15-års jubileumsteff på Rudskogen 16-17 August 2008

Anbefalte innlegg

Rudskogen er antagelig Norges mest kjente racerbane. Banen har i mange år vært en tradisjon for VW-Audi Club Norwegen sitt avsluttende treff på året, og 2008 er intet unntak.

 

15-års jubileum

På Rudskogen feirer vi vår 15-årsdag. Det er 15 år siden VW-Audi Club Norwegen ble opprettet og dette skal markeres. Vi satser på et uforglemmelig treff.

 

Helgetreff

16. og 17. august er lørdag og søndag med actionfylt banekjøring og utstillingskonkurranse. Er er det tilbud for alle og enhver, også for de som ønsker og være publikum.

 

Overnatting

For de som reiser langt og ønsker overnatting så har vi i år leid en grusplass rett ved baneområdet. Her er det gratis for alle medlemmer og campe, og strøm vil være tilgjengelig for de som ønsker dette. Pga. skogbrannsfare er det dessverre ikke tillatt med engangsgrill denne helgen.

 

Overnatting er mulig fra og med fredag for de som ønsker og komme denne dagen. Det vil være et arrangement på Rudskogen fredag frem til kl. 21:00, men camping på plassen vil være mulig ved at du nevner din deltakelse i vårt treff.

 

Program lørdag

08:00 - Porten åpner

09:30 - Førermøte

10:00 - Banekjøring starter

14:00 - Førermøte for etterkommere

18:00 - Banekjøring avsluttes

 

Program søndag

09:00 - Porten åpner

11:00 - Åpent forum

11:00 - Bedømming starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

15:00 - Premieutdeling

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

Åpent forum

På søndag klokken 11:00 åpner hovedstyret dørene til Rudskogen sitt klasserom. Der vil hele hovedstyret være tilgjengelig slik at våre medlemmer kan kommentere og stille spørsmål til ledelsen. Med bakgrunn i vårt 15-års jubileum ønsker vi og være tilgjengelig og fortelle om vår fremgang, samtidig som vi ønsker direkte tilbakemeldinger fra våre medlemmer der hvor muligheten byr seg.

Banekjøring lørdag og søndag

Banekjøringen er åpen for alle medlemmer. Man trenger ikke en spesiell bil for og kjøre, kun at den er i teknisk stand. Prøveskilter er også tillatt på Rudskogen i tillegg til biler med motorsportlisens. I tillegg må støynivået på bilen ikke overskride 100dB.

 

Banekjøringen er til for dem som ønsker og utforske egen bil og bli mere kjent med den bilen dem kjører til daglig. Banekjøring er åpen for dem som ønsker og dytte litt grenser og ellers for dem som ønsker og forsøke banekjøring.

 

Krav for og kjøre på bane er at bilen gjennomgår en teknisk kontroll som hovedsakelig består av at bilen henger sammen, at bremser er bra og at bremseveske ikke inneholder for mye fukt. Hjelm er påkrevd for alle som skal på bane også.

 

Instruktører tilgjengelig

Om du aldri har kjørt på bane eller har kjørt mange ganger så kan det alltid være lurt med instruktør i bilen. Vi har to særs erfarne motorsportsjåfører med oss som er gratis tilgjengelig for alle medlemmene. Du kan få med deg instruktør i bilen som kan gi deg råd og vink på hvordan bli en bedre sjåfør.

 

Ferdighetskonkurranse

Når du har fått draget på og kjøre effektiv på bane så er tiden inne for og bevise hva du kan og hva du har lært. Du kan ta med en instruktør i bilen under ferdighetskonkurransen som vil bedømme deg etter kjøringen. Vi kårer vinnere i to klasser under premieutdelingen på søndag.

