Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Er det samme opplegg som står i A3/S3, A4 og Golf den maskinen som står i Skodaen din?

Som kjent så gikk jo min 1,8t i S3'en til helvete (rådehavari) med bare chip. 1,4bar hørtes mye ut. Mener å huske jeg hadde 1,1 - 1,3bar (det varierte litt).

Tidlig ladetrykk og "mye" moment er vel det som i grunn tar knekken på disse maskinene. Det er jo mange som setter på litt større turbo på original bunndel uten at det er noe problem. Jeg hadde dog ikke satsa på det, men det funker nå for en del. Kan det stemme med 240-250hk de tar ut?

 

Personlig hadde jeg ikke satt chip i en 1,8t igjen.

 

Litt skremselspropaganda :evil:

 

Må si jeg liker ikke denne skremsel propaganda din.

 

Både A4en jeg hadde og Octavia RSen jeg hadde hadde gått lenge på chip. A4en lada ca 1,4 den og, og gikk i mange år etter jeg solgte den. RSen er jo originalt en 180hk mot 150hk i a4en. Jeg hadde ikke hatt noe problem og kjørt med dette. Er mange som kjører med chip uten problem.

 

Hvilken RS er det du har kjøpt? Bilde?

 

Her her arbeidsloggen om den http://forum.vacn.no/showthread.php?270751-Arbeidslogg-Stealth-Bleier%E6ser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E jo mange 1.8T rådehavari i klubben så e grunn te å sova dårlig om nattå :P alt over 400Nm e bob-bob på originalrådene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E jo mange 1.8T rådehavari i klubben så e grunn te å sova dårlig om nattå :P alt over 400Nm e bob-bob på originalrådene

 

Det jeg eventuelt ikke får sove av at har null peilig hva de har gjort med motoren. Gjerne et dumt spørsmål, men er det sansynlig chipen som gir så høy ladetrykk eller har de fikla på wastegaten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med vagcom kass ladetrykk hjernen ber om vs. det den faktisk lader. Kan jo og kikka under panseret og se om N75 fortsatt e kobla opp eller om det står ein boost controller der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har original luftfilterboks til deg om du skulle trenge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mercedes Benz 190 vs. Hammelmann 1000bar 192 l/min:

 

Greit trykk i den slangen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://vimeo.com/110366991

 

Noen som kan ha en idè hva den tsj-tsj lyden kan være?

 

Lyden kommer fra venstre side av motoren når man står foran bilen.

 

Motor er en 2.0TDI i en A3 som er kjørt 125000km, nettopp hatt regreimbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har original luftfilterboks til deg om du skulle trenge...

 

ja, mye skal du ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har de klippsene for å ta ut stereoanlegget på audi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokallagstreff i dag ?

 

At eg aldri huske d der........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sei det som det er sofaen fristet mer. ;) det gjorde den vertfall for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det flere enn meg så spare te bart for tiå :P

 

Movember e i gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bart og bart... vettkje om eg kan kalla d d, men barbere nå ikje overleppå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d bare barten så ska sparast?

a2ed9715e73a5623b11cccbb8f1c64ff.jpg

 

Misforstått eg då..:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ser så teit ut med bart ( tror eg) så her får det bli fullsjegg �� ikke at det ser noe serlig bedre ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikkje eg gidde barbera meg i dag heller...:-P ser jævligt ud sama ka eg gjørr:-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.