Anbefalte innlegg

Gleder meg jeg :D

Ja men da er vi to:klapp:: gb :: rb :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Da kan vi ha det gøy, mens alle andre klager ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Da kan vi ha det gøy, mens alle andre klager ;D

Flott! Da er dere de to første som får utdelt skattekart til den siste pilsen på campen : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Da er dere de to første som får utdelt skattekart til den siste pilsen på campen : smil :

JESS!!!!Var akkurat dette jeg håpa på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du\dere vil ikke anbefale noen forsikringsselskaper som faktisk tegner denne forsikringen? Har ikke noen som helst planer om å inn å kjøre.. Men er litt nysgjerrig på hvilke selskaper som gjør dette?

Henger meg på denne, det skulle ha vært morsomt og visst... : rolleyes

Samme historien hvert jævla år, noen få får kjøre med prøveskilt mens andre må stå med lua i hånda og se på.

HVERT JÆVLA ÅR...

Dette kommer kun noen få dager før treffet HVERT JÆVLA ÅR, det er ikke alle som har kontakter over alt og kan ordne seg "forsikringsavtaler" gjennom bekjente.

Ikke alle har tilgang på forhandlerskilt heller.

Enten må alle få lov eller ingen.

Kanskje vel sosialistisk, men dette skaper misnøye HVERT JÆVLA ÅR.

Ha et fortreffelig treff... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen får kjøre er bedre enn ingen sier nå jeg. Og at de må ha skikkelig forsikring gjør jo ingenting heller, det gjør det jo bare mer sikkert.

Slutt å syt, la oss kose vors til helga! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Here we go again! hehe

Støtter den Hans :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også være med på den skattejakten da!! Alle bidrar med 1 øl så får vi 1 til å tegne kart å 1 til å grave ned. Da tar det tid før vi finnern :D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også være med på den skattejakten da!! Alle bidrar med 1 øl så får vi 1 til å tegne kart å 1 til å grave ned. Da tar det tid før vi finnern :D hehe
Jeg kan samle inn all øl fra dere å kanskje jeg skal gjemme den : haha : eller drikke den opp selv : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det ikke er noe å klage over, 100db og prøveskilt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det ikke er noe å klage over, 100db og prøveskilt :)

I teorien ikke, men prøveskiltbiten er litt ubrukelig om det kreves en forsikring ingen tilbyr (NOEN må vel vite om NOEN som tilbyr dette?)..

Uten at jeg helt kan se at det har kommet noe svar på spørsmålet om hvorfor prøveskiltene må ha en egen ansvarsforsikring, når de i teorien er like godt ansvarsforsikret som vi på hvite skilter fra før av..?

Når selv BT mener at forsikringen er god nok på disse skiltene til å trafikkere vanlige veier, hvor de ikke tillater biler som er senket mer enn noen millimeter, det burde jo si sitt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg helt kan se at det har kommet noe svar på spørsmålet om hvorfor prøveskiltene må ha en egen ansvarsforsikring, når de i teorien er like godt ansvarsforsikret som vi på hvite skilter fra før av..?

Når selv BT mener at forsikringen er god nok på disse skiltene til å trafikkere vanlige veier, hvor de ikke tillater biler som er senket mer enn noen millimeter, det burde jo si sitt.. :)

Forklaring er at vålerbanen krever dette av oss i kontrakten. Det er ikke som alle tror at det er vi som setter reglene for kjøring.

Men vi kan jo neste år kjøre med 90db ingen prøveskilt eller lisensbiler slik at "alle" blir fornøyd.

Sorry men nå er jeg skuffet og oppgitt over mange her. Det er folk i klubben som står på for at vi skal få litt gromme biler på våre treff også (slik det var i gamledager) men alt de får igjen er negative tilbakemeldinger om ditt og datt og hvorfor er det ikke slik istedenfor slik etc.

De som organiserer treffe gjør ikke dette for seg selv men for medlemmene våre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om at det er VACN som ødelegger, syns de har gjort en god jobb..

MEN, det må da være mulig å finne et bedre svar enn "det står i kontrakten". Hva med å høre med Våler? Jeg regner med Våler har en grunn til å kreve dette, og de har kanskje peiling på hvem som tilbyr slik forsikring siden de mener det er mulig å få det til..

Så igjen nevner jeg ikke noe om at dette er VACN sin feil, men kanskje at informasjonen rundt dette kunne vært bedre, så hadde man sluppet 6 sider diskusjon, noe det blir når svarene går i banen "det står i kontrakten" eller "vi er ikke den stygge ulven", uten å prøve å forklare noe eller gi en pekeretning for hvor man kan få dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår at hver enkelt som har planer om å bruke prøveskilt tar kontakt med sitt forsikringsselskap for å høre med de. Det er nemlig mulig å få de til å skrive hva forsikringen dekker. Og de fleste forsikringer dekker all kjøring med prøveskilt enten bilen er registrert eller ikke i Norge. Unntaket for dekning er hastighetsløp med særskilt polititilatelse/sperring. Dette kan feks være Rally Norway. Dette er i hvertfall det jeg har fått opplyst.

