Anbefalte innlegg

Det er jo "kjøretrening" je driver med: rolleyes: rolleyes hehe. Har jo ikke vognlisens på bilen enda, så den er like mye GATEBIL som en annen bil med 740hk og HVITE SKILTER. Står ingen steder att min bil er ett motorsport-kjøretøy..

 

Hiv på hvite skilt og kom da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da er det bare å skaffe seg prøveskilter og få forsikringselskapet til å skrive en liten bekreftelse så bør da ikke dette være noe problem. Har man litt kontakt med forsikringsagenten sin er dette sikkert et mindre problem! :)

Ta ikke sorgen på forskudd folkens...:D

 

Er kjørelysten stor nok fikser dere dette ;)

 

Vi har års-prøvekjennemerker på jobben. Pleier å bruke dem når det er noe. Men de har jo ett annet forsikrings-selskap enn meg, så tviler på att min forsikrings-agent går god for en forsikring på det reg-nr..

 

Hiv på hvite skilt og kom da. :)

 

Prøver å holde meg unna falsk dokumentasjon :) hehe.. ALLE veit att den bilen ikke er registrert uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har års-prøvekjennemerker på jobben. Pleier å bruke dem når det er noe. Men de har jo ett annet forsikrings-selskap enn meg, så tviler på att min forsikrings-agent går god for en forsikring på det reg-nr..

 

Sånn jeg ser det er det bilen du må ha spesifisert forsikring på og ikke skiltet. Ring dem og spør på pris for en helg med banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er det bilen du må ha spesifisert forsikring på og ikke skiltet. Ring dem og spør på pris for en helg med banekjøring.

 

Helt enig....det er/bør jo være bilen som forsikres!! Forsikring på chassis nr er vanligvis ikke noe problem...gjort flere ganger ved import!! Og da kjører man jo bilen på landevei/autobahn i faktisk høyere hastighet enn hva de fleste oppnår på banen!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig....det er/bør jo være bilen som forsikres!! Forsikring på chassis nr er vanligvis ikke noe problem...gjort flere ganger ved import!! Og da kjører man jo bilen på landevei/autobahn i faktisk høyere hastighet enn hva de fleste oppnår på banen!! :)

 

Da lurer jeg på hva jeg skal med den forsikringen? Så lenge vi er på ei bane? om noen krasjer under kjøring, kommer de da til å få fullt oppgjør av forsikringselskapene sine?

 

"nei du skjønner, je var på biltreff vettu, og kjørte på bane, åsså kom det en jævel og klaske rett i sida på meg.."

Trur itte det har så mye å si om du har forsikring eller ikke. Hva skar du skrive på skademeldinga? "fikk skikkelig sladd ut av svingen og gikk rundt på taket" Hastighet 140kmt?

 

hmm: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er dette fra banen?

 

 

Kommer litt ann hvor du skal henne. Men skal du til Eda i sverige,som har et flott kjøpesenter ol kjører du ned til Kongsvinger og kjører over fra der. vil tro du kommer til å bruke 2-3t. Ellers er jeg ikke noe kjent der nede,er jo i Trondheim. Kan jo kjøre over via Elverum og Trysil,men hva som finner seg på andre siden der vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er polet/systembolaget åpent eller kun vanlige matvare butikker etc? Folkeøl er jo ikke noe og drikke seg full på:P Drikker 8 liter så gir man opp og drikker skikkelig øl/vin etc

 

 

Nei er ikke åpent på Fredag da dette er nasjonaldagen til Sverige,men vi har jo polet i norge også;) fordi om det er dyrere. Dem har nylig fått dette som en helligdag. Så det er kun matvarebutikker som er åpen denne dagen. som endre sier så er det åpent mellom 10-20 på Eda,men det vil jeg tro er på kjøpesentret. Vanlige små butikker har som regel åpningstid mellom 12-19;)

 

Men lørdag er det åpent i Sverige,men da stenger pole kl 14.00;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt ann hvor du skal henne. Men skal du til Eda i sverige,som har et flott kjøpesenter ol kjører du ned til Kongsvinger og kjører over fra der. vil tro du kommer til å bruke 2-3t. Ellers er jeg ikke noe kjent der nede,er jo i Trondheim. Kan jo kjøre over via Elverum og Trysil,men hva som finner seg på andre siden der vet jeg ikke.

 

Jeg vil nok sterkt anbefale Eda/Charlottenberg. Der har du alt av butikker du kan trenge.

