanen godtar biler med prøveskilt.

 

Kan du utdype dette med at de godtar prøveskilter?

 

Nå har jeg ikke sett årets kontrakt med Vålerbanen siden jeg ikke sitter i styret selv lenger, men jeg sitter på kontrakter fra tidligere år.

I den gamle kontrakten stod det at treffet er kategorisert som kjørekurs/egentrening og kjøring på anlegget reguleres av vegtrafikkloven. Videre så stod det i vedlegget til kontrakten, sitat:

'Kjøretøyet må være registrert og være i forskriftsmessig teknisk stand. Prøveskilter tillates ikke.'

 

Dette med begrensninger rundt prøveskilter og krav om forsikring er ikke noe klubben/styret finner på for å være vanskelige, dette er krav fra Vålerbanen som vi er nødt til å forholde oss til siden det står i leiekontrakten.

 

Styret/de som sitter på årets kontrakt får tilføye/korrigere meg om nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke kontrakten foran meg, men det er NTS som har spesifisert at prøveskilt av typen forhandlerskilt er tillatt dersom det tegnes egen forsikring for kjøring på Vålerbanen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

 

 

Vi har dessverre ingen mulighet til å tegne forsikring på prøveskilt som omfatter banekjøring.

 

 

 

Med hilsen

Totens Sparebank

 

Frode Myhre

kunderådgiver forsikring

61 14 12 42

 

Svaret jeg fikk fra vårt forsikringsselskap...

 

Hørtes ut på han forsikringsagenten jeg pratet med som at dette gjaldt de fleste selskap.

 

Ser ut som været blir bra til helga så får kose dere dere som skal dit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så utrolig stort problem!? Skjønner ikke folk at forsikring er til for å hindre at man blir gjeldsslave resten av livet som følge av at man har gjort noen invalide ol....!? Syntes det er skremmende at folk tar så lett på dette!!

 

Forøvrig fikk jeg bekreftelse fra mitt forsikringsselskap på at forsikringen gjelder på bane når det skjer under slike former som klubben arrangerer. Klubben leier banen for "ferdighetskjøring" og veitrafikkloven gjelder. Syntes også det er helt utrolig at folk er så utrolig selvsentrerte at de ikke klarer å se at klubben nå faktisk gjør det de kan for at flest mulig skal få bruke bilen sin på bane! At NTS legger begrensninger er vel ikke noe klubben kan noe for!? For første gang har vi fått 100db OG det tillates prøveskilt, og fremdeles er det MASSE syting... VACN i et nøtteskall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så utrolig stort problem!? Skjønner ikke folk at forsikring er til for å hindre at man blir gjeldsslave resten av livet som følge av at man har gjort noen invalide ol....!? Syntes det er skremmende at folk tar så lett på dette!!

 

Forøvrig fikk jeg bekreftelse fra mitt forsikringsselskap på at forsikringen gjelder på bane når det skjer under slike former som klubben arrangerer. Klubben leier banen for "ferdighetskjøring" og veitrafikkloven gjelder. Syntes også det er helt utrolig at folk er så utrolig selvsentrerte at de ikke klarer å se at klubben nå faktisk gjør det de kan for at flest mulig skal få bruke bilen sin på bane! At NTS legger begrensninger er vel ikke noe klubben kan noe for!? For første gang har vi fått 100db OG det tillates prøveskilt, og fremdeles er det MASSE syting... VACN i et nøtteskall!

 

X2 + 10 med ennå litt mere oppå der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2 + 10 med ennå litt mere oppå der.

 

Word! Er så enig(jøss rart og være enig med noen: klø : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som det blir syting av her er vel at prøveskiltene blir ubrukelige så lenge det kreves en speisell avtale som ingen forsikringselskaper vil lage.

 

Ei ansvarsforsikring på et sett med prøveskilter gjelder jo akkurat like mye som den gjør på en bil med hvite skilter og så lenge dere sier at veitraffikloven gjelder utpå bana så ser jeg ikke vitsen med den ekstra forsikringa da det allerede er forsikring på prøveskiltene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som det blir syting av her er vel at prøveskiltene blir ubrukelige så lenge det kreves en speisell avtale som ingen forsikringselskaper vil lage.

 

Ei ansvarsforsikring på et sett med prøveskilter gjelder jo akkurat like mye som den gjør på en bil med hvite skilter og så lenge dere sier at veitraffikloven gjelder utpå bana så ser jeg ikke vitsen med den ekstra forsikringa da det allerede er forsikring på prøveskiltene.

 

Jeg har ikke noe problem med å se den, men det jeg blandt annet reagerer på er at det alltid er ledelsen i klubben som er "den store stygge ulven". Her har man tydeligvis forsøkt å få i stand en avtale som går utover det som er vanlig, og fremdeles er det de som arrangerer som blir fremstilt som "de slemme som gjør noe for å sikre seg selv". Blir litt for lettvindt å bare forvente at man skal dukke opp til ferdig dekket bord som er PERFEKT tilpasset hver enkelt, og reise igjen når man er ferdig. Er jo noen andre som planlegger, organiserer og rydder opp....

 

Husk at VACN er en klubb AV og for medlemmer! Jeg er på ingen måte imot konstruktiv kritikk, men føler at folk glemmer fokus litt etterhvert! VACN er ikke en bedrift, men de som holder på med dette er medlemmer på lik linje med deg og meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et lite spm bare. så lenge jeg har skilter på bilen min og forsikring og alt det er i orden. Da kan jeg vell kjøre? så lenge jeg skriver under på papirer jeg får på treffet? Å så lenge bilen kommer igjennom teknisk som består av test av bremseveske?

 

Mvh Ole Bakken Lokreim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skilt-teknisk-HJELM. Mener det er alt ja. Eller har jeg glemt noe? Så er det bare å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sjekkes i teknisk? Løse gjenstander og bremseveske, Noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sjekkes i teknisk? Løse gjenstander og bremseveske, Noe annet?

 

Det som sjekkes er:

Ingen løse gjenstander inne i bilen. Det måles kokepunktet på bremsevesken (hvor mye vann den inneholder (skal helst ikke være noe vann i den.)) Lys dekk og hjelm.

Før man slippes ut på banen skal vinduer være igjen og hjelmen skal være på hode + at lys skal være påslått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så utrolig stort problem!? Skjønner ikke folk at forsikring er til for å hindre at man blir gjeldsslave resten av livet som følge av at man har gjort noen invalide ol....!? Syntes det er skremmende at folk tar så lett på dette!!

 

Forøvrig fikk jeg bekreftelse fra mitt forsikringsselskap på at forsikringen gjelder på bane når det skjer under slike former som klubben arrangerer. Klubben leier banen for "ferdighetskjøring" og veitrafikkloven gjelder. Syntes også det er helt utrolig at folk er så utrolig selvsentrerte at de ikke klarer å se at klubben nå faktisk gjør det de kan for at flest mulig skal få bruke bilen sin på bane! At NTS legger begrensninger er vel ikke noe klubben kan noe for!? For første gang har vi fått 100db OG det tillates prøveskilt, og fremdeles er det MASSE syting... VACN i et nøtteskall!

 

Du\dere vil ikke anbefale noen forsikringsselskaper som faktisk tegner denne forsikringen? Har ikke noen som helst planer om å inn å kjøre.. Men er litt nysgjerrig på hvilke selskaper som gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.