Klubben kjører ikke noen form for hastighetsløp på Våler til helgen så vidt jeg vet......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig skulle V8'eren min stå hjemme i helgen, MEN det blir noe annet nå. Heldigvis fikk Gatebil lov å kjøre på banen med prøveskilt! og da fikk vi også lov etter mye om og men. Jeg har skaffet bekreftelse på hva forsikringen min dekker, så jeg er fornøyd og skal sikkert kjøre opp ett par hundre liter suppe i helgen!

Godt jobba til dere i styret som fikk dette i orden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så jævlig vanskelig å sette på noen skilter på bilen din og få en liten forsikring på den?

Er vel akkuratt det`n prøve å gjerra da... hive på prøve skilt å kjøre da!

Er da akkuratt samme ansvars forsikringa på di prøveskilta som det ola norman har på sin blå rustne dritt golf med delekasko eller bare vanlig ansvars forsikring! å viss du vil ha KASKO på prøveskilter får du det både hos biltilsynet og på stål skilta... koster litt men ikke så jevlig.. ikke det at noen trenger det får forsikringa utgår uansett på bane bruk tror jeg men: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det har litt med måten man formulerer seg ovenfor forsikringsselskapet som er avgjørende for svaret!!!

"Jeg må ha forsikring for banekjøring jeg"....lite sannsynlig at man kommer noen vei!!

"Ferdighetskjøring/kjøretrening"...kan høres litt mer fornuftig ut...!!! ;););)

Men uansett....skal bli sinnsykt gøy med treff til helgen!!! :D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsaken til at Vålerbanen ser at alle har forsiking som dekker kjøring på deres bane er vel for at de skal ha utbetaling av et forsikrings selskap hvis en sjafør ødlegger noe/noen på banen deres.

Det hadde jeg også krevd hvis det var min bane hehe (drømme)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsaken til at Vålerbanen ser at alle har forsiking som dekker kjøring på deres bane er vel for at de skal ha utbetaling av et forsikrings selskap hvis en sjafør ødlegger noe/noen på banen deres.

Det hadde jeg også krevd hvis det var min bane hehe (drømme)

Det er jo greit, men tingen er jo at har man prøveskilter, så har man allerede den forsikringen - og derfor ser flere her ikke grunnen til at det kreves enda en forsikring/bekreftelse på hva som dekkes. Du på hvite skilter har samma ansvarsforsikring som Alm har på sine prøveskilter - mens han må ha et papir fra forsikringsselskapet på at han har lov å kjøre på Våler denne helga - noe du slipper.

Tærud; Da kan jo du kanskje nevne litt grovt hva som står i din bekreftelse og hvordan du gikk frem for å få dette, slik at andre som sliter med det samme her kanskje kan få litt hjelp.. :)

(og evt tlf til forsikringsagenten din som tydeligvis kan dette)

Gleder meg forøvrig mye til treffet, selv om jeg ikke skal utpå bana, verken på hvite, grønne eller røde skilter.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok rett som du sier Endre. Ferdighetskjøring/kjøring med instruktør osv og IKKE banekjøring. Det er ingen form for hastighetskjøring til helgen og da blir det mer fleksibelt fra selskapene. Usikker på om dette gjelder alle selskap da. Hva tror dere Autofil osv gjør når de tester biler med prøveskilt? Regner med de har samme vilkår som det jeg har fått bekreftelse på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo greit, men tingen er jo at har man prøveskilter, så har man allerede den forsikringen - og derfor ser flere her ikke grunnen til at det kreves enda en forsikring/bekreftelse på hva som dekkes. Du på hvite skilter har samma ansvarsforsikring som Alm har på sine prøveskilter - mens han må ha et papir fra forsikringsselskapet på at han har lov å kjøre på Våler denne helga - noe du slipper.

Tærud; Da kan jo du kanskje nevne litt grovt hva som står i din bekreftelse og hvordan du gikk frem for å få dette, slik at andre som sliter med det samme her kanskje kan få litt hjelp.. :)

(og evt tlf til forsikringsagenten din som tydeligvis kan dette)

Gleder meg forøvrig mye til treffet, selv om jeg ikke skal utpå bana, verken på hvite, grønne eller røde skilter.. :)

Som jeg har sagt til flere be om å få tilsendt vilkåra fra forsikringsselskapet på de røde skilten og LES.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt til flere be om å få tilsendt vilkåra fra forsikringsselskapet på de røde skilten og LES.

Står mye kjekt der, men det er jo ikke dette papiret man trenger nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan jo rygge rundt banen så har man jo alt ansvar selv :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn C Carlsen herr teknisk avd:

Får man lov til å skru ut "begge" frontlykten hvis man har spreder/tåkelys? Er jo meldt 28 grader så det kommer til å bli bra varmt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.