Kjører du over fra Flisa til Bograngen, som er ca 4-5 mil, er det kun en liten butikk med begrenset utvalg av det meste.

Kjører du via trysil, så er det LångFloen som er en grei butikk som har det meste, men det blir jo fort 15mil dit da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva jeg skal med den forsikringen? Så lenge vi er på ei bane? om noen krasjer under kjøring, kommer de da til å få fullt oppgjør av forsikringselskapene sine?

 

"nei du skjønner, je var på biltreff vettu, og kjørte på bane, åsså kom det en jævel og klaske rett i sida på meg.."

Trur itte det har så mye å si om du har forsikring eller ikke. Hva skar du skrive på skademeldinga? "fikk skikkelig sladd ut av svingen og gikk rundt på taket" Hastighet 140kmt?

 

hmm: klø :

 

Hahahaha, skriver du noe slikt så spør dem deg vel hvorfor du gadd å be om forsikring i helgen. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at de fleste forsikringsselskaper har en egen baneforsikring du kan tegne.

Den dekker nok ikke skadene på bilen, for det en bil koster er nok bare småpenger mot det det vil koste hvis det blir personskader.

Det er vel en ren ansvarsforsikring, som dekker personskader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaha, skriver du noe slikt så spør dem deg vel hvorfor du gadd å be om forsikring i helgen. : klø :

 

Kan jo ikke skrive noe annet.. Det var jo 400 vitner som såg det.. :)

 

Men dette er bare svada hele greia! For når du skal kjøre på bane, skriver du under på att du kjører på eget ansvar. Og det FINNES INGEN FORSIKRING som dekker denne type kjøring. Så enkelt er det!

Det er samma faan om vi kjører med hvite/grønne/røde skilt. Veitrafikkloven gjelder, men forsikringa er utelukket så lenge du er innpå banen.

 

Grunnen til krav fra klubben om forsikring er garantert bare for å beskytte dem sjøl.

Vålerbanen tillater kjøring med prøveskilter. Og ALLE som skal kjøre, KJØRER PÅ EGET ANSVAR!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at de fleste forsikringsselskaper har en egen baneforsikring du kan tegne.

Den dekker nok ikke skadene på bilen, for det en bil koster er nok bare småpenger mot det det vil koste hvis det blir personskader.

Det er vel en ren ansvarsforsikring, som dekker personskader.

 

De fleste som bor i norge har vel egen personforsikring, invalidforsikring, etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste som bor i norge har vel egen personforsikring, invalidforsikring, etc...

 

Ja, men med liten skrift i den avtalen, så står det nok at den ikke dekker sånne ting som banekjøring, ekstremsport osv. Derfor trengs det en ekstra forsikring for dette.

 

Og selvsagt vil klubben dekke seg mest mulig mot å stå ansvarlig hvis det skulle skje en ulykke. Blir vi dømt ansvarlig for noe sånt, så kan vi bare legge ned hele klubben, for da får vi i verste fall en gjeld på mange titalls millioner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er egentlig reglene rundt dette med banekjøring forsikringsmessig? Det finnes vel både jurister og forsikringsselgere her, en artikkel om emnet hadde vært interessant..

 

Sett at man krasjer, hva dekker forsikringen?

- Materielle skader på bil ?

- Personskader sjåfør ?

- Personskader passasjer (evt dekkes passasjerens egen personforsikring noe?)?

- Personskader publikum (som ikke har brutt noen regler om hvor man kan stå) ?

- Materielle skader på bane/anlegg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt dette står jo i forsikringsvilkårene man har fått av selskapet sitt, så da er det jo bare å begynne å lete gjennom skuffer og skap etter den tjukke blekka man aldri har giddet å lese gjennom... :P

Men som det er nevnt tidligere i tråden er banekjøringen på Våler som ferdighetskjøring å anse, og derfor er din egen ansvarsforsikring gjeldende.

 

Selv må jeg si at jeg ikke helt ser problemet her. Man må jo selv være klinkende klar over at forsikringen ikke dekker 100% så fort man kjører utpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men med liten skrift i den avtalen, så står det nok at den ikke dekker sånne ting som banekjøring, ekstremsport osv. Derfor trengs det en ekstra forsikring for dette.

 

Og selvsagt vil klubben dekke seg mest mulig mot å stå ansvarlig hvis det skulle skje en ulykke. Blir vi dømt ansvarlig for noe sånt, så kan vi bare legge ned hele klubben, for da får vi i verste fall en gjeld på mange titalls millioner.

