Anbefalte innlegg

Forklaring er at vålerbanen krever dette av oss i kontrakten. Det er ikke som alle tror at det er vi som setter reglene for kjøring.

Men vi kan jo neste år kjøre med 90db ingen prøveskilt eller lisensbiler slik at "alle" blir fornøyd.

Sorry men nå er jeg skuffet og oppgitt over mange her. Det er folk i klubben som står på for at vi skal få litt gromme biler på våre treff også (slik det var i gamledager) men alt de får igjen er negative tilbakemeldinger om ditt og datt og hvorfor er det ikke slik istedenfor slik etc.

De som organiserer treffe gjør ikke dette for seg selv men for medlemmene våre.

Jeg synes styret har vært kjempeflink med å organisere dette treffet og irriterer meg grønn over at det traff på samme helga som Bug Run.

Men måten du svarer på her jo som se en sutrende guttunge som ikke tåler å bli tilsnakket.

"Ikke kjøre med 90db og ikke lisensbiler" ? Om man får lov til dette av NTS så er det vel ikke noe problem, og det er jo heller ikke det vi diskuterer her? Når det gjelder lisensierte biler, siden du nevner det, så har jeg sjekket dette med Norsk Bilsportforbund og de hadde ikke hørt om noe sånt.

Det er litt rart at NTS krever en forsikring på en forsikring som allerede er der... Ang. klistrelapper så kan man jo be at det står "testing av bil på Vålerbanen" i feltet. Kan ikke skjønne at det er umulig?

Men skjønner argumentet med "skrotbiler" som skal brukes opp, dette blir jo evt. silt ut av teknisk.

Årsaken til at Vålerbanen ser at alle har forsiking som dekker kjøring på deres bane er vel for at de skal ha utbetaling av et forsikrings selskap hvis en sjafør ødlegger noe/noen på banen deres.

Røde forhandlerskilt og vanlige skilt kjører jo med samme ansvarsforsikring, hvorfor skal da forhandlerskiltene ha en ekstra ansvarsforsikring og ikke de som har hvite skilt?

Tok en kjapp ringerunde:

Gjensidige: Nei, det var ikke mulig

If forsikring: Det hadde de aldri hørt om.

Sparebank 1: Der har jo Mr. Alm fått svar

Vesta: De hadde heller ikke hørt om dette.

Da vil jeg gjerne vite hvilket forsikringsselskap siden ingen av de 4 "store" har dette.

Dere svarer jo ikke på hva folk spør om her, om hvordan man skal gå fram for å få denne "forsikringen"

Da må det være bedre å kjøre på med oppvisningsklasser a la Gatebil eller no?

Er ikke meningen med å være negativ eller "sutrete" pga av dette, jeg skal ikke være der uansett så egentlig så gir jeg beng.

Ønsker alle et kjempefint treff med eller uten prøveskilt, dette kommer nok til å bli et av de aller beste treffene i VACN sin regi. Det skal dere ha... : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg litt mere også.. men synd ikke alle kan få den forsikringen.. Eller vet hvordan man går frem for og få dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først: Stor ros til alle som står på for oss sutrende medlemmer :tilber:

Tror dere at eksepelvis glattkjøringskurs ikke går inn under bilansvarsloven?? Tror dere at ferdighetskjøring ikke går under bilansvarsloven?

Sjekk bilansvarsloven LOV 1961-02-03 §1 og §2

Det er ingen annen lov for prøvekjennmerker enn for hvite eller grønne kjennemerker.

MEN, det er alltid et men! Som skrevet tidligere er det begrensninger på hvorvidt det er på avstengt område med særskilt politiløyve, da faller ansvar på kjøretøy bort.

Jeg synes det er bra, veldig bra at dette blir diskutert og at vi blir oppmerksomme på dette, som Ketil skriver er det i værst tenkelige tilfelle at 3.person (tilskuer) blir invalidisert som følge av at en klubbmedlem mister hjulet ved banekjøring. Har han da ikke ansvarsforsikring så er vedkommende gjeldsslave.

Ansvarsforsikring er det viktigste du som bileier, snekker, butikkeier, frisør, advokat, osv osv har.

Ser frem til en aldeles super helg med camping, kjøring, pilsing, og bilprat ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Da er dere de to første som får utdelt skattekart til den siste pilsen på campen : smil :

Jaaaaaaa!!!! Jeg og Espen skal ha det gøy med skattekart og pilsdrikking;) : rock :

Så kan de andre fortsette og diskutere;) hehe

Men du slenger deg da med du å Brage;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også være med på den skattejakten da!! Alle bidrar med 1 øl så får vi 1 til å tegne kart å 1 til å grave ned. Da tar det tid før vi finnern :D hehe

Se der ja flere som er med. Dette kan jo bli gøy.:)

Så hva med å stoppe diskusjonen her,vi har fått med oss dette nå. Fokuser på det som er positivt istede. Reglemange er nå en gang slik,blir ikke endret fordi om vi har mange meninger,greit at alle får sakt hva de mener. men det har nå en gang kommet frem,så poenget er tatt ;)

Så langt ser det ut som vi får knallbra vær,skattejakk og pils og ikke minst får vi ufattelig mye flott å hvile øynene på. Å noe nytt er at vi har 100db hvis jeg ikke har fått med meg feil ende.;)

Så dette kan ikke bli noe anent enn BRA!!!!