 

Utstilling

Nå har du sjansen til og vise frem bilen din på ordentlig. På søndag arrangerer vi utstillingskonkurranse for våre medlemmer. Du kan få utstillerskjema i vårt sekretæriat og være med i konkurransen om å bli treffets peneste bil. Vi kårer de 15 beste Volkswagen og de 15 beste Audi. Husk at man i år må selv velge og være med i konkurransen ved og henvende seg til sekretæriatet.

 

Priser

Siden vi har jubileum ønsker vi og gi våre medlemmer mest mulig. Derav har vi i år både camp og inngang gratis for medlemmene. Utover dette tilkommer følgende priser:

 

Medlemsskap - kr. 400,-

Banekjøring 1 og/eller 2 dager - kr. 400,-

Utstilling søndag - kr. 100,-

 

Premieringer:

 

* 15 Beste Volkswagen

* 15 Beste Audi

* Beste Volkswagen

* Beste Audi

* Longest Distance

* 1. og 2. premie Ferdighetskjøring Nybegynner

* 1. og 2. premie Ferdighetskjøring Videregående

 

Vi ønsker våre medlemmer vel møtt til et uforglemmelig treff på Rudskogen.

Spør om dere lurer på noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi minner også om at vi trenger dommere til utstillingen på søndag, les mer her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra info, Joachim!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra info, Joachim!

 

Dere får takke Andreas, hans som har forfattet. Jeg er bare budbringeren ut til forumet jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er fortsatt lov å grille med grill bare det ikke er engangsgrill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er fortsatt lov å grille med grill bare det ikke er engangsgrill?

 

Vi fikk mesteparten av informasjonen dere kan lese over igår, og akkurat dette punktet hersket det litt usikkerhet om .

 

Vi kommer tilbake til dere OM det vil være muligheter for grilling, evt HVOR det vil være mulig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier.. 90% av mat inntaket kommer jo av grilling på slike treff. :) Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfin info - og i så god tid i forkant: ja :. Her er det bare å glede seg!

 

Det eneste jeg savner er at klubben garanterer solkremvær:p.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfin info - og i så god tid i forkant: ja :. Her er det bare å glede seg!

 

Det eneste jeg savner er at klubben garanterer solkremvær:p.

 

Aller helst skulle vi også kunne garantere solskinn. Men, i historisk perspektiv og med tanke på hvor i verden vi faktisk befinner oss tør jeg ikke det.

 

Jeg kan imidlertidig supplere dere med link til langtidsvarslet for Rudskogen, så ser dere allerede i neste uke om dere skal pakke med dere paraply og en ekstra genser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi snakket med Rudskogen i anledning grillspørsmålet.

 

Engangsgriller er ikke lov.

 

Vi har derimot anledning til å bruke kulegriller eller tilsvarende dersom det skjer under forsvarlige former.

 

Så om dere går sammen flere stykker og spleiser på en slik , slik eller en slik burde alle forutsetninger for velsmakende (og varm) grillmat være til stede.

 

Forutsetningen er selvsagt at de blir brukt som de er tiltenkt og at grillingen foregår på grusen på Campingen.

 

 

 

Ved slike samlinger av mennesker som skal både bo og spise sammen genereres det naturlig nok endel søppel. Som dere vet arrangeres treffet av frivillige klubbmedlemmer. Disse har naturlig nok liten eller ingen lyst til å pelle bøss etter andre klubbmedlemmer når vi nærmer oss hjemreise på søndag.

 

Vi oppfordrer derfor alle om å rydde opp etter seg og vil sørge for at dere får søplesekker til å rydde søppelet i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På våler ble det satt ut sånne søppel "containere", noe sånt er greit så slipper oppsamlet søppel å fly avgårde om det kommer ett vindkast ref. fjorårets treff selv om det var 1 mnd senere.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir teltplassen på en grusplass? Da tar jeg med madrass :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme plassen som ifjord, madrass, feltseng, campingvogn etc er å anbefale, er noen få steder man kan ligge rett på bakken i telt, men ikke å anbefale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På våler ble det satt ut sånne søppel "containere", noe sånt er greit så slipper oppsamlet søppel å fly avgårde om det kommer ett vindkast ref. fjorårets treff selv om det var 1 mnd senere.. :)

