Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Har en uling venstre framme. Har et stempel som hang og fikset dettei går, men lyden er den samme. Lyden forsvinner med minste touch på bremsene, og kommer og går litt. Er tydeligere i venstresving. Lager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være lager det. Lyden fra feks hjullager blir forsterket i sving ettersom mer påkjenning på lageret.

 

Kjenne du noe ubalanse eller risting?

 

Kjenn også på drivakslinger om det er slark i dem. Skal være minimalt med slark.

 

Kan også prøve å strame boltene/mutter til drivledd, se om det blir noe forskjell eller om det er løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som lager ja. Når du bremser vil og lageret bli strammet til sånn ulingen stopper. Eg sliter med akurat det samme venstre fremme uler i høyresvinger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min uler etter ca fem minutters kjøring, men gir seg en liten stund etter et par harde nedbremsinger. Har bittelitt vibrasjon, men det føles som om det kommer fra høyre side. Vanskelig å si.

Får røske litt i sakene og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som polerer alu hjul her eller kjenner til noen? har 4 stk felgringer fra noen 21" som trenger en shine før dem blir montert sammen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærebruer fra Skruvat... Livsfarlig? Var hyggelige priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye går det an å få "høvlet" bremseskiver? Mine har ca 1mm kant pluss en del rust rundt "omkretsen". Går det an å få slipt så mye? Hvor kan man evnt få dette gjort?

Nye skiver koster fort 8-9 laken per stykk så greit å forlenge levetiden litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan nok dreie ned skivene for deg hvis du ønsker det. Bare Finn ut hvor mye du kan ta av de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye går det an å få "høvlet" bremseskiver? Mine har ca 1mm kant pluss en del rust rundt "omkretsen". Går det an å få slipt så mye? Hvor kan man evnt få dette gjort?

Nye skiver koster fort 8-9 laken per stykk så greit å forlenge levetiden litt.

Min målet skal stå på skivene. Det kan også være en liten flik som er freset ned til min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk 1mm slitasje per side (ventilerte bremseskiver) som e slitasjegrenså (30mm skiver har min krav på 28mm. 25mm skiver har min krav på 23mm osv.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokallagstreff i dag, 1900 hos MækkD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig ru/ujevn asfalt rundt blokka, noe som gjør at jekken inni mellom ikke klarer å følge etter og dermed ikke står under jekkepunktet. Noen som har noe tips til hva jeg kan legge under som ikke koster skjorta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor får eg sånt?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sponplate/kryssfiner etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sponplate/kryssfiner etc

Vil ikje d gi itte? Ekje så store flater som presse nerøve 1/4 av bilens vekt..

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tåler det sålenge du ikke har en jekk med 2x2cm fotavtrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man spesialverktøy for å skifte lager framme på C5 RS6? Noen triks?

Må man av med fjærbein for å skifte fremre øvre bærearm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hvis mulig kan du demontere navet og ta det med til et verksted å be dem presse det for deg. Spør om pris på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som kan hjelpa te me lufting av bremser i dag eller søndag? :-) Klarte vist ikje d sjøl :-(

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.