 

Hvorfor trenger ikke da de med hvite/grønne skilter ekstra forsikring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ikke skrive noe annet.. Det var jo 400 vitner som såg det.. :)

 

Men dette er bare svada hele greia! For når du skal kjøre på bane, skriver du under på att du kjører på eget ansvar. Og det FINNES INGEN FORSIKRING som dekker denne type kjøring. Så enkelt er det!

Det er samma faan om vi kjører med hvite/grønne/røde skilt. Veitrafikkloven gjelder, men forsikringa er utelukket så lenge du er innpå banen.

 

Grunnen til krav fra klubben om forsikring er garantert bare for å beskytte dem sjøl.

Vålerbanen tillater kjøring med prøveskilter. Og ALLE som skal kjøre, KJØRER PÅ EGET ANSVAR!

 

Forsikringen på min S2 med hvite skilter gjelder ved kjøring på offentlig vei og da også kjøretrening på norsk trafikksenter sin bane. Det vil gis avkortning om det er grove overtredelser på veitrafikkloven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringen på min S2 med hvite skilter gjelder ved kjøring på offentlig vei og da også kjøretrening på norsk trafikksenter sin bane. Det vil gis avkortning om det er grove overtredelser på veitrafikkloven.

 

Genau!Exactly!Nettopp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringen på min S2 med hvite skilter gjelder ved kjøring på offentlig vei og da også kjøretrening på norsk trafikksenter sin bane. Det vil gis avkortning om det er grove overtredelser på veitrafikkloven.

 

190km/t på langstrekka er vel å regne som grovt : klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noe om dette på bilforumet sine sider også

 

HER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringen på min S2 med hvite skilter gjelder ved kjøring på offentlig vei og da også kjøretrening på norsk trafikksenter sin bane. Det vil gis avkortning om det er grove overtredelser på veitrafikkloven.

 

Da gjelder vel også prøveskiltenes ansvars forsikring i samme grad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt å kaste bort tiden på krangling her da folkens.....bruk heller tiden på å skaffe prøveskiltene og forsikringen!

+ få bilen i teknisk kjørbar stand ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens,

 

1. Ja, veitrafikkloven gjelder. Men i tillegg kommer Norsk Trafikksenter sine regler. De eier området og de kan sette egne regler utover veitrafikkloven. Ønsker dem at alle biler skal kjøre i 40km/t på banen, så må vi følge det.

2. Dette er kravene som Norsk Trafikksenter setter for og kjøre med prøveskilter, regler vi da må følge uansett meninger om det er riktig eller galt.

3. Din vanlige bilforsikring gjelder nok ikke på bane nei, og er derfor vi skal ha egen spesifisert bevis på at det er tegnet spesiell forsikring for banekjøring på Vålerbanen.

4. Er dette vanskelig så kan vi gjøre dette uhyre enkelt: Nekte prøveskilt i det store og det hele... Utgangspunktet for kjøring på Vålerbanen var uten prøveskilt. Men flere medlemmer tok kontakt med oss etter at de bl.a. hadde sett prøveskilt benyttet på Gatebil sitt treff. Vi har derfor gått noen rundt og fått til denne avtalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens,

 

1. Ja, veitrafikkloven gjelder. Men i tillegg kommer Norsk Trafikksenter sine regler. De eier området og de kan sette egne regler utover veitrafikkloven. Ønsker dem at alle biler skal kjøre i 40km/t på banen, så må vi følge det.

2. Dette er kravene som Norsk Trafikksenter setter for og kjøre med prøveskilter, regler vi da må følge uansett meninger om det er riktig eller galt.

3. Din vanlige bilforsikring gjelder nok ikke på bane nei, og er derfor vi skal ha egen spesifisert bevis på at det er tegnet spesiell forsikring for banekjøring på Vålerbanen.

4. Er dette vanskelig så kan vi gjøre dette uhyre enkelt: Nekte prøveskilt i det store og det hele... Utgangspunktet for kjøring på Vålerbanen var uten prøveskilt. Men flere medlemmer tok kontakt med oss etter at de bl.a. hadde sett prøveskilt benyttet på Gatebil sitt treff. Vi har derfor gått noen rundt og fått til denne avtalen.

 

Da må ALLE som skal kjøre i helga tegne en ekstra forsikring da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så jævlig vanskelig å sette på noen skilter på bilen din og få en liten forsikring på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.