Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Hehe, busy helg ja. :) for meg så blei det gjerdebygging og lax i dag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Petter.for lån av fantastisk god biltralle : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare bedreve huslige sysler som maling/vasking og spyling ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har bytta gateway i passelaten, endelig har eg ACC igjen :D :D

E bare 1,5år siden sist an virka :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor kan eg få kjøpt meg ein bede stålplata? Bøttesetene t S3'en e breiere enn understellet så sko hatt ein liden bede med stålplada for å juksa d t litt.

Holde det med 3mm eller sko eg gått for 5-6mm?

 

Ser det på bildet under her...

F671BFD2-F558-461F-9CAB-43A6B501830B.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tru eg he ein bede. Kor stor bede trenge du og når trenge du beden??? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tru eg he ein bede. Kor stor bede trenge du og når trenge du beden??? ;)

 

Det hadde jo vært smud! Ska se om eg isje får tatt meg ein tur ut og måla i kveld. Eg har isje hastverk så alt itte ka så passe deg :)

 

Kor tjukke e an?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska ud å sviva i kveld eg au, så me kan jo treffas seinar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lagt et 2mm vinkeljern over hele, evt breddet understellet med å sveise på noe firkant rør/vinkel på hver side. I henhold til "boka" skal man bruke 25x25x2 firkant rør fra kanal til mellom Aksel tunnel, disse innsveiset i 40cm2 forsterknings plater..

 

Så om du bredder hver side med 25x25x2 firkant rør vil jeg si du er "innafor" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips te ka som brukes av pusseskiver etc for å slipe ned sveis på en felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lagt et 2mm vinkeljern over hele, evt breddet understellet med å sveise på noe firkant rør/vinkel på hver side. I henhold til "boka" skal man bruke 25x25x2 firkant rør fra kanal til mellom Aksel tunnel, disse innsveiset i 40cm2 forsterknings plater..

 

Så om du bredder hver side med 25x25x2 firkant rør vil jeg si du er "innafor" :)

 

Aha, så det e gjerna isje godt nok sånn så eg tenke då... E litt greit at stolene bler siddane der di ska ver om någe sko skje!

Det ser ut som om eg må holda meg t å bredda bare den eina siå (mot kanalen) for stolen e akkurat for smal t at eg får bolthålå i midten av di firkantrørå du tenke på. Og d må eg nesten om eg ska få t å skru d fast. Du ser det på bildet under her kor eg har satt stolen sentrert over understellet.

 

Som du ser her så hadde boltene havna midt i veggen på et påsveist firkantrør...

 

A4D9F288-A5E0-4F53-BD39-A0C3F4C65CFB.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan fikses med ett sveiseapparat og vinkelsliper, jørr det vertfall sånn at stolen havne riktig i bilen, type i senter av rattet...

Finn ut koss du ska ha det, så går du ut dørå de å traske omlag 100m, posere litt halvfrekt å dinge på dørå....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips te ka som brukes av pusseskiver etc for å slipe ned sveis på en felg?

 

For innside/utside, for å polere/lakkere etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På aluminium liker eg best å bruke manuelle ting, da med maskinbruk blir for varmt og aluen kliner seg utover. Finskåret fil før man går over på smergel papir, kommer litt an på hvordan tilkomsten/utformingen der man skal pusse. Kan også bruke flapdisk for rettsliper, men da må man bruke veldig lav hastighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har store problemer med å få tak i Noen hos Glassmester Einar Knutsen prøvd på Mail og på telefon over flere dager.. Er det sommerstengt de sier ikke noe om det på svareren men. Finnes det noen alternativ andre firma det er mulig å få bra priser hos?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i daglig leder på mobil, så då er alt bare velstand :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det e lokallagstreff idag, eller har me tatt sommerferie ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, me tar vell aldri sommerferie. Tenkte eg sko prøva komma i kveld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.