Gleder seg fortsatt like mye ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja flere som er med. Dette kan jo bli gøy.:)

Så hva med å stoppe diskusjonen her,vi har fått med oss dette nå. Fokuser på det som er positivt istede. Reglemange er nå en gang slik,blir ikke endret fordi om vi har mange meninger,greit at alle får sakt hva de mener. men det har nå en gang kommet frem,så poenget er tatt ;)

Så langt ser det ut som vi får knallbra vær,skattejakk og pils og ikke minst får vi ufattelig mye flott å hvile øynene på. Å noe nytt er at vi har 100db hvis jeg ikke har fått med meg feil ende.;)

Så dette kan ikke bli noe anent enn BRA!!!!

Gleder seg fortsatt like mye ;)

Skriver under her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reglemange er nå en gang slik,blir ikke endret fordi om vi har mange meninger
Det var vel akkurat slik det ble 100DB - altså at flere sa hva de mente og dermed tok klubben kontakt med banen og fikk hevet grensa (det samme med prøveskilt)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår at hver enkelt som har planer om å bruke prøveskilt tar kontakt med sitt forsikringsselskap for å høre med de. Det er nemlig mulig å få de til å skrive hva forsikringen dekker. Og de fleste forsikringer dekker all kjøring med prøveskilt enten bilen er registrert eller ikke i Norge. Unntaket for dekning er hastighetsløp med særskilt polititilatelse/sperring. Dette kan feks være Rally Norway. Dette er i hvertfall det jeg har fått opplyst.

Klubben kjører ikke noen form for hastighetsløp på Våler til helgen så vidt jeg vet......

Det er ikke mulig å få til sånt eget skriv fra forsikringsselskapet om at det er greit at du kjører på banen den og den dato, og ja, jeg har forhørt meg med mitt forsikringsselskap som er Gjensidige.

Det er nemlig mulig å få de til å skrive hva forsikringen dekker.
Man kan ta med forsikringsavtalen som man får hvert år med andre ord? Der står det svart på hvit hva som blir dekket eller ikke. Forsikringsavtale er noe alle får tilsendt i begynnelsen av året sammen med innbetalingsblankett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skaffet bekreftelse på hva forsikringen min dekker,

Har du skriv fra forsikringselskapet der det står hva som blir dekker i tilfelle ulykke på spesifisert dato og bane?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel akkurat slik det ble 100DB - altså at flere sa hva de mente og dermed tok klubben kontakt med banen og fikk hevet grensa (det samme med prøveskilt)..

Ler godt nå...:)

å diskusjonen fortsetter. enkelte må bare ha siste ordet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg hadde gjort, hadde vært å printe ut forsikringen som går på prøveskiltene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Værmeldingen for helga :D

Husk solkrem og myggspray!

yeeeehhh!!!! pilsvær dilux:klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk solkrem og myggspray!

Heldige j**ler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte mitt selskap nå for å få få en bekreftelse på at min bil kan kjøre på en ferdighetskjørings øvelse på vålerbanen, og det syns de hørtes greit ut. Får vel den i morra selv om jeg strengt tatt ikke trenger den med mine hvite skilter.

De sa først at det trengte jeg ikke men jeg sa jeg gjærne ville ha en. Så ingenting er umulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mr. Carlsen, hvilket selskap? Var jo gledelig opplegg det da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte mitt selskap nå for å få få en bekreftelse på at min bil kan kjøre på en ferdighetskjørings øvelse på vålerbanen, og det syns de hørtes greit ut. Får vel den i morra selv om jeg strengt tatt ikke trenger den med mine hvite skilter.

De sa først at det trengte jeg ikke men jeg sa jeg gjærne ville ha en. Så ingenting er umulig.

Spør du meg så blir det jævli feil å kalle det ferdighetskjøring når de værste bila er oppi nesten 230 KMt på slutten av langstrekka. Min S2 gjør ca 220 på 8000/ 4gir. Og je får dratt litt på 5 gir hvis je bremser sent der.

Hvis det skjer en ulykke i denne hastigheten på banen tror jeg ikke det har så mye å si om du i utgangspunktet fikk lov til å kjøre en ferdighetsøvelse med veitrafikkloven som gjeldende reglement. Lemlester du en tilskuer da, tror jeg du skal være jævli sleip og god til å prate for deg for å komme unna.