 

Vi skal se hva vi får til vet du, men i verste fall har vi ihvertfall søplesekker :)

 

Blir teltplassen på en grusplass? Da tar jeg med madrass :D

 

Det er, desverre kan man kanskje si, slik at teltplassen består av grus ja. Ideelt sett skulle vi campet på Gokart-banen, men det går ikke da det skal kjøres løp der både Lørdag og søndag :)

 

Så, men i "sekken" bør derfor solide teltplugger og en hammer være, sammen med i det minste ett oppblåsbart liggeunderlag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hva er planen til de bilene som ble premiert under roadshowet?

 

Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hva er planen til de bilene som ble premiert under roadshowet?

 

Mvh Petter

Vinnerene i de respektive byene vil snart bli presentert på hovedsidene.

Her stemmer dere medlemmer frem en vinner som blir premiert på Rudskogentreffet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok høres bra ut takk for svar

 

Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er instruktørene? Gøy om dere får til noen kjente førere:)

 

For andre som trenger litt forhåndshjelp, så har Fredrik Sørlie(brodern) som har kjørt noen tusen runder på denne banen skrevet en finfin artikkel:

 

http://www.bilforumet.no/diverse-artikler/177825-kj-re-fort-rundt-rudskogen.html

 

Burde fungere veldig for oss med lite motor, i og med at han har kjørt 1.07.9 med en 133hk Chrysler Neon med senkesett og slicks : rock : Det er det mange selv i Gatebil extreme som ikke får til: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger Sandberg og Lars Svelander har vært instruktører de siste årene, begge to er vel greit kjente navn og knakende hyggelige personer.

 

Roger står for "nybegynnerene" mens Lars kjører med de "viderekommende", alle som har lyst til å ha med seg en av disse på banen oppfordres til å ta kontakt med disse på baneområdet og melde seg på ferdighets kjøring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å ta med kamerater som ikke er medlemmer? Blir sannsynligvis snakk om en dagstur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil bli mulighet for folk å melde seg inn på treffet regner jeg med? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å ta med kamerater som ikke er medlemmer? Blir sannsynligvis snakk om en dagstur...

 

Dette er en problemstilling vi ikke har pratet noe rundt, og jeg er litt usikker på hvordan det har blitt løst tidligere, så jeg tør ikke gi deg noe svar nå. Men, legger ut her så fort jeg vet mer :)

 

Det vil bli mulighet for folk å melde seg inn på treffet regner jeg med? :)

 

Det stemmer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ben opplyser om over, så har vi brukt Roger Sandberg og Lars Svelander som instruktører tidligere, og Rudskogen vil ikke bli noe unntak.

 

Det vil i tillegg til førermøte og individuell veilledning i løpet av dagen også bli arrangert Walkthrough av banen i forbindelse med førermøtene som avholdes på Lørdag morgen og Søndag formiddag.

 

På en walkthrogh går man sammen med instruktørene rundt hele banen og får tips til sporvalg m.m. Vi anbefaller alle å være med på dette da man plutselig får banen i ett litt annet perspektiv :)

 

 

 

Inngang for ikke medlemmer er forøvrig også gratis, men ønsker de å stille ut eller kjøre på bane må de først melde seg inn i klubben. Dette kan som nevnt over gjøres på stedet!

Nok en gang, vel møtt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lurer på om jeg også har mulighet for å kjøre sykkelen min der?? skal jo også kjøre audien men kan jeg kjøre med begge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lurer på om jeg også har mulighet for å kjøre sykkelen min der?? skal jo også kjøre audien men kan jeg kjøre med begge?

 

Beklager, men vi tillater ikke kjøring med MC.

 

Forøvrig er det bare klubbmedlemmer med VW og Audi som har anledning til å kjøre på banen.

 

Husk hjelm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.