Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Min bil ble avskiltet av politiet pga manglende forsikring etter jeg kolliderte med den, fikk det dekket likevel. Sålenge du og din bil ikke har noe skyld så er det ikke et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du tør og kjøre bil uten forsikring altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt en firehjulskontroll, og helst spesifikt morningen den 12. om 1 uke.

Anbefalninger på pris osv?

Er det noen her som kan ta med papirer? :D

 

Ute i siste liten som vanlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autofix jore d for 1000-lapp. Måtte justera bilen opp for at de sko få an på benken. Men har flytta, så e kanskje bedre nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 kr er jo kjempebillig, får ringe å høre imorgen :)

Stiller den til tuv, da er det grei klaring under

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har erfaring me smart repair her i Stavanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg såg den nye transporteren i dag sånn umiddelbart likte eg den ikke ,men blir vel vant med den ettervert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, satse på det løse seg. Og håpe kun felgen som må byttes og litt lakkering på skjermen. Må uansett koste på en del tusen t på lakkering siden forrige lakkerer dreit seg ut, og så har han jo selvfølgelig lagt ned. Neste gang e eg lurere enn å koste på bruksbilen så mye :P

Bilen e i forskriftmessig stand, einaste e at eg må få i skilleveggen så eg ikkje får BT på nakken og må betala x antall tusen for omregistrering t personbil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du brant deg vel på samme lakkerer som meg? Rogaland Lakkering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du brant deg vel på samme lakkerer som meg? Rogaland Lakkering?

 

Har Rogaland lakkering lagt ner nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har tips te koss eg får dratt ein kabel inn i dørå på passaten uten å demontera alt?

 

EDIT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du brant deg vel på samme lakkerer som meg? Rogaland Lakkering?

 

Jupp! Tippe det blir fort en 15k t før bilen e der eg vil ha den... Renninger, lakkeringstøv, mangel på lakk på deler osv.. Men problemet e at eg får ikkje tak i Votex tankvingen som låg hos han, og den har gått ut av produksjon. Hadde òg et rustfritt y-rør t eksosen som låg der. Men kan vel se langt ette de delene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, eg va ganske fornøyd med jobben han jore for meg (pittte liden fargeforskjell på framskjermen og nedre grill va dårlig arbeid og har flassa). Har virka som ein grei fyr, men han vett at søstrå ble utsatt for ein stygg ulykke for 2 år siå. Då forsvant an litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fant det nylakkerte panseret mitt i sørgelig tilstand utfor lokalet hans så kjør innom å se om han har kasta det ut.

Mulig eg har det nye nr hans en plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en grunn til at folk som lakkerer biler en litt shady typer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt under halvparten av prisen bl.a. Jeg synes ikke han var shady. Va litt blå-øyd når jeg fikk svar på forespørselen min fra han. Sendte til de fleste lakkererne i byen, og han var best på pris samt ordnet soting og lakkering. Tenkte ikke over at dette var moms-fritt arbeid før jeg skulle hente. Første gangen var det all svart plastikk som ble lakkert, samt sotet rutene. Lakkeringen var det ingenting å si på (sett bort fra litt lakkstøv på radiatoren). Klarte ikke å sote bakruten (fikk avslag for det), samt ene vinduet var dårlig lagt.

 

Neste runde var det å blende lister på frem- og bakfanger, samt lakkere opp panser og en skjerm. Utenom nevn (nesten microskopisk) fargeforskjell, så har jeg ingenting å utsette på det han gjorde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklage, va ikkje Rogaland Lakkering. Va SørVest Billakering som gjorde jobben. Har prøvd å ringt og sendt melding uten svar, men ser det går ann å få tak i GFRP takvinge i østblokkland på ebay. Er flere som har fått det til med mindre modifikasjoner. Blir ikkje så mye vanskeligere, bare dyrere :P

 

Lasse: Når du godkjente senk, hvor lav var bilen under? Avstand fra plastikkplaten til gulv? På Golf 6'en? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis avbalansering hos dekkmann for NAF kunder i august :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklage, va ikkje Rogaland Lakkering. Va SørVest Billakering som gjorde jobben. Har prøvd å ringt og sendt melding uten svar, men ser det går ann å få tak i GFRP takvinge i østblokkland på ebay. Er flere som har fått det til med mindre modifikasjoner. Blir ikkje så mye vanskeligere, bare dyrere :P

 

Lasse: Når du godkjente senk, hvor lav var bilen under? Avstand fra plastikkplaten til gulv? På Golf 6'en? :)

 

Bare sånn for å dele min info ang høyde.

Fått like mange svar som spørsmål, men det mest troverdige har vert 6cm til laveste punkt, og 7cm til faste punkt.

Også må det selvfølgelig være i henhold til det tuv papirene dine sier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg målte aldri bilen en vil tippe det er vertfall 10 cm under bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har utstyr for måle antenne signal til bilradio. Min tar inn så dårlig, så lurer på om det er antenna, kablen eller radioen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenge meg på den. Dårlig signal hos meg og, ekje vits å bruga radioen ein gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenge meg på den. Dårlig signal hos meg og, ekje vits å bruga radioen ein gang..

 

Gjer som meg, kjøpte ny antenne og ledning. Kjempebra!

 

200kr på biltema

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nogen så har tips for å få dekk som har stått lenge med lite luft t å bli runde igen?

Friste lide å kjøba nye dekk når di gamle egentlig e goe, men orke ikkje ristingå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.