ALLE som tar seg en tur utpå bana med sin bil får horn i panna og kjører alt det bilen orker. Tilogmed standardbiler klarer sikkert 170 kmt på langstrekka. Så att dette kan kalles "ferdighetskjørings øvelse" er litt vel drøyt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg så blir det jævli feil å kalle det ferdighetskjøring når de værste bila er oppi nesten 230 KMt på slutten av langstrekka. Min S2 gjør ca 220 på 8000/ 4gir. Og je får dratt litt på 5 gir hvis je bremser sent der.

Hvis det skjer en ulykke i denne hastigheten på banen tror jeg ikke det har så mye å si om du i utgangspunktet fikk lov til å kjøre en ferdighetsøvelse med veitrafikkloven som gjeldende reglement. Lemlester du en tilskuer da, tror jeg du skal være jævli sleip og god til å prate for deg for å komme unna.

ALLE som tar seg en tur utpå bana med sin bil får horn i panna og kjører alt det bilen orker. Tilogmed standardbiler klarer sikkert 170 kmt på langstrekka. Så att dette kan kalles "ferdighetskjørings øvelse" er litt vel drøyt.

Du får gjøre som oss andre da vettu og få deg en bil med hvite skilter, eller vognlisens om du bekymrer deg for å stå forsikringsløs om du kræsjer inn i andre biler og går i din brors fotspor ;)

Forsikring gjelder som sagt ved kjøring på både glattkjøringsbaner (klubben har hatt noen ferdighetskjøringer på slike baner og i regi av Naf) samt på asfaltbaner hvor veitrafikkloven gjelder.

Norsk trafikksenter er jo i aller høyeste grad ett opplæringssenter for førere av både person, buss og lastebiler, så at man kan bedrive ferdighetsskjøring der tror jeg ikke noen forsikringselskaper betviler.

Men legger man det fram slik at man skal bedrive BANEkjøring og kjøre idiot, ja da skjønner jeg at forsikringsselskapet snur ryggen til, iaf når engangsprøveskilter legges frem som registreringsnr, da tror jeg nok en og annen forsikringsagent lukter destruction derby med jordebil ganske tidlig.

Utvises det GROV uaktsomhet gjelder ingen form for forsikring uansett, så enkelt er det.

I mine øyne har en bil som hverken har vognlisens, eller hvite skilter ingenting på VW-Audi sine treff å gjøre. Slike biler er rett og slett ikke bil, det er 4 hjul og en motor som er kastet sammen ofte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mine øyne har en bil som hverken har vognlisens, eller hvite skilter ingenting på VW-Audi sine treff å gjøre. Slike biler er rett og slett ikke bil, det er 4 hjul og en motor som er kastet sammen ofte...

S2'n min er kastet sammen og er ingen bil? Takk! Stiller GJERNE til race på GATEBIL!:evil:

Dra dit den som vil.! Je gir faan i hele greia!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'n min er kastet sammen og er ingen bil? Takk! Stiller GJERNE til race på GATEBIL!:evil:

Dra dit den som vil.! Je gir faan i hele greia!

Den stiller helt klart i samme kategori som slike biler ja? Med hverken vognlisens eller hvite skilter så er spekteret av kvaliteten på jordbiler ganske stor vettu ;)

Men bilen din er nok ett bra bygge det, uten tvil, og da skulle det vel ikke være noe problem å få vognlisens på den og bli med og leke? :)

Sier aldri nei til ett race på bane : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjeller samme regler om jeg velger å bryte fartsgrensen på vålerbanen som på vanlig vei, det er opp til forsikrings selskapet å vurdere om jeg handlet uaktsomt i det akktuelle øyeblikket. Graden av uaktsomhet vil jo bli vurdert i ett eventuelt uhell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gjøre som oss andre da vettu og få deg en bil med hvite skilter, eller vognlisens om du bekymrer deg for å stå forsikringsløs om du kræsjer inn i andre biler og går i din brors fotspor ;)

meiner med dette her a? er det liksom fullt min feil at det smalt? er vel ikke ulovlig å sladde litt utpå bana der? etter min mening så er det bilen som kommer bak og skal kjøre forbi som har ansvaret. skal vel også kjøre forbi på venstre side og ikke lure seg på innsiden mens bilen foran sladder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... "mitt forsikrings selskap" Det er ikke nevnt et eneste navn... bare "mitt selskap" Så oppfordrer igjen til anbefalinger.. man rekker sikkert ikke noe til imorra, men det kommer sikkert flere treff.. Sånn kan oss klagefanter være tidlig ute neste gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, jaja! Nettopp kjørt 2500 km denne uka i jobb, og sitter nå å venter på Ferge for å komme meg videre hjem. Så er det hjem, hive noen ting i bilen, og åke nedover 1100 km til Våler og 1100 km hjem igjen ;) På Mandag er det nye 2500 km igjen .. hehe ... men jeg gleder meg uansett jeg!

Varmt vær med sol, Øl, grilling, hærlige VW og Audier ... det finnes sikkert noe å sutre over ... men nå har sikkert Sharapova en føflekk her og der, men skulle ikke klaga om jeg fikk dra "dit" :D

Kos dere alle!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.